Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 28 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Untergang, Der (EE) [DVD]

    Untergang, Der (EE) [DVD]

    De 3-disc ‘extended edition’ van de ondergang van Hitler en het Derde Rijk is er.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Jammer van het beeld, maar deze uitgave gaat er toch echt komen. Ik heb me gelukkig in kunnen houden en niet die andere versie aangekocht.

  3. #3

    Standaard

    Mooie recensie Ik vond de bioscoopversie echt goed, ik heb de EE nog niet gezien. Dit wordt waarschijnlijk wel een aanschaf

  4. #4

    Standaard

    Deze uitgave ga ik ook nog zeker kopen! Ik ben benieuwd of ik de EE beter ga vinden dan de bioscoopversie, want die vond ik al zeer goed.

  5. #5

    Standaard Re: Untergang, Der (EE)

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander de Mol
    Untergang, Der (EE)

    Eerder bespraken we al de 2-disc Special Edition. Van A-Film kregen we dus ook de beschikking over de 28 minuten langer durende Extended Edition,...
    De SE is 149 en de EE is 170 minuten, dus is het verschil 21 en geen 28.

  6. #6

    Standaard

    Vind de EE prima. In de bioscoopversie zijn essentiële delen weggelaten.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  7. #7

    Standaard

    Heb de SE niet gekocht, Der Untergang heb ik ook nog niet gezien dus is het een aanrader om deze EE te kopen.
    What ?

  8. #8

    Standaard

    Het wachten op de EE heeft dus geloond. Ben achteraf blij dat ik de 2-disc niet heb gekocht. A-Film was tenminste wél zo eerlijk de komst van deze versie ruim op voorhand aan te kondigen!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Het wachten op de EE heeft dus geloond. Ben achteraf blij dat ik de 2-disc niet heb gekocht. A-Film was tenminste wél zo eerlijk de komst van deze versie ruim op voorhand aan te kondigen!
    Ja dat was uitermate netjes om bij de 2disc uitgave dat al te vermelden.
    Maar ja, ik als Warmovieverzamelaar kon weer niet wachten
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Het wachten op de EE heeft dus geloond. Ben achteraf blij dat ik de 2-disc niet heb gekocht. A-Film was tenminste wél zo eerlijk de komst van deze versie ruim op voorhand aan te kondigen!
    Kom maar op met je recensie dan... :wink:

    Grappig dat jij een 9,5 geeft voor beeld bij de SE en ze hier maar 3 sterren ofwel een 6 geven.

  11. #11

    Standaard


    Grappig dat jij een 9,5 geeft voor beeld bij de SE en ze hier maar 3 sterren ofwel een 6 geven.
    Ben het met die lage score helemaal eens. Het beeldmateriaal is niet 100%, ook al had men de bedoeling met vage beelden/belichting e.d. te werken.
    Ik heb ook meer het idee dat ik naar TV zit te kijken in plaats van naar DVD.
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  12. #12

    Standaard

    Gelukkig heeft A-film deze EE, net als bij Lord of the Rings, mooi op tijd aangekondigd, en heb ik gewacht op deze verlengde versie. Hopelijk wordt mijn geduld beloond. De bioscoopversie was al meesterlijk, en het geluid van het DTS-spoor op de huurversie was ook uitstekend.

    De onwerkelijke sfeer in de bunker wordt zeer goed getroffen. Vooral in de scene waarin Eva Braun gewoon door blijft feesten terwijl er naast het gebouw een granaat inslaat. De beklemmende atmosfeer roept herinneringen op aan de betere duikbootfilms uit de geschiedenis.

    Deze film moest gewoon door Duitsers zelf gemaakt worden. Het is zeer lovenswaardig dat ze hiermee de meest duistere momenten uit hun eigen geschiedenis compromisloos onder ogen durven te zien. Het wachten is op de eerste echte Nederlandse film over de gebeurtenissen in Screbrenica.

    En wat alle controverse omtrent het portretteren van Hitler betreft, tja, wat verwacht men dan van één van de grootste massamoordenaars ooit? De duivel in hoogst eigen persoon? Uit documentairemateriaal van de Nürenburg-processen bleek Adolf Eichman ook maar een heel gewone familieman. En Amon Goeth uit Schindler's List had ook zijn sympatieke momenten. Een schurk is altijd interessanter als-ie neergezet wordt als een echt mens ipv iemand die alleen maar slechte dingen doet.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  13. #13

    Standaard

    wat verwacht men dan van één van de grootste massamoordenaars ooit?
    Hij is het meest bekende op dat gebied, maar helaas door de geschiedenis achterhaald, niet de grootste
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    wat verwacht men dan van één van de grootste massamoordenaars ooit?
    Hij is het meest bekende op dat gebied, maar helaas door de geschiedenis achterhaald, niet de grootste
    Maar wel één van de grootste, toch? Hij was iig de gek die een hele natie tot weerzinwekkende dingen wist te drijven (al was hij daarin ook niet uniek).
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Martin Zuidervliet
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Het wachten op de EE heeft dus geloond. Ben achteraf blij dat ik de 2-disc niet heb gekocht. A-Film was tenminste wél zo eerlijk de komst van deze versie ruim op voorhand aan te kondigen!
    Kom maar op met je recensie dan... :wink:
    Een van onze andere redacteurs heeft deze titel al eerder geclaimd. Dus ik vis achter het net
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roy Langeveld
    Maar wel één van de grootste, toch? Hij was iig de gek die een hele natie tot weerzinwekkende dingen wist te drijven (al was hij daarin ook niet uniek).
    Ik denk dat Jozef Stalin er nog meer over de kling heeft gejaagd hoor. Maar dat precieze is m.i. een bijkomstigheid.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #17

    Standaard Twijfel

    Nu ik heb gelezen dat het beeld van deze EE uitgave nog meer nadruk geeft op de ruis ben ik gaan twijfelen welke versie ik wil aanschaffen. Is de beeldkwaliteit van de EE uitgave (storend) slechter dan de SE uitgave of valt dit wel mee?

    Het geluid is daarentegen wel weer iets verbeterd natuurlijk, maar in hoeverre is dit verschil de aanschaf van de EE uitgave waard?

    En de laatste vraag die ik me stel is in hoeverre de verlenging van de film echt bijdraagt aan de verbetering van de film. Is deze verlenging relevant genoeg of boet de film daardoor alleen maar aan 'snelheid' in? Op zich houd ik wel van uitdieping van karakters, maar vraag me af in hoeverre dat is gelukt met slechts 21 minuten extra materiaal.

    P.S. Ik heb de bioscoopversie gezien en vond deze al ijzersterk.
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  18. #18

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    Grappig dat jij een 9,5 geeft voor beeld bij de SE en ze hier maar 3 sterren ofwel een 6 geven.
    Ben het met die lage score helemaal eens. Het beeldmateriaal is niet 100%, ook al had men de bedoeling met vage beelden/belichting e.d. te werken.
    Ik heb ook meer het idee dat ik naar TV zit te kijken in plaats van naar DVD.
    Hoezo kijk jij dan geen DVD op je TV?

  20. #20

    Standaard

    Wat een geluid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niet te zuinig !!!!!!!!!!!!!! Die fluitende kogels, die mortieren, ongelofelijk !!!!!

    En over de grootste massamoordenaars. Dit moet je natuurlijk wel in perfpectief van de tijd zien. Maar Hitler was zeker niet de grootste. Mao met 70 Miljoen is nog steeds onovertroffen, maar Stalin is zeker goed voor een tweede plaats met 50 Miljoen. Weet echter dat het hier wel om schattingen gaat. Hoeveel het er echt zijn geweest is altijd erg moeilijk te zeggen. Maar Hitler had veel efficienter te werk kunnen gaan, als je je realiseert dat er in 100 dagen tijd 900.000 mensen zijn afgeslacht in Rwanda. Als zij dat tempo hadden volgehouden waren ze dik over de 6 miljoen heengegaan in dezelfde tijd. En dat nog wel met alleen kapmessen. Ik wil verder niet bagataliseren of afvlakken maar het zet je wel te denken.

    Ganz is ontgelofelijk goed als Hitler. Die Oscar had echt naar hem gemoeten. Wat nij betreft de best prestatie van dit jaar.

  21. #21

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Wat een geluid !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Niet te zuinig !!!!!!!!!!!!!! Die fluitende kogels, die mortieren, ongelofelijk !!!!!

    En over de grootste massamoordenaars. Dit moet je natuurlijk wel in perfpectief van de tijd zien. Maar Hitler was zeker niet de grootste. Mao met 70 Miljoen is nog steeds onovertroffen, maar Stalin is zeker goed voor een tweede plaats met 50 Miljoen. Weet echter dat het hier wel om schattingen gaat. Hoeveel het er echt zijn geweest is altijd erg moeilijk te zeggen. Maar Hitler had veel efficienter te werk kunnen gaan, als je je realiseert dat er in 100 dagen tijd 900.000 mensen zijn afgeslacht in Rwanda. Als zij dat tempo hadden volgehouden waren ze dik over de 6 miljoen heengegaan in dezelfde tijd. En dat nog wel met alleen kapmessen. Ik wil verder niet bagataliseren of afvlakken maar het zet je wel te denken.

    Ganz is ontgelofelijk goed als Hitler. Die Oscar had echt naar hem gemoeten. Wat nij betreft de best prestatie van dit jaar.
    Mao 70 miljoen! De rillingen lopen me over de rug. En die man wordt daar in China nog steeds als God vereerd. Ongelooflijk!
    Maar Hitler was naast moordzuchtig ook nog eens machtswellustig. Wellicht is hij zo berucht omdat hij op een gegeven moment bijna heel Europa in zijn bezit had, en de hele wereld meesleurde in zijn oorlog.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  23. #23

    Standaard

    Ik stond hier net nog mee in mn handen bij de MM, maar niet meegenomen. Wilde eerst even de recensie lezen. En ik ben toch wel heel benieuwd naar de extra beelden en de full bitrate dts versie. Dat klinkt vast erg goed. Dus ik denk dat dit ( helemaal als je WOII erg interssant vind ) een verplichte aankoop word.

  24. #24

    Standaard

    Een fascineerend en indringende film over de laatste dagen van Hitler die bijzonder realistisch overkomt.Het sterke aan de film is dat ook weer is de andere kant van de oorlog(gebeurtenissen) belicht wordt zonder hierbij te vervallen in verheerlijkende oorlogs taferelen met het nodige patriotisme.Bruno Ganz zet hier een dijk van een rol neer als The Furher ook als is de uiterlijke vergelijking niet helemaal hetzelfde als je een foto er bij houdt,maar dit is meer een detail bijzaak.Ook mooi om te zien dat we niet alleen de ''woeste meedogenloze tiran'' maar ook de kwetsbaare,gevoelige en menselijke kant van Hitler getoond wordt,wat Ganz op een mooi en overtuigende manier doet.Verder bevat de film een aantal scenes die je niet in je koude kleren gaan zitten.Ik heb zelf de Theatrical version niet gezien maar deze extended versie is toch wel een van de betere oorlogsfilms van de laatste jaren.9/10
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  25. #25

    Standaard

    Ik heb de originele versie ook nooit gezien maar ik vond dat er in deze verlengde versie weinig overbodige zaken zaten. De film als geheel is zeer sterk, maar imo misschien net niet de klassieker die sommigen er van maken. Ik kan het niet echt omschrijven maar er mist iets aan deze film waardoor net niet helemaal overtuigd ben van de tijdloosheid ervan. Misschien dat Der Untergang nog net ietsje te 'lief' is t.o.v. het thema om echt uit te stijgen boven het niveau van 'gewoon goeie film'. Niet dat men niet kritisch is geweest voor wat betreft de weergave van Nazisme of Hitler maar het had misschien wat shockerender en grover gemogen.

    De dvd is verder weer voortreffelijk. A-Film begint een zeer goeie reputatie op te bouwen voor wat betreft hun 3-disc-uitgaves.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •