De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.

Discussie: Grizzly Man

  1. #1

    Standaard Grizzly Man

    Grizzly Man

    Trailer

    Official Site



    Documentary: The life and death of amateur grizzly bear expert and wildlife preservationist Timothy Treadwell. Treadwell lived unarmed among the bears for thirteen summers, and filmed his adventures in the wild during his final five seasons. In October 2003, Treadwell's remains, along with those of his girlfriend, Amie Huguenard, were discovered near their campsite in Alaska's Katmai National Park and Reserve. They had been mauled and devoured by a grizzly, the first known victims of a bear attack in the park. (The bear suspected of the killings was later shot by park officials.) Founder of the organization Grizzly People, Treadwell devoted his life to the preservation of bears, co-authored a book with Jewel Palovak, "Among Grizzlies," and educated thousands of schoolchildren about bears. Treadwell also used his charisma and growing celebrity to spread the grizzly gospel, appearing on television shows including "The Late Show with David Letterman," downplaying the dangers of his encounters. But was Timothy Treadwell a passionate and fearless environmentalist who devoted his life to living peacefully among Alaskan grizzly bears in order to save them? Or was he a deluded misanthrope whose reckless actions resulted in his own death, as well as those of his girlfriend and one of the bears he swore to protect?

    Release Date: August 12th, 2005 (LA/NY)

    Starring: Timothy Treadwell, Amie Huguenard, Warren Queeney, William Fulton, Jewel Palovak

    Directed by: Werner Herzog
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  2. #2

    Standaard

    Gisteren in het programma rondom Willem Dafoe heb ik voor het eerst scenes gezien uit deze bijzondere film. Dafoe deed Treadwell af als een zielige man die zijn (uit nood geboren) heil zocht bij wilde dieren, en dit is hem fataal geworden. Iets wat voor Dafoe de triestheid van de hedendaagse maatschappij weergeeft.
    Waarschijnlijk zullen veel bezoekers vanuit pure sensatielust de film willen zien, maar de essentie van Herzog's film ligt niet zozeer bij het contact tussen mens en dier, maar heeft vooral betrekking op de negatieve menselijke eigenschappen (laag zelfbeeld, eigen tekortkomingen, compensatiedrang) die Treadwell de natuur (ver weg van de beschaving) in hebben gedreven, en waar hij de beren zelfs als mensen (lotgenoten?) ging zien. Met alle gevolgen van dien.

    Bovenstaand affiche is trouwens prachtig. En ook de site ziet er erg goed uit met mooie achtergrondmuziek.
    Bijzondere film lijkt me.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb Grizzly Man gezien (vraag maar niet hoe :P ) en ik was erg onder de indruk van deze documentaire. Zeker een van de beste films van 2005. Het is heel moeilijk een mening over Treadwell te vormen, maar ik leefde wel met hem mee. Aan de andere kant is het gewoon vragen om problemen als je bij dat soort beren gaat wonen....maar goed, dit is echt zon film die eigenlijk iedereen zou moeten gaan kijken. Ik wil er niet al te veel over vertellen want dit is echt zon geval waarbij je gewoon het verhaal moet ontdekken.

    P.S. erg cool interview gisteren met Willem Dafoe
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  4. #4

    Standaard

    De combinatie van mens en dier in het wild ( observeren, gevaar, moed, doorzettingsvermogen, acceptatie etc. ) vind ik schitterend om te zien. Dat deze man helemaal niets wist van gedragspatronen en andere zaken die je moet weten voordat je de zomer door gaat brengen bij grizzly beren, maakt het alleen nog maar boeiender. Tragiek en romantiek, iets waar ik wel van hou: met de rug tegen de muur tot de laatste kogel, dat idee.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tim k
    De combinatie van mens en dier in het wild ( observeren, gevaar, moed, doorzettingsvermogen, acceptatie etc. ) vind ik schitterend om te zien. Dat deze man helemaal niets wist van gedragspatronen en andere zaken die je moet weten voordat je de zomer door gaat brengen bij grizzly beren, maakt het alleen nog maar boeiender. Tragiek en romantiek, iets waar ik wel van hou: met de rug tegen de muur tot de laatste kogel, dat idee.
    Ow, ik zie in de eerste post dat hij wel kennis van zaken had. Ik dacht dat het een ex-drugsverslaafde annex probleemfiguur was. Maargoed, nog steeds niet te missen.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man
    Ik heb Grizzly Man gezien (vraag maar niet hoe :P )
    Kleine gok: nedivx-gmanf.avi :wink:

    Anyway, ook zojuist gekeken en wat een oninteressante docu. Laatste tijd beginnen dit soort films/documentaires over dieren me steeds meer te boeien dan een paar jaar geleden maar na het zien van Grizzly Man begrijp ik opeens weer waarom het me indertijd nooit boeide. Hoewel het gebeuren zelf opzich erg boeiend en tragisch is vind ik het gebruikte materiaal in de docu vééls te saai en oninteressant om er een 100 minuten durende documentaire van te maken. Begrijp ook alle geweldige recensies op IMDb.com en Rottentomatoes.com ook niet.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  7. #7

    Standaard

    Ga maar lekker Sin City kijken dan.

    Het gaat niet over dieren. Het gaat over het lot van een trieste man. Mooi toch? Ik vind het prachtig.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Ga maar lekker Sin City kijken dan.
    Scherp opgemerkt in m'n account.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1101
    Het gaat niet over dieren. Het gaat over het lot van een trieste man. Mooi toch? Ik vind het prachtig.
    Dat het over Treadwell in algemeen ging had ik voor het kijken ook wel door, en dat de man verdoemd was om toch een keer dood te gaan tijdens zijn goedbedoelde acties is ontroerend, alleen om een of andere reden konden de interviews, opnames en andere beeldmateriaal in de docu me simpelweg gewoon niet boeien. Het ligt helemaal niet aan de smaak van m'n films, als de film/documentaire me ligt dan kijk ik hem met gemak uit, dat in dit geval gewoon niet zo was.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  9. #9

    Standaard

    Trailer gezien, ben onder de indruk, ben hier erg benieuwd naar.

  10. #10

    Standaard

    hij doet me denken aan Owen Wilson
    misschien iets voor in de comedy remake

  11. #11

    Standaard

    Ik vond het 1 van de mooiste misschien wel de mooiste documentaires die ik ooit heb gezien. Het legt de vinger op de gevoelige plek maar doet dat op zo'n geweldige manier dat ik nog lang zal nadenken over dit meesterwerk.
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •