Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 80 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Andere vergoedingenstelsels, zoals een internetheffing, een vergoeding uit algemene middelen of een heffing bij exploitanten van digitale content zijn denkbaar, maar hebben ook nadelen. Zo zou een internetheffing bijvoorbeeld als nadeel hebben dat iedereen met een internetaansluiting een thuiskopieheffing zou moeten betalen, ongeacht of men ongeautoriseerd downloadt of niet.
    Ze sluiten het niet uit.


  2. #27

    Standaard

    Oeps!
    Er staan ook zoveel in dat rapport...

  3. #28

    Standaard

    Betalen, prima, maar dat betekent dan ook direct dat ik veel minder films zal zien. Ik ben persoonlijk tegen dit soort dingen. Ik download met enige regelmaat films. Films die goed beoordeeld worden door de bronnen die ik vertrouw en waar ik het over het algemeen mee eens ben, zal ik kopen of in de bioscoop kijken. Films waarvan ik slechte dingen lees of waarvan ik zoiets heb van "Dat gaat het waarschijnlijk niet worden" download ik. Valt het goed of beter uit, zal ik het uiteindelijk wel kopen.

    Betalen voor een film waarvan ik verwacht dat hij goed is, geen probleem. Betalen voor een film waarvan ik (heel) erg weinig verwacht, zeker niet.
    Doordat er een mogelijkheid is om films te downloaden heb ik ook vrij veel onbekende (Limited releases e.d.) films ontdekt. Als we alles straks van een grote database moeten plukken vrees ik dat die database nooit zo compleet zal zijn, en dat ik daardoor veel mooie films zal missen. Een film als Moon, had ik zonder het te downloaden nooit gezien, nu heb ik hem gezien en zal ik de dvd zeker aanschaffen. (ben nog niet over op br)
    Ik denk persoonlijk dat downloaden juist sommige studio's ten goede komt.

    Zodra deze regeling écht in zal treden, ben ik ook bang dat men het volle pont moet betalen. Voor 2 euro de film zal ik het overwegen, datzelfde geld voor albums. Maar zodra er meer voor betaald moet worden, moet ik vrij zeker van het album of de film zijn wil ik het aanschaffen.

    De hoeveelheid aan muziek en films die ik 'gratis' heb gedownload en uiteindelijk heb gezien, gehoord en gekocht, hebben de studio's en artiesten alleen maar meer geld in het laatje gebracht. Zij blij, ik blij.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  4. #29

    Standaard

    Je zegt het mooi! Dat geld voor mij ook.


  5. #30

    Standaard

    Op verzoek verwijderd
    Laatst aangepast door Erwin de Koning : 01-11-2009 om 19:07

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vilnix Bekijk bericht
    Ik haat echt films downloaden via internet. Dit is gewoon onrespectvol t.o.v. de uitgevers en makers...
    dat is onzin, de prijsen zijn lang niet altijd eerlijk, de kwaliteit of duurzaamheid van film, muziek of spel heeft nooit effect op de prijs (die blijft gewoon de volle pond) ervan en dat is waarom ik gewoon door blijf downloaden
    ze moeten eerst maar een eerlijke prijs plakken, wanneer hun spel, film, muziek niet zo super gelukt is,

    ik koop orginele producten wanneer ik het ze waard vinden en dat doe ik ook volop

    ik haat enkel de mensen/kinderen die gaan klagen om het bioscoopkaartje, als je jong en hebt geen geld, boeie, je moet niet denken dat je opeens als kunt doen wat je wilt, eerst maar volwassen worden en dan is een avondje bioscoop ook een stuk aangenamer en verrassender

    ik kom zelf nooit meer in een bioscoop, ik kijk haast nog liever een slechte camversie dan dat ik in een zaal moet zitten met mensen waar ik mij constant aan zit te irriteren

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    dat is onzin, de prijsen zijn lang niet altijd eerlijk, de kwaliteit of duurzaamheid van film, muziek of spel heeft nooit effect op de prijs (die blijft gewoon de volle pond) ervan en dat is waarom ik gewoon door blijf downloaden
    ze moeten eerst maar een eerlijke prijs plakken, wanneer hun spel, film, muziek niet zo super gelukt is,

    ik koop orginele producten wanneer ik het ze waard vinden en dat doe ik ook volop

    ik haat enkel de mensen/kinderen die gaan klagen om het bioscoopkaartje, als je jong en hebt geen geld, boeie, je moet niet denken dat je opeens als kunt doen wat je wilt, eerst maar volwassen worden en dan is een avondje bioscoop ook een stuk aangenamer en verrassender

    ik kom zelf nooit meer in een bioscoop, ik kijk haast nog liever een slechte camversie dan dat ik in een zaal moet zitten met mensen waar ik mij constant aan zit te irriteren

    camversies verpesten de hele film door de slechte beeld en geluids kwaliteit, dan betaal ik liever €9,- voor een bios kaartje om de film met fatsoenlijk beeld en geluid te zien
    Mindy Macready: Act like a bitch, get slapped like a bitch.
    Besteld: *out of order*



  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eric B. Bekijk bericht
    camversies verpesten de hele film door de slechte beeld en geluids kwaliteit, dan betaal ik liever €9,- voor een bios kaartje om de film met fatsoenlijk beeld en geluid te zien
    Mee eens.
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  9. #34

    Standaard

    ik zeg ook haast, dan krijg je iig een beeld van hoe ik over de bioscoop van tegenwoordig denk

  10. #35

    Standaard

    Ben het ook wel eens met deTuinman over het bioscoop verhaal. Moet zeggen dat ik in mijn woonplaats, Almere, eigenlijk nooit last heb van de bezoekers. Als ik naar Amsterdam ga is dit echter weer helemaal andersom... Daar heb ik regelmatig gezeik gehad en heb ik veel op t punt gestaan van "en nu wil ik mn geld terug, want dit is toch te achterlijk voor woorden..."

    Dat doet films tegenwoordig ook geen goed .
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  11. #36

    Standaard

    Het hele download verhaal is natuurlijk sterk overdreven door BREINoals ik ook hier teruglees zijn er veel mensen die na een download alsnog de film of CD kopen en dat wordt nooit meegenomen in de cijfers. Bovendien is downloaden inderdaad een mooie manier om gratis een soort preview van onbekende films te doen. De mogelijkheden zijn er en de complete filmindustrie moet zich in plaats van op copyrightprotection, irritante filmpjes die je niet kunt skippen op origineel gekochtte films en regiocodering zich gaan richten op bijvoorbeeld wereldwijde gelijktijdige releases. Daarmee voorkom je namelijk al een heleboel downloads van films die elders al uit zijn en hier nog moeten komen. Daarnaast moet men gewoon overgaan naar digitaal. Waarom? dat bespaart aan transport al meerdere miljoenen per jaar wat ten gunste komt aan de prijzen. De hele industrie draait nog steeds op "oude" techniek en had allang de mogelijkheden moeten zien in plaats van de mogelijkheden proberen te beperken. Dat win je namelijk nooit, voordat iets daadwerkelijk op de markt komt is het al gekraakt. Just my 2 cents.

  12. #37

    Standaard

    Op verzoek verwijderd
    Laatst aangepast door Erwin de Koning : 01-11-2009 om 19:08
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    dat is onzin, de prijsen zijn lang niet altijd eerlijk, de kwaliteit of duurzaamheid van film, muziek of spel heeft nooit effect op de prijs (die blijft gewoon de volle pond) ervan en dat is waarom ik gewoon door blijf downloaden
    ze moeten eerst maar een eerlijke prijs plakken, wanneer hun spel, film, muziek niet zo super gelukt is,

    ik koop orginele producten wanneer ik het ze waard vinden en dat doe ik ook volop

    ik haat enkel de mensen/kinderen die gaan klagen om het bioscoopkaartje, als je jong en hebt geen geld, boeie, je moet niet denken dat je opeens als kunt doen wat je wilt, eerst maar volwassen worden en dan is een avondje bioscoop ook een stuk aangenamer en verrassender

    ik kom zelf nooit meer in een bioscoop, ik kijk haast nog liever een slechte camversie dan dat ik in een zaal moet zitten met mensen waar ik mij constant aan zit te irriteren
    Jha ik had het eigenlijk over illegaal downloaden!


  14. #39

    Standaard

    persoonlijk vind ik downloaden (of kopieren) hetzelfde als diefstal. Gelukkig wil de overheid er eindelijk iets aan gaan doen. Als je er geen geld voor (over) hebt, dan sla je maar over. Je steelt de film toch ook niet uit de videotheek of winkel, omdat je niet zeker weet of je hem wil hebben. Zou een mooie maatschappij worden, als we bovenstaande theorieen op andere goederen zouden toepassen.
    M.a.w. omdat het makkelijk is, en niemand op je vingers tikt, mag het ineens.

    Staat buiten kijf, dat ik dvd/blu ray in nederland te duur vind, over het algemeen. Kijk ens naar Sneeuwwitje op br in US, 6 euro bij amazon, de laatste weken.
    Formerleewarmer (Five StarTrader) en (SafeTrader)

    LG OLED77G36LA, Marantz SR7015, OPPO 203 UHD, speakers: Xanadu, Apple TV 4K

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Het hele download verhaal is natuurlijk sterk overdreven door BREINoals ik ook hier teruglees zijn er veel mensen die na een download alsnog de film of CD kopen en dat wordt nooit meegenomen in de cijfers. Bovendien is downloaden inderdaad een mooie manier om gratis een soort preview van onbekende films te doen. De mogelijkheden zijn er en de complete filmindustrie moet zich in plaats van op copyrightprotection, irritante filmpjes die je niet kunt skippen op origineel gekochtte films en regiocodering zich gaan richten op bijvoorbeeld wereldwijde gelijktijdige releases. Daarmee voorkom je namelijk al een heleboel downloads van films die elders al uit zijn en hier nog moeten komen. Daarnaast moet men gewoon overgaan naar digitaal. Waarom? dat bespaart aan transport al meerdere miljoenen per jaar wat ten gunste komt aan de prijzen. De hele industrie draait nog steeds op "oude" techniek en had allang de mogelijkheden moeten zien in plaats van de mogelijkheden proberen te beperken. Dat win je namelijk nooit, voordat iets daadwerkelijk op de markt komt is het al gekraakt. Just my 2 cents.
    Inderdaad, ze mogen ook wel eens in de spiegel kijken. Die filmpjes van Brein e.d. die je niet kunt skippen zijn hoogst irritant en een minachting naar de koper. Krijg dan bijna zin om zelf te gaan downloaden. Tevens zijn de niet gelijktijdige releases van films ook een frustatie voor mij. Soms zit er een half jaar tussen (Up bijvoorbeeld), WTF Ga daar echt niet altijd op zitten wachten. Bij Up toevallig wel maar soms download ik hem en als ik de film niet goed vond hoef ik hem ook niet meer in de bios te zien.
    Komt hij gewoon gelijktijdig uit met de rest van de wereld kijk ik hem ook gewoon in de bios. Laat ze eerst dit soort zaken maar eens veranderen.
    The horror...the horror...

  16. #41

    Standaard

    Op verzoek verwijderd
    Laatst aangepast door Erwin de Koning : 01-11-2009 om 19:08

  17. #42

    Standaard

    Ik heb alle afleveringen van Battlestar Galactica gedownload en bekeken, nu heb ik de complete serie op Blu-ray aangeschaft. De helft van wat ik download koop ik. Andere tijden andere zeden. Uit onderzoek blijkt toch dat mensen die downloaden meer films/muziek kopen?

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Erwin de Koning Bekijk bericht
    Op verzoek verwijderd
    Ja en Nee, Velen hier zijn echt niet roomser dan de paus, ook ik niet.
    Maar normaliter is het op dvd.nl toch al snel een probleem als je het wordt kopieëren of downloaden in de mond neemt

    Dat is wellicht wat er bedoeld wordt ?!?!?!

    Grt Roger.
    Laatst aangepast door Erwin de Koning : 01-11-2009 om 19:09
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  19. #44

    Standaard

    Is het een wonder gezien de bioscoop en prijzen van dvd's en blu rays hier?

  20. #45

    Standaard

    Dit topic ook maar welkom heten in 2010 zeker .

    Ik downloade enkele jaren geleden 90% van mijn films en tv series. echter sinds 2 jaar koop ik films enkel nog op DVD/BD, het geeft zoveel meer plezier vind ik aan de film.
    TV series ben ik wat langer blijven downloaden, maar die koop ik sinds een jaar ook gewoon op DVD. de prijzen zijn bij webshops ook goed te doen namelijk.

    Ik ben dus zeer blij dat ik af gestapt ben van het downloaden en nu gewoon mijn spullen koop, wel enkele puntjes

    De prijs speelt bij mij wel degelijk mee, doordat TV series op DVD via amzon bv zoveel goedkoper zijn dan hier in de winkel ben ik deze ook beginnen kopen ipv downloaden.

    Dat ik enkele maanden moet wachten tot hij op dvd uitkomt geeft me niets, ik wacht dan zelfs nog enkele maanden tot hij serieus in prijs gedaald is, er is namelijk zoveel ander leuks om te kijken.

    De filmpjes voor een dvd dat illegaal downloaden slecht is enzo... die minuut filmpje op zich stoort me niet, het stoort me echter wel dat ze mensen die het juist wel kopen er mee lastig vallen. En het laatst bij the shield op dvd stoorde het mij wel, daar kwam het filmpje namelijk (niet skipbaar) voor elke aflevering die je starte...
    DVD Profiler TV: Samsung PS60E6500 60inch Plasma Reciever: Onkyo HT-S990-THX Speakers: Onkyo 7.1 Mediacenter:

  21. #46

    Standaard

    klopt ik heb er ook weinig mee

    bij de vhs-banden vond ik het 'misschien gekgenoeg' heerlijk! goeie tune en het stoomt je lekker op voor de hoofdfilm

    dat was echt een hele belevenis

  22. #47

    Standaard

    Nou, ik DL gewoon lekker wél. Het wordt wel steeds minder, maar er zijn tijden geweest dat er 24/7 iets stond te draaien....

    Het is heel simpel; als ik een film goed vind, koop ik hem. Zo niet, dan laat ik hem links liggen. Het DL-verhaal helpt volgens mij juist als een soort van extra ''promotie'', als ik geen internet zou hebben, zou ik veel minder films kopen en in de bios bekijken.

    Wat te denken van de providers? Als downloaden zwaar bestraft gaat worden, hoeft ook niemand meer een supersnelle glasvezel-verbinding (lees; €€€€€€).

    Laten we samen de internet-providers de winter door helpen,

    Download! Download! Download !

  23. #48

    Standaard

    Deze vind ik te leuk om voor mezelf te houden, en ik zie niet dadelijk in welk ander topic ik 'm kan posten. Dit weekeinde passeerde ik in Goes in de V&D, en er staat daar een moeder samen met een kleine van 4-5 jaar een film uit te kiezen. De Reddertjes? Nee, die hebben ze al. Harry Potter? Nee, daar is junior nog te klein voor. Roept die kleine plots zo hard dat iedereen in de winkel het gehoord heeft:

    NEE MAMA, DIE FILM MOET JE NIET KOPEN WANT DIE HEEFT PAPA AL GEDOWNLOADED!

    Moeder probeert nog tevergeefs de kleine tot stilte aan te manen, maar... te laat!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Bekijk bericht
    Deze vind ik te leuk om voor mezelf te houden, en ik zie niet dadelijk in welk ander topic ik 'm kan posten. Dit weekeinde passeerde ik in Goes in de V&D, en er staat daar een moeder samen met een kleine van 4-5 jaar een film uit te kiezen. De Reddertjes? Nee, die hebben ze al. Harry Potter? Nee, daar is junior nog te klein voor. Roept die kleine plots zo hard dat iedereen in de winkel het gehoord heeft:

    NEE MAMA, DIE FILM MOET JE NIET KOPEN WANT DIE HEEFT PAPA AL GEDOWNLOADED!

    Moeder probeert nog tevergeefs de kleine tot stilte aan te manen, maar... te laat!
    Alsof men dan ineens een inval bij je thuis gaat doen wanneer je zoiets op straat roept

  25. #50

    Standaard

    Downloaden is legaal, zelfs in Nederland waar BREIN een soort van online-dictator speelt.

    vd week 3 blurays gekocht (3x Disney) en het stoort me ontzettend dat ik allerlei verplichte filmpjes moet zien op een keurig gekochte film, sodemieter op met die onzin, als ik m'n auto start krijg ik ook niet eerst een filmpje te zien dat ik niet dronken mag rijden of met de snelheid van het licht.
    Waarom bij een BD/DVD dan wel?
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •