Pagina 14 van 16 EersteEerste ... 410111213141516 LaatsteLaatste
De resultaten 326 tot 350 van 380 worden weergegeven.
  1. #326

    Standaard

    Ik ga ook maar eens een nieuwe fles whisky halen, ik zat te denken aan chivas regal. Ik heb deze nog nooit gehad, iemand ervaring mee?

  2. #327

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
    Ik ga ook maar eens een nieuwe fles whisky halen, ik zat te denken aan chivas regal. Ik heb deze nog nooit gehad, iemand ervaring mee?

    Wat is je budget? Want ik denk dat je voor dat geld beter een mooie single malt kunt proberen:

    Denk daarbij eens aan een Aberlour 10, een Highland Park 12, een Glenmorangie 10 of een Dalmore 12. Alemaal toegankelijke malt-whisky van net 30 euro of iets daaronder.
    --Check out the big brain on Brett!--
    ---------------Jules----------------

    [•]Three Star Trader[••]SafeTrader[•]

  3. #328

    Standaard

    Tijd geleden nog een lekkere fles Old Pulteney van mijn vrienden voor mijn verjaardag gekregen.

    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  4. #329

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pavko
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lennart Heurter
    Ik ga ook maar eens een nieuwe fles whisky halen, ik zat te denken aan chivas regal. Ik heb deze nog nooit gehad, iemand ervaring mee?

    Wat is je budget? Want ik denk dat je voor dat geld beter een mooie single malt kunt proberen:

    Denk daarbij eens aan een Aberlour 10, een Highland Park 12, een Glenmorangie 10 of een Dalmore 12. Alemaal toegankelijke malt-whisky van net 30 euro of iets daaronder.
    Bedankt voor de tips. Wat ik voor de fles wilde uitgeven was tussen de 25 en 30 euro, past dus mooi in mijn budget.

  5. #330

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Axel de Mol
    Vanavond maar eens een lekker glaasje four roses gedronken.
    Yeah, de Bourbon For Roses was hiero ook in de aanbieding. Canada rules!
    Zou willen dat DVD m'n enige verslaving was!

  6. #331

    Standaard

    Mede geïnspireerd door dit topic en een gesprek afgelopen week met een vriend die naar een proeverij was geweest, ben ik net na een winkelsessie met een fles Scotch single malt thuisgekomen. En wel deze:



    Aberlour 10y
    "A classic Speyside single malt, matured in a combination of bourbon and sherry casks. Welcoming, vibrant and rewarding.

    Colour
    Gold.

    Nose
    The dry, fresh, fruity aromas of early autumn apples and pears are subtly enhanced with sweet notes of vanilla and mint toffee.

    Taste
    Exceptionally smooth and creamy, with spicy-sweet nutmeg and honey combining with the dewy freshness of autumn fruits.

    Finish
    Long, soft and warming."


    Wat whisky betreft ben ik een complete leek, dus ik ben benieuwd. Ga me er vanavond maar eens aan wagen.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  7. #332

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Wat whisky betreft ben ik een complete leek, dus ik ben benieuwd. Ga me er vanavond maar eens aan wagen.
    Geniet ervan! Bij voorkeur wel uit een tulp glas drinken en zonder ijs! Zo komen de geuren en de smaak het beste uit.

    Laat ons weten hoe de Aberlour is bevallen!
    Four-Star Trader (236)

  8. #333

    Standaard

    Toen ik op Heathrow stond met mijn laatste ponden, heb ik ook maar een mooie fles als aandenken gekocht. De Aberlour geproefd (niet slecht), een Glenmorangie 10 yr. (lekker ruwe, pittige whisky) en op aanraden van die knul Glenkinchie geprobeerd. En hij beviel zo goed dat ik maar een fles heb meegenomen. Misschien dat ik 'm vanavond maar eens open maak.

  9. #334

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Scott Donkers
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Headhunter
    Wat whisky betreft ben ik een complete leek, dus ik ben benieuwd. Ga me er vanavond maar eens aan wagen.
    Geniet ervan! Bij voorkeur wel uit een tulp glas drinken en zonder ijs! Zo komen de geuren en de smaak het beste uit.

    Laat ons weten hoe de Aberlour is bevallen!
    Heb ik gedaan (had gelukkig nog een tulpglas staan) en hij is me goed bevallen. De smaak en geur vind ik wat lastig te omschrijven, maar wel complex met een erg fijne afdronk/nasmaak. Die fles komt wel op in ieder geval.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  10. #335

    Standaard

    Hey allemaal

    Fijne topic! Dacht dat ik een van de weinigen was die op deze leeftijd van whisky geniet (al m'n vrienden noemen me bompa, vandaar)

    Zelf ben ik 3 jaar geleden 'begonnen' met de ontdekkingsreis doorheen allerhande whisky's. Eerst begonnen met de standaard whisky's zoals Glenfiddich en Glenlivet maar zocht al gauw andere merken op. Op die manier kwam ik terecht bij de Islay Malts en ben bij deze eigenlijk een beetje blijven hangen. Heb al vele anderen geprobeerd maar keer toch steeds terug bij Islay.

    Momenteel heb ik al een aardige barkast vol:

    Caol Ila 12 Years
    Laphroaig 10 Years
    Ardbeg 10 Years
    Lagavulin 16 Years

    En af en toe weet ik ook een goede bourbon te apprecieren:

    Four Roses Single Barrel
    Jack Daniel's Single Barrel

    En voor de medeliefhebbers van Bourbon heb ik de aanrader: Van Winkle 13 Years! Bij deze verbleken Jack Daniel's en consoorten. Kost zo'n 50 euro voor een flesje maar dit is echt de überbourbon. En dus staat deze ook in m'n kastje
    Hoop dat er nog vele tips volgen in dit topic!!

    Greetz!
    Sticking feathers up your butt does not make you a chicken!

  11. #336

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Kevin Rijm
    Hoop dat er nog vele tips volgen in dit topic!!
    Voor wat echte tips wil ik je naar dit forum door verwijzen:

    http://www.levenswater.nl/cms2/index...ard&Itemid=135

    Enjoy! :wink:
    Four-Star Trader (236)

  12. #337

    Standaard

    zojuist een fles kennaway whisky gekocht,vanavond maar es proberen,heb echter geen kleine brede glazen,maakt t uit als je t in een smal glas doet?een limonadeglas maar dan klein,so to speak?

    kheb er al ff aan geroken,ben benieuwd of t iets voor mij is...

    maar goed,das voor vanavond!

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  13. #338

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    zojuist een fles kennaway whisky gekocht,vanavond maar es proberen,heb echter geen kleine brede glazen,maakt t uit als je t in een smal glas doet?een limonadeglas maar dan klein,so to speak?

    kheb er al ff aan geroken,ben benieuwd of t iets voor mij is...

    maar goed,das voor vanavond!

    mazzel,niels
    Mij begint de whisky in ieder geval met elke 'drinkbeurt' beter te smaken.

    Ik drink het overigens uit een glas dat er ongeveer zoals dezen uitziet. Tumblers heb ik ook, maar zo bevalt het me goed. Wat het perfecte whiskyglas is weet ik niet - dit is denk ik een combinatie van of het de geur goed vasthoudt en of 'ie goed in de hand ligt. Of zoiets.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  14. #339

    Standaard

    Ik drink mijn whisky zelf uit zoiets:

    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  15. #340

    Standaard

    Zo'n glas ('sniffing/tasting' glas toch?) heb ik ook staan, maar vind dat niet zo fijn drinken eigenlijk.
    [ SafeTrader / ***** Five-Star Trader ]
    . · You are my center when I spin away. Out of control on videotape. On videotape · .

  16. #341

    Standaard

    Van de glazen die ik heb vind ik daar het beste de smaak eruit komen, daarom gebruik ik die.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  17. #342
    laal
    Guest

    Standaard

    waar koop je tulpglazen?

  18. #343

    Standaard Black Velvet

    Ik heb al bijna 30 jaar een verzegelde fles Black Velvet thuis staan.

    Heb altijd een mooi moment in gedachten gehad om hem te openen.

    Dit is helaas niet meer het geval.

    Ik zit er aan te denken om hem op internet te zetten.

    Of is dit geen goed keus?

    Mvg. Hans

  19. #344

    Standaard

    haha wel een hele aparte vraag om daarvoor op een dvd forum een account aan te maken :P
    WhatIWatch | Mijn collectie | Myspace | Photography
    System Specs: Philips 42" PFL7403, Sony Playstation 3 (60gig), en veel te veel dvds!

  20. #345

    Standaard

    Damn, een whisky thread, ook hier een verstokte whisky drinker!


    lekker hoor!

  21. #346

    Standaard

    Even uppen, want ook ik ben de whisky wereld aan het ontdekken!

    Het begon vorig jaar februari, toen een mijn vader een fles Dalwhinnie 15 years gekregen had van mijn tante. Ik had wel eens een glaasje Johnnie Walker Red Label gedronken, maar daar vond ik eigenlijk niets aan. Toen bood m'n vader me een glaasje van de Dalwhinnie aan. Toen ik dat proefde, dacht ik dat ik nog nooit zoiets lekkers gedronken had. Vervolgens zelfs maar eens een flesje gekocht. Later zat ik bij een collega in de auto, en het bleek dat hij een echte whisky freak was (als in, honderden flessen in een speciale kamer en een heuse bibliotheek aan whisky boeken). Sindsdien sampled hij regelmatig flesjes met speciale whisky's voor me. En begeleidt hij me in het proeven van de whisky's. Vooral de Islay whisky's zijn in huize DanielC erg populair. Vorige week mijn eerste fles Ardbeg (de gewone 10 years). Nu moet ik me alleen in zien te houden, zodat ik ook een beetje een collectie kan gaan opbouwen. Zelf nog niet heel veel verschillende flessen gehad, paar keer de Dalwhinnie, Ballantine's 17 years, en nu dan de Ardbeg. Hier wordt trouwens ook uit een tulp gedronken.

    Hoe staat het tegenwoordig met het whisky verbruik van onze medeforumers?
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  22. #347

    Standaard

    Ik drink zelf Glenfiddich 15 years old. Heb er ooit met een oom van me 1 fles van opgedronken in 1 avond, maar dat is niet aan te raden. Iets teveel van het goede.

    Maar het is wel mijn favoriete soort.

  23. #348

    Standaard

    Glenfiddich 15 is een hele fijne Whisky moet ik zeggen. De betere van de 12, 15 en 18 moet ik zeggen, heerlijke honing- en vanillesmaak. Een niet te complexe Whisky, drinkt heerlijk weg.

    Zelf ben ik niet al te gek op de ziltige Whisky's waarvan je merkt dat ze echt uit de buurt van de zee komen, dat is de Glenfiddich 15 totaal niet.

    Vorig jaar in Schotland geweest en verschillende Whisky's gehad uiteraard, een rondleiding gehad bij Glenfiddich. Heb zelf thuis staan:

    - Glenfiddich 12
    - Glenfiddich 15
    - Glenfiddich 18
    - Old Pulteney
    - Highland Park 12
    - Highland Park 18
    - Glen Grant
    - Bruichladdich 12
    - Bruichladdich 15
    - Bruichladdich 18
    - Johnnie Walker Black
    - en Jack Daniels om te mixen

    zal er nog wel wat vergeten zijn.

    Zelf vind ik ook Dalwhinnie heerlijk wegdrinken, en de Johnnie Walker Blue Label was helemaal geweldig, jammer dat die zo duur is.. Als je echt wilt genieten van Whisky en de smaken wilt onderscheiden dan is een taster/sniffer/nosing/tulp glas echt aan te raden. Whisky er in, een druppeltje water, ineens merk je dat de smaken en geuren vrij komen. Ruik eerst uitgebreid aan de Whisky en laat hem dan door je mond rollen. Ja, ik hou wel van een goede Whisky.
    Panasonic TX-P42S20E -- Panasonic DMP-BD65EG-K -- Pioneer DV490V-S -- QED SQART P2110
    Ripley: Micro changes in air density, my ass.
    IcheckMovies -- WhatIWatch

  24. #349

    Standaard

    Gisteravond een verticale Ardbeg proeverij gehad bij een vriend thuis. Dat was genieten zeg. Heel officieel met van die placemet achtige dingen met honderden smaken erop.

    Hij had 5 flessen uitgekozen.

    Ardbeg 10 y.o. (46%) (2) De rebel.

    Ardbeg Blasda (40%) (5) Het braafste jongetje van de klas.

    Ardbeg Uigeadail (54.2%) (1) De middelbare vrouw die steeds aantrekkelijker wordt.

    Ardbeg Corryvreckan (57.1%) (4) De gepensioneerde Zeeman.

    Ardbeg Supernova (2009 versie, 58.9%) (3) De stille oom.

    Het was de eerste keer dat ik echt die hele sterke whiskeys proefde, en dat was nogal een explosie, zeker bij die peaty Ardbeg whiskeys. Maar met een paar druppels water erbij was het uitstekend te doen. De grootste sensatie was de Uigeadail. Na 10 minuten snuffelen kon ik niet wachten op m'n eerste slok. Het was alsof de hemel openbrak, wat een smaken! Ook interessant hoe alles veranderd als je na de ene whiskey de andere proeft en dan weer terug. Na de Supernova was de Blasda extra flets, het leek wel rozenwater.

    Toen ik weg ging kreeg ik naast een uitnodiging voor een verticale Coal Ila proeverij, ook nog een flinke samplefles (20cl) Port Charlotte "An Turas Mor" mee in mijn tasje. Ik ben maar weer verwend!
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  25. #350

    Standaard

    Voor een verticale proeverij kan ik je Glenrothes erg aanraden.

Pagina 14 van 16 EersteEerste ... 410111213141516 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •