De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Jullie mening nodig over mijn project.

    Hallo mensen, ik heb bij deze wat hulp nodig van jullie filmliefhebbers. ben er zelf ook 1, en daarom doe ik daar mijn project over dit onderwerp.

    De stelling van mij luidt als volgt (zal voor vele van jullie niet belang zijn, omdat jullie wel verder kijken dan over the top actie en lekkere wijven, hoewel ik er mee eens ben, dat op z'n tijd daar niets mis mee is):

    Laat je bij het huren van een DVD niet te snel verleiden door de mooie mensen en vette actie, maar kies eens een keer voor een wat diepzinnige en/of kunstzinnige film.

    Mijn opdracht is uiteindelijk om een logo te ontwerpen zonder tekst, om bovenstaande stelling duidelijk te krijgen.

    Dus mijn vraag aan jullie is dan, met welk beeld, teken zie jij de onderstaande woorden:

    - Cult
    - Actie
    - Diepzinninge film
    - Kunstzinnige film
    - Hersenloze (denk opzich wel synoniem voor popcorn)film
    - Intelligente film

    Ik hoop veel reacties te krijgen, en dank jullie ontzettend voor jullie moeite. Zelf heb ik er ook een beeld van, maar als ik die zou geven, zou dan misschien invloed hebben op jullie beeld ervan.

    Met jullie reacties zal ik uiteindelijk de grote lijnen eruit halen, dan dat weer verwerken in de logo die ik ga ontwerpen.

    Bedankt !
    [link]http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/-RaveN-[/link]

  2. #2

    Standaard

    - Cult - Hierbij denk ik aan films als casablanca etc, gewoon oude klassiekers
    - Actie - hier zie ik mensen met explosies op de achtergrond
    - Diepzinninge film - hier zie ik een bepaalde boodschap bij, het veelal intilligente filmmateriaal
    - Kunstzinnige film - sry geen mening, niet geheel mijn genre...
    - Hersenloze (denk opzich wel synoniem voor popcorn)film - gewoon een film waarbij je van te voren al weet dat jet NIET moet nadenken, niet zoals donnie darko ofzo, maar gewoon een kind of jackie chan movie, (niet mijn films hoor :P), simpele cover....
    - Intelligente film - hmmm, 2001? sry ik kan me hier geen beeld bij vormen.

    sry als t nogal lomp dr uit ziet, maar ik ben slecht in het beeld vormen bij teksten :P

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door T-Jerry
    - Cult - Hierbij denk ik aan films als casablanca etc, gewoon oude klassiekers
    - Actie - hier zie ik mensen met explosies op de achtergrond
    - Diepzinninge film - hier zie ik een bepaalde boodschap bij, het veelal intilligente filmmateriaal
    - Kunstzinnige film - sry geen mening, niet geheel mijn genre...
    - Hersenloze (denk opzich wel synoniem voor popcorn)film - gewoon een film waarbij je van te voren al weet dat jet NIET moet nadenken, niet zoals donnie darko ofzo, maar gewoon een kind of jackie chan movie, (niet mijn films hoor :P), simpele cover....
    - Intelligente film - hmmm, 2001? sry ik kan me hier geen beeld bij vormen.

    sry als t nogal lomp dr uit ziet, maar ik ben slecht in het beeld vormen bij teksten :P
    Toch bedankt voor de moeite, heb er genoeg aan !
    [link]http://www.intervocative.com/DVDCollection.aspx/-RaveN-[/link]

  4. #4

    Standaard

    - Cult - Ranzige horrorfilms gemaakt in iemand's garage of een zeer populaire film die het bij release in de bios niet geweldig deed.

    - Actie - Schietpartijen, explosies enz.

    - Diepzinninge film - Film met veel onderliggende gedachten, symboliek, filosofie.

    - Kunstzinnige film - Vaak films die alleen maar interessant willen overkomen zoals een shot van vijf minuten van de wolken. Vaak geforceerd.

    - Hersenloze film: Standaard verhaal over 2 agenten (of iets dergelijks)die dingen opblazen, kogels ontwijken en intussen allemaal idiote oneliners roepen.

    - Intelligente film - Film met een gecompliceerde verhaallijn die je meerdere keren moet zien om helemaal te snappen.


    Vang me hier niet op want misschien heb ik het bij sommige van mijn veronderstellingen bij het verkeerde eind.
    laatste DVD gekocht The Big Sleep, The Fisher King, Vertigo

  5. #5

    Standaard

    - Hersenloze (denk opzich wel synoniem voor popcorn)film -- Films waarvan er zoveel zijn. Je weet inderdaad van te voren al dat je hierbij niet hoeft na te denken. AvP of Alien Resurection, Land of the Dead.

    - Actie -- Je hoeft bij dit soort films ook niet na te denken, maar is meer humor dan de 'hersenloze film'; actie en humor bijvoorbeeld Lethal Weapons of Die Hard, enz. enz. enz.

    - Cult -- Films die het niet goed deden in de bioscopen, of de 'status' die een film op een gegeven moment heeft bereikt. Ik denk dan aan `Alien`, `Pulp Fiction`, `Casablanca`, `Night of the Living Dead.`

    - Kunstzinnige film -- Niet echt ervaring mee. Ik zou overigens zeggen dat bepaalde manieren van monteren wel 'kunstzinnig' zouden kunnen zijn `Pulp Fiction` of `Memento.`

    - Intelligente film -- Hierbij denk ik aan `Sideways` of `Lost in Translation`; een film met een normaal alledaags verhaal maar op een aparte manier opgezet. Je hoeft er niet heel erg bij na te denken, maar je zal er ook niet uitermate vrolijk van worden.

    - Diepzinninge film -- `Eternal Sunshine of the Spotless Mind`. Voro mij is dan een diepzinnige film eigenlijk een intelligente film, alleen iets wat je aanzet tot nadenken.
    JP

    "You know... for kids"

  6. #6

    Standaard

    - Cult - ?Fight Club?, Pulp Fiction

    - Actie - Films met explosies en dergelijke

    - Diepzinninge film - Zou hierbij aan Donnie Darko denken

    - Kunstzinnige film - ...Geen Idee...

    - Hersenloze (denk opzich wel synoniem voor popcorn)film: Day After Tomorrow...

    - Intelligente film - Films als Donnie Darko en Memento

  7. #7

    Standaard

    Als ik aan cultfilms denk kom ik onmiddellijk op de films van Ed Wood.

  8. #8

    Standaard

    - Cult : volgens mij films die pas echt gewaardeerd worden door een grote schare mensen jaren na dato (en die bij release niet zo succesvol waren)
    - Actie : Schwarzenegger, Stallone en consoorten
    - Diepzinninge film: films die je laten nadenken over aspecten van het leven bijv. Le Huitieme Jour
    - Kunstzinnige film : films die opvallen door de beelden/montage (bijv. Hero, Spring Summer...)
    - Hersenloze (denk opzich wel synoniem voor popcorn)film : ongetwijfeld alles van Hugh Grant
    - Intelligente film : 21 grams, Memento

  9. #9

    Standaard

    - Cult : Films die de toon hebben gezet voor hun genre.

    - Actie: Hersenloze schiet grage film die je gewoon kijkt op een avond dat je geen zin heb om een diepgaande film te kijken. A.k.a popcorn films

    - Diepzinninge film: Films waar het verhaal zodanig is uitgewerkt dat je tijdens de film erover gaat meedenken en daarna.

    - Kunstzinnige film: Zie ik als die uitblinken in effects of animatie. Animatrix bijvoorbeeld. Die stijl vind ik zeer kunstzinnig.

    - Hersenloze: Same as Actie films. Beetje dubbel op

    - Intelligente film: Vind ik eigenlijk ook hetzelfde als diepzinnige films.
    Marantz SR6004 | OPPO BDP-83 | Jbl Northridge E80 | Jbl Northridge E10 Surrounds | Jbl Northridge EC25 Center | BK XLS400 |

  10. #10

    Standaard

    Cult is een beeld wat nogal ondefinieerbaar is, iets zonder een vaste vorm, waar je meerdere dingen in ziet...

    is mijn bescheiden mening..
    Some Birds Aren't Meant To Be Caged

    Recente aanwinsten: Finding Nemo US, Universal Monsters - Essential Collection, La Vita E Bella, Lawrence of Arabia

  11. #11

    Standaard

    CMD in breda toevallig?

    Bij Cult denk ik vooral aan films die na tijden pas echt gewaardeerd worden (Donnie Darko etc) en aan de vele films waarvan ik recensies lees door kinkiequeen

    Actie zijn gewoon de simpele, maar soms best leuke schiet-grage films. (Die Hard, maar ook bijv Indiana Jones)

    Bij een diepzinnige film denk ik dan meer aan films waarbij het verhaal je echt aan het denken zet, maar ook bijvoorbeeld een groot gebruik van symbolen ed. Films die meestal bij een volgende kijkbeurt beter worden.

    Kunstzinnige film: een speciaal gebruik van montage en allerlei technieken.

    Hersenloze film: Hier vallen niet enkel de actiefilms onder, maar ook ongeveer alle (tiener)komedies van de laatste jaren uit Hollywood.

    Intelligente film: dit lijkt veel op mijn interpretatie van een diepzinnige film

  12. #12

    Standaard Re: Jullie mening nodig over mijn project.

    - Cult > geniaal bizar of juist cheesy leuk
    - Actie > autoachtervolgingen met veel explosies
    - Diepzinninge film > gevoel leidt de film ipv plot of dialoog
    - Kunstzinnige film > kracht zit in wendingen, details, abstract weergegeven boodschap en sfeer
    - Hersenloze (denk opzich wel synoniem voor popcorn)film > Amerikaanse over de top actie
    - Intelligente film > mathematisch filmmaken; kracht leggen in wending. En een wiskundige manier van psychologie bedrijven.

  13. #13

    Standaard

    "Casablanca" bestempelen als een cult-film is natuurlijk waanzin!

    Die film was toen al heel populair en is dat nog steeds.

    Een cult-film is een film die eigenlijk helemaal niet zo goed is of succesvol
    maar die door de jaren heen een grote groep liefhebbers heeft bereikt.
    Bijv. de films van Ed Wood, Easy rider, Texas chainsaw massacre e.d.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •