Pagina 51 van 252 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.251 tot 1.275 van 6299 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #1251

    Standaard

    Heftig lijstje! ... condoleances gewenst aan de nabestaande!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  2. #1252

    Standaard

    R.I.P.
    Een geweldig acteur, had de prachtige rollen voor het uitzoeken...

    Echt, ik durf er niet aan te denken wie er nu nog het hoekje omgaat vooraleer de week om is. Misschien Bush ofzo? Nou? Ik wacht...
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  3. #1253

    Standaard

    86 is wel een respectabele leeftijd.

    R.I.P.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  4. #1254

  5. #1255

    Standaard

    Hij was ook erg goed in The Crucible.

    R.I.V.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  6. #1256

    Standaard

    Van teletekst:
    In de VS is de acteur Richard Widmark overleden, 93 jaar oud.Hij brak in 1947 door als de moordenaar in The Kiss of Death.Widmark speelde tot 1991 in ruim 60 films,vaak in de rol van slechterik.
    Zie ook http://www.imdb.com/name/nm0001847/


    Z'n gezicht komt me heel bekend voor. Een heel grote ster was het niet maar hij speelde wel in een hoop bekende films.

  7. #1257

    Standaard

    R.i.p.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #1258

    Standaard

    Rip
    Onderschrift,

    kun je dat eten?

  9. #1259

    Standaard

    RIP Richard...

    een heerlijke acteur die vaak in westerns en noirs optrad als gluiperd of fatalistische held!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  10. #1260

    Standaard

    RIP meneer Ulrich, hoewel best oud, toch nog altijd vrij fit. We zullen hem missen op de zaterdagmiddag.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  11. #1261

    Standaard

    Weer een Hollywood-legende minder

    R.I.V.
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  12. #1262

    Standaard

    R.i.p.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  13. #1263

    Standaard

    Mooie leeftijd! R.i.p.
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  14. #1264

  15. #1265

    Standaard

    Legendarische acteur, RIP.

  16. #1266

    Standaard

    Inspiratiebron Killing Fields dood

    In een ziekenhuis in New Jersey is Dith Pran overleden, de Cambodjaan wiens belevenissen werden verfilmd in 'The Killing Fields'. Hij had kanker en is 65 jaar geworden.

    Dith tolkte voor een Amerikaanse journalist die in de jaren '70 de burgeroorlog in Cambodja versloeg. Net voor de maoïstische machtsgreep van de Rode Khmer wist de Amerikaan het land te verlaten.

    Dith bleef achter en was getuige van de verschrikkingen van het regime van Pol Pot. Pas na ruim vier jaar wist hij te ontsnappen en kon hij een nieuw leven opbouwen in Amerika.

  17. #1267

    Standaard

    RIP!

    Indrukwekkende film! (the killing fields)
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  18. #1268

    Standaard

    Triest om de gruwelijkheden van de rode khmer en de killing fields te overleven en dan toch nog aan zo'n rotziekte als kanker te overlijden.

  19. #1269

    Standaard

    Regisseur Jules Dassin (96) overleden

    De Amerikaanse regisseur Jules Dassin is vandaag op 96-jarige leeftijd in Athene overleden aan de gevolgen van een griepaanval. Dassin regisseerde in zijn lange carrière tal van belangrijke film noirs als 'Night and the City' en 'The Naked City' en de Franse prent 'Du Rififi chez les hommes'. Hij maakte evenwel ook sprankelende levensfilms als 'Never on Sunday' en 'Topkapi'. Jules Dassin was de vader van de zanger Joe Dassin, die in 1980 op 42-jarige leeftijd aan een hartaanval stierf.

    Communistenjacht
    Dassin behoort tot de club van grote Hollywoodregisseurs van wie de carrière ernstig werd gedwarsboomd door de communistenjacht van senator McCarthy. In 2000 kreeg hij enig eerherstel toen de New York Film Critics hem bedachten met een 'special award'.

    Vier voltreffers in drie jaar
    Dassin, op 18 december 1911 in Middletown (Connecticut) geboren, debuteerde achter de camera in 1941 met 'The Tell-Tale Heart', naar de gelijknamige novelle van Edgar Allen Poe. Na een aantal minder bekende films scoorde hij in drie jaar, van 1947 tot 1950, vier (artistieke) voltreffers: de harde gevangenisprent 'Brute Force' (met Burt Lancaster), de misdaadfilm 'The Naked City', de noir 'Thieves Highway' (met Richard Conte als slachtoffer en Lee J. Cobb als slechterik) en 'Night and the City', een film noir met als achtergrond het Londense worstel- en gokmilieu. In die prent, die 45 jaar later een remake kreeg met Robert De Niro in de hoofdrol en New York als setting, vertolkte Richard Widmark , die vorige week Dassin in de dood voorafging, de tragische hoofdrol.

    Buitenspel in Hollywood
    Daarna was het Hollywoodvat af voor Dassin, die in 1952 door collega Edward Dmytryk voor het HUAC (House Un-American Activities Committee) als "sympathisant" van het communistische ideeëngoed werd "verklikt": Dassin werd op de zwarte lijst gezet, wat destijds betekende dat je ook elders in de wereld amper nog aan de bak kon komen.

    Belg in hoofdrol
    Uiteindelijk kreeg hij in 1955 weer wat geld en een cast bijeen voor een nieuwe film. 'Du Rififi chez les Hommes', naar de roman van Auguste le Breton, werd een voltreffer in het noirgenre. Dassin, die in de film een belangrijke nevenrol vertolkte, won er de regieprijs op het filmfestival van Cannes mee. De hoofdrol van de film werd vertolkt door de Belg - in Antwerpen geboren - Jean Servais.

    Huwelijk met Melina Mercouri
    Vanaf 1959 kreeg Dassins carrière een nieuwe wending, toen hij zich met zijn echtgenote Melina Mercouri (de latere Griekse minister van Cultuur) in Athene vestigde. In Griekenland maakte hij de van levenslust bruisende prent 'Never on Sunday' - met Mercouri en hemzelf in de hoofdrollen - die alweer in Cannes werd bekroond met de Gouden Palm voor de beste film. In 1967 volgde nog de bekende avonturenfilm "Topkapi".

    Dassin en Mercouri zetten zich terwijl volledig in voor de democratisering van het Griekenland dat destijds zuchtte onder het kolonelsregime. Het paar bleef samen tot Mercourui in 1994 overleed.

  20. #1270

    Standaard

    Triest

    The Naked City is briljant...
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  21. #1271

    Standaard

    En dan nog aan griep :/ maarjah, als het gereedschap versleten is, is er nog weinig aan te doen...
    R.I.P.
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  22. #1272

    Standaard

    Rififi en Topkapi heb ik wel gezien (beiden voortreffelijke films) en de namen van veel van die andere films kende ik via Criterion. Dassin is wel een legendarische naam die wegvalt, maar ik wist eigenlijk niet eens dat ie nog leefde. 96 is toch wel een mooie leeftijd denk ik.

  23. #1273

    Standaard

    Had vorige week nog Brute Force gezien. Een magnifieke film! En Rififi is een meesterwerk!

    Jammer dat de man niet meer onder ons is, maar 96 is een zeer acceptabele leeftijd.

    R.I.V.

    edit: Meer nieuws en filmfragmenten op aintitcool.com.
    Laatst aangepast door Cinemaniac : 01-04-2008 om 17:57
    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  24. #1274

    Standaard

    96 is een zeer respectable leeftijd. Rest in peace, Jules.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #1275

    Standaard

    RIP Jules.

    Grootmeester. Heb Bruto Force, Thieves Highway, Night and the City, Naked City en Rififi in de kast. Juweeltjes!!!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

Pagina 51 van 252 EersteEerste ... 4147484950515253545561101151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •