De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard beeldproblemen bij afspelen R1/R3 DVD's

    Ik heb een LG RH-4820 DVD recorder gekocht vnl omdat hij simpel (via de AB) regiovrij te maken was.
    Hij accepteert nu inderdaad R1/R3 DVD's maar tijdens het afspelen verloopt het beeld niet altijd even soepel; het beeld hapert/schokt regelmatig; ik zie dit bij verschillende films (tot nu toe 5 getest, R1 en R3 bij verschillende winkels gekocht); als ik een R2 DVD afspeel is het probleem niet aanwezig.

    Ik vroeg me af of dit een algemeen probleem is of alleen voor dit type en wat is de oorzaak (heeft het te maken met het feit dat het regiovrij maken via de AB is gebeurd en niet hardware matig) ?

  2. #2

    Standaard

    Ik weet niet of het er iets mee te maken heeft, maar is jouw televisie in staat om NTSC-beeld af te spelen?

  3. #3

    Standaard

    Daar klinkt het wel naar.

    Lees anders dit topic even door en kijk of je dat ook hebt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    ik heb een loewe xelos 5381 (4 jaar oud); zal inderdaad even kijken of dit het geval is;

    goede tip

  5. #5

    Standaard

    net even op internet gezocht; Loewe kan NTSC verwerken; maar dat moet je waarschijnlijk wel instellen; ga vanavond even zoeken

  6. #6

    Standaard

    NTSC schokt ALTIJD een beetje iv.m. met het 3:2 pulldown proces
    dat nodig is om van de 24 filmframes 30 TV frames te maken.

    DE reden waarom ik dus PAL prefereer.
    Die loopt alleen maar 4 % sneller en dat vind ik minder problematisch.

  7. #7

    Standaard

    kwam in de gegeven link dit tegen;

    Ja, dit ging inderdaad net even te diep voor in de Flash animatie, maar ik kan er wel antwoord op geven.
    Een NTSC signaal dat naar PAL wordt omgezet is gewoon in één woord: "lelijk".

    Je merkt het meteen doordat om de zoveel beeldjes het beeld steeds een beetje schokt en het is dus zeker zaak om even te checken of je DVD-speler wel een puur NTSC signaal kan doorgeven. Vooral JVC spelers zijn berucht om hun slechte NTSC weergave.

    Het beeld van een NTSC DVD loopt sowieso dankzij de 3:2 pulldown al niet helemaal vloeiend, als de speler er dan ook nog een PAL signaal van probeert te bakken zit je met super-schokkerig beeld. (Kijk die "lokaties in vogelvlucht" feature op de tweede disc van Monsters en Co. er maar eens op na om te zien hoe slecht en schokkerig zo´n PAL conversie eruit kan zien.)

    dus als ik het goed begrijp moet ik ook naar de instellingen van m'n dvd-speler kijken; weet iemand of LG spelers ook last hebben van slechte NTSC weergave (net als de JVC spelers) ?

    Ben van plan om deze week een nieuwe DVD-speler te kopen; heb m'n keuze teruggebracht tot de volgende modellen:

    Pioneer DV-868AVI-S of z'n opvolger de Pioneer DV-989AVI-S en de Marantz DV7600;

    Heeft iemand een van deze spelers regiovrij en wat is jullie ervaring wat betreft het beeld (in relatie met het bovenstaande probleem) ?

  8. #8

    Standaard

    sorry zetmoon, had je reply nog niet gelezen; dus als ik het goed begrijp blijf je door die 3:2 pulldown altijd een schokkerig beeld houden, ongeacht welke DVD-speler en ongeacht de prijsklasse ?

    zwaar klote want het beeld is behoorlijk irritant en heb de laatste maand veel R3 dvd's gekocht....

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter van santbrink
    sorry zetmoon, had je reply nog niet gelezen; dus als ik het goed begrijp blijf je door die 3:2 pulldown altijd een schokkerig beeld houden, ongeacht welke DVD-speler en ongeacht de prijsklasse ?

    zwaar klote want het beeld is behoorlijk irritant en heb de laatste maand veel R3 dvd's gekocht....
    Zeker niet ongeacht de speler en prijsklasse.

    Ik heb een Onkyospeler en een Loewe Aconda en geen enkel probleem.

    Moet wel eerlijk zeggen dat ik maar 1 NTSC disc heb
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Na wat zoeken en testen ben is het een en ander duidelijk geworden:

    m'n TV (Loewe Xelos) kan alle variaties (PAL, NTSC SECAM etc) verwerken;

    Het probleem zit in de LG RH4840 dvd-recorder: ik ben bang dat deze een NTSC-PAL conversie uitvoert (want als ik een R1/R3 dvd afspeel moet m'n TV op PAL (of automatisch) staan; op NTSC stand zwart wit zeer slecht beeld) en dit in combinatie met de onvermijdelijke 3:2 pull down geeft in mijn ogen een onacceptabel beeld.

    In de handleiding kan ik niets vinden over het niet uitvoeren van deze actie dus ik ben bang dat dit probleem niet te verhelpen is (of ik moet iets over het hoofd zien).

    nu dus op zoek naar een regiovrije dvd-speler die geen zichtbare beeldproblemen geeft

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •