De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.

Discussie: Duikboot films

  1. #1

    Standaard Duikboot films

    Wie kent er nog duikboot films die intressant/leuk zijn,deze heb ik zelf al:
    Das boot
    U-571
    K19
    The hunt for red october
    Crimson tide

    Deze zijn misschien intressant?

    The enemy below
    The final countdown
    Sink the Bismarck

    Roep verder maar wat?
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  2. #2

    Standaard

    Below is wel aardig en voor een prikkie te koop
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Below is wel aardig en voor een prikkie te koop
    Ja,die was ik nog vergeten,heb ik zelf ook al,maar die is meer op horror gericht. :wink:
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  4. #4

    Standaard

    - Run Silent Run Deep
    - We Dive at Dawn
    - The Hunley
    - Crash Dive
    - Torpedo Run
    - Seas Beneath (1931, eerste duikbootfilm van John Ford)

  5. #5

    Standaard Re: Duikboot films

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Kuijper
    Deze zijn misschien intressant?

    The final countdown
    Dit is geen duikbootfilm.


    Roep verder maar wat?
    20.000 leagues under the sea -> Niet te vergelijken met bovenstaande films die vaak met oorlog te maken hebben. Maar wel een mooi avontuurachtig-verhaal

  6. #6

    Standaard

    Ik ben al ruim 20 jaar verzamelaar van duikbootfilms. Ik doe een beroep op jullie gezamelijke kennis over oude duikbootfilms. Als tiener zag ik voor 1960 een zw/witfilm over het tot zinken brengen van een oorlogsschip door gebruik te maken van een bemande torpedo. Daarop 2 zitplaatsen met bedieningspanelen voor de bestuurders en de kop kon worden losgekoppeld om hem aan de scheepshuid te kleven. Spannend van begin tot eind. kWeet niet meer in welke haven en welke schepen betrokken waren. Ik schat dat de film van WO II was en in een Chinese, Japanse of ? afspeelt. Kweet geen namen, titel, etc.Wie helpt mij aan aanwijzingen??? Picardo

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Picardo Bekijk bericht
    Ik ben al ruim 20 jaar verzamelaar van duikbootfilms. Ik doe een beroep op jullie gezamelijke kennis over oude duikbootfilms. Als tiener zag ik voor 1960 een zw/witfilm over het tot zinken brengen van een oorlogsschip door gebruik te maken van een bemande torpedo. Daarop 2 zitplaatsen met bedieningspanelen voor de bestuurders en de kop kon worden losgekoppeld om hem aan de scheepshuid te kleven. Spannend van begin tot eind. kWeet niet meer in welke haven en welke schepen betrokken waren. Ik schat dat de film van WO II was en in een Chinese, Japanse of ? afspeelt. Kweet geen namen, titel, etc.Wie helpt mij aan aanwijzingen??? Picardo
    Is dat Above Us The Waves?

  8. #8

    Standaard

    Mijn favoriete duikboot film is nog steeds Ice Station Zebra uit 1968 met Rock Hudson, Ernest Borgnine en Patrick McGoohan.

  9. #9

    Standaard

    Ik heb gisteren ' Greyhound ' met Tom Hanks gekeken.Wat een belacheljk film De U-Boats gaan het gevecht aan met een destroyer op het water....Echt lachwekkend !!!!
    Trouwens de series van ' Das Boot " vond ik erg goed.....

    Lorelei uit Japan is ook een leuk duikboot film

    https://www.imdb.com/title/tt0406941/?ref_=nv_sr_srsg_5

    gr, Vince.

  10. #10

    Standaard

    Deze is ook leuk: Kursk

    B movie tip: Black water met Jean Claude Van Damme

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door navarone Bekijk bericht
    Mijn favoriete duikboot film is nog steeds Ice Station Zebra uit 1968 met Rock Hudson, Ernest Borgnine en Patrick McGoohan.
    Heb ik wel gezien, maar hoot eigenlijk ook in mijn verzameling. Picardo

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vince curtin Bekijk bericht
    Ik heb gisteren ' Greyhound ' met Tom Hanks gekeken.Wat een belacheljk film De U-Boats gaan het gevecht aan met een destroyer op het water....Echt lachwekkend !!!!
    Trouwens de series van ' Das Boot " vond ik erg goed.....

    Lorelei uit Japan is ook een leuk duikboot film

    https://www.imdb.com/title/tt0406941/?ref_=nv_sr_srsg_5

    gr, Vince.
    Ik begrijp niet wat er zo belachelijk is aan de film? De slag heeft niet daadwerkelijk plaatsgevonden, de film is gebaseerd op een boek, maar "Though fictional, the Forester book is deeply researched and noted for its accurate depiction of naval warfare." Hier kun je er meer over lezen.

    Ik vond het trouwens zeker wel een aardige film. En lekker kort, dat mag ook wel een keer .

    @Picardo: is het nou Above Us The Waves?

  13. #13

    Standaard

    Bedankt voor de link JP ...interessante artikel maar hier zijn sommige van de min punten van Greyhound in mijn mening :

    1.Ik betwijfel of een U-boot ooit overdag met een machine gun toe to toe ging met een destroyer op het surface..Een machine geweer tegen grote guns..nee

    2. De manier hoe de U-boot commander gaat pesten op de radio en wolf geluiden gaat maken !!!.come on

    3.Hanks is in bijna elke beeld en blijft het zelfde opdrachten geven over en over..

    4. De schip stopt in het midden van het gevecht om een begrafenis to doen met drie U-Boats om hun heen

    5. Omdat het 2020 is moet er een donkere akteur zijn maar zijn enige funktie is om een dienblad met eten vier of vijf maal aan Hanks te geven.

    6.De CGI ziet er nep uit en er is helemaal geen karakter developement. Het is alleen maar Hanks, Hanks, Hanks.

    7.Al dat zwaaien op een troop ship/Liner op het einde.....wat doet een troop ship in een merchant convoi ?? Is nooit gebeurt...die gingen altijd alleen en snel !!!


    Is een film om een keer te zien maar nooit meer voor mij ...maar ja, dat is alleen mijn mening

  14. #14

    Standaard

    Hier nog een paar voor je lijstje.

    Voyage To The Bottom Of The Sea
    Fantastic Voyage
    The Neptune Factor
    Operation Petticoat
    Grey Lady Down
    "A man's got to know his limitations", ...

  15. #15

    Standaard

    Ik zag er een paar weken geleden nog eentje die ik niet kende: On the Beach

    Niet een pure "duikbootfilm" maar wel eentje waarin een duikboot een belangrijk onderdeel van het verhaal vormt.

  16. #16

    Standaard

    Kijk anders hier eens tussen

    IMDB-lijst met duikboot-films
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  17. #17

    Standaard

    Deze 3 vond ik erg spannend.. vooral U571 Het geluid van die film is erg goed op blu ray.








    Laatst aangepast door Driekus : 11-08-2020 om 10:48

  18. #18

    Standaard

    Vreemd eigenlijk dat The Abyss nog niet is genoemd.

    Er zijn trouwens nog wel tig andere meer scifi-achtige duikboot-films weet ik, maar die ken ik niet echt. Iemand nog tips in dat specifieke deel-genre?

  19. #19

    Standaard

    Het zou leuk zijn als Picardo een antwoord geeft,maar dat zal teveel gevraagd zijn. Volgende keer doe ik geen moeite meer als een nieuw forumlid een vraag stelt, sorry ...

  20. #20

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •