Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 28 van 28 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    maar het had misschien wat shockerender en grover gemogen.
    Wat had je dan willen zien,ik vond sommige dingen anders vrij schokkend en grof om te zien moet ik zeggen.En vergeet ook niet dat deze film door een Duitser gemaakt is en het daarom misschien wat ingetogen gehouden heeft.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #27

    Standaard

    "Der Untergang" laat ons de laatste paar dagen zien van Adolf Hitler (Bruno Ganz) en zijn manschappen, vlak voordat het Duitse Rijk ineenstort. Hitler heeft zich, samen met enkele hoge piefen, verschanst in zijn bunker in Berlijn. Hier maakt en beleeft hij de oorlog en het verraad van enkele hooggeplaatste militairen mee. Ondanks dat het verlies aanstaande is, weigert Hitler te capituleren en zoekt zijn eigen weg naar het einde...

    Allereerst moet ik zeggen dat Bruno Ganz als Adolf Hitler werkelijk briljant is gecast. Hij neemt vlekkeloos alle trekjes en karaktereigenschappen van Hitler over. Denk hierbij aan bijvoorbeeld de trekkende linkerhand (wat waarschijnlijk wees op de ziekte van Parkinson) of het gebrek aan zelfkritiek. Ganz acteert zo goed, hij weet Hitler zelfs wat menselijker over te doen komen dan velen waarschijnlijk hadden gehoopt. Op het moment dat Albert Speer, toenmalig minister, vertrekt, is er een traan te zien op het gezicht van Hitler. Niet van verdriet om het vertrek, maar verdriet vanwege het negeren van een order. Of de reactie van woede en gekrenkte trots na het verraad van Göring en Himmler.
    Verschrikkelijk om te zien hoe kinderen worden gebruikt tijdens de oorlog voor de 'Hitlerjugend'. Interessant om te zien hoe de Duitsers, en vooral Adolf zelf, omgingen met het steeds duidelijker wordende beëindiging van het Derde Rijk. Officieren die deserteren, Hitler die alsmaar wanhopiger wordt en naar het einde toe gelaten zijn lot ondergaat, soldaten die volop praten over hoe je jezelf het beste van het leven kunt beroven...
    [spoiler:ac8cd2959d]Nog even een kleine notitie over de Duitse Herder van Hitler. Ik als liefhebber van dit prachtige hondenras, kon maar moeilijk verkroppen dat ook hij eraan moest geloven... [/spoiler:ac8cd2959d]

    Conclusie: een zeer intrigerende en indrukwekkende film met uitstekend acteerwerk, 9.5/10.
    "Ash nazg durbatulûk, ash nazg gimbatul,
    ash nazg thrakatulûk, agh burzum-ishi krimpatul."

    Greetz, the Dude / Four-Star SafeTrader
    Last.fm | Filmlijst en -recensies | DVD Profiler

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld Bekijk bericht
    Uit documentairemateriaal van de Nürenburg-processen bleek Adolf Eichman ook maar een heel gewone familieman.
    Nu is Eichmann niet in Neurenberg berecht maar in Jerusalem en pas veel later. Namelijk nadat hij was opgepakt in Zuid-Amerika door de Mossad. Hij was Europa al lang ontvlucht ten tijde van de Neurenberg processen, zoals zoveel Nazi's. Overigens plaats Hannah Arendt het een het ander in duidelijk perspectief in in Eichmann In Jerusalem en zitten de zaken bij nader inzien toch veel gecompliceerder in elkaar dan jammer genoeg zelfs tegenwoordig wordt aangenomen.

    Over deze film. Over het geluid heb ik al het een en ander gezegd. Mar het inde meest realistische voorstelling van AH die ik heb geen. Geen monster, psychopaat (die overigens ook niet machtswellust was zoals hier boven werd beweerd. Juist niet volgens Kershaw) maar een mens met gevoelens zoals mij en een ander. Ik kante voorstellen dat het zo wel heel dichtbij komt en dat dit niet even comfortabel is voor iedereen, maar het is helaas de werkelijkheid dat er een AH in ons allemaal schuilt.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •