Oorspronkelijk gepost door
maikel_1981
Hier mijn lijstje van januari. De onderstreepte films had ik al eens eerder gezien, de cursieve zijn korte films (of verzamelingen korte films, samen dus de lengte van een speelfilm) en de vette heb ik in de bioscoop gezien. Vanaf nummer 38 begint IFFR mee te doen. Aan waarderingen doe ik niet, maar om mensen ietwat tegemoet te komen heb ik er een woord of een paar woorden achter gezet
1. Las Cronicas de Narnia (Adamson, 2005) Matig
2. Match Point (Allen, 2005) Sterk
3. The Beast from 20.000 Fathoms (Lourié/Harryhausen, 1953) Leuk
4. Indecent Desires (Wishman, 1967) Briljant
5. 9 Songs (Winterbottom, 2004) Indrukwekkend
6. The Earth vs. The Flying Saucers (Sears/Harryhausen, 1956) Zeer vermakelijk
7. Unfaithfully Yours (Sturges, 1948) Heerlijk
8. Opus 1 (Ruttmann, 1922)/Berlin, die Symphonie der Großstadt (Ruttmann, 1927) Historisch verantwoord
9. It Happened One Night (Capra, 1934) Meesterwerk
10.Singin’ in the Rain (Kelly/Donen, 1952) Meesterwerk
11. The Apartment (Wilder, 1960) Meesterwerk
12. Force of Evil (Polonsky, 1949) Mooi
13. T-Men (Mann, 1947) Te moe om te oordelen
14. Le Samuraï (Melville, 1967) Sterk
15. Messiah of Evil (Huyck, 1973) Wazig
16. 3 Women (Altman, 1977) Onnavolgbaar
17. The Ghost and Mrs. Muir (Mankiewicz, 1947) Heerlijk
18. Jarhead (Mendes, 2005) Goed
19. Saw II (Bousman, 2005) Vermakelijk
20. My Brother’s Wife (Wishman, 1966) Typisch
21. Alice in Acidland (Donne, 1968) Aardig
22. Le Journal d'une Femme de Chambre (Buñuel, 1964) Goed
23. A Letter to Three Wives (Mankiewicz, 1949) Briljant
24. Altered States (Russell, 1980) Fascinerend
25. Lyrisch Nitraat (Delpeut, 1990) Lyrisch
26. Isle of the Dead (Robson, 1945) Voldoende
27. Brakhage (Shedden, 1999) Interessant
28. Intimacy (Chéreau, 2001) Goed
29. Last Days (Van Sant, 2005) Ietwat tegenvallend
30. Hail the Conquering Hero (Sturges, 1944) Heel sterk
31. En la ciudad sin limites (Hernandez, 2002) Aardig
32. Ginger Snaps (Fawcett, 2000) Goed
33. The Ultimate Degenerate (Findlay, 1969) Ontdekking van de maand!
34. Vernon, Florida (Morris, 1982) Grappig
35. Vincent & Theo (Altman, 1990) Opmerkelijk
36. The Savage Innocents (Ray, 1959) Interessant
37. L’Arbre de Guernica (Arrabal, 1975) Aardig
38. Starting from Scratch I: Small World (various) Heel slecht
39. Boatman (Aguiluz, 1984) Entertaining
40. Insiang (Brocka, 1976) Goed
41. Running Stumbled (Maringouin, 2006) Zeer matig
42. Father of the Bride (Minnelli, 1950) Zeer leuk
43. Lord of the Rings II: The Two Towers (Jackson, 2002) Gaap
44. Dusted (I Breathe the Air of Another Planet) (Jacobs ea.) Zeer wisselend
45. Digital Short Films by Three Filmmakers (Weerasethakul, Tsukamoto, Song, 2005) Intrigerend
46. Freeing it up! (Brakhage, Zwartjes, Smith ea.) Meesterlijk
47. Death Rode out of Persia (Horvath, 2005) Leuk
48. Alchemical Dreams (various) Bar en bar slecht
49. Jack Smith & The Destruction of Atlantis (Jordan, 2006) Sterk
50. Marie Menken Go! Go! Go! (Menken, various) Heel sterk
51. The Quatermass Xperiment (Guest, 1955) Heerlijk