De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Dag Sinterklaas

  1. #1

    Standaard Dag Sinterklaas

    Daarnet zag ik in FRS Gent 'Dag Sinterklaas' liggen, op DVD

    Euforie alom (zeker voor de prijs van € 6,99) maar...

    Op de achterflap stond er 'gebaseerd op seizoen I en II van de gelijknamige kinderreeks'... Wat moet ik m ehier dan bij voorstellen? Hebben ze alle afleveringen aan elkaar geplakt of zo?
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  2. #2

    Standaard

    Als die reeks op dvd is wil ik hem graag hebben !
    Maar ik geloof van niet ... heb pas nog gemaild met Bos Bros en zij vertelden dat de serie niet op dvd te krijgen is. Misschien gaat het hier om een nagespeelde versie gebaseerd op de serie met Jan Decleir etc. ?
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido
    Misschien gaat het hier om een nagespeelde versie gebaseerd op de serie met Jan Decleir etc. ?
    Nope, kheb het nagekeken id winkel, "met: Jan Decleir, Frans van de Aa, concept en scenario: Hugo Matthysen"... Het lijkt the real thing, maar waarom dan in de korte inhoud zetten 'gebaseerd op...'? Ah, de twijfel!
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  4. #4

    Standaard

    Het was niet deze ?
    http://www.freerecordshop.be/pages/p...58215&navid=3#
    Zie bij proxis.be ook wel iets dat de échte Dag Sinterklaas zou kunnen zijn ... zou erg mooi zijn als het hem ook daadwerkelijk is.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Quido
    Het was niet deze ?
    http://www.freerecordshop.be/pages/p...58215&navid=3#
    Zie bij proxis.be ook wel iets dat de échte Dag Sinterklaas zou kunnen zijn ... zou erg mooi zijn als het hem ook daadwerkelijk is.
    Wederom, nope.

    De hoes had deze tekening: http://img.2dehands.be/f/normal/10299137.jpg

    Blijkbaar is Dag Sinterklaas ooit eens op vhs uitgekomen... Ah, misschien ga ik hem maandag gewoon gaan kopen en zie ik wel.
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  6. #6
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    voor 6,99 ga je dan ook niet dood.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door chimera01
    voor 6,99 ga je dan ook niet dood.
    laat ons dat hopen
    Ook Franz Kafka laat zijn bandenspanning controleren op ladyshavebobsled.be!

  8. #8

  9. #9

    Standaard

    Dan moet ik er maar eens naar op zoek. Stom dat ie in Nederland dan nooit is uitgebracht. Staan beide seizoenen er compleet op ?
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  10. #10

    Standaard

    Hm... dat weet ik niet. Weet alleen dat hij bij FRS in de winkel stond maar op hun site blijkbaar niet.

  11. #11

    Standaard

    Staat nu ook bij Lapis in de releaselijst voor 01-01-2006.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  12. #12

    Standaard

    Dat lijken me gewoon alle afleveringen te zijn... is het trouwens een dubbel-DVD in een kleine keepcase? Of is het single DVD? Want dan lijkt het me wel vreemd dat er 15 (ofzo) afleveringen op 1 disc staan :/
    De beeldkwaliteit is vast... ruk dan (wou ik altijd een keer zeggen )
    Spleen, door Godfried Bomans
    Ik zit mij voor het vensterglas onnoem'lijk te vervelen. Ik wou dat ik twee hondjes was. Dan kon ik samen spelen.
    Mijn blog met filmbesprekingen
    Mercapto ergo sum - Ik zeik, dus ik ben...

  13. #13

    Standaard

    Heb hem binnen en de dvd bevat inderdaad alle 20 afleveringen op 1 dvd. Samen goed voor zo'n 200 minuten kijkplezier. Beeld en geluid zijn in orde.
    "Het is allemaal anders gelopen. Alles loopt voortdurend anders"

    NeerlandsFilmdoek.nl - dé website over Nederlandse film en tv-series

  14. #14

    Standaard

    Ik zag dat er een nieuwe uitgave is van 'Dag Sinterklaas'! KLIK

    Weet er iemand of dit de originele serie is mét de intro's met Bart Peeters en niet de nieuwe intro's?


  15. #15

    Standaard

    Ik vrees er een beetje voor. Maar zou het ook graag willen weten, ik probeer wat meer informatie te pakken te krijgen.
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter D Bekijk bericht
    Ik vrees er een beetje voor. Maar zou het ook graag willen weten, ik probeer wat meer informatie te pakken te krijgen.
    Alvast bedankt!


  17. #17

    Standaard

    Ik heb zonet de bewuste dvd gekocht. €8,90 in de MediaMarkt te Antwerpen.

    Spijtig genoeg is het de versie met de nieuwe intros. Maar als ik me niet vergis zijn de oude versies enkel uitgebracht op VHS? Ben er toch nog blij mee want het is een mooie verzorgde uitgave, zeker als de oude niet zijn uitgebracht


  18. #18

    Standaard

    Het zijn trouwens 2 DVD's. Op de eerste staan alle 20 afleveringen. Op de tweede staat 'Sinteressante dingen' en 'de Sint dans de Tango'. God mag weten wat dat inhoud!


  19. #19

    Thumbs down

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Het zijn trouwens 2 DVD's. Op de eerste staan alle 20 afleveringen. Op de tweede staat 'Sinteressante dingen' en 'de Sint dans de Tango'. God mag weten wat dat inhoud!
    Sinteressante dingen is een sequel-serie die rond 2006 op Ketnet werd uitgezonden. Zelf weet ik er niet veel van want het boeide me destijds totaal niet (in tegenstelling tot de originele Dag Sinterklaas-afleveringen), maar wat Sint danst de Tango is...? Geen idee.

    Ik vind het redelijk lomp dat ze de Bart Peeters-intro's hebben weggehaald. Dat niet alleen, maar ze hebben ook het originele 4:3-beeld gecropt naar 16:9. Ze hebben daarmee een heel 'Een vreemde man bij twee meisjes op de slaapkamer'-idee van tegenwoordig weten weg te halen, prima (Dat moet het wel zijn, gezien er nu een opa alsmaar vertelt), maar in plaats daarvan heeft hij het alsmaar over 'Bart heeft het hem een keer gevraagd', en dat komt naar mijn idee gewoon zó stom over.

    Ik ben tevreden met mijn tapes.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Thomas Gabriel Bekijk bericht
    Ik heb zonet de bewuste dvd gekocht. €8,90 in de MediaMarkt te Antwerpen.

    Spijtig genoeg is het de versie met de nieuwe intros. Maar als ik me niet vergis zijn de oude versies enkel uitgebracht op VHS? Ben er toch nog blij mee want het is een mooie verzorgde uitgave, zeker als de oude niet zijn uitgebracht
    Thanks, ik had gemaild naar Lime-Lights maar zo gaat het natuurlijk ook.

    Als ik me niet vergis dan was er ooit een DVD met de originele afleveringen, nog VOOR Lime-Lights de rechten had. De cover was toen gelijk aan die van de VHS.

    Persoonlijk vind ik het ook HEILIGschennis dat ze die intro's/outro's vervangen hebben, want die maken écht deel uit van de nostalgie. Tsja...
    "Once you eliminate the impossible, whatever remains, no matter how improbable, must be the truth."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •