Pagina 78 van 253 EersteEerste ... 286874757677787980818288128178 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1.926 tot 1.950 van 6320 worden weergegeven.

Discussie: R.I.P.

  1. #1926

    Standaard

    R.I.P.

    Vond McGoohan geweldig in Braveheart...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  2. #1927

    Standaard

    R.i.P.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #1928

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Oosterhuis Bekijk bericht
    R.I.P.

    Vond McGoohan geweldig in Braveheart...
    Inderdaad, een echte oscar performance! R.i.p.!


  4. #1929

    Standaard

    Onderstaand bericht betreft dan wel geen bekendheid, maar vind het wel iets om bij stil te staan, dus vandaar dat ik het plaats :

    Tiener sterft hongerdood

    Brugge - Een Belgische tiener moest uren per dag doorbrengen in een zelfgetimmerd hok. Uiteindelijk lieten zijn ouders hem doodhongeren.



    Een leven als een hond, met als dieptepunt een gruwelijke hongerdood. De 17-jarige Davey Vanden Berghe uit Oostende moest uren en uren in een hok doorbrengen dat hij zelf in elkaar timmerde, en werd uiteindelijk letterlijk doodgehongerd door zijn moeder en stiefvader. Vandaag gaat in Brugge de assisenzaak van start, met op het beschuldigdenbankje moeder Iris Vanden Berghe en stiefvader Christiaan Mechele.

    “Sorry Davey, het spijt me, het spijt me.” Die luide schreeuw van moeder Iris Vanden Berghe klinkt op 28 december 2004 door de Oostendse Velodroomstraat. Een inderhaast bijgeroepen MUG-arts kan die morgen enkel het overlijden van de lichtjes minderbegaafde jongen vaststellen. “Davey voelde zich de avond ervoor niet zo lekker”, zeggen moeder en stiefvader.

    Onraad

    Maar de hulpverleners ruiken onraad, en uiteindelijk komt de ware toedracht aan het licht: Davey stierf door maandenlange ontbering en mishandeling. De wetsdokter stelt onder meer vast dat de vetlaag in het lichaam van de puber - die nog amper 40 kilo woog - helemaal verdwenen is, en dat zijn lever door de honger ingekrompen is tot die van een elfjarige. Het lichaam vertoont bovendien blauwe plekken, letsels van oude en recente verwondingen, en doorligwonden.

    Sloten op kasten

    Stiefvader Christiaan geeft bij zijn eerste verhoor meteen toe dat hij de jongen meerdere keren een stevig pak slaag gegeven heeft. Maar Davey was volgens hem moeilijk opvoedbaar, “een nietsnut”, en verdiende dus geregeld straf, vergoeilijkt stiefpa. De doorligwonden kwamen er volgens Iris omdat “stoute Davey” geregeld in een hok van 2,5 bij 3 meter werd opgesloten, zonder verlichting, zonder verwarming, zonder water, zonder wc. Omdat Davey zogezegd aan vraatzucht leed, waren er in de keuken sloten geplaatst op alle kasten, op de ijskast en op de diepvriezer. Of had de uitgemergelde tiener misschien gewoon honger?

    Rauwe lever

    Nog meer hallucinante details komen tijdens het gerechtelijk onderzoek boven water. Volgens oma Jeanine schotelde Christiaan zijn stiefzoon de walgelijkste dingen voor. Ongebakken frieten met rauwe lever, om maar iets te noemen. Mechele dwong Davey ook een mengsel van zout water met scheuten tabasco en sigarettenas te drinken. Het kan nog erger, als Davey een bordje ‘chocolade’ binnengelepeld krijgt: de behoefte die Christiaan net gedaan had.
    Op de foto’s van het allerlaatste kerstfeestje overigens geen spoor van ‘het lelijke eendje van het gezin’. De banneling ligt op dat ogenblik - amper enkele dagen voor zijn dood - opgesloten in zijn koud, donker hok. “Het lijkt wel alsof Davey geen mens meer is, laat staan een familielid”, zo zal de gerechtspsychiater later omschrijven. “Veeleer een lastig ding dat het familiegeluk in de weg stond.”

    Buren

    Al mogen er misschien ook wel vragen gesteld bij de houding van de buren, die niets ondernamen en misschien een drama hadden kunnen vermijden. “De laatste keer dat we Davey zagen, enkele weken voor zijn dood, zag hij er totaal verwilderd uit. Zijn haar was lang en vies, hij liep blootsvoets ondanks de vrieskou en zag er uitgemergeld uit”, zo vertelt een buurvrouw. Niet alleen stiefpa Christiaan zal in de Brugse assisenzaal moeten verschijnen voor foltering en uithongering met de dood tot gevolg.
    Ook mama Iris zit, hoewel ze een passieve rol speelde, in het beschuldigdenbankje. Omdat ze de jongen in nood niet geholpen heeft, maar ook niemand verwittigd heeft om te helpen.

    __________________________________________________ __________________________________________________ ____________________________________

    Ik vind het echt verschrikkelijk dat er mensen zijn die zoiets doen. Deze mensen mogen wat mij betreft vandaag nog van de wereld. Kinderen zo behandelen, bah bah en nog eens bah, echt verschrikkelijk.

    Ik hoop dat die jongen nu eindelijk rust heeft gevonden in zijn leven.

    R.I.P. Davey
    Laatst aangepast door DVD Watcher : 16-01-2009 om 14:08

  5. #1930

    Standaard

    verschrikkelijk dit!

  6. #1931

    Standaard

    Werkelijk verschrikkelijk, gelijk alle 2 chemisch castreren en opsluiten.
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  7. #1932

    Standaard

    Geen woorden...
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  8. #1933

    Standaard


    Nee, te walgelijk voor woorden, hoe kruipen zulke ideeen in iemands hoofd?
    RIP Davey...
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  9. #1934

    Standaard

    Gadverdamme, werkelijk ongelooflijk dat dit soort dingen zich voordoen op de wereld...
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  10. #1935

  11. #1936

    Standaard

    Gadverdamme, daar word je gewoon helemaal misselijk van.
    Die ouders verdienen het predikaat mens niet.
    In het donkerste hol stoppen en de sleutel verliezen dat is het enige wat ze verdienen.
    Wat erg dit zeg.
    Hoop van harte dat hij nu rust heeft. R.I.P.

  12. #1937

    Standaard

    Wat verschrikkelijk toch weer.

    Rust in Vrede Davey.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #1938

    Standaard

    Waarom zijn er toch zulke zieke mensen op de wereld

    Ik kan daar echt zo fokking pissed om worden

    R.I.P. Davey...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  14. #1939

    Standaard

    Gerrit van der Valk (80) overleden

    MARBELLA (SPANJE), dinsdag - De peetvader van het grootste en oudste horecaconcern van ons land, Gerrit van der Valk, is vanmiddag omstreeks 13.00 uur in zijn woonplaats Marbella in Spanje overleden. Gerrit van der Valk, die samen met zijn broer Arie, de grondlegger is van het Toekan-imperium is tachtig jaar oud geworden.



    Gerrit van der Valk overlijdt in het jaar dat het concern dat hij opbouwde een mijlpaal bereikte: het aantal vestigingen is namelijk gegroeid tot tachtig.

    De peetvader van het horecaconcern, onder meer beroemd geworden door de appelmoes met kers op tafel, kampte al lange tijd met een slechte gezondheid. Sinds het voorjaar van 2007 verbleef hij in zijn villa in Marbella, zijn gezondheid liet niet meer toe dat hij reisde.

    Volgens Gerrit en Toos van der Valk is het aan zijn lijfarts Jack Hakman te danken dat Gerrit zijn tachtigste verjaardag haalde, die hij afgelopen zomer in bijzijn van al zijn kinderen en kleinkinderen vierde. Het afgelopen jaar stond Gerrit van der Valk permanent onder medische begeleiding van een lijfarts, die ook ’s nachts in de villa van de horecatycoon verbleef.

    De verslaggever van deze krant zocht Gerrit en Toos afgelopen zomer nog op en van buiten was er op het eerste gezicht weinig te zien van Gerrit’s zwakke gezondheid. Met zijn zongebruinde huid zag hij er ogenschijnlijk blakend van gezondheid uit. Maar de peetvader van het horecaconcern kampte met een chronisch tekort aan rode bloedlichaampjes en een te hoog ijzergehalte in zijn bloed, waardoor de werking van zijn longen met meer dan de helft was afgenomen.

    Het afgelopen jaar was de zuurstofmachine dan ook zijn onafscheidelijke kameraad, die hem permanent zuurstof toediende door een slangetje in zijn neus. Hoewel fysiek verzwakt, bleef hij tot op het laatst van zijn leven geestelijk vlijmscherp. Een lange rij familieleden en vrienden reisden de afgelopen twee jaar naar Marbella om Gerrit en Toos te bezoeken. En de energie van de oude Gerrit om overal, gevraagd en ongevraagd een mening over te hebben leek schier onuitputtelijk.

    De laatste jaren van zijn leven bracht Gerrit vooral door met het vele bezoek dat hij samen met zijn Toos ontving, met zijn dagelijkse Telegraaf en, in de avonduren, het leggen van een kaartje klaverjas. Dit kaartspel speelde hij onuitputtelijk, met een glas rode wijn, altijd tot in de kleine uurtjes. Scherp bleef hij tot het laatste potje was gespeeld. Ook op zijn tachtigste verjaardag 13 juni vorig jaar, speelde hij tot twee uur in de ochtend klaverjas met zijn zoon Gert-Jan en Joep van den Nieuwenhuyzen, de ex partner van dochter Carlita.

    Hoewel op de achtergrond en niet meer betrokken bij de dagelijkse leiding van het horecaconcern, gaf Gerrit van der Valk tot vlak voor zijn dood adviezen aan de vele nazaten van de Toekan-familie. Hij kon vaak ongezoute kritiek leveren op de nieuwe aanpak van de nieuwe generatie, maar hij behield in de hele familie respect voor hetgeen hij met zijn broer Arie en zijn zussen heeft opgebouwd.

    Hoewel Gerrit van der Valk het afgelopen jaar een aantal keren heel kritiek lag, komt het plotselinge overlijden van hem heel hard aan in de familie. Zijn zoon Vincent zei vanmiddag: „Mijn maatje, mijn voorbeeld, mijn vader, mijn icoon is er niet meer”.

    Het lichaam van Gerrit van der Valk zal de komende dagen worden overgebracht naar Nederland waar hij zal worden begraven.


    R.I.P.

  15. #1940

    Standaard

    R.i.P.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #1941

    Standaard

    rip
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #1942

    Standaard

    R.i.P.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  18. #1943

    Standaard

    Die Gerrit van der Valk was een schurk. Niet iedereen zal er even rouwig om zijn denk ik. Hij was wel een zakenmens, maar zaken en mensen gaan niet best samen.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  19. #1944

    Standaard

    niet te geloven...wat een malloten lopen er toch op deze aardkloot rond....r.i.p.




    Een bloedbad in een Vlaams kinderdagverblijf in Sint-Gilles-bij-Dendermonde heeft aan drie mensen het leven gekost: twee kinderen en een leidster.

    Geruchten over een vierde dode, een derde baby, zijn sterk, maar zijn niet bevestigd. Tien mensen raakten gewond. Twee kleine kinderen liggen nog ernstig gewond in een ziekenhuis.

    Het bloedbad werd vanmorgen aangericht door een man die zijn gezicht zwart/wit had geschminkt. Hij was op de fiets naar het kinderdagverblijf gereden.

    Babyafdeling
    De man liep meteen de crèche binnen, waar hij een mes trok en in het wilde weg begon te steken.

    Dat zou zijn gebeurd op de babyafdeling van de crèche. Na zijn daad reed de man op zijn fiets weg.

    De politie van Oost-Vlaanderen arresteerde de dader uiteindelijk na een klopjacht in Lebbeeke. Het zou gaan om een 28-jarige man uit Dendermonde.

    Over zijn motieven is nog niets bekend. Berichten dat het een psychiatrische patiënt zou zijn, zijn nog niet bevestigd.

  20. #1945

    Standaard

    We zijn er reeds over aan het discussiëren in onderstaande thread.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=22542

  21. #1946

    Standaard

    R.i.P.

    Behalve voor de dader als zijn tijd komt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #1947

    Standaard

    Wel opletten heh...


    Grote man achter Palm bier overleden

    STEENHUFFEL (AFN) - De man die de Belgische brouwerij Palm groot heeft gemaakt, Alfred Van Roy, is overleden. Hij is 96 jaar geworden.

    Van Roy had de kleine brouwerij in Steenhuffel van zijn vader geërfd. Hij wist Palm bier te laten uitgroeien tot de grootste Belgische brouwer van sterk bier.
    Vanaf de jaren tachtig exporteerde Van Roy grootschalig naar Nederland. In 1999 kreeg hij uit handen van de Belgische premier Jean-Luc Dehaene de ’De Gouden Klomp’ voor het best presterende Belgische bedrijf in Nederland.
    M'n LE collectie gaat grotendeels in de verkoop, zoek je nog iets ? Check m'n verkoop topic of vraag maar raak :D

  23. #1948

    Standaard

    Mooie leeftijd, lekker bier. RIP.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  24. #1949

    Standaard

    Rust in vrede, meesterbrouwer. En bedankt voor de creatie van dit allerheerlijkst biertje.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  25. #1950

Pagina 78 van 253 EersteEerste ... 286874757677787980818288128178 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •