De resultaten 1 tot 10 van 10 worden weergegeven.

Discussie: LOTR: TT op ned2

  1. #1

    Standaard LOTR: TT op ned2

    Hello everybody, kijk al een tijdje rond op het forum en dacht dat het maar eens tijd werd om eens te registreren en te posten. Maar even een lekker nutteloze reactie op iets wat mij ergerde op de tv.
    Heeft iemand zich net als ik gister rot gelachen om de uitzending van the two towers op nederland 2. Wat een verschil met de DVD dan zeg. Niet alleen in kwaliteit qua beeld en geluid (wat logisch is), maar als je ziet wat ze hebben weggesneden met pan&scan.......ongelooflijk. Ik liet de dvd een stukje meelopen (lastig, aangezien zij niet de extended version lieten zien) op mijn breedbeeld en keek dan ook op de 4x3 tv ernaast (stond toevallig ff zo). Wat je dan mist aan beeld. Dit doet je het belang van dvd toch wel erg goed beseffen.

    Goed, wellicht niet een belangrijk onderwerp voor op dit forum, maar een eerste keer is altijd lastig hè

    Groet!

  2. #2

    Standaard

    Tja,

    Als je deze film kijkt, ga je niet eens beginnen om hem op TV te kijken

    Dit soort films komen nooit tot hun recht via een reguliere uitzending. Alleen het gemis van een fatsoenlijke soundtrack doet mij niet kijken. Kun je beter voor een habbekrats de 2-DVD uitvoering kopen

    Er is een review van een film hier op DVD.nl waar je dat ook goed kan zien. ATlantis van Disney geloof ik. Kun je zien hoezeer je sommige nederlandse releases moet mijden als de pest/ziekte/ennogeeheleboelanderekrachttermen
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Dit soort films komen nooit tot hun recht via een reguliere uitzending. Alleen het gemis van een fatsoenlijke soundtrack doet mij niet kijken. Kun je beter voor een habbekrats de 2-DVD uitvoering kopen
    Absoluut mee eens, gisteren heb ik pakweg een uur van TTT op tv zitten kijken en ten eerste is het zo dat de theatrical version zo veel malen minder duidelijk in uitleg is dan de Extended version. Daarbij komt ook nog eens inderdaad het feit dat het kijken op DVD van deze film(s) een extra dimensie geeft aan de film omdat de soundtracks op DVD zo enorm goed tot hun recht komen.

  4. #4

    Standaard

    Hier zie je een mooie vergelijking tussen de widescreen- en fullscreenversie van TTT.
    God help the outcasts, hungry from birth
    Show them the mercy, they don't find on earth

  5. #5

    Standaard

    Mooie vergelijking Nandor, het was precies die foto met Sauron's oog en Mount Doom op de achtergrond die ik gisteren rechtstreeks vergeleek en toen dacht: wat een misser dit.

  6. #6

    Standaard

    Inderdaad, niet te zuinig.
    Ik heb er gisteren ook een deel van op de tv gezien (2e kerstdag en familie enzo) en toen viel me dit natuurlijk ook op, maar dat er zoveel verschil tussen de pan&scan en de widescreen zat had ik ook niet verwacht.

    Reden te meer om dit soort zaken te boycotten.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Hier zie je een mooie vergelijking tussen de widescreen- en fullscreenversie van TTT.
    Inderdaad, bij sommige scenes wordt hierdoor toch echt cruciale informatie 'achter gehouden'. Een kwalijke zaak wat mij betreft.

  8. #8

    Standaard

    pan & scan en widescreen hangt natuurlijk ook van de keuze van het tv station af - van the two towers weet ik het niet, maar vorig jaar werd hier in belgie the fellowship op kanaal 2 vertoond rond dezelfde periode als op nederland 2 , en dat was wel de wide screen editie

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank33_98
    pan & scan en widescreen hangt natuurlijk ook van de keuze van het tv station af - van the two towers weet ik het niet, maar vorig jaar werd hier in belgie the fellowship op kanaal 2 vertoond rond dezelfde periode als op nederland 2 , en dat was wel de wide screen editie
    België doet dan ook veel meer aan breedbeelduitzendingen dan Nederland.
    Ik weet niet hoe het met de commerciele zenders is, maar als je kijkt wat ÉÉN en Ketnet/Canvas alemaal uitzend in BB in vergelijking met de Nederlandse bublieke omroep.

    En dan valt het verschil tussen Pan&Scan en het orginelen beeldformaat bij de Two Towers nog me in vergelijking met films als "Star Wars", "Indiana Jones and the Last Crusade", "Tomorrow Never Dies" en "the Mask of Zorro"
    zie:
    http://widescreen.org/examples.shtml
    (bedankt voor de link Mandor, Die was ik al een tijdje kwijt)

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Nandor
    Hier zie je een mooie vergelijking tussen de widescreen- en fullscreenversie van TTT.

    haha, goede site. Ik heb TTT wel zitten kijken op tv, maar ergerde me inderdaad aan het gebrek aan beeld, zoals zo vaak met films op tv.
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •