Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 86 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    inderdaad een hele mooi zet zo
    welkom in de wereld van HT eens HT nooit meer anders mijn motto dan

    en ook bij mij thuis bepaald de vrouw bijna alles maar over mij HT heeft ze niet veel in te brengen dan probeer ik het toch over het algemeen wel zo te doen dat het ook nog past in het interieur qua grote dan
    vsx 908, 3 x Ma 500 center hepta ace, front hepta spring, rear hepta harmony, DVL 919E, DVD 717, TV TH37PA50E , Velodyne SPL 1200r,Aralex

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    welkom in de wereld van HT eens HT nooit meer anders mijn motto dan
    Zeg dat niet te hard want velen gaan na 2 a 3 jaar weer terug naar stereo.

  3. #28

    Standaard

    daarom schreef ik er ook bij mijn motto

    kocht mijn eerste set in 1988 van yamaha bij high qualitity audio heb de sub nog die moest je nog richten zodat je op je luister plek ook laag kon horen wat gaat de tijd toch hard hé
    vsx 908, 3 x Ma 500 center hepta ace, front hepta spring, rear hepta harmony, DVL 919E, DVD 717, TV TH37PA50E , Velodyne SPL 1200r,Aralex

  4. #29
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Zeker op dit gebied (HT) is werkelijk alles anders geworden de laatste paar jaar.

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Zeker op dit gebied (HT) is werkelijk alles anders geworden de laatste paar jaar.
    Vooral de prijs/kwaliteitverhouding is stukken beter geworden. 8)
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    Maken jullie wel eens afspraken over het mogelijk inwisselen van de boxen als deze niet goed uit verf komen in je eigen woonkamer? Ik heb begrepen dat de klank ook erg afhankelijk is van de ruimte.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door koop van der Schaaf
    welkom in de wereld van HT eens HT nooit meer anders mijn motto dan
    Zeg dat niet te hard want velen gaan na 2 a 3 jaar weer terug naar stereo.
    Tsja, loslaten van oude gewoonten is niet altijd even gemakkelijk.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    Maken jullie wel eens afspraken over het mogelijk inwisselen van de boxen als deze niet goed uit verf komen in je eigen woonkamer? Ik heb begrepen dat de klank ook erg afhankelijk is van de ruimte.
    Goed luisteren voor je overgaat tot aanschaf kan dat voorkomen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #34

    Standaard

    Maar dan zul je ze toch eerst in je woonkamer moeten hebben staan?
    De luistersituatie in een ruimte bij een speciaalzaak verschilt toch behoorlijk met die van je eigen woonkamer.

    Wat ik bedoel: stel ze klinken fantastisch in de winkel, maar bijvoorbeeld veel te schel in je eigen woonkamer...... Dat weet je pas nadat je ze gekocht hebt?!

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    Maar dan zul je ze toch eerst in je woonkamer moeten hebben staan?
    De luistersituatie in een ruimte bij een speciaalzaak verschilt toch behoorlijk met die van je eigen woonkamer.

    Wat ik bedoel: stel ze klinken fantastisch in de winkel, maar bijvoorbeeld veel te schel in je eigen woonkamer...... Dat weet je pas nadat je ze gekocht hebt?!
    En daarvoor hebben we de speciaalzaak. 8)

    Er zijn genoeg winkels te vinden waar je speakers thuis mag proberen op je eigen apparatuur.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Standaard

    OK, dat bedoelde ik dus eigenlijk ook

    Het is dus niet vreemd om te vragen of je zo'n set eerst thuis mag proberen, voordat je tot aanschaf over gaat. Toch wel geruststellend!

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Dat kan je inderdaad vragen.
    De meeste zullen wellicht een borg vragen maargoed dat maakt niet uit lijkt me.

  13. #38

    Standaard

    Afgelopen weekend heb ik een leuke luister-ervaring gehad met de Dali's, maar ik vroeg me eigenlijk het volgende af:

    zijn er behalve de luister-ervaringen nog andere zaken waar je op moet (of kan) letten bij het uitzoeken van luidsprekers? Bijvoorbeeld de gebruikte materialen aan de buitenkant of voor de drivers?

  14. #39
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je kan inderdaad op alles gaan letten maar het gaat uiteindelijk om de klank.
    Luister is naar mijn idee dus het enige wat van belang is.

  15. #40

    Standaard

    Thanx!

    Meer reacties zijn uiteraard welkom, maar vooralsnog allemaal bedankt!

  16. #41

    Standaard

    Dali en Marantz zijn een mooie combinatie. Zelf vind ik ze in het laag wat minder presteren, maar dat is een kwestie van smaak.

    Ik heb ook mijn best moeten doen om mijn HT het huis in te krijgen, maar nu kan mn vriendin ook echt genieten van films en audio (meer dan de stereo toren die ze gewend was).

  17. #42

    Standaard dali concept

    Dag pborgonjen/Patrick

    ben je er al uit wat je aanschaft? Ik ben mn benieuwd omdat ik zelf in het bezit ben van een SR 5500 en DV 6500 en zeer waarschijnlijk de Dali Concept 2 (rears) en Concept 6 (fronts) wil aanschaffen.
    Ik ben erg benieuwd naar jouw ervaringen. Ook ben ik benieuwd of die center nu erg veel toevoegd. Ik wel nl. eerst proberen zonder center en sub.

    Marc

  18. #43

    Standaard

    Hoi Marc,

    'k ben er nog niet uit. De beslissing is ook iets naar voren geschoven. Het wordt vrijwel zeker de Marantz combinatie. Deze wil ik nogmaals op m'n gemak gaan luisteren samen met:
    - KEF iQ5/iQ1/iQ2c
    - Dali Concept 6/1/C
    - Dali Concept 8/1/C
    - KEF KHT 2005.2
    - Elac 57/58 of 108.2 en bijpassende rears.

    Als ik wederom geluisterd, c.q besloten, heb zal ik het laten weten. groeten Patrick

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ik snap niet dat de meesta mannen in dit geval rekening houden met de wensen van de vrouw.
    Bij ons thuis is zo'n beetje het hele huis ingericht op de smaak van de vrouw, zoals de bank, meubels, keuken en ga zo maar door. Het enigste speeltje in de huiskamer afkomstig van de man is de Tv en de surround set. Bij ons staat er dus een set die IK uitgezocht heb, dat hou in een te GROOT scherm en te GROTE speakers
    Klinkt een beetje cru zoals jij het omschrijft. Lijkt me toch niet meer dan normaal dat je in een relatie, en zeker in de woonruimte die je samen deelt, op zijn minst enigzins rekening houdt met elkaars wensen. Anders gezegd (en ook een beetje cru):
    Een man die klakkeloos de hele tent door zijn partner laat inrichten zonder eigen inbreng of inspraak is waarschijnlijk ook niet helemaal goed bij zijn hoofd :wink:

    Qua luidsprekers is het altijd een kwestie van geven en nemen.
    Je begint gewoon een paar flinke electrostaten aan te wijzen, of een flinke Wilson & Benesch Watt/Puppy combi. Zij wijst dan op een set satellietjes. Uiteindelijk zul je gezamenlijk toch op een setje slanke vloerstaanders uit moeten kunnen komen.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    Hoi Marc,

    'k ben er nog niet uit. De beslissing is ook iets naar voren geschoven. Het wordt vrijwel zeker de Marantz combinatie. Deze wil ik nogmaals op m'n gemak gaan luisteren samen met:
    - KEF iQ5/iQ1/iQ2c
    - Dali Concept 6/1/C
    - Dali Concept 8/1/C
    - KEF KHT 2005.2
    - Elac 57/58 of 108.2 en bijpassende rears.

    Als ik wederom geluisterd, c.q besloten, heb zal ik het laten weten. groeten Patrick
    Welke Marantz combinatie?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #46

    Standaard

    Sorry, voor de volledigheid:

    - Receiver: SR 5600
    - DVD-speler: DV 6600

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    Sorry, voor de volledigheid:

    - Receiver: SR 5600
    - DVD-speler: DV 6600
    Leuke set heb je dan. Naar mijn mening passen alle speakers die je nog in gedachten hebt bij deze set. Aan jou wat je het beste vindt klinken. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #48

    Standaard

    Ben ook nog even aan twijfelen of het voldoende is om ze in stereo te luisteren.

    Mijn gevoel (en info uit dit forum) zegt dat al deze sets in surround wel goed zullen klinken. Mijn huidige (goedkopere) setje klink in surround ook al vrij goed.

    'k vind het ook z'n gedoe om in de winkel te vragen of deze allemaal even compleet aansluiten. Wellicht de top 2 in stereo compleet laten aansluiten en dan een definitief besluit te nemen op basis van zowel stereo als surround???

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pborgonjen
    Ben ook nog even aan twijfelen of het voldoende is om ze in stereo te luisteren.

    Mijn gevoel (en info uit dit forum) zegt dat al deze sets in surround wel goed zullen klinken. Mijn huidige (goedkopere) setje klink in surround ook al vrij goed.

    'k vind het ook z'n gedoe om in de winkel te vragen of deze allemaal even compleet aansluiten. Wellicht de top 2 in stereo compleet laten aansluiten en dan een definitief besluit te nemen op basis van zowel stereo als surround???
    Zelf luister ik het liefst in stereo. Dan kan ik het geluid makkelijker 'beoordelen'.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50

    Standaard

    Heb ik bij de eerste luisterbeurt ook gedaan. 'k had overigens niet verwacht dat de verschillen zo groot zouden zijn. Sommige veel duurdere boxen klonken (in mijn ogen) minder goed als de Dali's. Bedankt voor het meedenken.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •