Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 86 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Advies aanschaf luidsprekers / ideeën?

    Mijn huidige set klinkt goed voor films/dvd, maar niet voldoende voor stereo (radio/cd's). Vandaar dat ik momenteel aan het rond kijken ben naar wat nieuws.

    Hierbij heb ik twee beperkingen:
    - budget: zeg maar 2000 euri max
    - vrouw: de boxen moeten zo klein mogelijk zijn

    Qua receiver zat ik op basis van recenties en forum te denken aan:
    - Marantz 4600/5600?
    - Denon 1906/2106?
    samen met de "bijpassende" dvd-spelers. Dit zal samen ongeveer 800 euro kosten. Dat betekent dat ik nog plusminus 1200 euro heb voor de rest, speakers en kabels.

    Gisteren heb ik reeds een kleine stereo luistertest gedaan. Hierbij dacht ik eerst aan MS 904 (vond ik niet goed klinken) en de KEF KHT 2005.2 of MS Genie set. Deze beide laatste vond ik redelijk goed klinken, alhoewel de luisterruimte uiteraard niet geheel aansluit bij mijn woonkamer.

    Heeft er iemand nog creatieve ideeën rekening houdend met bovenstaande beperkingen? Ik sta open voor allerlei suggesties!
    Pioneer VSX-C300, Pioneer DV-444
    Pioneer S-V50B-K (S-W110/S-F50/S-CR50)
    JVC AV 28WZ4EP
    Playstation 2

  2. #2

    Standaard

    Als ik jou was zou ik eens gaan kijken voor een aparte stereo (eind)versterker met een losse cd-speler. Dan ben je veel goedkoper uit dan dat je gaat kijken voor een nieuwe DD-reciever en een nieuwe dvd-speler vooral omdat je aangeeft tevreden te zijn over je huidige set voor films. Ik heb zelf een Rotel RDV-1050 dvd-speler, maar vind deze qua cd-weergave minder goed klinken dan mijn oude Sony cd-speler (die toen wel in het hogere segment zat). Maw. een "goedkope" cd-speler kan beter klinken dan een dure dvd-speler. Een stereo-versterker wint het ook al snel van een 5.1-receiver.

    De luidsprekers zul je toch zelf moeten gaan beluisteren in combinatie met je gekozen installatie. Dit verschilt nl. van persoon tot persoon. Wat voor de een mooi is kan de ander lelijk vinden.
    Zorg er wel voor dat je nieuwe speakers enigzins passen in je bestaande set zodat je niet alles nieuw moet kopen.

    Succes.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  3. #3

    Standaard

    Je geeft aan dat je vooral iets nieuws zoekt voor cd's en stereo.

    Dan zou ik zeker niet voor systemen als die van KEF en MS(Genie) kijken. Deze zijn zeer geschikt voor surround maar absoluut niet voor stereo, dat zou geen verbetering zijn.

    Dan kun je inderdaad beter, zoals Remo al aangeeft, voor een aparte stereoset kijken. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Een andere reden dat stereo en ht niet goed samen gaan is de beleving. Bij films wil je midden in de film zitten en dan klinkt een "scherpe" set beter dan een warm klinkende set die veel beter bij stereo past. Vandaar dat de ht-setjes vaak best goed klinken als je film kijkt maar totaal de plank misslaan bij het luisteren van muziek (geen body bv.).

    Warm klinkende audiomerken zijn bv. Denon of Rotel in combinatie met bv. B&W-speakers. Deze combinaties zijn echter minder geschikt voor films is mijn bescheiden mening. Ik heb zelf een Rotel - B&W combinatie en heb tijdens de films de treble best flink omhoog gezet om wat meer scherpte te verkrijgen. Bij stereo is de versterker gewoon neutraal ingesteld.

    Yamaha is dan weer een scherper klinkend merk.

    Het ligt er gewoon aan wat je wilt.

    Wellicht zijn er mensen die dit lijstje wat kunnen aanvullen.
    Rotel RSX-1056, Rotel RDV-1050, B&W CDM-1NT, B&W SCC6 S1, REL Quake 200, Qed Original Bi-wire MKII, Qed Qunex SR-CV, Philips 32PF3321 LCD

  5. #5
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Gezien het feit dat ie de KEF KHT 2005.2 of MS Genie set goed vond klinken zal ik voor de speakers de volgende eens willen adviseren.
    Anthony Gallo
    Zijn immers nog stukken beter.

  6. #6

    Standaard

    Bij veel (actie) films prefereert men een set die agressief is (Sony is wat dat betreft erg goed). Zelf kijk ik films waar muziek een belangrijke rol speelt en dan is een muzikale ht erg fijn. Mijn Marantz is geen agressieve Receiver, maar wat betreft muziek weergave heb ik niets te klagen!

  7. #7

    Standaard

    Er is blijkbaar iets misgegaan met m'n account, vandaar dat ik nu onder een nieuw account verder ga. Patrix --> pborgonjen .....

    Alvast een korte reactie op bovenstaande antwoorden.
    - het aanschaffen van een extra (stereo)set vervalt omdat het aantal boxen (en andere apparaten) dan meer toe neemt dan mijn vrouw wenselijk vindt. Het idee op zich is echter zeer goed.
    - het merk Anthony Gallo is voor mij (nog) onbekend. Ik kan hier op internet ook niet zoveel over vinden. De boxjes lijken mij wat kleiner dan de eitjes (KEF) of driehoekjes (MS-genie) en duurder. Is de (stereo)weergave zoveel beter?
    - Marantz en Denon zijn beide warm klinkende receivers zoals ik hierboven kan lezen. Dat past prima bij m'n smaak!

    Extra vraagje: op de site van Hobo staat een Denon AVR 1906 en DV1920 in combitie met Dali Concept 6/Concept 1/Concept C. Heeft iemand ervaring met deze combinatie (Denon/Dali). Ik ben in ieder geval van plan hier binnenkort naar te gaan luisteren.

  8. #8
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    - het merk Anthony Gallo is voor mij (nog) onbekend. Ik kan hier op internet ook niet zoveel over vinden. De boxjes lijken mij wat kleiner dan de eitjes (KEF) of driehoekjes (MS-genie) en duurder. Is de (stereo)weergave zoveel beter?
    De prijs is niet zoveel duurder al weet ik niet meer precies hoe duur ze zijn.
    Het past naar mijn weten nog binnen je budget.
    De weergave is veel beter dan de eerder genoemde setjes en al helemaal bij stereo gebruik.
    Een zaak hier in Dordrecht verkoopt ze maar is helaas niet echt naast de deur voor jou.
    O.a hier worden ze verkocht

    Dali is ook zeker niet slecht.

  9. #9

    Standaard

    Hmmm. OK, het loont dus wel om nog even verder te zoeken op internet en wellicht eens een luisterbezoekje te brengen om ze in het echt te horen/zien. Dordrecht is inderdaad wat ver weg, maar wellicht worden ze dichterbij ook wel verkocht.

    Wat het volgens mij zo duur maakte was de bijpassende sub? Als ik me niet vergis stond die voor 900 euro op de prijslijst.....

    Bedankt voor de tip!

  10. #10

    Standaard

    heb je al eens naar de hepta Expertise geluisterd dat is ook een echte topper voor film en meer dan perfect voor stereo staan bij mij oook op het verlanglijstje maar dat zal nog wel even duren er is er ook nog een onder de Expertise dat is ook een geweldenaar ook gekeken naar het totaale ferqenty berijk van de speaker en een bijkomend gemak in alle kleuren leverbaar en alle hout tinten ook
    groet koop
    vsx 908, 3 x Ma 500 center hepta ace, front hepta spring, rear hepta harmony, DVL 919E, DVD 717, TV TH37PA50E , Velodyne SPL 1200r,Aralex

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    Wat het volgens mij zo duur maakte was de bijpassende sub? Als ik me niet vergis stond die voor 900 euro op de prijslijst.....
    Dat is ten alle tijden het geval, de subwoofer maakt het duur.
    Echter een goede subwoofer is ook duur en mijn advies is om hier niet op te besparen.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    heb je al eens naar de hepta Expertise geluisterd dat is ook een echte topper voor film en meer dan perfect voor stereo staan bij mij oook op het verlanglijstje maar dat zal nog wel even duren er is er ook nog een onder de Expertise dat is ook een geweldenaar ook gekeken naar het totaale ferqenty berijk van de speaker en een bijkomend gemak in alle kleuren leverbaar en alle hout tinten ook
    groet koop
    Euh, zonder meer een leuke speaker maar die kosten 2500 euro per paar en dat lijkt me dus geen vergelijk.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    ook gekeken naar het totaale ferqenty berijk van de speaker
    Staar je hier niet blind op omdat dit veelal cijfers op papier zijn.
    Deze zeggen helaas nog niets over de kwaliteit van de speaker in de praktijk en je kunt er zeker geen speakers onderling mee gaan vergelijken.
    Maar opzich maakt Hepta goede speakers hoor, niet mijn keuze maar slecht zijn ze niet. :wink:

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    ook gekeken naar het totaale ferqenty berijk van de speaker
    Staar je hier niet blind op omdat dit veelal cijfers op papier zijn.
    Deze zeggen helaas nog niets over de kwaliteit van de speaker in de praktijk en je kunt er zeker geen speakers onderling mee gaan vergelijken.
    Maar opzich maakt Hepta goede speakers hoor, niet mijn keuze maar slecht zijn ze niet. :wink:
    En als je geen sacd of dvd-a gaat gebruiken is een frequentiebereik boven de 20.000 hz niet eens nodig.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #15
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Euh, zonder meer een leuke speaker maar die kosten 2500 euro per paar en dat lijkt me dus geen vergelijk.... :wink:
    Ze moesten ook klein zijn meen ik ergens gelezen te hebben. (of zit ik er nu naast )

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Euh, zonder meer een leuke speaker maar die kosten 2500 euro per paar en dat lijkt me dus geen vergelijk.... :wink:
    Ze moesten ook klein zijn meen ik ergens gelezen te hebben. (of zit ik er nu naast )
    Ja, van z'n vrouw.... Dus eigenlijk moeten ze gewoon groot zijn... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck

    Ja, van z'n vrouw.... Dus eigenlijk moeten ze gewoon groot zijn... :wink:

  18. #18

    Standaard

    Ik snap niet dat de meesta mannen in dit geval rekening houden met de wensen van de vrouw.
    Bij ons thuis is zo'n beetje het hele huis ingericht op de smaak van de vrouw, zoals de bank, meubels, keuken en ga zo maar door. Het enigste speeltje in de huiskamer afkomstig van de man is de Tv en de surround set. Bij ons staat er dus een set die IK uitgezocht heb, dat hou in een te GROOT scherm en te GROTE speakers

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ik snap niet dat de meesta mannen in dit geval rekening houden met de wensen van de vrouw.
    Bij ons thuis is zo'n beetje het hele huis ingericht op de smaak van de vrouw, zoals de bank, meubels, keuken en ga zo maar door. Het enigste speeltje in de huiskamer afkomstig van de man is de Tv en de surround set. Bij ons staat er dus een set die IK uitgezocht heb, dat hou in een te GROOT scherm en te GROTE speakers
    Dat is natuurlijk voor iedereen anders :wink:
    I am fire
    I am..........Death

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Milan
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ik snap niet dat de meesta mannen in dit geval rekening houden met de wensen van de vrouw.
    Bij ons thuis is zo'n beetje het hele huis ingericht op de smaak van de vrouw, zoals de bank, meubels, keuken en ga zo maar door. Het enigste speeltje in de huiskamer afkomstig van de man is de Tv en de surround set. Bij ons staat er dus een set die IK uitgezocht heb, dat hou in een te GROOT scherm en te GROTE speakers
    Dat is natuurlijk voor iedereen anders :wink:
    Niet voor iedereen....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Tja, ik kan het alleen maar met Pietse eens zijn.

    Ik heb gelukkig alle vrijheid in mijn hobby maar vind het inderdaad een beetje triest van vrouwen die hier moeilijk over doen tegenover hun partner.
    Maargoed, het is inderdaad niet overal hetzelfde en als er dan een vraag met bepaalde wensen komt dan helpen we die persoon graag toch met advies.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Tja, ik kan het alleen maar met Pietse eens zijn.

    Ik heb gelukkig alle vrijheid in mijn hobby maar vind het inderdaad een beetje triest van vrouwen die hier moeilijk over doen tegenover hun partner.
    Maargoed, het is inderdaad niet overal hetzelfde en als er dan een vraag met bepaalde wensen komt dan helpen we die persoon graag toch met advies.
    Helemaal mee eens, we helpen wel, maar verkondigen wel onze mening he. Want we willen (bijna) allemaal een groot scherm en grote speakers
    Turn around and feel the vibe.....

  23. #23

    Standaard

    Even een korte update:

    Vanmiddag een leuke en goede luisterervaring gehad. We hebben samen bij Hobo geluisterd naar een aantal speakers waaronder de concept-line van Dali. We moeten het nog even laten bezinken, maar de volgende opstelling gaat een zeer goede kans maken:

    - Marantz SR 5600
    - Marantz DV 6600
    - Dali Concept 6 (2X)
    - Dali Concept 1 (2X)
    - Dali Concept C

    Inderdaad..... toch wat grotere speakers, maar ze zijn langs de arbitrage commisie gekomen! We vonden ze beide mooi en goed klinken in combinatie met de Marantz.

    De prijs blijft netjes binnen budget, incl. interlink en luidsprekerkabels komt het ongeveer op 1700 uit.

    Ik hou jullie op de hoogte! groeten, Patrick

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    We vonden ze beide mooi en goed klinken in combinatie met de Marantz.
    Je heb hier dan ook een leuke set bij elkaar. :P

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    Even een korte update:

    Vanmiddag een leuke en goede luisterervaring gehad. We hebben samen bij Hobo geluisterd naar een aantal speakers waaronder de concept-line van Dali. We moeten het nog even laten bezinken, maar de volgende opstelling gaat een zeer goede kans maken:

    - Marantz SR 5600
    - Marantz DV 6600
    - Dali Concept 6 (2X)
    - Dali Concept 1 (2X)
    - Dali Concept C

    Inderdaad..... toch wat grotere speakers, maar ze zijn langs de arbitrage commisie gekomen! We vonden ze beide mooi en goed klinken in combinatie met de Marantz.

    De prijs blijft netjes binnen budget, incl. interlink en luidsprekerkabels komt het ongeveer op 1700 uit.

    Ik hou jullie op de hoogte! groeten, Patrick
    Mooie set, uitstekende keuze.

    Deze speakers van Dali zijn erg goed voor het geld. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 4 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •