Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 65 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Offtopic maaruh, wat voor sub heb je?
    Ik heb een vrij eenvoudige subwoofer, de Yamaha YST-SW105 (100 Watt). Mocht de kabelupgrade voor de subwoofer geen verbetering, of, zoals Johan zei, zelfs een achteruitgang, dan zal ik op termijn gaan sparen voor een nieuwe (betere!) subwoofer.

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Sparen voor een betere sub is bij voorbaat al zinvol.
    Verders zal de kabel zeker een vooruitgang zijn, echter waar ik op doelde is de y-splitter.
    Dat kan soms een negatieve uitwerking hebben.
    Dus niet de kabel zelf, dat zal een verbetering zijn 100% zeker.

    Verders denk ik dat je sub al te luid staat afgesteld gezien je "klacht".
    Hiermee zal je een hoop winst kunnen behalen door dit juist te doen.

  3. #28

    Standaard

    De subwoofer staat op mijn receiver ingesteld op een volume van +6,5 dB (op een bereik van -20 tot +10 dB, in stapjes van 0,5 dB). Ik heb al eens het volume verlaagd, maar dan vond ik vaak dat hij dan weer iets te zacht stond.

    Verder moet ik ook vaak aan de volumeknop op de subwoofer draaien, omdat niet iedere dvd of cd hetzelfde volume nodig heeft. Wat bij de één goed klinkt, klinkt bij de andere schijf weer te zacht of te hard. Maar dit probleem blijf je altijd houden, omdat op de ene dvd het LFE-kanaal harder is opgenomen dan op de andere dvd. Bij cd's speelt dit probleem minder.

    Maar ik zal zoals je zegt er nog eens goed naar kijken.

  4. #29
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Hoe meer je besteld, hoe duurder de verzendkosten zijn bij hificables.co.uk.


    Zo heb ik voor wat speaker kabel en nog een kabel al bijna 30 pond verzendkosten moeten betalen. terwijl het gewoon een normaal pakje was.

  5. #30

    Standaard

    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    En zo heeft iedereen een andere MENING. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Prima dat je dit roept, maar beargumenteer het dan ook fatsoenlijk. Op deze manier is je kreet niemand iets waard.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Voor iemand die 4 maanden geleden zich heeft geregistreerd vind ik dit een goed openings antwoord.

    Als je het geheel voorziet van wat onderbouwing zullen er nog genoeg mensen het niet met je eens zijn,maar zullen ze je mening wel accepteren. Door zoets dergelijks alleen maar te melden roep je eigenlijk alleen maar wat weerzin op. Op zich probeer je het nog wat grappig te maken met het knipoogje, maar in deze context vind ik het in iedergeval niet grappig, misschien wel vooral omdat je eerst post is.

  9. #34
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Vertel gerust waarom je die mening heb of zeg anders niets.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Bij mij zal hij wat goedkoper zijn

    Geen idee of je er echt haast bij hebt?
    Die van jou heb ik wel oren naar :wink:

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Volgens mij worden sommige mensen lid, zitten wat te stangen en posten daarna nooit meer wat, maar lachen zich rot om de reacties op hun bericht. Jammer hoor.

  12. #37
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Volgens mij worden sommige mensen lid, zitten wat te stangen en posten daarna nooit meer wat, maar lachen zich rot om de reacties op hun bericht. Jammer hoor.
    Gelukkig weten wij wel beter

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Volgens mij worden sommige mensen lid, zitten wat te stangen en posten daarna nooit meer wat, maar lachen zich rot om de reacties op hun bericht. Jammer hoor.
    Zou zomaar kunnen en wij tuinen er vrolijk weer in.

    Maar ja, die opmerkingen zijn ook zo irritant!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #39

    Standaard

    Robbert,

    Jouw QED, wanneer verwacht je die weg te doen?

  15. #40

    Standaard

    vandaag toch, staat nu te koop!
    Turn around and feel the vibe.....

  16. #41
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    per direct kan hij weg.

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Prima dat je dit roept, maar beargumenteer het dan ook fatsoenlijk. Op deze manier is je kreet niemand iets waard.
    Wetenschappelijk is nog nooit aangetoond dat het ook maar iets uitmaakt of je nu een dure kabel van een of ander exotisch merk koopt of een van de bouwmarkt.
    Wél is vast komen te staan dat verschillen niet te horen zijn door het menselijk gehoor!

    Ik wil hier geen vervelende discussie gaan beginnen, ik probeer alleen mensen ervoor te behoeden om veel geld uit te geven aan gebakken lucht!

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Prima dat je dit roept, maar beargumenteer het dan ook fatsoenlijk. Op deze manier is je kreet niemand iets waard.
    Wetenschappelijk is nog nooit aangetoond dat het ook maar iets uitmaakt of je nu een dure kabel van een of ander exotisch merk koopt of een van de bouwmarkt.
    Wél is vast komen te staan dat verschillen niet te horen zijn door het menselijk gehoor!

    Ik wil hier geen vervelende discussie gaan beginnen, ik probeer alleen mensen ervoor te behoeden om veel geld uit te geven aan gebakken lucht!
    Kijk, dit is tenminste een onderbouwing erbij.

    Het is inderdaad een wellis - nietes verhaal wat doorgaans uitmond een in een "vervelende" discussie. Opzich is het wel goed om deze mening, met dus enige onderbouwing, mee te geven aan de topic starter.

  19. #44
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel

    Wetenschappelijk is nog nooit aangetoond dat het ook maar iets uitmaakt of je nu een dure kabel van een of ander exotisch merk koopt of een van de bouwmarkt.
    Wél is vast komen te staan dat verschillen niet te horen zijn door het menselijk gehoor!

    Ik wil hier geen vervelende discussie gaan beginnen, ik probeer alleen mensen ervoor te behoeden om veel geld uit te geven aan gebakken lucht!
    Je heb helemaal gelijk.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Moondust
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Dure kabels is echt onzin. Gewone van de bouwmarkt volstaan. :wink:
    Prima dat je dit roept, maar beargumenteer het dan ook fatsoenlijk. Op deze manier is je kreet niemand iets waard.
    Wetenschappelijk is nog nooit aangetoond dat het ook maar iets uitmaakt of je nu een dure kabel van een of ander exotisch merk koopt of een van de bouwmarkt.
    Wél is vast komen te staan dat verschillen niet te horen zijn door het menselijk gehoor!

    Ik wil hier geen vervelende discussie gaan beginnen, ik probeer alleen mensen ervoor te behoeden om veel geld uit te geven aan gebakken lucht!
    Kijk, dit is tenminste een onderbouwing erbij.

    Het is inderdaad een wellis - nietes verhaal wat doorgaans uitmond een in een "vervelende" discussie. Opzich is het wel goed om deze mening, met dus enige onderbouwing, mee te geven aan de topic starter.
    Nou ja, soms kan enige relativering geen kwaad toch?
    Op zich heb ik het trouwens niet over luidsprekerkabel want daar zijn soms wel degelijk verschillen in te beluisteren.

  21. #46

    Standaard

    Hallo allemaal,

    Ik heb gisteren mijn bestelde kabels (de Qed Signature 75 coaxkabel, de Qed MSR-SW Qontour subwooferkabel en de Qed Y-splitter) uit Engeland geïnstalleerd, en ik moet zeggen: het klinkt fantastisch! Ik kan dus, in tegenstelling wat hier eerder beweerd wordt, duidelijk verschil horen!

    Het geluid klinkt, zoals verwacht, veel minder agressief. Verder klinkt het als geheel nog strakker en gedetailleerder. Er zit nu gewoon nog meer punch in het geluidsbeeld. De subwoofer klinkt ook al een stuk beter (ik ga deze echter wel vervangen, omdat ik nog steeds vervelende bijgeluiden hoor, ook al heb ik het volume van +6,5 dB naar 0 dB verlaagd).

    Deze verbeteringen gelden voor zowel muziek als voor films.

    Ik ben dus echt heel erg blij met deze kabelupgrade! 8)

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennie Gitz
    ... Ik kan dus, in tegenstelling wat hier eerder beweerd wordt, duidelijk verschil horen!

    ...
    Puur theoretisch heeft eel gelijk. De coaxiaal kabel is alleen maar een transport middel van 1-tjes en 0-llen, maar alleen al door de afscherming etc kan een duurdere kabel kwalitatief beter zijn door oa betere aansluiting, betere afscherming etc.. Daardoor kan de kabel wel voor verandering in geluid zorgen (dit is slechts een van de potentiele zaken).

    Bij een luidspreker kabel, waartoe de subwoofer kabel ook wel berekend kan worden, wordt een analoogsignaal verstuurd. Dit signaal kan van buitenaf veel meer beinvloed worden en daar kan theoretisch dus wel een andere klank door ontstaan. (wat eel ook erkend, maar daar verschillen de meningen ook sterk over hoor).

  23. #48
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Het zijn natuurlijk niet alleen de invloeden van buitenaf die het signaal beinvloeden.

    Daarnaast kan je een subwoofer kabel zeker niet tot "luidspeaker kabel" rekenen.

    Maar nu vraag ik me toch af waarom eel verschil ziet in interlinks en speakerkabels.
    Een kabel is een kabel zei ie eerder ergens en welke kabel het ook is, het heeft slechts één doel en dat is het signaal overdragen van punt A naar punt B.
    Hierin is dus geen verschil tussen een interlink of speakerkabel lijkt me.

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Hierin is dus geen verschil tussen een interlink of speakerkabel lijkt me.
    Ik denk dat hij van het door mij genoemde punt uitgaat.

    Een digtaal signaal (1000101) wordt vervolgens verwerkt en daar ontstaat de "kleur" van het geluid. Als er invloed op het signaal zou zijn zou er bijv (1100101) kunnen ontstaan, dit is niet zozeer een andere kleur maar letterlijk een ander signaal.

    Bij een luidspreker kabel, en ik dacht dus ook bij een subwoofer kabel, gaat het om een analoog signaal. Hier kan wel invloed uitgeoefend worden zonder de inhoudelijke gegevens te veranderen. Een analooog signaal is gewoon gevoeliger, maar kan dan ook veel meer informatie bevatten dan een digitaal signaal.

    Met mijn vorige post probeerde ik alleen even de mogelijke redenatie van eel e benaderen, althans het kwam op mij over als of hij deze redenatie gebruikte.

  25. #50

    Standaard

    Ik heb recent nog een aantal interlinks van verschillende kwaliteiten (en prijzen helaas) uitgeprobeerd en hoorde wel degelijk verschillen. Wel moet ik toegeven dat de verschillen tussen diverse luidsprekerkabels duidelijker was.

    Overigens hoor ik bij elke hifizaak hetzelfde, nl. dat een betere coaxiale digitale kabel ook een beter geluid tot gevolg heeft, ondanks het feit dat het signaal digitaal is en het theoretisch geen verschil zou mogen uitmaken. Zelf nog geen ervaring mee, maar dat komt over niet al te lange tijd wel. Ik heb namelijk een tweede (betere) kabel gekocht en ben benieuwd naar de verschillen.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •