De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wat is een goede DVD-HD Recorder voor vrij weinig?

    Krijg van mijn schoonouders de vraag of ik eens rond wil kijken. Ze willen graag zo'n ding aanschaffen. De prijs mag liggen tussen de 250 en 350 euro. Ze menen dat de consumentenbond Panasonic als beste koop ziet. (welke panasonic, en hoe oud was die test denk ik dan, maar goed).

    Kan iemand hier goede tips geven omtrent zo'n ding? Waar ik op moet letten, voor ik ze iets aanraadt, en vervolgens op mijn kop krijg dat het niks is?
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  2. #2

    Standaard

    Die Panasonic van de Consumentenbond (DMR-EH60; test van december 2005, er is ook een oudere test van ik meen april 2005) ligt duidelijk boven dat budget (richting de 500 euro al snel). Een model dat je wel zou kunnen krijgen is de Pioneer DVR-433H met 80GB harddisk, en goedkopere merken als LG en LiteOn zullen ook wel een dvd-hdd recorder in het assortiment hebben voor maximaal 350 euro.

  3. #3

    Standaard

    Hmm... daar maar eens naar op zoek dan
    Bedankt voor je antwoord.
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de Panasonic DMR-EH50 en de Pioneer DVR-433H-S al zien staan voor 399,- euro (b.v. www.stassen.nl). Zit wel iets boven je budget, maar dan haal je wel een topmerk in huis. Het verschil in prijs met de goedkopere merken (LG en LiteOn) is niet zo groot. Ik weet niet hoe handig je schoonouders zijn met dit soort apparaten, maar ik schat zo in dat de bediening eenvoudig moet zijn en het ding gewoon goed moet werken :wink: . Met Panasonic en Pioneer zit je dan in ieder geval wel goed.

  5. #5

    Standaard

    Vanavond bij de Tros (Radar) een artikel over HD-recorders en gerelateerde producten.

    Wellicht interessant om even te bekijken...
    5-Star Safetrader (300+ deals!) / DVD.nl veilingen: 88 (gemiddeld cijfer: 9.61)

  6. #6

    Standaard

    Ok jongens, bedankt voor de tips!
    Anyway, gisteren stonden ze aan mijn deur, "jaa eeeh... misschien is een gewone dvd-recorder zonder HD ook wel ok"....
    Sjezus...
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Ok jongens, bedankt voor de tips!
    Anyway, gisteren stonden ze aan mijn deur,
    Das schrikken!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    "jaa eeeh... misschien is een gewone dvd-recorder zonder HD ook wel ok"....
    Sjezus...
    Houdt er wel rekening mee dat het zonder HD een stuk minder gebruikersvriendelijk is. Ik heb er eerst ook eentje gehad zonder HD en vond het 'gezeul' met schijfjes enorm vervelend. In een fatsoenlijke kwaliteit past er maar 2 to 3 uur op 1 DVD. Dat is nog minder dan een videoband. Met een HD neem je gewoon op (altijd plaats :wink: ) en heb je een veel beter overzicht over al je opnames die je nog moet kijken.

  8. #8

    Standaard

    Ik weet, ik weet..
    Heb ze de Pioneer aangeraden, die heeft dan tenminste nog een 80GB HD, en valt nét binnen het budget. Alhoewel, het éérst gegeven budget. Toen ze schrokken van de prijzen van de HD recorders, besloten ze genoegen te nemen met een gewone, en werd het budget naar beneden bij gesteld (250 euro). Ik heb ze nu dus verteld dat die Pioneer 100 meer kost, maar wel veel meer functionaliteit biedt.

    Ik zelf zou overigens voor een mediacenter gaan (zelf bouwen), maar ja, das nog een stuk prijziger
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  9. #9

    Standaard

    Ok, gisteren kreeg ik de mededeling dat ze bij de MediaMarkt de Pioneer DVR-433H met 80GB HD hebben gekocht. Was way goedkoper op internet, maar goed...... Garantie en zo volgens hun. Ik had zelf gewoon op het net besteld..

    Maar zo'n mooie interface voor de televisiegids wat ik zo vaak zie, heeft dat ding niet zag ik net in de handleiding. Valt me wel weer tegen
    My DVD Collection
    Laatste aankoop: xXx, American Pie, American Pie 2, Top Gun...

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door UltraSub
    Maar zo'n mooie interface voor de televisiegids wat ik zo vaak zie, heeft dat ding niet zag ik net in de handleiding. Valt me wel weer tegen
    Inderdaad, de Pioneer 433 heeft geen Guide Plus+ . Maar ja, zijn grotere broertjes 530 en 630 zijn dan ook een 'stukje' duurder en dat is niet alleen vanwege de grotere harddisk... Voor het budget is de 433 gewoon een mooie recorder. Maar... als ze toch perse Guide Plus+ willen zouden ze de recorder misschien kunnen omruilen voor de Panasonic EH50?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •