De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Nieuw en een gelijk een vraag

    Ik heb me net aangemeld voor dit leuke forum,want ik volg dit forum al enige tijd.
    Ik ben dus Remco en ik kom uit omg.Rotterdam.

    Ik heb een vraag aan jullie kenners:
    Ik ben van plan om een 15 of 20 inch lcd scherm aan te schaffen.
    Mijn budget ligt rond de 600 tot 700 euro.
    Deze lcd is voor mijn slaapkamer,volgend wil ik een 107 scherm aanschaffen voor de woonkamer.
    Ik zit te twijfelen tussen de:
    -philips 15pf5120,20pf5230
    -jvc lt-17c50

    Welke scherm heeft de beste beeldkwaliteit of hebben jullie een goede alternatief?
    Als ik een lcd aanschaf waar progressive scan op zit,moet mijn dvd speler dit ook ondersteunen,of is hier een speciaal kabeltje voor ofzo?
    Is er veel verschil tussen een normale tv en een lcd als je naar een dvd kijkt?

    Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden,alvast erg bedankt voor jullie tijd.

  2. #2

    Standaard

    Welkom Remco.

    Ik ken geen van deze tv's maar ik moet wel zeggen dat, toen ik de afgelopen weken zelf op zoek was naar een nieuwe tv, de beeldkwaliteit van JVC-toestellen me positief opviel. Geen idee of het beter is dan Philips-toestellen maar goed was het in ieder geval wel.

    Het handigste is om misschien maar om eens de reacties op de Kieskeurig-site te lezen voor wat meer praktische ervaringen: http://www.kieskeurig.nl/nl/product....0televisie.htm

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Richard,daar zal ik ook even naar kijken,weet iemand ook de antwoorden op mijn andere vragen misschien? :P

  4. #4

    Standaard

    Je LCD tv zal met interlaced beelden om kunnen gaan (dat is tv namelijk ook) dus heb je geen speciale DVD speler nodig of kabel. Echter, als je speler wel progressive scan ondersteund en je TV ook, dan is dat alleen maar beter

  5. #5

    Standaard

    Rob:mijn oude dvd speler(die dus naar de slaapkamer gaat)heeft geen progressive maar als je een lcd hebt die dit wel hebt,heb je dan toch wel weer wat betere kwaliteit?of moet je het echt alletwee hebben?
    Het is niet zo dat je dan b.v. voor de helft betere kwaliteit hebt?

  6. #6
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28
    Rob:mijn oude dvd speler(die dus naar de slaapkamer gaat)heeft geen progressive maar als je een lcd hebt die dit wel hebt,heb je dan toch wel weer wat betere kwaliteit?of moet je het echt alletwee hebben?
    Het is niet zo dat je dan b.v. voor de helft betere kwaliteit hebt?
    Als je dvd-speler géén progressive uitstuurt, kan je LCD-scherm dit dus ook niet als input binnen krijgen.
    M.a.w. er is in jouw geval géén sprake van enige verbetering.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Het handigste is om misschien maar om eens de reacties op de Kieskeurig-site te lezen voor wat meer praktische ervaringen: http://www.kieskeurig.nl/nl/product....0televisie.htm
    Aardige tip, maar niet iets om blind op te varen. De reacties bij Kieskeurig zijn nogal gekleurd. Alles is 'fantastisch' of 'helemaal niks'. Veel meningen zijn zeer ongenuanceerd en weinig onderbouwd. Bovendien hebben mensen nogal eens de neiging om iets waar ze net honderden euro's voor hebben neergelegd te betitelen als de aankoop van de eeuw, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Beter is het om op toegespitste review-sites rond te neuzen. Maar goed, das mijn mening...

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BasH
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Het handigste is om misschien maar om eens de reacties op de Kieskeurig-site te lezen voor wat meer praktische ervaringen: http://www.kieskeurig.nl/nl/product....0televisie.htm
    Aardige tip, maar niet iets om blind op te varen. De reacties bij Kieskeurig zijn nogal gekleurd. Alles is 'fantastisch' of 'helemaal niks'. Veel meningen zijn zeer ongenuanceerd en weinig onderbouwd. Bovendien hebben mensen nogal eens de neiging om iets waar ze net honderden euro's voor hebben neergelegd te betitelen als de aankoop van de eeuw, terwijl dat niet zo hoeft te zijn. Beter is het om op toegespitste review-sites rond te neuzen. Maar goed, das mijn mening...
    Daar heb je gelijk in. Het aantal 10-en en 1-en is wel heel erg hoog op deze site.

    Maar toch geeft het wel een goede indicatie. Als mensen tevreden en enthousiast zijn dan zegt dat wel wat. En vaak beschrijven ze heel praktische problemen of irritaties die mij wel hebben geholpen bij het maken van een keuze.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •