De resultaten 1 tot 5 van 5 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard "semi high end' regiovrije dvd speler zonder beeldprobl

    na wat problemen (zie eerder onderwerp) met het afspelen van R1/R3 dvd's (veroorzaakt door een combinatie van een NTSC naar PAL conversie en 3:2 pull down) ben ik op zoek naar een dvd-speler die m'n R1/R3 beter afspeelt d.w.z. zonder zichtbare haperingen.

    dus ik zoek een dvd-speler die:

    geen NTSC-PAL conversie toepast of in ieder geval een waarbij je dit proces kan "uitzetten"

    een 3:2 pull down uitvoert die geen zichtbare beeldproblemen oplevert; ik neem aan dit een software probleem is; een snellere processing van deze pull down levert minder problemen op in het beeld;

    ik had eerder al een aantal kanditaten genoemd: Pioneer DV-868AVI-S of z'n opvolger de Pioneer DV-989AVI-S en de Marantz DV7600;

    ik weet van deze modellen dat ze regiovrij te maken zijn en dat ze wat betreft geluid en beeld goed tot zeer goed zijn

    is er iemand die een van deze modellen of evt een ander model thuis heeft staan en die inderdaad geen zichtbare 3:2 pulldown problemen laat zien ?

  2. #2

    Standaard

    Er is een merk, Cambridge Audio, dat een semi high end dvd speler maakt zonder regio code.

    Het gaat dan om de Cambridge Audio Azur 540D.

    Deze speler heeft meerdere, liefst 6, 12 bit DAC's voor het beeld.
    Hij ondersteund wel DVD-Audio maar geen SACD, dat doet overigens geen enkele DVD of CD speler van deze fabrikant, zijn ze inverband met de kosten voor de licentie ook niet van plan.

    Deze fabrikant maakt geen verschil voor de Europese of Amerikaanse markt. Het enige verschil tussen de speler hier en in Azië, de USA of waar ook is de stroomkabel die meegeleverd wordt.
    De speler is dan ook, hierop afgaande, uitstekend gechikt voor R1 / R3 NTSC discs.

  3. #3
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    ik heb zelf de Denon 2800 MK II regiovrij.

    Fantastische speler qua beeld en geluid. Ook heeft hij progressive scan op zowel pal als ntsc.

    Heb geen last van haperingen, afgezien van de haperingen van de camera zélf waarmee de film is geschoten.

    lees eens wat reviews en overtuig jezelf

  4. #4

    Standaard

    Ik heb de Marantz DV9500 regiovrij en kijk behoorlijk veel ntsc-films. Het haperende beeld heb ik nog nooit gezien.
    Deze marantz is een zeer mooie speler voor zowel geluid als beeld. De 7600 is 1 model onder de DV9500 dus ik denk dat dat ook een speler is met een zeer goede kwaliteit.

  5. #5

    Standaard

    Rotel DVD-spelers zijn ook standaard regiovrij. Achterop deze spelers zit een schuifknop waarmee je vast kan instellen of het apparaat PAL of NTSC signalen uitvoert, maw. wel of geen conversie of dat je dit middels de AB kan kiezen.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •