De resultaten 1 tot 23 van 23 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 2005 - Goed filmjaar ? *slot*

    Voor mij was dit zeker geen goed jaar, buiten Star Wars ep3 ( en dan vooral om de collectie compleet te hebben) was er geen ENKELE memorabele film die in mijn ogen een DVD aankoop verdiende. Niet dat ze allemaal slecht waren, maar van 2005 spreekt over 5 jaar geen mens meer.

    In tegenstlling tot de nieuwe films, zijn er wel een hoop leuke DVD uitgaves uitgekomen, denk ik aan Gladiater 3-disc, Titanic, eindelijk die Star Trek collectie compleet, Terminator (ultimate edition), Back To The Future 4disc (voor wie de 3-disc nog niet had), Der Unthergang 3-disc en dan vergeet ik er nog een paar. Ook veel uitmelkpraktijken, maar dat terzijde, de DVD's zijn OK.

    Dus mijn vraag, hoe hebben jullie 2005 ervaren op cinema en op DVD vlak ?

  2. #2

    Standaard

    Op cinema vlak vond ik het best nog meevallen...

    Caché
    L'enfant
    Lord Of War
    The Constant Gardener
    Sin City
    A History Of Violence
    Broken Flowers
    Match Point
    Charlie and the Chocolate Factory
    Corpse Bride
    Kiss Kiss Bang Bang
    The Three Burials of Melquiades Estrada
    Land Of The Dead
    Crash
    Howl's Moving Castle
    Bin Jip
    The Machinist
    ....

    en dan nog wachten op Jarhead/Munich...

    niet zo'n slecht jaar in retrospect

  3. #3

    Standaard

    Ik vond het kwa bioscoopreleases een redelijk jaar, zeker niet slecht:

    Un Long Domianche de Fiancaille
    Ray
    Hotel Rwanda
    Million Dollar Baby
    Black
    The Garden State
    The Edukators
    Broken Flowers
    The Woodsman
    A History of Violence
    The Constant Gardener
    Bin Jip
    Crash
    The Machinist
    Sophie Scholl
    Nobody Knows
    The Life Aquatic
    Leef!
    The Phantom of the Opera
    Lepel


    "Blockbusters":

    Charlie and the Chocolate Factory
    War of the Worlds
    Sin City
    King Kong
    Harry Potter 3
    The Chronoicles of Narnia
    Star Wars III
    Mr. & Mrs. Smith


    Straight to DVD (?):

    The Return
    The Brotherhood of War
    Dit is mijn uitspraak en hiermee zult u het moeten doen!
    YMDB

  4. #4

    Standaard

    Ik snap niet waarom zoveel mensen 2005 een matig filmjaar noemen. Ik heb toch een hele serie goede films gezien, en dan moet ik King Kong en Narnia nog bekijken. Vooral de zomer was goed gevuld met zomerblockbusters, en in grote kerstfilms is ook ruim voorzien.

    Ik zie overigens Batman Begins in geen enkel lijstje staan. Was in mijn ogen toch best een topper.
    Mom? If you were in a German Scheiße movie, you'd... you'd tell me, right? - Eric Cartman
    You are entering a world of pain, my friend - Walter Sobchak

  5. #5

    Standaard

    Het is geen topjaar maar zijn best aardige titels bij gekomen.
    Ik zoek alles van Stanley Kubrick..!! Misschien iemand wat te ruil of te koop?
    PM is welkom

  6. #6

    Standaard

    Ik vond 2005 ook geen slecht filmjaar. Ben toch ongeveer 20x naar de bios geweest. Beste films waren toch Star Wars, WotW HP4 en King Kong. En ook op DVD was het geen slecht film jaar. Zeker veel uitmelkerij maar ook een heleboel mooie releases zoals de Batman films en Titanic.

  7. #7

    Standaard Re: 2005 - Goed filmjaar ?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Dus mijn vraag, hoe hebben jullie 2005 ervaren op cinema en op DVD vlak ?
    Heel erg zwak.

    Alleen qua animatie vond ik het zeer behoorlijk. Met Howl's Moving Castle, Wallace and Gromit en A Corpse Bride was het wel een goed jaar. Van de rest vond ik het naast Une Longue Dimanche..., Sin City en in mindere mate King Kong allemaal maar erg zwak. Zeker niet te vergelijken met 2004 wat ik in alles een heel stuk beter vond.


  8. #8

    Standaard

    Zwak filmjaar inderdaad, Sin City was wel geweldig.

  9. #9

    Standaard

    er waren best goede films te zien dit jaar. De reden waarom iedereen dit ws een ***jaar vind is omdat er momenten waren waarop gewoon niets te zien was. Er is veel te veel nadruk geweest op zomervakantie en kerstfilms.

    Daartussen in zat barweinig zinnigs.
    "You're all going to die down here"
    "There is a CURE!"
    "I was beginning to worry"
    "She's wright, we are going to die down here"

  10. #10

    Standaard

    ik vind dat er redelijk wat toppers in de bios zijn geweest
    sin city
    batman begins
    sw 3
    king kong
    en narnia moet ik nog gaan bekijken

  11. #11

    Standaard

    Zoals elk jaar krijgen we de vraag voorgeschoteld. Was dit een goed filmjaar? En zoals elk jaar hoor ik her en der klagen hoe ondermaats het allemaal weer was ... Vaak heb ik er dan ook bedenkingen bij als ik zie wélke films sommige mensen gaan bekijken zijn.

    Ongeveer elke week viel er wel iets goed (goed, zonder meer!) te vinden in de bioscoop en opnieuw moet ik concluderen dat het er net iets minder dan 10 zijn die ik simpelweg fantastisch vond. Maar is dit niet elk jaar opnieuw? As far as I can remember zijn de kandidaten voor eindejaarslijstjes altijd in de minderheid, niet meer dan logisch ook.

  12. #12

    Standaard

    Ach jah...het ging wel....
    We stand alone together...Preciousss...And like that, he's gone...
    My Website Mijn verkoopthread

  13. #13

    Standaard

    Wat Star Wars betreft om te janken, na het zien van Episode III heb ik Episode I en II verkocht.

    Edit:
    De beste film van 2005 is voor mij Batman Begins, die voor mij het vertrouwen in toekomstige Batman films heeft hersteld.

  14. #14

    Standaard

    Ik ben 22 keer in de bios geweest dit jaar ( vorig jaar 28 keer ) en het waren wat mij betreft niet zulke denderende films

    King Kong en Sin City als uitschieters.

  15. #15

    Standaard

    Ik ga vrijwel nooit naar de bioscoop ben dit jaar 2x geweest wat volgens mijn de films waren die je gezien moet hebben op het grote scherm. King Kong en Star Wars III. Vond ze allebei een beetje tegenvallen. Meestal zie ik ook pas het jaar erna wat er allemaal is uitgekomen in 2005 op dvd. En komen de onbekende pareltjes langzaam bovendrijven. Revolver bijvoorbeeld is door de critici helemaal afgekraakt maar moet eigenlijk best goed zijn als je van het genre houdt. Sin City was voor mijn het hoogtepunt van 2005.

  16. #16

    Standaard

    58 films gezien in de bioscoop waarvan 7 uitschieters. En om meteen het tegenovergestelde te noemen, 11 films die die echt tegen vielen. Dat zijn er 40 die van 'het bekijken toch wel waard' tot 'absoluut de moeite' gaan. Mijn balans is dus positief. (+ veelbelovende films die ik heb moeten missen, wegens weinig draaidagen enz)

  17. #17

    Standaard

    Ik hoor niemand over HP4 praten? heb er toch naar zitte uitkijke

  18. #18

    Standaard

    2005 was niet echt een slecht filmjaar. Er waren genoeg goede/interessante films te zien -zowel 'kleine films' als 'grote films'.
    Maar als je alleen naar de blokbusters (of als zodanig bedoelde films) kijkt, dan lijkt het inderdaad een 'vlak', middelmatig jaar. Er waren best veel films die op papier heel wat leken (verhaal, regisseur, acteurs), maar die het in de praktijk ontbrak aan bezieling, structuur, zelfbeheersing of wat dan ook. Films als War of the Worlds, Kingdom of Heaven, Hitchhiker's Guide to the Galaxy, en in iets minder mate King Kong en The Brothers Grimm. Het waren zeker niet allemaal slechte films, maar toch niet die knallers die ik had gehoopt.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #19

    Standaard

    De enige echte knaller van 2005 was Sin City.
    Verder een aantal hele goede films maar geen knallers.

  20. #20

    Standaard

    Door de vééle soortgelijke topics, die ik btw allemaal voor was, mag dit topic dicht.

    mss slechte titel gekozen...

    Beste film 2005:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=40456

    De slechtste/tegenvallende films van 2005
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=40495

    De beste DVD's van 2005
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=40452

    Ik dacht even al die topics te bundelen in 1 vraag, te ingewikkeld dus

    anyway, to veel is te veel, toe dus

  21. #21

    Standaard

    Op de valreep dan nog snel even posten dat

    STARWARS - EPISODE III: REVENGE OF THE SITH

    tig keer beter was al alle andere bijelkaar vermenigvuldigd met 3

    (zo, nu maar een slotje)

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Op de valreep dan nog snel even posten dat

    STARWARS - EPISODE III: REVENGE OF THE SITH

    tig keer beter was al alle andere bijelkaar vermenigvuldigd met 3

    (zo, nu maar een slotje)
    Komt er dan ook een smiley die heel diep zucht?

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door theThinWhiteDuke
    Op de valreep dan nog snel even posten dat

    STARWARS - EPISODE III: REVENGE OF THE SITH

    tig keer beter was al alle andere bijelkaar vermenigvuldigd met 3

    (zo, nu maar een slotje)
    Komt er dan ook een smiley die heel diep zucht?

    Deze ademt moeilijk.
    Is dat ook goed?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •