De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke DVD speler speelt alle media formaten ?

    Hoi, welke dvd speler speelt alle formaten af zoals: dvd , cd , J-peg , M-peg , AVI bestanden , WMV/WMA? bestanden.

    De meeste dvd spelers spelen wel M-peg af maar geen andere formaten die je download van het internet.
    Een paar videoclips zijn in M-peg formaat te downloaden maar er zijn er ook die in AVI of WMA/WMV? formaat op het internet staan.

    Ik heb een programma gedownload die formaten om kan zetten naar M-peg, maar die zet maar de helft van de clip om, voor de hele clip moet je betalen, maar er moeten toch ook gratis goedwerkende programma's zijn te downloaden ?

    Wie kan mij daar een antwoord op geven ? of een tip ?

    Groetjes van Ronnie
    Ik heb reuma en een uitkering, maar dat belet mij niet om een HOME-THEATRE te bouwen.
    Het duurt alleen wat langer, nou en!
    Ik zeg maar zo: je moet niet bij de pakken neerzitten, maar genieten van je HOME-THEATRE!

  2. #2

    Standaard

    Kijk eens naar een DVD-speler & mediaspeler zoals een Kiss DP-1100 ofzo. Ik denk dat je hiermee een heel eind verder komt dan het geklooi met bestanden omzetten.

    http://www.kiss-technology.com/files...es/DP-1100.pdf

    Er zijn ook nog andere mogelijkheden zoals bv. een gemodificeerde X-box.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  3. #3

    Standaard

    Een van de problemen waar je wellicht tegen aan gaat lopen is de ruime omvatting van VCD en S-VCD.

    Er zijn wel richtlijnen zoals die voor een audio-cd en en dvd alleen deze zijn ruimer op te vatten.
    Het kan dan ook zijn dat de ene vcd wel gaat werken en de ander niet. Hiervoor waarschuwen de meeste handleidingen dan ook.

    De misschien wel beste methode is het om een pc aan je tv te koppelen, de ontwikkeling van nieuwe media coderingen gaat soms dusdanig snel dat je beter af bent met pc, zoals een media center pc, dan met een dvd-speler die alle "media formaten" aan kan.

    Zover ik begreep heb is de hierboven genoemde player van kiss inderdaad een veel vraat.

    Een gemodificeerde X-box zit al bijna in de richting van een pc overigens.

  4. #4

    Standaard

    Yamaha dvds-557 speelt ook alles (behalve mp3 dvd....) en hoe !!
    I take the pills to keep the quaks off my back !

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Een van de problemen waar je wellicht tegen aan gaat lopen is de ruime omvatting van VCD en S-VCD.

    Er zijn wel richtlijnen zoals die voor een audio-cd en en dvd alleen deze zijn ruimer op te vatten.
    Het kan dan ook zijn dat de ene vcd wel gaat werken en de ander niet. Hiervoor waarschuwen de meeste handleidingen dan ook.

    De misschien wel beste methode is het om een pc aan je tv te koppelen, de ontwikkeling van nieuwe media coderingen gaat soms dusdanig snel dat je beter af bent met pc, zoals een media center pc, dan met een dvd-speler die alle "media formaten" aan kan.

    Zover ik begreep heb is de hierboven genoemde player van kiss inderdaad een veel vraat.

    Een gemodificeerde X-box zit al bijna in de richting van een pc overigens.

    Hoi, je kunt dus je pc aan de TV koppelen. kan dat zomaar ? of moet je een andere videokaart hebben zodat de pc ook overweg kan een 100 Hz TV ?
    En kun je dan het geluid via de Stereoset laten gaan ? zodat je een ''groter'' geluid krijgt ?

    Ik zat dan te denken, omdat je 3 cinch stekkers hebt:Rood/Zwart of Wit/Geel, de Gele is voor het beeld en de andere 2 zijn voor het geluid.
    Ik heb nog 2 scart ingangen op m'n TV waar ik zo'n scartstekker met cinch en s-video uitgangen op aan kan sluiten.

    Groetjes, Ronnie
    Ik heb reuma en een uitkering, maar dat belet mij niet om een HOME-THEATRE te bouwen.
    Het duurt alleen wat langer, nou en!
    Ik zeg maar zo: je moet niet bij de pakken neerzitten, maar genieten van je HOME-THEATRE!

  6. #6

    Standaard

    Het mooiste is het als je videokaart de resolutie van je tv ondersteunt. Een normale PAL-tv heeft 576 beeldlijnen van 720 pixels breed, dus een resolutie van 720x576. Zo krijg je het scherpste beeld, maar dit is niet noodzakelijk. Dan is het natuurlijk van belang dat je videokaart een videouitgang heeft (liefst s-video, anders cinch). Als je daarnaast het geluid digitaal naar je receiver wilt sturen moet je een spdif-uitgang hebben op je videokaart en een programma, zoals powerdvd, die digitale signalen kan uitsturen. Je moet je geluidskaart dan zo instellen dat deze enkel digitale signalen uitstuurt. Je versterker kan dit dan decoderen.
    Eventueel kan je nog een TV-kaart inbouwen waarmee je dan ook programma's van de TV kan opnemen. Een goede heb je vanaf 150 euro.

    Het ligt eraan of je deze mogelijkheden hebt. Een "oude" X-box (dus geen X-box 360) kost tegenwoordig iets onder de 150 euro. Een modificatie kost rond de 40 euro (softmod). Door deze modificatie kan je dan een mediaspeler op de X-box installeren die regelmatig ge-updated kan worden zodat je altijd de nieuwste formaten kan spelen. Het is dan wel de bedoeling dat je de X-box via je router aansluit op je pc. Nu kan je alles wat op je pc staat via je home-cinema set afspelen.
    De Kiss is trouwens ook aan te sluiten op je pc en hierdoor kan ook deze regelmatig ge-updated worden.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Remo van Vuuren
    .. Als je daarnaast het geluid digitaal naar je receiver wilt sturen moet je een spdif-uitgang hebben op je geluidskaart en een programma, zoals powerdvd (gaat dan wel om een volledig geregistreerde versie), die digitale signalen kan uitsturen. ...
    Tik foutje en aanvulling.

    Daarnaast is het wel zo dat het normale windows scherm, en zaken als word en internet, veel minder scherp zullen zijn dan op een computerscherm. Als je vga kaart pal resolutie aankan is dit al beter, nog niet 100% maar die resolutie is dan weer wat klein voor zaken als internet en word. (Maar dit is geheel mijn mening.

    Video beelden en foto's zullen echter mooier overkomen op je tv dan dat ze dat doen op een gemiddelde monitor. Philips heeft op monitor gebied dit dan weer weten op te lossen door hun lightframe techniek. Die verbeterd foto's en video zeer veel op een computer monitor, maar dat is een ander verhaal.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •