De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Roxette - All Videos Ever Made & More! [DVD]

    Roxette - All Videos Ever Made & More! [DVD]

    Marie Fredriksson en Per Gessle vormen al ruim 15 jaar het zweedse duo Roxette. Het allereerste wereldwijde succes kwam met het nummer "The Look" afkomstig van het tweede album "Look Sharp".

    Lees dit artikel

  2. #2

    Standaard

    Waarom wordt hier een recensie van geplaatst??? Dit is zo ongeveer de minst relevante muziek-DVD die op dit moment in de handel is!
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  3. #3

    Standaard

    Alles wat ze toegestuurd krijgen van de distributeurs (schrijf ik het goed?) reviewen ze ook. Want als ze alle slechte dvd's weglaten mis je er toch wel een hoop.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Waarom wordt hier een recensie van geplaatst??? Dit is zo ongeveer de minst relevante muziek-DVD die op dit moment in de handel is!
    Deze bewering is gebaseerd op je persoonlijke mening. Er zullen ongetwijfeld mensen het met je eens zijn, maar zeker ook die het totaal met je oneens zijn.
    We kunnen nu eenmaal niet de recensies afstemmen op de persoonlijke smaak van een forumlid...

    En BrianB stelt terecht dat deze DVD ter beschikking is gesteld om onderworpen te worden aan een recensie.

    Tot slot: Het aanbod is nu eenmaal breder als de (muziek) DVD scope van een individu...

  5. #5

    Standaard

    Ik weet ook wel dat er alleen dingen gerecenseerd worden die jullie krijgen, maar wat ik bedoel is dat er wel interessantere muziek-dvd's zijn dan deze clip-video van Roxette. En dan gaat het niet om mijn individuele smaak (houd op zich wel van Zweedse deuntjes ).

    Wat is de reden om jullie juist deze dvd te sturen? Juist, waarschijnlijk om de verkoopcijfers op te krikken (i.t.t. the Eagles en Metallica is dit bepaald geen dvd die zichzelf verkoopt; het duo heeft al een aantal jaren geen hits meer gehad en behoort ook niet echt tot de hall-of-fame van de popmuziek).

    Er worden veel te weinig muziek-dvd's besproken helaas (niet alleen hier, maar op alle forums die er zijn). Jammer, want er is op zich veel te halen voor muziekliefhebbers.
    Opstelling video/audio: Philips 65OLED803 / Denon AVR-X3500H / Sony UBP-X800 / Yamaha CD-S300 / Pro-Ject Debut II

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oakey
    Er worden veel te weinig muziek-dvd's besproken helaas (niet alleen hier, maar op alle forums die er zijn). Jammer, want er is op zich veel te halen voor muziekliefhebbers.
    Ik ben het met je eens dat er nog ruimte is voor verbetering. Maar als je bekijkt wat we pakweg een half jaar geleden deden aan muziek DVD recensies en wat we momenteel doen zul je moeten toegeven dat er absoluut verbetering is opgetreden in het aantal besprekingen.
    Daarbij blijven we gewoon afhankelijk van wat we krijgen aangeleverd. We doen uiteraard ons best om dit nog meer te bevorderen.

  7. #7

    Standaard

    Okay, heeft natuurlijk wel een punt.
    Er zijn heel wat uitgaven, die hier niet gerecenseerd worden, omdat ze hier niet ter recensie worden aangeboden door de distributeurs.
    Wat muziek betreft blijft dit nogal achter.
    Maar ook kan niet iedere film gerecenseerd worden. Veelal de "kassuccessen" en de top-commerciële produkten.
    Je moet dus alles behoorlijk relativeren.
    Ik heb b.v. in mijn collectie heel wat films zitten, die ik op de scorelijst hoog geplaatst zou inschatten. Ze staan echter in het geheel niet in de te kiezen scorelijst, dus is die lijst altijd relatief. Qua muziek heb ik een veelvoud van muziek DVD's die in de lijst niet voorkomen en die dus noiit een score zullen krijgen op de lijst.
    Da's allemaal jammer, maar dat moet je aanvaarden, de crew kan moeilijk elke DVD aanschaffen, die op de markt komt. Ondoenlijk ten ene male.

  8. #8

    Standaard

    Okay, nu weer ff over de Roxette dvd: ik vind het jammer dat de kwaliteit zo minimaal is want Roxette is weer zo'n groep/duo die, vind ik, toch wel erg lekker klinkende liedjes gemaakt heeft en ik zou dan ook best wel wat €urootjes uit willen geven (niet al te veel ) aan een goede kwaliteit dvd met daarop hun hitclips aangevuld met een concert...(ofzoiets)

    jammer, jammer, jammer...

  9. #9

    Standaard

    Een DVD met videoclips is altijd anders dan een concertregistratie. De laatste geniet bij mij persoonlijk, en bij veel anderen waarschijnlijk, de voorkeur.
    Desalniettemin is het natuurlijk, en zeker voor de fans, interessant om alle videoclips op één schijfje te hebben. In dat opzicht is de besproken DVD zeker een geslaagd product. Helaas is de kwaliteit van de bekendste Roxette nummers niet optimaal voor beeld (zie screenshots)* en geluid. De recentere songs halen wel degelijk een voldoende voor kwaliteit, ondanks de wat lage bitrate van de DD2.0 track.

    * = Het screenshot met de extreme compressieproblemen is gebaseerd op enkele frames en is dus een momentopname. Dit levert uiteraard wel de nodige aftrek van punten op in de waardering voor de beeldkwaliteit.

  10. #10

    Standaard

    Ik begrijp dus niet waarom de platenmaatschappij en Roxette zelf + manager enz. akkoord gaan met een dvd die zo'n matige beeld- en geluidskwaliteit heeft. Dit heb ik me overigens al eens vaker afgevraagd bij andere (muziek-)dvd's. Heeft dit te maken met het feit dat ze niet genoeg geld over hebben voor een goede kwaliteit dvd of is het iets anders??

  11. #11

    Standaard

    Je ziet ook op dit forum dat films meer belangstelling genieten bij het brede publiek dan muziek DVD's. Het verschil van CD naar DVD is minder groot dan de vooruitgang van Videofilm naar DVD.
    Komt er een nieuwe film uit dan sorten we ons er met z'n allen op, komt er een muziek DVD uit dan is er nauwelijks reactie.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Komt er een nieuwe film uit dan sorten we ons er met z'n allen op, komt er een muziek DVD uit dan is er nauwelijks reactie.
    Dit fenomeen is, denk ik, op zich wel te verklaren.
    Films (en dan met name blockbusters) worden over het algemeen in de bioscopen druk bezocht. Een recensie van een DVD release van een film zal dan ook veel reacties genereren.
    Bij muziek DVD's speelt de muzikale voorkeur een grote rol en zal een muziek DVD recensie dus relatief een kleinere groep aanspreken.
    Desalniettemin zullen we bij DVD.nl zeker aandacht blijven besteden aan muziek DVD's.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •