Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 65 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Aanschaf Qed coaxkabel

    Hallo allemaal,

    Ik wil graag een coax-kabel aanschaffen, de Qed Signature 75. Mijn vraag is of deze kabel een bepaalde, eigen klank heeft of dat deze kabel neutraal klinkt. Met deze kabel verbind ik mijn dvd-speler, de Sony DVP-NS900v met mijn receiver, de Sony STR-DA3000ES.

    Op dit moment heb ik een goedkope coax-kabel tussen beide componenten zitten. Mijn tweede vraag is dan ook in welk opzicht deze nieuwe kabel het klankbeeld kan veranderen en of het erg veel verschil in de geluidskwaliteit zal maken.

  2. #2
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Persoonlijk vind ik de kabel niet geheel neutraal en gaat iets richting de warme kant in mijn set.
    Het zou iets "sprankelender" mogen klinken.
    Echter weet ik niet hoe hij het zal doen op een Sony receiver.

  3. #3

    Standaard

    Op dit moment vind ik dat het geluid van mijn set soms wat schel overkomt. Dit komt waarschijnlijk omdat ik 4 identieke speakers van Infinity (Reference 61 MKII, 200 watt) en een centerspeaker van Magnat heb. Deze combinatie staat er om bekend dat het wat agressief kan klinken. Dit merk ik vooral bij het draaien van muziek (Queen). Bij films heb ik van agressiviteit in het geluid totaal geen last. Films klinken bij mij altijd ontzettend goed. Van schelheid en agressiviteit is dan echt niets te merken.

    Dus als ik deze kabel zou plaatsen, zou het dan kunnen zijn dat het "schelle" wat getemperd wordt omdat deze kabel volgens jou wat warm klinkt? Ik hoop dan niet dat het sprankelende zou verminderen.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Als ik even van het effect in mijn set uitgaat zal het inderdaad aan je wens moeten voldoen zoals jij het wilt.
    Echter of het bij jou ook zo uitpakt en of het effect voldoende is zou ik niet durven zeggen.
    Dat zal je moeten proberen vrees ik.

    Wat wellicht ook een goede of zelfs betere optie is is een vdHul kabel.

  5. #5

    Standaard

    Met Qed zelf heb ik al een goede ervaring. Als scartkabel heb ik namelijk de Qed Sqart AV4115. Qed maakt gewoon zeer goede kabels voor een redelijke prijs.

    Ik zal proberen of ik beide kabels kan testen. Dan kan ik eerst het verschil tussen mijn oude en de Qed coax-kabel horen en daarna tussen de Qed en de Van de Hul.

    Alvast bedankt voor het meedenken! :wink:

  6. #6
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Er is een kans dat ik over een 2 of 3tal weken een paar maand oude Signature 75 van QED over heb van 50cm.

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Er is een kans dat ik over een 2 of 3tal weken een paar maand oude Signature 75 van QED over heb van 50cm.
    Vertel eens......... :wink:

  8. #8
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Er is een kans dat ik over een 2 of 3tal weken een paar maand oude Signature 75 van QED over heb van 50cm.
    Vertel eens......... :wink:

    grote kans dat ik terug ga naar een stereo opstelling :P :P

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Er is een kans dat ik over een 2 of 3tal weken een paar maand oude Signature 75 van QED over heb van 50cm.
    Vertel eens......... :wink:

    grote kans dat ik terug ga naar een stereo opstelling :P :P
    Geen mogelijkheid voor beiden?

  10. #10
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Er is een kans dat ik over een 2 of 3tal weken een paar maand oude Signature 75 van QED over heb van 50cm.
    Vertel eens......... :wink:

    grote kans dat ik terug ga naar een stereo opstelling :P :P
    Geen mogelijkheid voor beiden?
    die mogelijkheid is er zeker. Dat is waarschijnlijk geen probleem. Maar ik vind mijn stereo beeld dusdanig belangrijk dat die nu een grote "boost" krijgt, en mijn surround een beetje achterblijft.

    Ook kan ik surround niet helemaal lekker kwijt in mijn kamer en je bent érg afhankelijk van de plaatsing van je surround speakers. Dat vind ik dus een heel groot nadeel. Eigenlijk past surround niet in mijn kamer qua formaat speakers wat ik nu heb.

    Het gaat nét, maar het surroundeffect is dusdanig matig, dat ik misschien er maar beter van kan afzien.

    Ik ga ook eens testen als ik mijn stereo amp daadwerkelijk in handen heb, en dan zien we wel weer eens verder...

  11. #11
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Er is een kans dat ik over een 2 of 3tal weken een paar maand oude Signature 75 van QED over heb van 50cm.
    Vertel eens......... :wink:

    grote kans dat ik terug ga naar een stereo opstelling :P :P
    Ah in dat opzich bedoelde je.
    Had ik kunnen weten. :P

    Maar inderdaad, in jouw situatie (afgaande op de foto,s) zal ik ook voor een stereo opstelling kiezen.

  12. #12

    Standaard Re: Aanschaf Qed coaxkabel

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz
    Hallo allemaal,

    Ik wil graag een coax-kabel aanschaffen, de Qed Signature 75. Mijn vraag is of deze kabel een bepaalde, eigen klank heeft of dat deze kabel neutraal klinkt. Met deze kabel verbind ik mijn dvd-speler, de Sony DVP-NS900v met mijn receiver, de Sony STR-DA3000ES.

    Op dit moment heb ik een goedkope coax-kabel tussen beide componenten zitten. Mijn tweede vraag is dan ook in welk opzicht deze nieuwe kabel het klankbeeld kan veranderen en of het erg veel verschil in de geluidskwaliteit zal maken.
    Ik heb zelf ook die kabel en ik denk dat het een goede combinatie zou kunnen zijn. De kabel is inderdaad niet neutraal zoals Johan al aangaf maar zou wel goed kunnen passen om het al te scherpe (agressieve) van je speakers wat te temperen.

    Afijn, gewoon testen.. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #13

    Standaard

    Waar zou ik deze kabel het beste kunnen kopen? Mijn Qed Sqart AV4115 heb ik destijds via hificables.co.uk gekocht. Ik had bij een winkel in Den Haag geïnformeerd (via e-mail) wat deze scartkabel kostte. Het bleek toen dat het totaalbedrag, inclusief verzendkosten, bij de winkel in Den Haag hoger was dan bij hificables.co.uk. Daarom heb ik hem destijds bij hun gekocht.

    De Qed Signature 75 kost bij hificables.co.uk €105,50,-. Maar misschien weten jullie of hij ergens nog goedkoper te krijgen is?

  14. #14
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Ik denk niet dat je hem goedkoper gaat vinden.

  15. #15

    Standaard

    Oké, dan zal ik hem bij hificables.co.uk bestellen.

    Bedankt allemaal voor jullie reacties! :wink:

  16. #16
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Bij mij zal hij wat goedkoper zijn

    Geen idee of je er echt haast bij hebt?

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz
    Waar zou ik deze kabel het beste kunnen kopen? Mijn Qed Sqart AV4115 heb ik destijds via hificables.co.uk gekocht. Ik had bij een winkel in Den Haag geïnformeerd (via e-mail) wat deze scartkabel kostte. Het bleek toen dat het totaalbedrag, inclusief verzendkosten, bij de winkel in Den Haag hoger was dan bij hificables.co.uk. Daarom heb ik hem destijds bij hun gekocht.

    De Qed Signature 75 kost bij hificables.co.uk €105,50,-. Maar misschien weten jullie of hij ergens nog goedkoper te krijgen is?
    Voor wat voor lengte is die prijs? En is die prijs inclusief verzenden?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Bij mij zal hij wat goedkoper zijn Smile

    Geen idee of je er echt haast bij hebt?
    Ik heb een kabel met een lengte van 1 meter nodig, en zelfs hiermee houd ik nog maar weinig over. Mijn receiver en dvd-speler staan naast elkaar en niet op elkaar. Maar toch bedankt voor het aanbod.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Voor wat voor lengte is die prijs? En is die prijs inclusief verzenden?
    Voor deze prijs krijg je de kabel met een lengte van 1 meter, echter exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen in dit geval €11,-.

    Ik ben tevens van plan om ook een subwooferkabel van Qed, de MSR-SW Qontour (3 meter lengte) met een Y-splitter te kopen. Dus ik koop al deze kabels maar in één keer, anders betaal ik iedere keer verzendkosten. Het wordt dan even erg duur, maar dan heb ik ook gelijk alles wat ik nodig heb!

  19. #19
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Je heb dan in ieder geval wel een paar mooie kabels bij elkaar die goed zullen presteren.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Bij mij zal hij wat goedkoper zijn Smile

    Geen idee of je er echt haast bij hebt?
    Ik heb een kabel met een lengte van 1 meter nodig, en zelfs hiermee houd ik nog maar weinig over. Mijn receiver en dvd-speler staan naast elkaar en niet op elkaar. Maar toch bedankt voor het aanbod.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Voor wat voor lengte is die prijs? En is die prijs inclusief verzenden?
    Voor deze prijs krijg je de kabel met een lengte van 1 meter, echter exclusief verzendkosten. De verzendkosten bedragen in dit geval €11,-.

    Ik ben tevens van plan om ook een subwooferkabel van Qed, de MSR-SW Qontour (3 meter lengte) met een Y-splitter te kopen. Dus ik koop al deze kabels maar in één keer, anders betaal ik iedere keer verzendkosten. Het wordt dan even erg duur, maar dan heb ik ook gelijk alles wat ik nodig heb!
    Nee, duidelijk. Zeker als je deze kabels met een verzending krijgt heb je een behoorlijke besparing op de NL prijzen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je heb dan in ieder geval wel een paar mooie kabels bij elkaar die goed zullen presteren.
    Ja, dat zal zeker waar zijn. Mijn set klinkt, naar mijn mening, met standaardkabels al erg goed. Deze coax-kabel zal het geheel nog beter, zuiverder en hopelijk ook minder agressief en schel laten klinken.

    De reden dat ik ook de subwooferkabel wil aanschaffen is dat mijn subwoofer het laag niet strak genoeg weergeeft. Bovendien lijkt hij soms te "bonken" en dat vind ik bijzonder irritant. Met zo'n goede subwooferkabel zal dit probleem waarschijnlijk (grotendeels) opgelost worden. Met de Y-splitter kan ik mijn subwoofer eindelijk in "stereo" aansturen, in plaats van alleen maar links of rechts.

    Dus ik ben zeer benieuwd hoe deze kabelupgrade gaat uitpakken. Ik heb er zeker vertrouwen in.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Je heb dan in ieder geval wel een paar mooie kabels bij elkaar die goed zullen presteren.
    Ja, dat zal zeker waar zijn. Mijn set klinkt, naar mijn mening, met standaardkabels al erg goed. Deze coax-kabel zal het geheel nog beter, zuiverder en hopelijk ook minder agressief en schel laten klinken.

    De reden dat ik ook de subwooferkabel wil aanschaffen is dat mijn subwoofer het laag niet strak genoeg weergeeft. Bovendien lijkt hij soms te "bonken" en dat vind ik bijzonder irritant. Met zo'n goede subwooferkabel zal dit probleem waarschijnlijk (grotendeels) opgelost worden. Met de Y-splitter kan ik mijn subwoofer eindelijk in "stereo" aansturen, in plaats van alleen maar links of rechts.

    Dus ik ben zeer benieuwd hoe deze kabelupgrade gaat uitpakken. Ik heb er zeker vertrouwen in.
    Offtopic maaruh, wat voor sub heb je?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz
    Met de Y-splitter kan ik mijn subwoofer eindelijk in "stereo" aansturen, in plaats van alleen maar links of rechts.
    Wat is eigenlijk het voordeel van het in "stereo" aansluiten van de sub? Meer power?

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz
    Met de Y-splitter kan ik mijn subwoofer eindelijk in "stereo" aansturen, in plaats van alleen maar links of rechts.
    Wat is eigenlijk het voordeel van het in "stereo" aansluiten van de sub? Meer power?
    Sommige subs geven geloof ik iets meer power +6db bij een dubbele aansluiting.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #25
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz
    Met de Y-splitter kan ik mijn subwoofer eindelijk in "stereo" aansturen, in plaats van alleen maar links of rechts.
    Wat is eigenlijk het voordeel van het in "stereo" aansluiten van de sub? Meer power?
    Meestal geen voordeel van betekenis en soms zelf een achteruitgang.
    Dit kan dus per situatie verschillen.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •