Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 71 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mijn TV stuk, wie helpt kiezen? Tis de32PS9520 geworden!

    Hi, na 13 jaar trouwe dienst heeft mijn blaupunkt TV (70cm) het begeven.
    Na zorgvuldig overdenken hebben we besloten om voor een CRT te gaan, van minimaal dezelfde grootte, liefst iets groter.

    De keuze's zijn dan al erg beperkt, namelijk:
    Philips 32PW8739 (32inch)
    Philips 32PW9520 (32inch)
    Philips 36PW8719 (36inch)
    JVC AV32X5B (32inch)

    Philips hebbben imho mooie beeldbuizen en na vandaag wat philips, JVC, Panasoinic, Thomson en JVC gezien te hebben, zal het toch een Philips worden. Nu ga ik morgen naar Correct oim dus een neiuwe uit te kiezen, maar welke?
    wie kan mij voor morgen (zondag 29 januari 2006) 1100 uur een goed advies geven?
    Ik weet dat het kort dag is, maar het is even niet anders.
    Vast bij voorbaat dank!

  2. #2

    Standaard

    Ik zou niemand een "gewone" tv adviseren.

    We zijn toch allemaal filmliefhebber hier, dus willen we naar een zo goed mogelijk scherm kijken en het liefst erg groot.
    Be a man go buy yourself a plasma !!!

  3. #3

    Standaard

    Ben je niet bang dat als je beeldbuis er mee stopt, dat er geen nieuwe meer voorradig is.
    Dit aangezien de fabriek zins gisteren in nederland is opgedoekt.
    Sony KLV-V40A10E TFT, Sony RDR-HX900 HDD recorder, Sony RDR-HX725 HDD recorder, Yamaha RX-V1200RDS Receiver, Sony DVP-NS92V, Yamaha YST-SW90 Subwoofer, JBL S10 speakers x 6, Samsung DCB-9401R digitale ontvanger (casema)

  4. #4

    Standaard

    Ik snap je advies, echter het beeld van een plasma of LCD is op zich niet slecht, maar de prijs staat me momenteel niet zo aan.

    Even klein voorbeeld:
    de 36inch philips CRT kost +/- 899 euro. Dat is 91,4cm, 82cm effectief beeld.
    Een 32inch LCD heeft dezelfde beelddiagonaal en kost minimaal 1400 euro
    Een 32inch plasma is amper te krijgen, de kleinste beginnen meestal bij 37inch en dat is dan wel 106cm effectief beeld.

    Op 4 meter kijkafstand is een plasma mij te groot, een LCD te duur dus blijft er weinig over. Bovendien vind ik de beeldkwaliteit van een LCD TV van 1400 euro tov een CRT van 899 euro eigenlijk niet vergelijkbaar. Dat zou dus beteken dat ik nog dieper in de buidel moet tasten voor een gelijkwaardig beeld en dus minimaal het dubbele uit moet geven alleen maar zodat mijn TV zo mooi plat is. Laat de media iedereen maar gek maken, ik vind een CRT nog steeds mooier dan een LCD of plasma en prijstechnisch gezien snap ik al helemaal niet waarom zoveel mensen een LCD of plasma kopen. Maar daar ben ik denk ik te nuchter voor.

    Maar ik moet wel toegeven dat het design van sommige LCD TV's erg mooi is, maar daar koop ik hem niet voor.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Micha H
    Ben je niet bang dat als je beeldbuis er mee stopt, dat er geen nieuwe meer voorradig is.
    Dit aangezien de fabriek zins gisteren in nederland is opgedoekt.
    Als dat het geval is, zal dat hopelijk niet binnen nu en 3 jaar gebeuren. Een fatsoenlijke CRT heeft bij normaal gebruik een levensduur van ongeveer 8-10 jaar, en dan koop ik tegen die tijd wel weer een andere :wink: .

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Laat de media iedereen maar gek maken, ik vind een CRT nog steeds mooier dan een LCD of plasma en prijstechnisch gezien snap ik al helemaal niet waarom zoveel mensen een LCD of plasma kopen. Maar daar ben ik denk ik te nuchter voor.
    .
    Ik vind dat je gelijk hebt. CRT geeft nog beste beeld.
    Ik zelf wil wel HD gaan gebruiken en mn PC kunnen aansluiten dus ik ga waarschijnlijk wel voor LCD. Maar de beeldkwaliteit is me na vele winkel bezoeken vaak tegen gevallen.Meestal hebben ze in de winkel een HD of DVD feed en dan is het allemaal prachtig maar zodra ik een kabel signaal zie valt het vies tegen. Plasma ziet er dan beter uit maar dat is weer erg duur en vaak geen goede resolutie voor HD of PC.

    Ik wacht voorlopig nog met aanschaffen.. gelukkig heb ik nog een panasonic CRT staan...

    Wat trouwens ook een mogelijkheid is: een wat goedkopere CRT (bijv. KV32CS70 voor 545,-) aanschaffen en dan over 2 jaar een LCD aanschaffen. Tegen die tijd zijn ze een stuk beter en goedkoper.

    Heb je die sony KV32CS70 al gezien? mooie tv voor weinig geld. (goed getest ook)

  7. #7

    Standaard

    Blij dat ik een medestander heb gevonden, al weet ik dat er meer zijn, maar het is allemaal wat kort dag ineens.

    Van een 70cm Blaupunkt naar een 55cm idl TV is ook niets hoor, al is die Lidl TV best scherp.
    Daarom wil ik gewoon nu een minimaal 32inch CRT TV.

    Ik heb de Sony wel gezien, maar het beeld van Philips spreekt mij net wat beter aan, maar dat schijnt een kwestie van smaak/persoonlijke voorkeur te zijn. Maar als ik nu een CRT koop, hoop ik toch minimaal 5 jaar verder te zijn voordat ik weer een nieuwe koop. Wat het dan wordt zien we dan wel weer :wink:.
    HD is leuk, maar vooral ook nog ver weg imho.
    k kijk af en toe DVD en voor de rest gewoon kabel, dus HD is voorlopig nog niet mijn ding.

  8. #8

    Standaard

    Ik zou zelf geen CRT meer kopen maar als ik het toch zou doen dan zou het uit bovenstaand lijstje de Philips 32PW9520 worden. Philips heeft bij mij nog steeds een goeie reputatie als het gaat om tv's en van dit rijtje is dit het nieuwste toestel en heeft ie als enige Pixel Plus.

  9. #9

    Standaard

    Pixelplus 2 zelfs.

    Zelf zat ik ook al tegen deze aan te hikken trouwens, juist door die pixelplus 2 en die lichtsensor voor auto contrast spreekt me wel aan (als die goed werkt dan).

    Ik ga nu slapen, kijk morgen hier nog even voordat ik de deur uitga en dan post ik morgen wel welke het geworden is

  10. #10

    Standaard

    Ik kan je absoluut geen ongelijk geven in het kijken naar een CRT tv. Ik heb vandaag staan koekeloeren in verschillende winkels (zelf ook aan het kijken) en ik ben nog niet overtuigd van het nut van een LCD tv, laat staan HDtv. Echter, Philflows idee spreekt mij meer aan, ik denk dat je met een tv van 5-600 euro ook minstens vijf jaar met plezier kunt kijken en afwachten of die HD hype werkelijk wat oplevert, mocht dan over drie jaar al blijken dat HD regelmatig gebruikt wordt dan is het net wat minder zonde van het geld om over te stappen. Ik weet echter niet of jij het prijsverschil in beeldkwaliteit ziet, ikzelf zou (als "arme" student) er niet zo heel veel problemen mee hebben om voor een lagere prijs een beetje op te offeren.

  11. #11

    Standaard

    Gezien de geven info zou ik ook gaan voor de 32PW9520. Qua design spreekt deze me trouwens ook aan, dus niet alleen qua specs.

    Als je Blaupukt gewent bent is een Philips een betere keus dan Sony. Blaupunkt maakt(e) veel gebruik van Philips en is derhalve vergelijkbaar, Sony heeft een hele eigen style. Beide merken botsen dan ook. Iemand die altijd een Sony heeft gehad zal niet snel voor Philips gaan en andersom dus ook.

    Ik zelf heb bewust destijds toen mijn tv kapot ging gekozen voor een 24"(mijn opvatting is hoe groter het beeld hoe meer de beperkte beeldlijnen uitgetrokken worden en hoe meer het beeld er onder leid, maar dit is ook afhankelijk van de kijk afstand, dus die 32"zal goed gaan in jouw geval).

    Persoonlijk hoop ik trouwens ook dat de 30" HD-CRT modellen van Philips ook in Europa geleverd zullen gaan worden met de PAL standaard zodra HD echt zijn intrede doet.
    Dat is toch een geweldige combinatie:
    30"CRT
    HDTV
    Progressive Scan
    Component en HDMI connectie
    S/PDIF uit.

    Waarom brengt "onze" Philips nu niet zoiets hier op de markt, maar alleen in de VS?
    (Ja ik weet dat daar HDtv al bijna standaard is en dat ze daarom daar verkrijgbaar zijn en hier niet, maar ik mag toch wel al dromen?)

  12. #12

    Standaard

    Je argumentatie om voor CRT te gaan volg ik helemaal. Ook al zal bij ons de volgende w.s. een Plasma zijn. Onze TV doet het na 15 jaar echter nog steeds. CRT geeft echter (nog net) een beter beeld dan een goede Plasma zoals de Pana 37pa50 (ong € 1.500).
    Overigens is een 37"plasma, wat idd het minimum is wat je nu kunt krijgen, 94cm effectief ipv 106. Das de 42". Volgens Panasonic (US) zou de kijkafstand bij plasma en LCD 2,5x de diagonaal zijn en bij 4 meter dus 160cm! Ik moet er niet aan denken en vind op 4 meter de 37" voorlopig het max. Kan me wel voorstelen dat bij HD dit gaat gelden. Maar dan moet wel alles ook in HD worden uitgezonden anders zit je naar een blokkendoos te kijken.
    Welke te nemen? Dat kan ik je van een CRT niet precies zeggen. Daar kijk ik nauwelijks naar om eerder genoemde reden. Wel weet ik dat ik het beeld van LCD, zeker ook van Philips, veel te scherp vindt en vaak lijkt het of ze om objecten heen een lijntje hebben getekend. Zeker bij pixel plus TV's. Een aantal vrienden hebben zo'n PP(1) CRT apparaat en die hebben dat ook allemaal. Ik zie bovendien zeer vaak vervorming bij bewegende beelden. Ook bij kleine/ langzame bewegingen. De processor kan het gewoon niet bijhouden. Als je een keer voetbal kijkt (doe ik bijna nooit overigens) en de bal wordt gevolgd door de camara dan zie je geen gras maar een groene waas. Voor mij zeer storend. Aan jou of je dat ook vindt, maar kijk dus goed naar ook bewegende beelden.
    En mocht je toch in de verleiding komen om voor een platte te gaan; LCD haalt het niet bij Plasma. LCD kan door mijn vrouw ook nauwelijks naar gekeken worden aangezien zij erg gevoelige ogen heeft en bijna direct hoofdpijn krijgt bij LCD's. Ook als ze door de media de hemel in geprezen worden.
    Waar je nog even kan kijken; http://www.homecinemachoice.com/revi...ategory=CRTTVs Wellicht staat jou keuze er tussen. Succes in ieder geval.

  13. #13

    Standaard

    Ook ik heb korte tijd geleden voor de keuze gestaan. Ik ben gegaan voor de beste prijs/kwaliteitsverhouding. En dan kom je dus inderdaad uit op CRT. Ikwilde tevens niet teveel geld uitgeven met al dat HD-geweld in het vooruitzicht. Ik kwam uiteindelijk uit op een Sony KV-32CS71 voor €500,-. Die heb ik vervolgens aan een ISF-callibratie onderworpen (€130,-) en zie: voor relatief weinig centjes heb ik een uitstekende tussenoplossing waar ik dagelijks met heel veel plezier naar kijk. ISF-callibratie is echt een aanrader en zeker het overwegen waard, ook voor een wat goedkopere tv! Succes met je keuze!

  14. #14

    Standaard

    Persoonlijk zou ik voor een CRT gaan. Inderdaad de prijzen zijn er ook niet echt na om een LCD aan te schaffen voor wat je kunt krijgen.
    2 weken geleden ook een nieuwe tv (crt) aangeschaft.
    De JVC HV 32P37SUE met progressive ingang en DIST (JVC versie van pixelplus ofzo iets vertelde ze me)
    De prijs mocht er ook wezen voor 750 euro incl. meubel.

    Wat de verkopers me ook vertellen over de toekomst. Niks is nog allemaal zeker. Al die verschillende HD voorbereidingen. Allemaal probeerde ze me over te halen op een lcd te kopen.
    Nou mooi niet. CRT nog steeds toppie!
    Maar nogmaals dat is puur persoonlijk. Er zijn natuurlijk altijd mensen die zweren bij een Plasma of een LCD.
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan den Nijs
    Ik kwam uiteindelijk uit op een Sony KV-32CS71 voor €500,-.
    Goede deal! Waar heb je die gehaald?

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    HD is leuk, maar vooral ook nog ver weg imho.
    Zo ver weg als je zelf wilt. Het net staat vol met 720p films.

  17. #17
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    HD is leuk, maar vooral ook nog ver weg imho.
    Zo ver weg als je zelf wilt. Het net staat vol met 720p films.
    en philips komt voor de vakantie al met de eerste high def spelers ...

  18. #18

    Standaard

    Edgar, ik ben te laat met reageren zie ik maar van die tv's zou ik je die 36 inch Philips adviseren als je die echt voor een scherpe prijs kunt krijgen.

    Groot en goed beeld voor een goede prijs. :wink:

    Ps. Was je blij toen je oude tv kapot ging????
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #19

    Standaard

    Als men toch een plat scherm willen kopen met HD in het vooruitzicht, kunje idd beter minimaal een jaar wachten.
    Ze zeggen dat 1080 de standaard in Europa wordt, maar al die verkopers proberen je een 780 door de strot te duwen.

    Onbegrijpelijk dat deze vorm van "oplichting" gewoon mag. Tuurlijk kunnen ze het signaal aan, tuurlijk geeft het een mooi plaatje....maar het is geen 1080, maar gewoon 1080 teruggeschaald naar 780, hoe mooi ook, het blijft terugconverteren.

    Ik wacht wel lekker af wat er gaat gebeuren. Ik laat me nu even niet door mooie demo's gek maken, en het WK is wel het laatste wat me boeit in HD.

    Het enige nuttige voor HD is films en series IMHO
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  20. #20

    Standaard Re: Mijn TV is (eindelijk) stuk, wat nu, wie helpt mij kieze

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    wie kan mij voor morgen (zondag 29 januari 2006) 1100 uur een goed advies geven?
    Ik weet dat het kort dag is, maar het is even niet anders.
    Vast bij voorbaat dank!
    En Edgar, welke is het geworden ?

  21. #21

    Standaard Re: Mijn TV is (eindelijk) stuk, wat nu, wie helpt mij kieze

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    wie kan mij voor morgen (zondag 29 januari 2006) 1100 uur een goed advies geven?
    Ik weet dat het kort dag is, maar het is even niet anders.
    Vast bij voorbaat dank!
    En Edgar, welke is het geworden ?
    Die staat nu waarschijnlijk te kijken hoe die die doos in zn auto kan krijgen omdat de TV dan wel niet te groot is....maar die doos die er bij zit
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  22. #22

    Standaard

    Het grappige is dat alle tv's in de winkel op dezelfde source aangesloten zijn, daarom is het beeld van een plasma of lcd vaak net zo mooi of lelijk als die van een crt.
    Ga nu maar eens diezelfde lcd/plasma op een HD source aansluiten, geloof me er gaat een nieuwe wereld voor je open zo mooi als dat is, dan zie je pas het werkelijke verschil tussen een goeie crt en een goeie lcd/plasma. We zijn toch allemaal film liefhebber hier, en dan willen we toch films op en zo mooi scherm met bijhorende source kijken ? dan is alleen maar HD genoeg, crt verbleekt hierbij. Als je HD kijkt zoals je het hoort te kijken dan lijkt het net alsof je jaren naar je crt hebt gekeken met een filter ervoor.
    Aan de meeste reakties trouwens hier krijg ik het idee dat de meeste mensen niet weten hoe mooi HD kan zijn, als je maar een goed scherm koopt en films en games op HD formaat afspeelt.

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Het grappige is dat alle tv's in de winkel op dezelfde source aangesloten zijn, daarom is het beeld van een plasma of lcd vaak net zo mooi of lelijk als die van een crt.
    Ga nu maar eens diezelfde lcd/plasma op een HD source aansluiten, geloof me er gaat een nieuwe wereld voor je open zo mooi als dat is, dan zie je pas het werkelijke verschil tussen een goeie crt en een goeie lcd/plasma. We zijn toch allemaal film liefhebber hier, en dan willen we toch films op en zo mooi scherm met bijhorende source kijken ? dan is alleen maar HD genoeg, crt verbleekt hierbij. Als je HD kijkt zoals je het hoort te kijken dan lijkt het net alsof je jaren naar je crt hebt gekeken met een filter ervoor.
    Aan de meeste reakties trouwens hier krijg ik het idee dat de meeste mensen niet weten hoe mooi HD kan zijn, als je maar een goed scherm koopt en films en games op HD formaat afspeelt.
    Dat is allemaal wel waar maar budgetten spelen ook een rol, helaas vaak een hele grote rol en dan bedoel ik dat niet in positieve zin. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    Dat is allemaal wel waar maar budgetten spelen ook een rol, helaas vaak een hele grote rol en dan bedoel ik dat niet in positieve zin.
    Tuurlijk is je budget bepalend voor wat je kan kopen, echter lees ik ook veel reakties van mensen die het wel kunnen betalen maar als excuus aanvoeren dat crt bijna net zo mooi is als HD plasma/lcd. Dit is absoluut niet waar, een goed HD scherm vaagt crt weg.
    Dat je meer moet betalen voor een plasma/lcd is waar maar je krijgt er ook zoveel voor terug. Voormij is het vergelijk makkelijk, kijk je veel dan is tv belangrijk voor je en is de meerprijs te rechtvaardigen. Dan ga je toch een keer niet op vakantie, want dat is vaak het bedrag wat een goeie plasma/lcd kost, en dan heb je wel extreem veel meer kijk plezier.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Dat is allemaal wel waar maar budgetten spelen ook een rol, helaas vaak een hele grote rol en dan bedoel ik dat niet in positieve zin.
    Tuurlijk is je budget bepalend voor wat je kan kopen, echter lees ik ook veel reakties van mensen die het wel kunnen betalen maar als excuus aanvoeren dat crt bijna net zo mooi is als HD plasma/lcd. Dit is absoluut niet waar, een goed HD scherm vaagt crt weg.
    Dat je meer moet betalen voor een plasma/lcd is waar maar je krijgt er ook zoveel voor terug. Voormij is het vergelijk makkelijk, kijk je veel dan is tv belangrijk voor je en is de meerprijs te rechtvaardigen. Dan ga je toch een keer niet op vakantie, want dat is vaak het bedrag wat een goeie plasma/lcd kost, en dan heb je wel extreem veel meer kijk plezier.
    Waar LCD compleet de mist in gaat is als je in een verduisterde kamer film met veel donkere scenes wilt kijken. Dan is er gewoon geen zwart meer, maar een soort lamp waar je in kijk. Ja, je kan met de brightness spelen, maar een scherm van 1500 euro kopen om het te proberen vind ik een iets te grote gok. Dus moet ik helaas afgaan om mijn eigen pc scherm en hoe het in de winkel staat, want ik ken momenteel geen mensen die een van de laatste LCD's hebben. Overigens hoor ik hele goede dingen over een Toshiba 32WL58P, maar als je dan de goede dingen over SED en OLED hoor dan ben ik zeker geneigd om af te wachten
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •