Pagina 1 van 90 123451151 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 2248 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Het filmlijstjes-topic 2007!

    Ik vond het opvallend dat ik in de tijd dat ik op DVD.nl zit nog nooit een soortgelijk topic heb gezien. Dus ja, er is net een nieuw jaar begonnen. Dus dan is het interessant om het aantal films dat je gezien hebt bij te houden. Voor de rest spreekt de titel voor zich.

    Maar ik zal toch nog het een en ander toelichten. Het is de bedoeling dat je alles gaat bijhouden wat je aan films kijkt (op jaarbasis, dus 2006). Per maand post je de films die je gezien hebt. Ik zou het volgende voorstellen:

    Algemene informatie van je maandlijstje
    Je post dus per maand je filmlijstje, met daarin de volgende informatie:

    - Naam van de film
    - Jaartal (Er komen gewoon dezelfde namen voor. Zo is Fun with Dick and Jane al een remake.)
    - Regisseur (Aangezien Hitchcock bijvoorbeeld een remake maakte van zijn eigen film The Man Who Knew Too Much)
    - Een cijfer/normering? Op de schaal van 4,5 of 10 of iets in die richting.

    Extra informatie/statistieken
    - Je maandtotaal
    - Je jaartotaal
    - Misschien onderscheid maken tussen een bioscoopfilm een een film die je op dvd hebt gekeken?

    --

    Kortom, op 1 februari kan iedereen zijn eerste lijstje posten. Nu kunnen we nog even discussieren over dit topic. Leuk idee? Of is dit een topic dat nergens over gaat? Misschien heb je verder nog opmerkingen? Dat kan allemaal hier .

  2. #2

    Standaard

    Whoa dude! Dit gaat een hele grote worden als het een succes is! 8)
    Vanaf februari ga ik in ieder geval los ok?
    Enne...aangeven of het dvd of bios is, lijkt me handig, maar niet noodzakelijk. En kunnen er ook TV-series op dvd bij?
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door David L.
    Whoa dude! Dit gaat een hele grote worden als het een succes is! 8)
    Vanaf februari ga ik in ieder geval los ok?
    Enne...aangeven of het dvd of bios is, lijkt me handig, maar niet noodzakelijk. En kunnen er ook TV-series op dvd bij?
    Ik zou inderdaad alleen even iets aangeven als het een film is geweest die je in de bioscoop hebt gezien.

    Tv-series vind ik nog een beetje vaag, maar misschien in geval van een serie 'per seizoen'?

  4. #4

    Standaard

    Ik zou even in de regels opnemen dat de films in zijn geheel bekeken moeten zijn. Ik kijk soms slechts 1 kwartier naar 1 bepaalde scene en dan zet ik iets anders op. Dat soort sessies mogen natuurlijk niet in de lijst terecht komen.

    Ben eigenlijk benieuwd wat de meest bekeken film gaat worden...

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door rkrijger
    Ben eigenlijk benieuwd wat de meest bekeken film gaat worden...
    Dat zullen we dus 31 december gaan zien.... 8)
    you came on your own,
    and that's how you will leave

  6. #6

    Standaard

    Is het ook toegestaan dat iedereen hier een eigen "archiefje" bijhoudt en dit up to date houdt. Dat lijkt me wel zo praktisch en overzichtelijk... Ik zal zelf ff een voorschotje geven met mijn stand tot nu toe...

  7. #7

    Standaard

    ik maak al zo'n lijstje voor mezelf. Datum, naam plus cijfer staat erin. mijn cijferlijst:

    **** : niet te missen krijgt het predikaat klassieker
    *** ½ : geweldige film
    *** : mooie film praktisch niks op aan te merken
    ** ½ : goede film maar heeft zo zijn minpunten
    ** : redelijke film gemaakt om in de juiste mood te kijken
    * ½ : matige film, weinig positieve punten
    * : niet kijken
    0 : Titanic……. Als je masochistisch bent is dit nog te doen
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  8. #8

    Standaard

    Naam: rkrijger

    Januari
    Dolores Claiborne (****)
    Saw (*)
    Harry Potter and the Goblet of Fire (****)
    The Aviator (***)
    King Kong (***)
    Jarhead (**)

    Februari
    Alien (***)
    Aliens (***)
    Magnolia (**)
    Back to the Future (****)
    Back to the Future 2 (***)
    Back to the Future 3 (**)
    Charlie and the Chocolat Factory (***)
    Godfather (****)
    Bambi 2 (**)

    etc.

  9. #9

    Standaard

    Datum Film Waardering
    1. 1-1-06 Grizzly Man *** ½
    2. 3-1-06 Dobermann ***
    3. 4-1-06 March of The Penquins ** ½
    4. 5-1-06 The 40 Year Old Virgin * ½
    5. 7-1-06 Jarhead ** ½
    6. 8-1-06 The Bird People of China ** ½
    7. 9-1-06 Palindromes ***
    8. 11-1-06 Batman Returns ***
    All the animals come out at night
    Robert de Niro | Taxi Driver

    My precious dvd collectie|Top20

  10. #10

    Standaard

    Misschien is het praktischer als je het in twee threads opsplitst (zoals bij het befaamde Disney WK): ééntje met alle lijstjes (waar je snel een vaste syntax/formaat moet definieren, anders wordt het een zooitje) en een thread met op/aanmerkingen...

    Zou ik doen...

  11. #11

    Standaard

    Is het wel handig om het allemaal in dit topic te posten? Gaat iemand de posts allemaal na, en stopt ze in een excel sheet of iets dergelijks?

    Waarom niet een webapplicatie ervan maken? Waar je elke keer een formuliertje in kan vullen. Kan je ook automatisch statistieken genereren e.d.

    Ik bied me bij deze aan om te helpen... Heb een ruime ervaring op dit gebied.

    We moeten denk ik nog wel een tijdje overleggen over hoe het eruit gaat zien. En er moeten genoeg mensen zijn die zin hebben om het te gaan invullen. Gezien de grootte van het 'Welke DVD heb je net gekeken ?'-topic moet dat denk ik geen probleem zijn.

    Ik hoop dat we er iets moois van kunnen maken.

  12. #12

    Standaard

    Zou erg mooi zijn als zoiets gemaakt kan worden Mexoi. Denk namelijk dat het onmogelijk wordt om bij te houden aan hand van het forum wat iedereen gezien heeft. Ben benieuwd hoe het ingevuld gaat worden.

  13. #13

    Standaard

    Mijn steun en input heb je!

    Ik zou het ongeveer zo doen: iedereen houdt zijn lijstje bij in jullie webapplicatie en aan het begin van iedere maand plaatsen jullie een overzichtje van de meest bekeken films van de vorige maand.

    Tip: geen tussenstanden plaatsen, dan wordt er alleen maar gecheat!

  14. #14

    Standaard

    Leuk idee!

    @ Mexoi: als jij die applicatie kunt maken, stel ik (een gedeelte van) m'n webruimte ter beschikking.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  15. #15

    Standaard

    Gaaf topic.
    Zo'n applicatie zou cool zijn! Ik wacht benieuwd af

    (Het is laat en ik heb niets te doen; hier mijn Januari-lijstje tot nu toe :wink:

    King Kong (2005) - Peter Jackson - Bioscoop - 10/10
    Batman Begins (2005) - Christopher Nolan - DVD - 8,5/10
    Saw (2004) - James Wan - DVD - 9,5/10
    Team America: World Police (2004) - Trey Parker - DVD - 9/10
    Saw II (2005) - Darren Lynn Bousman - Bioscoop - 8,5/10
    Patton (1970) - Franklin J. Schaffner - DVD - 9,5/10

    Wellicht liggen mijn waarderingen gemiddeld nogal hoog, maar dit terzijde

    :wink: )

    En nog een vraagje: Mag je alleen films toevoegen die nieuw voor je zijn; die je voor het eerst ziet, of mag ik ook A Fish Called Wanda, die ik net voor de zesde keer gekeken heb, toevoegen?

  16. #16

    Standaard

    Leuk idee!

    Maar vraagje, moet er niet 1 uniform beoordelingssysteem zijn?

    De een hanteert X sterren van 5 sterren
    De ander X sterren van 4 sterren
    Weer een ander pakt gewoon een cijfer van 1 tot 10

    Of maakt dit allemaal niet uit?

    Ik ga denk ik wel meedoen, maar dit topic zal wel een schrijnend licht werpen op mijn ingetogen socialen leven als aan het eind van de maand blijkt dat ik vrij veel films kijk....maar anyway, we zijn allemaal (film)freaks hier! Toch?

    gr, Coen
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 1der
    En nog een vraagje: Mag je alleen films toevoegen die nieuw voor je zijn; die je voor het eerst ziet, of mag ik ook A Fish Called Wanda, die ik net voor de zesde keer gekeken heb, toevoegen?
    Dat is een goede vraag. (even aandacht voor vragen )

    En trouwens, hoe gaat het voor films die je meerdere keren dit jaar ziet, of meerdere keren in een maand zelfs, kan ook gebeuren.


    Ik ga wel proberen hier aan mee te doen, maar betwijfel of het gaat lukken om alles bij te houden.
    "Gentlemen, you can't fight in here! This is the War Room."

  18. #18

    Standaard

    lijkt me super leuk topic/applicatie om aan mee te doen

  19. #19

    Standaard

    Toevallig ben ik sinds 01-01 een Word-documentje begonnen met de films die ik vanaf toen gekeken heb. Lijkt me dus hartstikke leuk!

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen
    Leuk idee!

    Maar vraagje, moet er niet 1 uniform beoordelingssysteem zijn?

    De een hanteert X sterren van 5 sterren
    De ander X sterren van 4 sterren
    Weer een ander pakt gewoon een cijfer van 1 tot 10

    Of maakt dit allemaal niet uit?

    Ik ga denk ik wel meedoen, maar dit topic zal wel een schrijnend licht werpen op mijn ingetogen socialen leven als aan het eind van de maand blijkt dat ik vrij veel films kijk....maar anyway, we zijn allemaal (film)freaks hier! Toch?

    gr, Coen
    Vijf sterren lijkt mij het handigst, maar wie ben ik. Het lijkt mij gewoon leuk om te kijken wat iedereen een beetje kijkt per maand. Welk aantal en wat iedereen voor cijfer aan bepaalde fims geeft (als je van tevoren gewoon aangeeft wat je normeringssysteem is). Dus iedereen post zijn lijstje, misschien wat discussie, op naar de volgende maand :P .

  21. #21

    Standaard

    Lijkt me toch handig als je ongeveer aangeeft hoe je het wil hebben. Al is het maar een leidraad.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bepgreet
    Toevallig ben ik sinds 01-01 een Word-documentje begonnen met de films die ik vanaf toen gekeken heb. Lijkt me dus hartstikke leuk!
    Ik ben gisteren ook met zoiets begonnen; Zie mn signature :wink:

  23. #23

    Standaard

    Misschien is het gewoon beter twee sticky topics te maken. "Films gezien '06" en "Films gezien in Bioscoop '06". Daar kan iedereen zijn lijstje bijhouden. Zonder commentaren.

    Zoals bv hier : http://jim.be/forum/showthread.php?t=50349

  24. #24

    Standaard

    Aviator (***) toegevoegd aan mijn lijstje...

  25. #25

    Standaard

    Ik vind het een leuk idee, gisteren gezien:
    Lock Stock & Two Smoking Barrels (****)
    When I was your age, they would say you could become cops or criminals. What I'm saying is this: When you're facing a loaded gun, what's the difference?
    - Frank Costello (The Departed)

    Mijn Collectie

Pagina 1 van 90 123451151 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •