Bekijk uitslag poll: welke sub zou jij doen

Stemmers
77. Je mag niet stemmen in deze poll
  • rel???

    18 23,38%
  • svs

    31 40,26%
  • klipsch

    5 6,49%
  • hepta bariton

    0 0%
  • B&W

    10 12,99%
  • Quadral

    1 1,30%
  • merk?????????

    12 15,58%
Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 235 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    1 ding bij Johan aan toe te voegen.

    probeer ook budget open te houden voor een goede subwoofer kabel. Dit maximaliseert de kwaliteit wat je uit je subwoofer kunt halen.
    gebruik je hier voor ook coax of is een sub kabel iets heel anders

    bij ons op kantoor hebben we een hele hoop audio/vidio apparatuur en het bedrijf wat dat onderhoud maakt alle kabels voor ons op maat in studio kwalitijd dat is nog eens geluk hebben maar wat heb ik dan nodig!!
    koop

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    zoals je het op internet leest is de PB12-isd/2 de kleinere broer van de PB12 Plus ze zijn het zelfde geprijst
    zijn er winkels in nederland waar je dit kan beluisteren of kan je dit produkt gewoon blind bestellen
    koop
    Klopt, ik was even in de war met de Plus/2

    Volgens mij is de de isd/2 overigens niet officieel leverbaar.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #28
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    zoals je het op internet leest is de PB12-isd/2 de kleinere broer van de PB12 Plus ze zijn het zelfde geprijst
    zijn er winkels in nederland waar je dit kan beluisteren of kan je dit produkt gewoon blind bestellen
    koop
    Belangrijk verschil tussen die subs is dat er verschillende drivers in zitten.
    Ze kosten hetzelfde maar bij de isd kan men voor die prijs twee drivers gebruiken terwijl dat bij de plus maar 1 is.
    Je kan ze nog niet in een winkel beluisteren (misschien wel bij ITC) en blind bestellen is vrij zeker.
    Zeer kleine kans dat ie je niet beval.

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf

    gebruik je hier voor ook coax of is een sub kabel iets heel anders
    Er is wel degelijk verschil en het is zeker af te raden om te besparen op een subkabel.
    Dit heeft echt grote invloed op de prestaties van de sub.
    De subwoofer is dan ook één van de moeilijkste onderdelen in je gehele HT.
    bij ons op kantoor hebben we een hele hoop audio/vidio apparatuur en het bedrijf wat dat onderhoud maakt alle kabels voor ons op maat in studio kwalitijd dat is nog eens geluk hebben maar wat heb ik dan nodig!!
    koop
    Studio kwaliteit ?
    Dit wil niet zeggen dat het geschikt is voor onze doeleinden en zal het persoonlijk dus niet doen.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    @koop
    Hier vind je een lijst met sub-bezitters. Als er een smiley met een zonnebril achter staat is die persoon bereid een demo te geven. Wellicht een optie voor jou.
    dit is inderdaat wel iets om te gebruiken bij mij keuze voor een sub
    er zijn er wel een paar bij mij in de buurt woon zelf in Heemskerk zie je
    een hele goede tip bedankt
    zal er waarschijnlijk niet veel treffen met het zelfde speakersysteem
    ik heb bijna alles van hepta
    koop

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf

    gebruik je hier voor ook coax of is een sub kabel iets heel anders
    Er is wel degelijk verschil en het is zeker af te raden om te besparen op een subkabel.
    Dit heeft echt grote invloed op de prestaties van de sub.
    De subwoofer is dan ook één van de moeilijkste onderdelen in je gehele HT.
    bij ons op kantoor hebben we een hele hoop audio/vidio apparatuur en het bedrijf wat dat onderhoud maakt alle kabels voor ons op maat in studio kwalitijd dat is nog eens geluk hebben maar wat heb ik dan nodig!!
    koop
    Studio kwaliteit ?
    Dit wil niet zeggen dat het geschikt is voor onze doeleinden en zal het persoonlijk dus niet doen.
    voor de bekabeling gebruiken ze monsterkabel/ Percon Quality Cables wat voor type kabel gebruik je dan voor je sub ??
    deze kabels zijn gratis dus eerst eens kijken of er wat voor mij bij zit kopen kan altijd nog toch!!
    koop

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    zoals je het op internet leest is de PB12-isd/2 de kleinere broer van de PB12 Plus ze zijn het zelfde geprijst
    zijn er winkels in nederland waar je dit kan beluisteren of kan je dit produkt gewoon blind bestellen
    koop
    Belangrijk verschil tussen die subs is dat er verschillende drivers in zitten.
    Ze kosten hetzelfde maar bij de isd kan men voor die prijs twee drivers gebruiken terwijl dat bij de plus maar 1 is.
    Je kan ze nog niet in een winkel beluisteren (misschien wel bij ITC) en blind bestellen is vrij zeker.
    Zeer kleine kans dat ie je niet beval
    .
    daar was ik al bang voor aan alle reacties te zien van mede form leden

  8. #33

    Standaard

    ben nu al even aan het zoeken op internet maar het prijs verschil met svs zelf en de duitse importeur is nogal ingrijpend 899 dollar of 1299 euro zal de invoer zo duur zijn of slaat onze duitse friend er een slaatje uit moet maar eens informeren of ze hem met interne post kunnen versturen vanuit onze firma in Newyork nee heb je ja kan je krijgen hij zal wel zwaar zijn denk weet ook niet of het wel kan ??
    vsx 908, 3 x Ma 500 center hepta ace, front hepta spring, rear hepta harmony, DVL 919E, DVD 717, TV TH37PA50E , Velodyne SPL 1200r,Aralex

  9. #34
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    ben nu al even aan het zoeken op internet maar het prijs verschil met svs zelf en de duitse importeur is nogal ingrijpend 899 dollar of 1299 euro zal de invoer zo duur zijn of slaat onze duitse friend er een slaatje uit moet maar eens informeren of ze hem met interne post kunnen versturen vanuit onze firma in Newyork nee heb je ja kan je krijgen hij zal wel zwaar zijn denk weet ook niet of het wel kan ??
    Heb het destijds ook direct bij svs besteld en dat was erg voordelig. Ik was destijds ong. EUR 600 kwijt voor een SVS pb10 incl. transport en douane kosten. De dollar koers was iets anders, maar het scheelt niet veel.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    ben nu al even aan het zoeken op internet maar het prijs verschil met svs zelf en de duitse importeur is nogal ingrijpend 899 dollar of 1299 euro zal de invoer zo duur zijn of slaat onze duitse friend er een slaatje uit moet maar eens informeren of ze hem met interne post kunnen versturen vanuit onze firma in Newyork nee heb je ja kan je krijgen hij zal wel zwaar zijn denk weet ook niet of het wel kan ??
    Ik dacht dat bestellen in de USA niet meer mogelijk was omdat er nu een importeur in Duitsland zit maar verbeter me als ik het fout heb. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf

    voor de bekabeling gebruiken ze monsterkabel/ Percon Quality Cables wat voor type kabel gebruik je dan voor je sub ??
    In principe is het gewoon een analoge interlink die je gebruikt.
    Echter zijn de speciale subwoofer kabels geoptimaliseerd om het signaal naar de subwoofer te transporteren.
    Juist omdat ie speciaal voor dat doel geoptimaliseerd is zal de sub beter gaan presteren.
    Uiteraard kan dit ook gewoon met indere normale interlink maar het verschil in resultaat zal zijn tussen `matig` en `goed` alleen door het gebruik van een andere kabel.
    Dit heb ik ook zelf mogen ervaren op mijn eigen subwoofer, het verschil door het gebruik van verschillende kabels.

    Maar als de kabel toch gratis is kan je het zeker proberen want werken zal het zeker wel alleen de kans is dus groot en vrijwel zeker dat het gewoon beter kan.
    Aan de andere kant, als je nog niet beter weet bespaar je je weer een hoop geld........ :wink:

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf

    voor de bekabeling gebruiken ze monsterkabel/ Percon Quality Cables wat voor type kabel gebruik je dan voor je sub ??
    In principe is het gewoon een analoge interlink die je gebruikt.
    Echter zijn de speciale subwoofer kabels geoptimaliseerd om het signaal naar de subwoofer te transporteren.
    Juist omdat ie speciaal voor dat doel geoptimaliseerd is zal de sub beter gaan presteren.
    Uiteraard kan dit ook gewoon met indere normale interlink maar het verschil in resultaat zal zijn tussen `matig` en `goed` alleen door het gebruik van een andere kabel.
    Dit heb ik ook zelf mogen ervaren op mijn eigen subwoofer, het verschil door het gebruik van verschillende kabels.

    Maar als de kabel toch gratis is kan je het zeker proberen want werken zal het zeker wel alleen de kans is dus groot en vrijwel zeker dat het gewoon beter kan.
    Aan de andere kant, als je nog niet beter weet bespaar je je weer een hoop geld........ :wink:
    Dat ben ik niet met je eens Johan. Een goede interlink doet zeker niet onder voor een subkabel. De eisen zijn feitelijk ook hetzelfde.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #38
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Dat ben ik niet met je eens Johan. Een goede interlink doet zeker niet onder voor een subkabel. De eisen zijn feitelijk ook hetzelfde.
    Opzich heb je gelijk en dat dacht ik ook altijd tot ik verschillende kabels ging proberen.
    Toen bleek dat de specifieke subkabels beter te presteren dan de "normale" interlink.
    De QED was onder de subkabels ook weer een uitschieter naar de top.
    Bovenstaande heb ik dus ondervonden uit eigen ervaring.
    Maar ik begrijp zeker ook waar jij op doel want in feite is het niets meer dan een voor en eindversterker verhaal.
    De receiver is in dat geval de voorversterker en de versterker van de subwoofer is in dit geval de eindversterker.

    Maar je kan heel goed een "gewone" interlink gebruiken (goede kwaliteit uiteraard) want daar zal je geen probleem mee krijgen, velen doen het overigens ook gewoon op die manier.
    Echter mijn eigen ervaring in mijn eigen geval voeg daar nog wat aan toe wat ook noodzakelijk is als he echt het maximale eruit wilt halen.
    Voor het prijsverschil hoef je het niet te laten want over het algemeen komen de prijzen overeen met elkaar.

    Oplossing, probeer het uit......... :P

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    ben nu al even aan het zoeken op internet maar het prijs verschil met svs zelf en de duitse importeur is nogal ingrijpend 899 dollar of 1299 euro zal de invoer zo duur zijn of slaat onze duitse friend er een slaatje uit moet maar eens informeren of ze hem met interne post kunnen versturen vanuit onze firma in Newyork nee heb je ja kan je krijgen hij zal wel zwaar zijn denk weet ook niet of het wel kan ??
    Ik dacht dat bestellen in de USA niet meer mogelijk was omdat er nu een importeur in Duitsland zit maar verbeter me als ik het fout heb. :wink:
    ik heb geen idee zo ver was ik nog niet om te bestellen dat gaat bij mij niet over ééndag ijs
    op internet kan je nog wel alles invullen maar ik heb het nog niet door gedrukt
    wij hebben een kantoor daar als ienand hem misschien daar voor mij koopt en dan met de interne post van kantoor mischien scheeld dat iets in de kosten maar ik heb nog niemand daar over aangesproken daar weet ook niet of het kan gezien het gewicht

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    ben nu al even aan het zoeken op internet maar het prijs verschil met svs zelf en de duitse importeur is nogal ingrijpend 899 dollar of 1299 euro zal de invoer zo duur zijn of slaat onze duitse friend er een slaatje uit moet maar eens informeren of ze hem met interne post kunnen versturen vanuit onze firma in Newyork nee heb je ja kan je krijgen hij zal wel zwaar zijn denk weet ook niet of het wel kan ??
    Ik dacht dat bestellen in de USA niet meer mogelijk was omdat er nu een importeur in Duitsland zit maar verbeter me als ik het fout heb. :wink:
    ik heb geen idee zo ver was ik nog niet om te bestellen dat gaat bij mij niet over ééndag ijs
    op internet kan je nog wel alles invullen maar ik heb het nog niet door gedrukt
    wij hebben een kantoor daar als ienand hem misschien daar voor mij koopt en dan met de interne post van kantoor mischien scheeld dat iets in de kosten maar ik heb nog niemand daar over aangesproken daar weet ook niet of het kan gezien het gewicht
    Als dat zou lukken ben je waarschijnlijk wel wat goedkoper uit.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    ben nu al even aan het zoeken op internet maar het prijs verschil met svs zelf en de duitse importeur is nogal ingrijpend 899 dollar of 1299 euro zal de invoer zo duur zijn of slaat onze duitse friend er een slaatje uit moet maar eens informeren of ze hem met interne post kunnen versturen vanuit onze firma in Newyork nee heb je ja kan je krijgen hij zal wel zwaar zijn denk weet ook niet of het wel kan ??
    Ik dacht dat bestellen in de USA niet meer mogelijk was omdat er nu een importeur in Duitsland zit maar verbeter me als ik het fout heb. :wink:
    ik heb geen idee zo ver was ik nog niet om te bestellen dat gaat bij mij niet over ééndag ijs
    op internet kan je nog wel alles invullen maar ik heb het nog niet door gedrukt
    wij hebben een kantoor daar als ienand hem misschien daar voor mij koopt en dan met de interne post van kantoor mischien scheeld dat iets in de kosten maar ik heb nog niemand daar over aangesproken daar weet ook niet of het kan gezien het gewicht
    Als dat zou lukken ben je waarschijnlijk wel wat goedkoper uit. :D
    ik denk dat als ik hem ga bestellen weet het nog steeds niet zeker vind het best een moeilijke keus wat het nou moet worden dat komt ook omdat je zoveel info krijgt dat je eigenlijk weer even wat afstand moet nemen maar als het dan gebeurt dan wordt het niet eerder dan februari denk ik heb nu de oude yamaha weer van zolder gehaald en moet ik eerst even wat bij klussen dat werk loopt af half januari af door te klussen kan ik mijn hobby blijven doen anders was het allang over!!
    maar een nieuwe sub komt er zeker

  17. #42

    Standaard

    [quote="j.vandendool"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Dat ben ik niet met je eens Johan. Een goede interlink doet zeker niet onder voor een subkabel. De eisen zijn feitelijk ook hetzelfde.

    als het nou scheeld dat ik hem direkt bij SVS koopt kan ik voor wat ik overhou wel een goede sub kabel aanschaffen ik geloof best als je zegt dat het verschil hoorbaar is ik heb het alleen nog nooit geprobeerd om met verschillende kabels te testen de kabel van die bariton was bij geleverd en zag er niet bijzonder uit ik heb hem ook weer meeverkocht dus kan ik dat ook niet meer testen

  18. #43

    Standaard

    [quote="koop van der Schaaf"]
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Dat ben ik niet met je eens Johan. Een goede interlink doet zeker niet onder voor een subkabel. De eisen zijn feitelijk ook hetzelfde.

    als het nou scheeld dat ik hem direkt bij SVS koopt kan ik voor wat ik overhou wel een goede sub kabel aanschaffen ik geloof best als je zegt dat het verschil hoorbaar is ik heb het alleen nog nooit geprobeerd om met verschillende kabels te testen de kabel van die bariton was bij geleverd en zag er niet bijzonder uit ik heb hem ook weer meeverkocht dus kan ik dat ook niet meer testen
    De Better Cable die je bij SVS kunt bestellen ziet er ook niet bijzonder uit maar is toch een hele goede kabel. Looks zeggen echt helemaal niks. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44

    Standaard

    Zou het nou nog veel uitmaken of je een subkabel hebt van 2 meter of een van 8 meter?

  20. #45
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zolang het een goede kabel is maakt het volgens mij niets uit.

  21. #46
    rveldhuizen
    Guest

    Standaard

    heb zelf de kabel van svs erbij genomen (bettercable) van 15 mtr (wist toen nog niet dat ik mijn sub 20 cm van mijn receiver ging zetten ). Prima kabel.

    Andere vraag: heeft iemand al ervaringen met de nieuwe luidsprekers van svs?

  22. #47
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rveldhuizen

    Andere vraag: heeft iemand al ervaringen met de nieuwe luidsprekers van svs?
    Nee, geen eigen ervaring maar hoor er wel het één en ander van.
    Het komt erop neer dat het voor HT prima speakers zijn (ook niet meer dan dat) maar dat ze voor stereo gebruik niet echt geschikt zijn.
    Beetje gemiste kans dus voor SVS, hadden ze zich beter bij subwoofers alleen kunnen houden.

  23. #48

    Standaard

    ik heb vandag een schaal model gemaakt van de PB12-isd/2 in karton om te kijken hoe het staat en of ik er wel plek voor had maar als ik zo naar die afmetingen kijk heb ik dan geen enorme overkill staan met de PB12-isd/2 lijkt wel een keukenkastje vergeleken mijn oude bariton sub
    vsx 908, 3 x Ma 500 center hepta ace, front hepta spring, rear hepta harmony, DVL 919E, DVD 717, TV TH37PA50E , Velodyne SPL 1200r,Aralex

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    ik heb vandag een schaal model gemaakt van de PB12-isd/2 in karton om te kijken hoe het staat en of ik er wel plek voor had maar als ik zo naar die afmetingen kijk heb ik dan geen enorme overkill staan met de PB12-isd/2 lijkt wel een keukenkastje vergeleken mijn oude bariton sub
    Dat de omvang wel eens een probleem kan zijn vertelde ik je al op de eerste pagina. Daarom heb ik een Rel Strata 5. Zonder meer een hele goede sub.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50

    Standaard

    is die strata dan zoveel kleiner dan de SVS die is als ik het goed zeg 67,5X76,5x28,0 cm
    vsx 908, 3 x Ma 500 center hepta ace, front hepta spring, rear hepta harmony, DVL 919E, DVD 717, TV TH37PA50E , Velodyne SPL 1200r,Aralex

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •