Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 61213141516
De resultaten 376 tot 380 van 380 worden weergegeven.
  1. #376

    Standaard

    Gisteren weer een avondje proeven! We hadden weer een mooi programma, begonnen in Nederland met wat Millstones, vervolgens overgegaan naar een Blend van Springbank en Girvan Grain om daarna de Springbank 15 en 18 naast elkaar te leggen. Als toetje hadden we een mooie Kilchoman Sherry Cask!

    1. Millstone 5 y.o. 40%
    2. Millstone 5 y.o. peated 40%
    3. Millstone 12 (?) y.o. sherry 46%
    4. Campbeltown Loch (60% Springbank, 40% Girvan Grain) 21 y.o. 46%
    5. Springbank 15 y.o. 46%
    6. Springbank 18 y.o 46
    7. Kilchoman 5 y.o. Single Sherry Cask, W.I.N. botteling 58,4%

    Uiteindelijk volgorde van hoog naar laag was 7, 6, 5, 4, 1, 3, 2.

    Millstone Sherry was wel mooi, maar viel wel een klein beetje tegen. Millstone Peated vond ik eigenlijk gewoon slecht, de 5 y.o. vond ik erg lekker. Campbeltown Loch was mooi, echt super, super droog. De Springbank's waren allebei fantastisch. De 15 lekker rebels en all over the place, de 18 vonden we uiteindelijk toch de duidelijke winnaar. Een beetje de verstandige grote broer! De knaller van de avond was echter de Kilchoman, ongelofelijk wat ze daar met zulke jonge whisky kunnen. Als je 'm ruikt dan mag je al bijna aan de beademing, heftig! Hartig, teer, rook. Echt een ervaring!
    Laatst aangepast door DanielC. : 07-10-2013 om 20:47
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  2. #377

    Standaard

    De wilde whisky dagen zijn weer begonnen bij gall & gall. Eenn mooi moment om eindelijk eens dat flesje Highland Park 18 aan te schaffen. En die ging gelijk open, het was een tijdje geleden dat ik hem geproefd had, maar man, man, man. Ik heb mezelf vervloekt dat ik 'm telkens maar uitstelde. Zo ontzettend zacht, de tranen springen er van in je ogen zo mooi. En nu voor maar 60 euro bij gall & gall!
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  3. #378

    Standaard

    Vandaag ook even de g&g binnengelopen maar niets was voordeliger dan een drankdozijn of drankgigant. Mijn volgende aankoop wordt denk ik deze: Longmorn 1996 16 Year Signatory Vintage. Daar heb ik goede verhalen over gehoord.

    Heb jij wel eens wat uit de signatory reeks geproefd? Ze zijn ook te koop bij Drankgigant.

  4. #379

    Standaard

    Ik heb er niet zo veel geproefd. Drie verschillende Ben Nevis (18 y.o decanter, 20 y.o cask strength, en nog een), een Mortlach (21 cs) en heb zelf een Clynelish (16) uit de decanter collection van Signatory. Die waren alle 4 goed. Maar ze schijnen nogal te verschillen in kwaliteit. Dat en dat er weinig over terug te vinden is online en de vaak hogere prijzen maken mij altijd wat terughoudend.
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

  5. #380

    Standaard

    Nog wat sampletjes van de nieuwe Malts of Scotland batch besteld bij van Zuylen. Een 17 jarige sherry Bowmore die echt fantastisch schijnt te zijn, een 24 jarige Balvenie en nog een sampletje van de nieuwe Longrow Red! Hoera. Vandeweek ben ik met een proeverij nog in het zonnetje gezet door mijn whisky maat! Een mooie 6cl sample van de Dalmore 18, en...Een officieel sampleflesje van een Blackadder Highland Park 20, gedistileerd in 1962 gebottled in '83. Wel een leuk verhaal. Toen die gebottled werden was single malt nog niet echt 'in' (dat jaar zijn er ook veel disteleerderijen gesloten) en hebben ze een gedeelte verkocht, en een gedeelte van de flessen weggezet. In 1996 is het gedeelte wat niet verkocht is weer bovenwater gekomen. Die hebben ze opnieuw gebottled en een gedeelte daarvan als 'limited edition' sample gedaan. Een sampletje kon je destijds bemachtigen als je voor 50 pond bestelde bij Blackadder. Hij had er destijds 5, die die al die tijd bewaard heeft. En 17 jaar laater heb ik er een van gekregen. Best een vreemde gedachte, een flesje met whisky die 51 jaar geleden gemaakt is. Leuk!

    Bij de Gall & Gall zijn ze trouwens wel met een paar dingen voordeliger. De Highland Park 18 is nu 60, en de Macallan Sienna voor 52 (elders rond de 70), dat scheelt behoorlijk!
    Misschien ben ik wel een gokjunkie en een leugenaar, maar ik heb hulp nodig. Kan ik misschien wat geld van je lenen?
    Scorsese te ruil

Pagina 16 van 16 EersteEerste ... 61213141516

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •