Pagina 166 van 253 EersteEerste ... 66116156162163164165166167168169170176216 ... LaatsteLaatste
De resultaten 4.126 tot 4.150 van 6320 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #4126

    Standaard

    Vitesse-icoon Bos (47) verliest strijd tegen kanker


    Theo Bos is donderdagavond overleden aan de gevolgen van alvleesklierkanker. De oud-speler en trainer (47) was al geruime tijd ziek. In juli 2012 moest hij wegens zijn ziekte stoppen als trainer bij FC Dordrecht.

    Bos werd vooral bekend als 'Mister Vitesse'. Als verdediger voetbalde zijn hele carrière in Arnhem. In zijn vijftienjarige dienstverband promoveerde Vitesse van de eerste divisie naar de Eredivisie. Ook was hij een tijd trainer bij de club. In oktober 2010 werd Bos ontslagen vanwege tegenvallende resultaten.

    Na een kort avontuur in Polen ging hij aan de slag bij FC Dordrecht. Daar moest Bos vorig jaar zomer vanwege zijn ziekte stoppen als coach.

    Bron: FCupdate.nl
    TV: Panasonic TX-P50UT50 - Receiver: Onkyo TX SR313 - Blu-ray: Sony BDP-350B - Mediaplayer: Mede8er 600X3D - Console: Playstation 3 - Center: Mission M7C1 - Fronts: Mission 760Subwoofer: Pioneer SW110S - Kabels: Oehlbach


  2. #4127
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    R.i.p.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  3. #4128

    Standaard

    Mooi eerbetoon aan Theo Bos : FILMPJE!



    In Memoriam: Theo Bos, 'Mister Vitesse'

    Donderdag 28 februariis Theo Bos overleden. ‘Mister Vitesse’is slechts 47 jaar geworden. Hij laat zijn vrouw Marieke en dochter Lotte achter, en uit een eerder huwelijk zoon Luuk en dochter Tess. Theo Bos wordt een dezer dagen in besloten kring gecremeerd. Voor supporters en andere belangstellenden wordt een afscheidsbijeenkomst in GelreDome georganiseerd.

    Het overlijden van Theo Bos komt niet geheel onverwacht. In december 2011 werd alvleesklierkanker bij hem geconstateerd, een ziekte waarvan de levensverwachting erg slecht is. Veertien maanden onderging Theo intensieve behandelingen. Vorige week werd de chemotherapie gestaakt.

    Theo Bos woonde van jongs af aan in Arnhem, hoewel hij op 5 oktober 1965 in het Radboud-ziekenhuis in Nijmegen ter wereld kwam. Het gezin Bos, vader, moeder, Theo en broer Hugo woonde in de volkswijk de Geitenkamp. Van jongs af aan voetbalde Theo bij buurtclub Sempre Avanti en later meldde hij zich ook aan bij boksvereniging Muscular.

    Voor beide sporten had Theo aanleg, maar de keuze viel op voetbal. Niet in de laatste plaats omdat Vitesse hem al op 13-jarige leeftijd wilde inlijven. School kwam vanaf dat moment op de tweede plaats. Theo was dagelijks op de trainingsvelden van sportpark Nieuw Monnikenhuize te vinden.

    Theo beleefde een glansrijke carrière als profvoetballer. Minstens één feit is heel opvallend: Theo bleef Vitesse altijd trouw. Vijftien jaar lang maakte hij deel uit van de selectie van het eerste elftal. Zeker in de laatste jaren van zijn carrière waren er mogelijkheden elders nog wat geld mee te pakken, maar Theo zag er vanaf.

    Zijn debuut maakte hij als 17-jarige op 31 augustus 1983 in de met 3-0 gewonnen wedstrijd in de Eerste Divisie tegen FC Wageningen. Zijn laatste wedstrijd speelde hij op 25 maart 1998 tegen NAC Breda (4-1), de openingswedstrijd van Vitesse in GelreDome. In de slotfase viel Theo in voor Michel Kreek.



    Hoogtepunten waren het kampioenschap van de Eerste Divisie onder trainer Bert Jacobs en de daarmee afgedwongen promotie naar de Eredivisie (1989), en al die keren in de jaren daarna dat Europees voetbal werd gehaald. De hoogste klassering in de Eredivisie ooit (derde), bereikte Theo met Vitesse in zijn laatste seizoen 1997-1998. Trainer dat jaar was Henk ten Cate.

    Van alle trainers die Theo meemaakte was hij het meest onder de indruk van Bert Jacobs. Henk ‘Charly’ Bosveld gold lange tijd als zijn ‘tweede vader’ en ook met Frans Thijssen, met wie hij drie jaar (1988-1991) het centrum van de verdediging vormde, had hij een bijzondere band.

    In totaal speelde Theo Bos 369 competitiewedstrijden voor Vitesse, altijd met nummer 4 op zijn rug. Scoren deed hij in al die wedstrijden negen keer. In de periode 1990-1997 kwam hij ook uit in 17 Europa Cup-wedstrijden en speelde hij met Vitesse de KNVB-bekerfinale tegen PSV (25 april 1990, 1-0 nederlaag).

    Op 27 januari 1999 kregen Theo Bos en Edward Sturing van Vitesse een afscheidswedstrijd tegen Schalke 04 aangeboden. Als Marian Zeman in de 51e minuut zijn plaats inneemt, krijgt hij een staande ovatie.



    Na zijn carrière als speler wordt Theo jeugdtrainer bij Vitesse. En met succes. Met de B1 doorbreekt hij de hegemonie van de grote drie door landskampioen te worden. Hij assisteert de hoofdtrainers Ronald Koeman, Mike Snoei en Edward Sturing en haalt zijn trainersdiploma’s. In het seizoen 2005-2006 vertrekt hij naar FC Den Bosch, de eerste club in het betaalde voetbal waar hij als hoofdtrainer/coach aan de slag gaat.

    In Den Bosch is Theo snel populair, niet in de laatste plaats omdat hij het elftal aan het voetballen krijgt en presteert. Uiteindelijk eindigt FC Den Bosch dat seizoen als zevende. Het seizoen daarop wordt via een vijfde plaats de nacompetitie gehaald, een kunstje dat Theo in zijn derde seizoen nog eens herhaalde.

    Het seizoen 2008-2009 maakt hij niet af bij FC Den Bosch. Een paar dagen na het ontslag van Hans Westerhof maakt Vitesse, op 3 januari 2009, bekend dat Theo het roer over neemt. ‘Mister Vitesse’ bezet de functie die iedereen hem ooit had toegedicht: die van hoofdtrainer/coach van Vitesse.



    Onder leiding van Theo behaalt Vitesse onder andere een legendarische overwinning op het Ajax van Marco van Basten (4-1). Vitesse eindigt het seizoen 2008-2009 als tiende. Met een uitgeklede selectie eindigt Vitesse in het seizoen 2009-2010 op een veertiende plaats. In augustus 2010 wordt de club overgenomen door Merab Jordania. Ruim twee maanden later wordt Theo vervangen door de Spanjaard Albert Ferrer.

    De gedwongen vakantieperiode duurt tot 6 januari 2011 als Theo in dienst treedt bij Polonia Warschau. Samen met vriend Marc van Hintum (assistent-trainer) gaat hij aan de slag in Polen. Amper twee maanden later keren Theo en Marc een ervaring rijker maar een illusie armer terug in Nederland.

    Theo is vervolgens blij als FC Dordrecht zich meldt. Een club in de marge van de Eerste Divisie, maar wel een organisatie waar de mensen met twee voeten op de grond staan en waar Theo lekker kan werken. Dat doet hij een aantal maanden tot volle tevredenheid. In het najaar al wordt zijn contract met twee jaar verlengd.

    In een recent interview in Voetbal International zegt oud-FC Dordrechtspeler Nick Coster over Theo Bos: “Theo is een fantastisch mens en een heel goede trainer. Hij is eerlijk, weet spelers te raken en geeft iedereen vertrouwen. (…) Toen ik hem de laatste keer zag hebben we het over van alles gehad en eigenlijk niet zo veel over zijn ziekte gepraat. Dat tekent hem. Theo blijft optimistisch en hij toont interesse in jou. (…) Theo is een vechter, hij ging als aanvoerder van Vitesse ook altijd voorop in de strijd. Hij is ook bokser geweest en nu knokt hij dus letterlijk voor zijn leven. (...) Als je met zulke dingen wordt geconfronteerd besef je nog maar eens wat een ongelooflijke bijzaak voetbal is.”



    In december 2011 wordt alvleesklierkanker geconstateerd. In januari meldt hij zich op advies van zijn behandelend arts ziek bij FC Dordrecht. Hij blijft echter nauw betrokken bij de club.

    Theo geeft zich niet gewonnen. Er zijn hoopvolle momenten, maar ook tegenslagen, met name als blijkt dat de bestralingen hun werk niet hebben gedaan en er uitzaaiingen worden geconstateerd. Langzaam komt het besef dat deze strijd niet is te winnen.

    Vitesse zal zich Theo Bos altijd herinneren als ‘Mister Vitesse’, ‘The Boss’ ook voor sommigen. Een clubman zoals ze vandaag de dag niet meer bestaan. Theo was speler en later trainer bij Vitesse en altijd supporter van de club. De laatste maanden voor zijn dood was hij regelmatig van de partij bij wedstrijden in GelreDome. Met trots keek hij dan naar de harde kern op de voormalige Zuid-tribune, die op 26 juli 2012 naar hem werd vernoemd: Theo Bos-tribune.



    Interview
    De laatste keer dat ‘Nederland’ Theo Bos te zien krijgt is op 16 december 2012 als de NOS een openhartig interview uitzendt dat Joep Schreuder met hem had. Een zichtbaar afgevallen oud-topsporter vertelt dat hij chemokuren krijgt en dat het ‘redelijk’ met hem gaat. Theo toont zich strijdlustig. “Van de mensen met alvleesklierkanker overleeft slechts 30 procent het eerste jaar en maar 10 procent het tweede jaar. Ik zit inmiddels bij die 30 procent, nu zorgen dat ik ook bij die 10 procent kom’. Theo zegt ‘het maximale eruit te willen halen, zoals ik ook uit mijn voetbalcarrière heb gedaan’.

    Tegen het eind van het interview vraag Schreuder hem of hij bang is voor de dood. “Voor mezelf niet”, zegt Theo, “wel voor mijn omgeving. Daar vind ik het wel erg voor.” Of hij boos is omdat hij ‘het verkeerde DNA heeft’? “Nee”, antwoordt Theo, “op wie moet ik boos zijn? Het is wel jammer dat mijn lichaam me in de steek laat. Dat had best dertig jaar later mogen gebeuren.”

    Die gehoopte dertig jaar heeft Theo niet gekregen. Familie, vrienden, kennissen, collega’s en alle anderen die hem hebben gekend, moeten het doen met de herinnering. De herinnering aan een goede voetballer en bovenal een fantastisch mens.

    Frans Thijssen, ploegmaat van Theo in de jaren 1988 t/m 1991
    “Het was heerlijk voetballen samen met Theo achterin. Theo was een winnaar. Fysiek sterk en hoewel hij niet heel groot was kon hij geweldig koppen. Hij ging de duels met de spitsen aan, terwijl ik rugdekking gaf en inschoof bij balbezit.”

    “Het contact is altijd gebleven. We kaartten nog regelmatig met een groepje op maandagavond, klaverjassen. Het ging best een lange tijd redelijk goed met Theo. Totdat ze stopten met de chemo omdat het niet meer aansloeg. Vanaf dat moment zag je dat het achteruitging. Het is triest. Stokoude mensen die het wel gezien hebben leven gewoon door, en een vent van 47 als Theo, die normaal gesproken samen met Marieke nog een leven voor zich zou moeten hebben, wordt getroffen door zo’n vreselijke ziekte. Als ik het in een paar woorden moet zeggen: Theo was een geweldige gozer.”

    Jan Streuer, jarenlang technisch manager bij Vitesse
    “Het is verschrikkelijk. Als er een fantastische vent was waar iedereen een goed gevoel bij had, dan is het Theo. Ik ken niemand die Theo niet mocht. Enorm sympathiek, een flinke dosis humor, maar toch zeker ook iemand met een eigen mening. Het is natuurlijk niet voor niets dat Theo altijd populair is geweest, bij de supporters ook. Die herkenden in hem wat iedereen herkende: een keiharde werker en prettige persoonlijkheid.”

    “Theo bleef ook altijd reëel. Ook als je het niet met elkaar eens was. Want dat gebeurde ook. No hard feelings. Vreselijk, ik heb er geen woorden voor.”

    Mike Snoei, trainer met wie Theo Bos intensief samenwerkte
    “Als spelers, ik van Sparta, Theo van Vitesse, hebben we veel tegen elkaar gespeeld. Later kwam ik hem tegen in de jeugdopleiding bij Vitesse. Ik als trainer van de A’s, Theo van de B’s. We hadden een fantastische groep trainers en begeleiders in die tijd. Met z’n allen hingen we de hele dag op het trainingscomplex en de hele dag ging het over voetbal. Toen en later heb ik Theo leren kennen als een kundige trainer. Gedreven en fanatiek maar toch rustig, eerlijk en altijd een goede band met de spelers.”

    “Nadat Karel Aalbers er bij Vitesse uit was gezet en het geld op was, moest het helemaal van de eigen jeugd komen. Theo en ik hadden jarenlang met die jongens gewerkt en daarom werd ons gevraagd het eerste te gaan doen. Die samenwerking liep geweldig. Ik was hoofdtrainer, maar we bespraken alles en Theo toonde zich altijd loyaal.”

    “De vriendschap die in die jaren is ontstaan, is altijd gebleven. Ook als ik weer eens een periode in het buitenland zat, bleef het contact bestaan. En als we elkaar dan weer zagen was het gelijk als vanouds. De laatste maanden hebben we samen nog regelmatig wedstrijden bezocht. Vooral van zijn club FC Dordrecht. Prachtig, zo fanatiek als Theo dan kon reageren. Ondanks dat het steeds slechter met hem ging. De aftakeling van zo’n stoere, sterke kerel was moeilijk om te zien. Voor Theo is het misschien beter zo, maar ik ben een van de velen die hem verschrikkelijk gaat missen."



    Zeljko Petrovic, assistent van Theo bij FC Den Bosch
    “Ik ken Theo persoonlijk vanuit de tijd dat hij trainer was bij FC Den Bosch. Ik deed de cursus Coach Betaald Voetbal en vroeg Theo of ik bij hem één keer per week stage mocht lopen. Dat mocht en na twee keer vroeg Theo of ik voortaan niet iedere dag kon komen. We zijn vrienden geworden en sindsdien was er niemand voor wie ik zoveel respect had als voor Theo. Een echte vriend. Iemand waarvan je weet dat hij voor je klaar staat op het moment dat je hem nodig hebt.”

    “Daarom had ik ook zo’n moeite met zijn ziekte. Ik was echt van slag de laatste keer dat ik bij Theo was. Als er iemand is die iets verdient in het leven, is het Theo. Ik ken niemand die iets verkeerd over hem heeft gezegd. En uitgerekend hij krijgt dit. Zo oneerlijk.”

    “Ik zou ook wat kunnen zeggen over Theo als speler en trainer, maar dat voegt voor mij niets toe. Het gaat om de mens Theo Bos. En nogmaals: ik ben overal geweest op de wereld, maar een beter mens dan Theo ben ik niet tegengekomen.”

    Marco Boogers, manager van FC Dordrecht
    “De dag dat ik bij Theo’s bed stond en afscheid van hem nam, was een van de moeilijkste dagen van mijn leven. Zo’n mooie, unieke vent die door zo’n rotziekte wordt geveld. Het is niet uit te leggen en niet te begrijpen. Ik ben blij dat ik Theo anderhalf jaar geleden heb leren kennen. Onvoorstelbaar veel uren zijn we sindsdien samen opgetrokken, we zijn samen wel eens dronken geworden en altijd voelde het alsof ik met mijn tweelingbroer optrok.”

    “FC Dordrecht heeft een samenwerking met ADO Den Haag en het was John van den Brom, die toen nog bij ADO zat, die tegen mij zei toen we een trainer zochten: ‘Praat eens met Theo’. ‘Niet haalbaar voor ons’, zei ik tegen John, maar ik heb toch contact gezocht. We werden het eens en vervolgens ben ik vanaf de eerste dag heel intensief met Theo opgetrokken. We waren gelijk met van alles bezig. De spelers en de wedstrijden natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook een nieuw stadion. Heel snel hebben we toen ook zijn contract met twee jaar verlengd. Iedereen bij de club zag in dat we met Theo verder zouden komen."

    “Het was in december 2011 dat Theo een paar keer zei dat hij last had van zijn buik. Hij ging voor onderzoek naar het ziekenhuis en in de week voor Kerst kreeg hij uitsluitsel. Hij belde me gelijk nadat hij bij de dokter was geweest: ‘Marco, ik heb alvleesklierkanker en waarschijnlijk nog drie tot zes maanden te leven’. Ik geloof dat ik niks meer heb gezegd. Wat moet je zeggen? Een paar weken later is hij toen gestopt bij Dordrecht. Het was niet te combineren met de behandelingen.”

    “Meer dan een jaar heeft Theo het uiteindelijk nog gered. Ook in dat jaar hebben we elkaar heel veel gezien en heel veel gepraat. Marieke, Theo’s vrouw, en mijn vrouw kunnen het samen ook uitstekend vinden, dat scheelt ook. Fantastisch mens trouwens Marieke, net als Theo. De manier waarop ze Theo heeft geholpen en gesteund grenst aan het ongelooflijke. Maar ondertussen is hij er niet meer. Laten we maar ophouden, ik word er weer emotioneel van. En het is toch niet uit te leggen.”

    Bron : Vitesse.nl
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 01-03-2013 om 17:41

  4. #4129

    Standaard

    RIP Theo
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  5. #4130

  6. #4131

    Standaard

    Acteur Ward De Ravet (88) overleden



    De Antwerpse acteur Ward De Ravet is woensdagmorgen op 88-jarige leeftijd overleden. Dat meldt de zoon van de acteur. De Ravet maakte deel uit van het Dramatisch Gezelschap van de BRT en speelde in verschillende bekende tv-reeksen, zoals 'Slisse en Cesar', 'Kapitein Zeppos' en 'Johan en de Alverman'. Daarnaast was hij ook verbonden aan de Antwerpse Koninklijke Nederlandse Schouwburg (KNS).

    De Ravet was een gevierd en veel gevraagd acteur. Hij begon in de jaren 50 bij de KNS en speelde mee in tientallen stukken, waaronder 'De Kersentuin' van Tsjechov, 'Suiker' van Hugo Claus en 'Othello' van Shakespeare.

    Hij speelde ook talrijke rollen in films en series van de openbare omroep BRT/BRTN/VRT en vtm. Een greep uit zijn ruime palmares: 'Kapitein Zeppos', 'Johan en de Alverman', 'Mira', 'Het Zwaard van Ardoewaan', 'Slisse & Cesar', 'De Paradijsvogels', 'Het Pleintje', 'Commissaris Roos', 'De Bossen van Vlaanderen' en in 2000 nog in 'Plop in de Wolken'.

    Hij werd in 1995 door de Antwerpse Snorrenclub uitgeroepen tot Snor van het Jaar. De Ravet werd verzorgd in een rusthuis in Zandhoven.
    Bron: gva.be

    Waarschijnlijk onbekend in Nederland, maar één van de grootste 'klassieke' acteurs van het Vlaamse gilde.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #4132

    Standaard

    Clive Burr (56), ex-drummer van Iron Maiden, overleden


    Iron Maiden in 1982, met Clive Burr in het midden.

    Clive Burr, de vroegere drummer van de legendarische Britse metalband Iron Maiden, is in de nacht van dinsdag op woensdag overleden op 56-jarige leeftijd. Dat maakte de band zelf bekend. Burr leed aan multiple sclerose en overleed in zijn slaap. Hij was drummer op de eerste drie albums van de band.

    'Dit is heel triest nieuws', aldus de stichter en bassist van Iron Maiden, Steve Harris, op de website van de band. 'Clive was een oude vriend van ieder van ons. Hij was een bewonderenswaardig persoon en een fantastische drummer, die een waardevolle bijdrage leverde tijdens de begindagen van de groep'.

    Voor Burr in 1979 bij Iron Maiden ging drummen, maakte hij deel uit van de Britse metalband Samson, waar de huidige Maiden-zanger Bruce Dickinson destijds frontman was. Burr is te horen op de debuutplaat 'Iron Maiden' (1980), 'Killers' (1981) en 'The Number of the Beast' (1982).

    In 1982 verliet Burr de band. Toen bij hem multiple sclerose werd vastgesteld, speelde de groep verschillende benefietconcerten en richtte het een steunfonds op. De laatste jaren van zijn leven bracht hij door in een rolstoel.

    Bron : AD.nl

  8. #4133

    Standaard Re:

    Peter Banks is op 65 jarige leeftijd overleden aan een hartaanval. Hij was een lid van de popgroep Yes.

  9. #4134

    Standaard Re:

    'Captain Peacock' is volgens http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz...verleden.dhtml op 92-jarige leeftijd in zijn slaap overleden.

    R.I.P. Maar wel mooie leeftijd.

  10. #4135

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martwout Bekijk bericht
    'Captain Peacock' is volgens http://www.ad.nl/ad/nl/1002/Showbizz...verleden.dhtml op 92-jarige leeftijd in zijn slaap overleden.

    R.I.P. Maar wel mooie leeftijd.
    RIP


  11. #4136

    Standaard

    Zanger Jantje Koopmans (89) uit Waspik overleden



    Volkszanger Jantje Koopmans uit Waspik is op 89-jarige leeftijd overleden. De vertolker van het levenslied overleed zondag in een verpleegtehuis in Tilburg. Zijn bekendste nummer was 'Rode rozen'.

    Jantje Koopmans werd in 1924 in Waspik geboren als Johannes Petrus van Eersel. Enkele van zijn bekendste nummers zijn: 'De eerste kus', 'Die mooie ogen', 'Die oude melodietjes', 'Het dorpscafeetje', 'Ik wil een baan', 'Liefde' en 'Rode rozen, witte seringen'. In 2006 vierde hij zijn zestigjarige huwelijk.
    'Het dorpscafeetje'

    De nummers van Koopmans worden nog regelmatig vertolkt door Ad van Opstal uit Valkenswaard. Van Opstal kreeg na een optreden in de Soundmixshow de rechten van Koopmans' repertoire. Voor Van Opstal heeft het overlijden van Jantje Koopmans een behoorlijke impact.

    "Ik heb veel aan hem te danken. Hij leerde me alle kneepjes van het vak. Hij gaf me zijn originele orkestbanden, waarmee ik nu nog optreed. Zijn heengaan is niet alleen voor mij een groot gemis, maar voor heel Nederland." Volgens Van Opstal was Koopmans uniek, doordat hij het levenslied op een andere manier vertolkte.

    'Je werd er vrolijk van'

    "De meeste smartlappen worden met veel drama gebracht, maar Jantje bracht het positief. Je werd er vrolijk van." Ad van Opstal kreeg ook de smoking van Jantje Koopmans, waarin hij vaak heeft opgetreden. "Dankzij Jantje ben ik al negentien jaar artiest. Ik zal hem missen."

    Koopmans' nummer 'Het dorpscafeetje' werd dit jaar door de Gebroeders Ko gebruikt voor een Carnavals-hit, onder de titel 'De Blauwe Stier'.

    Bron : OmroepBabant.nl

  12. #4137

    Standaard

    Schrijfster Rascha Peper (64) overleden



    Schrijfster Rascha Peper is zaterdag in Amsterdam op 64-jarige leeftijd overleden. Dat heeft uitgeverij Querido dinsdag bekendgemaakt. Peper had alvleesklierkanker. Afgelopen najaar kreeg ze te horen dat ze ongeneeslijk ziek was.

    Haar oeuvre bestaat uit zo'n 15 romans en verhalenbundels. Ook schreef Peper, een pseudoniem van Jenny Strijland, columns voor NRC Handelsblad. In de krant sprak ze daar heel open over. „Ik zou heel graag gewild hebben dat ik de ziekte 2 jaar later gekregen had, want - dat zullen alle schrijvers wel hebben - het laatste boek is wat echt de moeite waard is. Daar staat het pas echt allemaal in.”

    Peper, geboren op 1 januari 1949 in Driebergen, gaf enkele jaren les in Nederlands. Met haar man, die voor het ministerie van Buitenlandse Zaken werkte, woonde ze vervolgens in Wenen en in New York. Daar begon ze te schrijven.

    In 1990 debuteerde ze met de verhalenbundel De waterdame.
    De roman Rico's vleugels uit 1993 belandde op de shortlist van de AKO Literatuurprijs. Het boek Russisch blauw werd in 1996 bekroond met de Multatuliprijs. In oktober verscheen Fantoompoezen, een verzameling columns.

    In mei zal haar reeds aangekondigde roman Handel in veren verschijnen. Het gaat over een vogeldeskundige die in de jaren 50 op expeditie ging naar Nieuw-Guinea om te bewijzen dat het zeldzame Bruijns boshoen nog niet was uitgestorven. Peper heeft het boek vorige week, kort voor haar dood, voltooid.

    Het zou het eerste deel zijn van een tweedelige roman. Van haar tweede deel is alleen een samenvatting gereed. Dat zal dus ook niet verschijnen. Het eerste deel is volgens de uitgever echter ook als zelfstandige roman te lezen.

    Bron : Telegraaf.nl

  13. #4138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVD Watcher Bekijk bericht
    RIP

    Dat gezicht is ook niet veranderd. RIP, keek altijd graag naar de serie. Mooie leeftijd overigens en ook een mooie manier om te gaan.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  14. #4139

    Standaard

    Hoofdrolspeler pornofilm Deep Throat overleden



    Harry Reems, de acteur die in 1972 de hoofdrol speelde in de beroemde pornofilm Deep Throat, is op 65-jarige leeftijd overleden. Volgens verschillende Amerikaanse media stierf hij in een ziekenhuis in Salt Lake City aan alvleesklierkanker.



    De film Deep Throat deed veertig jaar geleden, ten tijde van de 'seksuele bevrijding', heel wat stof opwaaien. Zelfs vanuit politieke hoek kwam er commentaar op de pornofilm. De controverse rond de film, over een vrouw (gespeeld door Linda Lovelace) die mannen op doktersvoorschrift oraal moet bevredigen, zorgde er mede voor dat Deep Throat uitgroeide tot een cultfilm.



    Grease
    Reems, die op 27 augustus 1947 geboren werd als Herbert Streicher, zou in totaal in meer dan honderd (porno)films meespelen. Hij kreeg ook de rol van coach Calhoun kreeg aangeboden in de musical Grease (1978), met John Travolta en Olivia Newton-John in de hoofdrol. Op het allerlaatste moment beslisten de producers om hem te vervangen door Sid Caesar, omdat ze vreesden voor het imago van de film.

    Vastgoedmakelaar
    Eind de jaren tachtig stapte Reems uit de porno-industrie. Sinds 2002 werkte hij als vastgoedmakelaar in Utah, in het westen van de VS. Hij trouwde in 1990 met een erg religieuze vrouw, zo meldt de toonaangevende filmsite IMDb.

    FILMPJE!




    Bron : AD.nl

  15. #4140

    Standaard

    Derek Watkins is overleden. Hij speelde trompet op de soundtrack van alle James Bond-films. Op de Blu-ray van Skyfall staat een kort interview met hem. Hij is 68 jaar geworden.

    http://www.telegraph.co.uk/culture/m...kins-dies.html

  16. #4141

    Standaard

    Bodybuildinggoeroe Joe Weider overleden


    De hand van Joe Weider wordt tijdens een festijn omhoog gehouden
    door niemand minder dan Arnold Schwarzenegger.

    Joe Weider, die wel de 'peetvader van de fitness' werd genoemd, is zaterdag op 93-jarige leeftijd overleden. Dat meldden Amerikaanse media. Weiders uitgeefconcern bracht bladen als Muscle and Fitness en Men's Fitness uit. Ook stond hij aan de basis van de filmcarrière van Arnold Schwarzenegger.

    Weider organiseerde de Mr Olympia-competitie voor bodybuilders. Nadat de in Oostenrijk geboren en getogen Schwarzenegger die wedstrijd had gewonnen, moedigde Weider hem aan naar de Verenigde Staten te komen. Weider zorgde ervoor dat hij een rol kreeg in de tv-serie Hercules Goes Bananas.

    Schwarzenegger werd het bekendst door de drie Terminator-films. Van 2003 tot 2011 was de voormalige bodybuilder gouverneur van de staat Californië.

    Bron : Telegraaf.nl

  17. #4142

    Standaard

    Jazz-zanger Eddy Doorenbos (91) overleden



    Jazz-zanger Eddy Doorenbos (91) is maandag in zijn slaap overleden. Zijn familie heeft dat bekendgemaakt. Doorenbos werd vooral bekend als zanger bij het legendarische Miller Sextet, in de jaren 50 en 60. Tot op zeer hoge leeftijd bleef Doorenbos zingen.

    Voorjaar 2011 presenteerde hij het boek Gentleman of Swing, over zijn leven en carrière. Ook verscheen een nieuwe cd.

    Doorenbos, zelf fan van Frank Sinatra en Nat King Cole, trad veel op in beroemde Nederlandse etablissementen, maar trok ook de wereld door. Zo speelde de charmante zanger in heel Europa (onder meer met pianiste Pia Beck) en in Indonesië.

    Hij speelde behalve met de Millers ook vaak met het orkest The Skymasters en stond op internationale festivals. Medio jaren 80 startte hij zijn eigen kwartet, The Swingmill. Doorenbos maakte een aantal albums, maar ook een rapversie van een van zijn eerste hits. Doorenbos trad tot op hoge leeftijd nog steeds op, in clubs en op jazzfestivals.

    Bron : Telegraaf.nl

  18. #4143

    Standaard

    Herman Emmink (86) overleden



    Presentator en zanger Herman Emmink is zojuist op 86-jarige leeftijd in zijn woonplaats Laren overleden. Dat maakte collega en vriendin Conny Vink net bekend.

    FILMPJE!

    Herman Emmink staat bij de televisiekijker in het heugen gegrift als de presentator van het populaire programma Wie van de Drie. Muziekminnend Nederland zal direct het nummer Tulpen uit Amsterdam roepen bij het horen van zijn naam.

    Herman Emmink, die vaak in één adem genoemd wordt met Conny Vink en Ronnie Tober, werkte vanaf 1954 als omroeper voor de VARA en de AVRO. In 1965 presenteert bij voor de AVRO zijn eerste eigen programma, Muzikaal Onthaal. Daarna volgde nog Te Gast bij Herman Emmink en natuurlijk Wie van de Drie. Met onder andere Albert Mol, Martine Bijl en Kees Brusse als bekende panelleden.

    Emmink stond op 14-jarige leeftijd voor het eerst op toneel. In zijn verplichte militaire dienst-periode werkte hij als radio-omroeper voor de soldatenzender in Nederlands-Indië. Het duurde enige tijd voordat hij na zijn terugkeer naar Nederland voet aan de grond kreeg bij het AVRO’s Radiojournaal en Radio Luxemburg.

    In 1992 maakte Emmink eenmalig zijn rentree als presentator van Zo vader, zo zoon bij de NCRV als vervanger van de vaste presentator Gerard van den Berg. In de 300e aflevering die werd gepresenteerd door Emmink moest geraden worden welke van de vier zonen niet de echte zoon was van Van den Berg.

    Als hommage aan de overleden presentator zendt Best 24 deze aflevering vanavond al uit, vooraf gegaan door een speciaal gemonteerde In Memoriam. De uitzendingen van vanavond beginnen om 21.30 uur en worden morgenmiddag om 12.15 uur herhaald.

    Gerelateerde artikelen

    25-03: Herman Emmink herdacht op tv

    Bron : Telegraaf.nl

  19. #4144

    Standaard

    'The Simpsons' scenarist Don Payne overleden



    Scenarist Don Payne, die onder meer bekend staat om zijn werk aan Thor, Thor: The Dark World en The Simpsons, is afgelopen dinsdag overleden. Hij streed al een tijdje tegen botkanker, maar moest op de absurd jonge leeftijd van 48 het onderspit delven.

    Payne werd in 2000 aangenomen om te gaan schrijven voor The Simpsons, waarna hij zich met My Super Ex-Girlfriend (2006) en Fantastic Four: Rise of the Silver Surfer (2007) definitief binnen de filmwereld vestigde. Hierna volgde onder meer Thor (2011) en de aanstaande sequel Thor: The Dark World.

    Zack Stentz, één van de andere Thor schrijvers, reageerde via twitter als volgt op het nieuws:

    I’m just now seeing the terrible news that Don Payne, our co-writer on Thor and a really great guy, has died. This is devastating news.

    Don came after me and Ash on the Thor writing process and did a great job seeing it through to the final version you saw onscreen.

    I won’t lie. The Writers Guild arbitration for Thor credit was tough but essentially fair, & afterward we all shook hands & became friends.

    When I joked to Don Payne “people are always quoting your Thor lines to me” he replied “the same thing happens to me with The Simpsons.

    Don was also a husband & parent, and was super-sweet to my wife and kids when we visited the Thor set, then later on the red carpet.

    Don Payne was an excellent writer who leaves behind some great work, but mainly I’m just terribly sad for his family. Life can be so unfair.


    Bron : Filmtotaal.nl

  20. #4145

    Standaard

    Schaatslegende overleden



    De Noorse schaatslegende Hjalmar Andersen is op 90-jarige leeftijd overleden.

    Andersen vierde in de jaren '50 grootse successen. Zo veroverde hij tijdens de Winterspelen van 1952 liefst drie keer goud. Andersen zegevierde op de 1500 meter en op de vijf en tien kilometer.

    Verder werd Andersen driemaal Europees kampioen en drie keer wereldkampioen. Dat gebeurde achtereenvolgens in '50, '51 en '52.
    In Noorwegen is Andersen een beroemdheid. Er staan in het Scandinavische land liefst drie standbeelden van de 'IJskoning'.

    De hoogbejaarde was ongelukkig ten val gekomen in zijn woning en overleed in een ziekenhuis in Oslo.

    Legendarisch

    Legendarisch is ook de 10.000 meter van Andersen tijdens de EK van 1951 in Oslo. Hij schaatste ruim aan de leiding, toen een flitslamp van een fotograaf hem verblindde. Andersen ging onderuit, krabbelde weer op en probeerde door te gaan, maar zijn schaatsen waren te zeer beschadigd. De wedstrijdjury gaf Andersen vervolgens een uurtje rust, waarna hij nogmaals begon aan de 10 kilometer en gemakkelijk won.

    Bron : Telegraaf.nl

  21. #4146

    Standaard

    Harry Potter-acteur Richard Griffiths (65) overleden



    Richard Griffiths, onder meer bekend van zijn rol in Harry Potter, is gisteren op 65-jarige leeftijd overleden aan complicaties van een hartoperatie. De Britse acteur laat zijn vrouw Heather Gibson, met wie hij al 33 jaar samen was, achter.

    Griffiths was bij het grote publiek vooral bekend door zijn rol van Vernon Dursley in Harry Potter en als Uncle Monty in 'Withnail and I' uit 1987. Zijn laatste rol was vorig jaar aan de zijde van Danny DeVito in 'The Sunshine Boys'. In 2011 was de acteur ook te zien als King George II in 'Pirates of the Caribbean: On Stranger Tides'.

    Naast het witte doek was Griffiths ook regelmatig te bewonderen in tv-series. Zo speelde hij onder andere mee in 'The Sweeney', 'Inspector Morse' en 'Pie in the Sky'.

    Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1022/Celebs/a...verleden.dhtml
    Speakers: KEF HTS6001 + Paradigm CC-270 + KEF KHT2005.2 + Polk Audio RM3300 + KEF PSW 1000.2
    Versterker: Onkyo TX-NR656 / TV: LG OLED55C6V / Speler: LG UBK90 / Blu-ray's: 1010 / 4K UHD: 187

  22. #4147

    Standaard

    Rip...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #4148

    Standaard

    RIP, vond het een goede acteur. Ken hem zelf vooral van Harry Potter. Overigens vond ik hem in Hugo ook fantastisch.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  24. #4149

    Standaard

    Platenproducent Phil Ramone (72) overleden



    Platenproducent en veelvoudig Grammy-winnaar Phil Ramone is zaterdag op 72-jarige leeftijd in een ziekenhuis in New York overleden.

    Ramone, die werkte met artiesten als Barbra Streisand, Bob Dylan en Paul Simon, gold als een van de meest gerespecteerde figuren in de muziekindustrie. Geboren in Zuid-Afrika, studeerde Ramone klassiek viool aan de Juilliard School in New York voordat hij achter de schermen ging werken.

    Als producer werkte hij mee aan Dylon's 'Blood on the Tracks', Billy Joel's '52nd Street' en Paul Simon's 'Still Crazy After All These Years', waarvoor hij de Grammy Award voor album van het jaar deelde. Gedurende zijn hele loopbaan won Ramone 14 Grammy's.

    Bron : Telegraaf.nl

  25. #4150

    Standaard

    R.I.P. Jesus Franco †

    Jesús Franco Manera passed away sometime after 11:00am this morning, from complications of a stroke, at a clinic in Malaga, Spain. He was 82 years old.

    Word came at roughly 5:30am (US Eastern time) this morning, on Facebook's El Franconomicon fan page, when Frank Munoz -- stationed at the hospital where "Tio Jess" had been under observation since suffering a serious stroke last Wednesday -- posted this brief message:

    "Estoy en el hospital. Acaba de fallecer. Se lo han llevado ahora mismo. Lo siento."

    Translation: "I'm at the hospital. He has just passed away. They are taking him right now. I am sorry."

    And so ends -- or begins -- the most epic story in the history of fantastic cinema. The IMDb credits Franco with directing 199 features and the list is surely incomplete, lacking some titles altogether, not to mention variant editions and unreleased titles. Very often, he was also their writer and very often their cameraman, editor, dubber and a member of the cast. No one demonstrably loved making movies more than he.

    Of course, Jess has always been the Patron Saint of VIDEO WATCHDOG, the subject of our very first feature article; the way his films invited me in, the way each of his films seemed to open up worlds within worlds, sort of made our obsessive style of coverage possible. I watched two of his films tonight, wanting to be "with" him. I had a feeling this might happen.

    Jess was only one month shy of his 83rd birthday, and his final feature -- AL PEREIRA VS. THE ALLIGATOR LADIES, in which his longtime friend and associate Antonio Mayans reprised a role he had played several times -- recently had its first public screening. Of course, Jess's wife and muse Lina Romay (Rosa Maria Almirall Martinez), who became the very essence of his cinema from the time they met in 1973, passed away just over one year ago, on February 15, 2012.

    Go with our blessings, Maestro. And take with you our grateful thanks for all the complex riches you have left behind, which will keep us occupied for so many years to come.

    Needless to say, more to follow once I've had a chance to absorb this news.

Pagina 166 van 253 EersteEerste ... 66116156162163164165166167168169170176216 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •