Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 115 worden weergegeven.

Discussie: Beste film van 2005

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Maarten van Krimpen
    Doe mij dan ook maar -8 punten voor King Kong. Dat deze toch nog zo hoog scoort, het is voor mij een raadsel.
    Omdat dit de beste film van het jaar is :wink:

  2. #52

    Standaard

    1. Sin City (meest originele film die ik dit jaar heb gezien).
    2. Million Dollar Baby
    3. Hotel Rwanda
    4. Mar Adentro
    5. Wallace & Gromit: Curse of the Were-Rabbit
    6. Batman Begins
    7. The Machinist
    8. A History of Violence
    9. Star Wars: Episode III - Revenge of the Sith
    10. The Island (sympathie-punt, omdat deze film nogal te lijden had/heeft van vooroordelen & snobisme)

    Overigens heb ik een hele serie films gemist die ik anders wellicht wel had meegenomen in m'n top 10 (m.n. Ray, Sophie Scholl, Corpse Bride, Assassination of Richard Nixon, The Aviator, Paradise Now, Hooligans en Oliver Twist)
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    10. The Island (sympathie-punt, omdat deze film nogal te lijden had/heeft van vooroordelen & snobisme)
    Kun je dat misschien toelichten? 8)

  4. #54

    Standaard

    Alle lijstjes verwerkt die op de eerste pagina staan(Maarten van Krimpen). Vanavond ook even alle posts van pagina 2 toevoegen.

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    10. The Island (sympathie-punt, omdat deze film nogal te lijden had/heeft van vooroordelen & snobisme)
    Kun je dat misschien toelichten? 8)
    Maar natuurlijk. Het feit dat Bay bij de film betrokken is wordt meer dan eens als reden aangevoerd om de film de grond in te boren. En hoewel ik op z'n zachtst gezegd geen liefhebber van z'n werk ben, vind ik dat op zich geen reden om deze specifieke film af te keuren. Bovendien worden nogal wat opmerkingen gemaakt over het feit dat de Island veel 'leent' uit andere films. Sommige van de opmerkingen slaan de plank wat mij betreft mis, andere kloppen op zich wel, maar doen geen afbreuk aan de film. Enerzijds is originaliteit geen garantie voor kwaliteit (Deuce Bigalow is origineel. I rest my case). Anderzijds 'lenen' veel van de films die genoemd worden als 'bron' op hun beurt net zo zeer van andere films. Bovendien staat de voorlopige top 10 vol met sequels, remakes, en verfilmingen van niet originele verhalen (boeken, comics). Kortom: Ik krijg sterk de indruk dat The Island in veel gevallen gewoon wordt afgekraakt omdat je The Island hoort af te kraken.

    Als ik de film zo onbevangen mogelijk bekijk, blijft over:
    - een prachtige vormgegeven film (sets, belichting, camera),
    - met de nodige actie,
    - weergegeven via goede special FX,
    - een meer dan redelijk verhaal voor het genre (wat overigens wel wat meer had mogen worden uitgewerkt),
    - aardige bijpersonages,
    - acceptabel acteerwerk.

    Grootste probleem voor deze film is het imago van Bay en de ongemakkelijke spagaat die de film wil maken tussen intelligent verhaal (waarvoor bepaalde dilemma's en controversiële elementen wat meer hadden moeten worden uitgewerkt) en recht-toe-recht-aan-actiefilm (waarvoor het verhaal wat simpeler had moeten zijn). Dat de film op dit punt geen keuze durft te maken, maakt het verschil tussen aardige middenmoter en echte topper.

    Al met al dus geen klassieker, maar zeker niet zo slecht als beweerd wordt. En aangezien ik geen 10 echte knallers kon bedenken, heb ik één van de middenmoters op nr. 10 gezet.

    Voldoende toegelicht?
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  6. #56

    Standaard

    [quote="mark t"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Citaat Oorspronkelijk gepost door mark t
    10. The Island (sympathie-punt, omdat deze film nogal te lijden had/heeft van vooroordelen & snobisme)
    Voldoende toegelicht?




    Ontopic: Ik zie maar heel weinig mensen The Aviator noemen ( die mag ook mensen!!! )

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2

    Ontopic: Ik zie maar heel weinig mensen The Aviator noemen ( die mag ook mensen!!! )
    Tot nu toe alleen maar jouw 10 punten en dat is wel genoeg

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Paul_Hijmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2

    Ontopic: Ik zie maar heel weinig mensen The Aviator noemen ( die mag ook mensen!!! )
    Tot nu toe alleen maar jouw 10 punten en dat is wel genoeg
    Ik wacht nog even met mijn lijstje, moet nog een aantal (vermoedelijk) sterke films van 2005 in de bios zien. Maar 'The Aviator' komt zeker al hoog op mijn lijstje...

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Argonath 2
    Ontopic: Ik zie maar heel weinig mensen The Aviator noemen ( die mag ook mensen!!! )
    Lijkt me een kwestie van 'Oscar-timing'. Veel potentiële Oscar-kandidaten worden in de VS zo laat mogelijk in het jaar uitgebracht, zodat ze op het goede moment 'pieken' (in Amerika zijn dit dan de toppers van vorig jaar). In Nederland komen ze dan soms pas net na de jaarwisseling uitkomen. En dat betekent weer dat we ze aan het einde van het jaar weer uit 'verdrongen' zijn door de films die de rest van het jaar uitkomen.
    Volgend jaar dreigt misschien wel een vergelijkbaar lot voor Munich. In de VS nog net voor de kerstdagen uitgebracht, maar in Nederland pas in januari '06.
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  10. #60

    Standaard

    1.Batman Begins (10 Punten erbij)
    2.The Machinist
    3.Mr and Mrs Smith
    4.Harry potter and the goblet of fire
    5.Kingdom of Heaven
    6.War Of The Worlds
    7.Sin City
    8.Vet Hard
    9.King Kong
    10.After The Sunset
    It's not who I am underneath, but what I do that defines me .

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PCMSCHOUTEN
    1 SIN CITY
    2.......
    3.......

    10 THE SKELETON KEY


    2 T/M 9 ZELF INVULLEN (BV WAR OF THE WORLDS,KING KONG SW 3 ENZ
    Geef alleen Sin city 1 punt, weet niet of de rest de posts op pagina 1 heeft gelezen maar begin van onderaf punten te geven dus als je een top3 geeft krijgt je nummer 1 dus een max van 3 punten.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kazlatan
    Hier dan mijn lijst, hoewel ik nog veel moet zien. Ik hou het maar op een Top 5

    1. Million Dollar Baby
    2. Crash
    3. Sin City
    4. The Aviator
    5. White Noise
    Ik zal er toch maar een Top 10 van maken zodat Million Dollar Baby 10 punten krijgt :wink:

    6. Skeleton Key
    7. Interpreter
    8. The Ring Two
    9. The Island
    10. Red Eye

  13. #63

    Standaard

    Helemaal weer bijgewerkt en gelijk jouw punten herberekend kazlatan. Zitten toch wel enkele opvallende dingen in de lijst.

  14. #64

    Standaard

    Wat mij betreft springt Crash er met kop en schouders boven uit. Eén van de beste films van de afgelopen jaren.
    Een eervolle vermelding voor Batman Begins. Ik hou eigenlijk helemaal niet van dit genre (comic books verfilmingen), maar van Batman Begins heb ik toch erg genoten. Sin City absoluut intelligent gemaakt, maar not my cup of tea. The Aviator heb ik wel gezien, maar heeft niet echt indruk gemaakt op mij. Hetzelfde geldt eigenlijk voor Million Dollar Baby, Revenge of the Sith, War of the Worlds, Mr. & Mrs. Smith, The Interpreter, Kingdom of Heaven, The Island, Hostage. Leuk om een keer gezien te hebben, maar meer ook niet.

  15. #65

    Standaard

    Cool! Komt ie:

    01. Crash
    02. Sin City
    03. The Aviator
    04. The Machinist
    05. War of the Worlds
    06. The Exorcism of Emily Rose
    07. Batman Begins
    08. Harry Potter and the Goblet of Fire
    09. Robots
    10. Kung Fu Hustle
    Leland Gaunt: "The young carpenter from Nazareth? I know him well. Promising young man. He died badly."

  16. #66

    Standaard

    1.Mar Adentro
    2.Charlie and the Chocolate Factory
    3.Saw
    4.Hotel Rwanda
    5.Ray
    6.War of the Worlds
    7.The Aviator
    8.The Upside of Anger
    9.Saw 2
    10.Wedding Crashers
    *For love some WiLL search the ends of the world..to possess the objects of their desire some even KiLL*
    Mijn collectie

  17. #67

    Standaard

    01 serenity
    02 crash
    03 million dollar baby
    04 batman begins
    05 hotel rwanda
    06 nobody knows
    07 star wars episode III
    08 bin-jip
    09 sideways
    10 cinderella man

  18. #68

    Standaard

    1 king kong
    2 crash
    3 million dollar baby
    4 sin city
    5 batman begins
    6 the constant gardner
    7 episode III ( you know what )
    8 machinist ( wellicht uit 2004,maar pas in 2005 bij ons dus )
    9 charlie and the chocolate factory
    10 hotel rwanda


  19. #69

    Standaard

    1.Sin City
    2.The devil's rejects
    3.Saw
    4.The Machinist
    5.The Island
    6.Exorcism of Emily Rose
    7.Madagascar
    8.War of the Worlds
    9.Crash
    10.House of Wax

  20. #70

    Standaard

    De nieuwe lijstjes verwerkt.

  21. #71

  22. #72

    Standaard

    1. Harry Potter and the goblet of fire
    2. Sin City
    3. Star Wars episode III: Revenge of the Sith
    4. King Kong
    5. Cinderella Man
    6. Chronicles of Narnia: the lion, the witch and the wardrobe
    7. Ray
    8. War of the worlds
    9. Mr and Mss Smith
    10. The Ring 2
    "I used to be schizophrenic, but we are Ok now"

  23. #73

    Standaard

    1. Bin-Jip
    2. Sin City
    3. Vera Drake
    4. Million Dollar Baby
    5. King Kong
    6. Corpse Bride
    7. The Taste of Tea
    8. Hotel Rwanda
    9. A History of Violence
    10. Mar Adentro

  24. #74

    Standaard

    Ik kan ook wel een top 50 maken maar aangezien iedereen het bij 10 houd zal ik dat ook maar doen. Heb wel meerdere gedeelde plaatsen want ik heb van heel veel films dit jaar genoten.

    1 Sin City/King Kong/Hustle And Flow/Crash
    2 Star Wars: Episode 3- Revenge Of The Sith/ War Of The Worlds
    3 Million Dollar Baby
    4 March Of The Penguins
    5 Batman Begins
    6 Cinderella Man
    7 Constantine
    8 Charlie And The Chocolate Factory
    9 The Woodsman/Layer Cake
    10 Hotel Rwanda

    Eervolle vermeldingen:

    A History of Violence, Howl's Moving Castle, Saw/Saw 2, Grizzly Man, Sideways, The 40-Year Old Virgin, Sideways, Unleashed, The Island, Closer, The Machinist, The Descent, Rize, Tom Yum Goong, Harry Potter 4, Narnia
    .....The Only Verdict Is Vengeance, A Vendetta.....

    V (Hugo Weaving)- V For Vendetta

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Z-Man

    1 Sin City/King Kong/Hustle And Flow/Crash
    2 Star Wars: Episode 3- Revenge Of The Sith/ War Of The Worlds
    3 Million Dollar Baby
    4 March Of The Penguins
    5 Batman Begins
    6 Cinderella Man
    7 Constantine
    8 Charlie And The Chocolate Factory
    9 The Woodsman/Layer Cake
    10 Hotel Rwanda
    Z-Man kun je hier toch gewoon een top10 van maken? Is gemakkelijk om in de stand te verwerken anders verdeel ik de punten over je top1.

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •