Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 71 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    To HD or not to HD
    To CRT or not to CRT
    To LCD or not to LCD
    To Plasma or not to Plamsa

    Dat zijn vragen waar ieder een eigen mening bij heeft, en bijbehorende argumenten.

    Op dit moment is het in Europa zo dat als je een TV wil hebben die HD beelden aan kan je aangewezen bent op LCD of Plasma. Je kunt hier helaas geen CRT krijgen die "HD-Ready" is. Om dan nu een CRT met een dvd signaal te gaan vergelijken met een HD-Ready Plasma met een HD-demo als source is natuurlijk krom. Wat dat betreft is het vergelijk met op beide een nu nog gangbare dvd bron eerlijker, want dat is het geen waar we voorlopig nog veelal naar zullen kijken op een dergelijk scherm.
    Als je dan zonodig een vergelijk van LCD en CRT in HD wil doen neem dan het volgende.
    Een zeer goede LCD monitor voor de pc (let wel op dat deze een resolutie van 1920 x 1080 minimaal aan kan!) en een goede CRT monitor die 1920 x 1080 aan kan (mijn eigen 19" philips gaat tot 1920 x 1440.
    Speel dan op beide schermen dezelfde demo en beoordeel dan. Het mooie van de CRT monitor is vervolgens ook nog eens dat op alle resoluties het beeld goed blijft, terwijl de LCD toch maar op een resolutie optimaal is en bij de andere een deel van vooral de scherpte verliest.
    Persoonlijk kom ik bij een dergelijk vergelijk uit op crt, maar dat is persoonlijk.

    Maar ga niet een HD scherm met HD demo vergelijken met een CRT scherm met een normale bron, tuurlijk is het HD-scherm dan scherper etc.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan den Nijs
    Ik kwam uiteindelijk uit op een Sony KV-32CS71 voor €500,-.
    Goede deal! Waar heb je die gehaald?
    Dit was een paar maanden geleden een actie bij de lokale Scheer&Foppen in Heerhugowaard.

  3. #28

    Standaard

    Maar ga niet een HD scherm met HD demo vergelijken met een CRT scherm met een normale bron, tuurlijk is het HD-scherm dan scherper etc.
    En waarom zou je dit niet vergelijken ? het is geen verreweg toekomst meer, het staat voor de deur en in Amerika al mainstream. De eerste HD spelers zijn daar reeds verkrijgbaar en van de zomer hier ook. Dan kijk ik braveheart in HD en jij op je CRT, drie keer raden wie meer geniet.

    De mainstream zal ook niet snel overstappen op HD tot de prijzen nog verder zakken, ook omdat de mainstream maar af en toe een dvd-tje kijkt. De echte liefhebber doet dat eerder, deze groep weet dus inmiddels hoeveel mooier HD is dan het pal formaat.

    De meeste anti plasma / pro crt uitspraken komen voornamelijk van crt bezitters die geen plasma hebben of in elk geval niet gezien hebben waartoe een HD scherm instaat is. Ga naar een speciaalzaak en ga kijken wat een HD source op een HD scherm tovert en overtuig je zelf

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Maar ga niet een HD scherm met HD demo vergelijken met een CRT scherm met een normale bron, tuurlijk is het HD-scherm dan scherper etc.
    En waarom zou je dit niet vergelijken ? het is geen verreweg toekomst meer, het staat voor de deur en in Amerika al mainstream. De eerste HD spelers zijn daar reeds verkrijgbaar en van de zomer hier ook. Dan kijk ik braveheart in HD en jij op je CRT, drie keer raden wie meer geniet.

    De mainstream zal ook niet snel overstappen op HD tot de prijzen nog verder zakken, ook omdat de mainstream maar af en toe een dvd-tje kijkt. De echte liefhebber doet dat eerder, deze groep weet dus inmiddels hoeveel mooier HD is dan het pal formaat.

    De meeste anti plasma / pro crt uitspraken komen voornamelijk van crt bezitters die geen plasma hebben of in elk geval niet gezien hebben waartoe een HD scherm instaat is. Ga naar een speciaalzaak en ga kijken wat een HD source op een HD scherm tovert en overtuig je zelf
    Volgens mij moet je dit niet vergelijking omdat het niet eerlijk is. Soort van appels met peren vergelijken dus. Of een videoband op een crt scherm vergelijken met een dvd op een plasmascherm.... :wink:

    Een gewone dvd op een crt vind ik in veel gevallen mooier dan op een plasma/lcd en ja er zijn uitzonderingen waarbij de plasma's/lcd's zeker meekunnen in de strijd om het mooiste beeld.

    Een hd bron op een goede HD plasma/lcd is inderdaad vele malen mooier dan een gewone dvd op een crt.
    Iemand die dat niet ziet die, die eeeeh, nou ja, die zal wel gewoon tevreden zijn met een all in one setje op een hele oude al dan niet kleuren tv of zo... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #30

    Standaard

    Volgens mij moet je dit niet vergelijking omdat het niet eerlijk is. Soort van appels met peren vergelijken dus. Of een videoband op een crt scherm vergelijken met een dvd op een plasmascherm....
    Ik zie niet waarom het niet "eerlijk" is, het heeft ook niks met eerlijk te maken, het is er en dus kan je het vergelijken. Het enige "oneerlijke" is dat het een stuk duurder is, maar voor mezelf als game/film liefhebber is dat te rechtvaardigen. Ik game en kijk film in HD en ik moet er niet aan denken om weer terug te gaan naar crt.

  6. #31

    Standaard

    Ja ik heb HD-bronnen op LCD en Plasma schermen gezien, ook op 1920x1080 plasma schermen. Ja dit zag er goed uit. Beter dan een DVD op een CRT (althans op de plasma, op lcd blijf ik dit tegenvallen vinden). Dat heb je mij ook niet zien ontkennen.

    Maar waneer 2 dingen vergeleken worden moet je wel zorgen dat ze het zelfde kunnen. Anders krijg je appels die je met peren vergelijkt. Of een kleurenafdruk van een kleurenprinter met een zwartwit matrix afdruk.
    Vergelijk je een Plasma en een CRT met een DVD dan wint voor mij PERSOONLIJK de CRT.
    Daarnaast zijn Amerika ook diverse CRT's in de handel met full HDTV resolutie (sony bijvoorbeeld tot 36").
    Persoonlijk hoop ik dat die modellen ook in europa gaan komen zodra hdtv mainstream gaat worden.
    Als je dus HD beelden op een scherm wil vergelijken vergelijk dan een Plasma met een HD CRT en bepaal dan wat beter is.

    En over wie er meer geniet maak ik me niet druk.

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan den Nijs
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Stephan den Nijs
    Ik kwam uiteindelijk uit op een Sony KV-32CS71 voor €500,-.
    Goede deal! Waar heb je die gehaald?
    Dit was een paar maanden geleden een actie bij de lokale Scheer&Foppen in Heerhugowaard.
    Das toevallig.
    Daar heb ik mijn JVC van 750,- vandaan. Alleen in een filiaal in Arnhem.
    Pioneer VSX-D2011 Receiver /Cambridge Azur 540D dvdspeler Panasonic Viera TX-32LX600F/X/Pioneer DV-400 regiovrij
    HD-DVDS (55) BLURAY (6)

  8. #33

    Standaard

    Maar waneer 2 dingen vergeleken worden moet je wel zorgen dat ze het zelfde kunnen. Anders krijg je appels die je met peren vergelijkt. Of een kleurenafdruk van een kleurenprinter met een zwartwit matrix afdruk.
    De vergelijking is er omdat ze er zijn, men vergelijkt toch ook een opel en een bmw simpelweg omdat ZE er zijn, de bmw wint overigens
    HD plasma is zoveel mooier dan crt pal dat voor mij de keus makkelijk was.

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Volgens mij moet je dit niet vergelijking omdat het niet eerlijk is. Soort van appels met peren vergelijken dus. Of een videoband op een crt scherm vergelijken met een dvd op een plasmascherm....
    Ik zie niet waarom het niet "eerlijk" is, het heeft ook niks met eerlijk te maken, het is er en dus kan je het vergelijken. Het enige "oneerlijke" is dat het een stuk duurder is, maar voor mezelf als game/film liefhebber is dat te rechtvaardigen. Ik game en kijk film in HD en ik moet er niet aan denken om weer terug te gaan naar crt.
    Hoezo 'ik kijk film in HD'????????
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    De vergelijking is er omdat ze er zijn, men vergelijkt toch ook een opel en een bmw simpelweg omdat ZE er zijn, de bmw wint overigens
    HD plasma is zoveel mooier dan crt pal dat voor mij de keus makkelijk was.
    Oke, HD CRT's zijn er vergelijk die dan.

    Dan nog iets wat vergelijk je Opel vs. BMW of Astra GTC vs. 316i of Movano vs. 760i.
    Op welk punt vergelijk je ze. Verbruik, hoeveelheid personen dat er in kunnen, snelheid, acceleratie etc..
    Je ziet hier wellicht duidelijker in dat een eerlijke uitgangs positie nodig is voor een vergelijk.
    De Astra GTC 2.0 Turbo (200pk) zul je niet met de 316i vergelijken maar wellicht met de 325Ci of 330Ci Beide hebben ongeveer 200 pk, coupe.
    De opel heeft een top van 234 km/h de 325Ci 240 en de 330Ci 250.
    Op topsnelheid wint BMW, op bankrekening kledering ook. Maar wie weet overal? (persoonlijke keuze. Mijne zal heel anders uitvallen (geen van beide, beide foei lelijk)

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Waar LCD compleet de mist in gaat is als je in een verduisterde kamer film met veel donkere scenes wilt kijken. Dan is er gewoon geen zwart meer, maar een soort lamp waar je in kijk.
    Mwoah, de techniek gaat ook vooruit hoor. Ik heb een nieuw model Sony en daar merk ik niets van het door jouw beschreven gedrag. Zwart is bij dat ding gewoon zwart: ook in een verduisterde kamer.

    In z'n algemeenheid gaat de techniek iedere paar maanden weer een stap vooruit. De LCD-tv's van een paar jaar geleden kun je wat dat betreft absoluut niet vergelijken met die van vandaag. Dit soort tv's zijn qua beeldkwaliteit momenteel best wel vergelijkbaar met CRT's en ik durf te wedden dat de kwaliteit volgend jaar dermate verder verbeterd is dat we dit soort discussies niet meer zullen hebben. :wink:

  12. #37

    Standaard

    Hoezo 'ik kijk film in HD'????????
    Ja das eigenlijk niet echt een goede zin, maar is meer bedoeld zoals de amerikanen zeggen "Watch movies in HD" oftewel ik kijk films met als bron HD op een HD scherm.

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Waar LCD compleet de mist in gaat is als je in een verduisterde kamer film met veel donkere scenes wilt kijken. Dan is er gewoon geen zwart meer, maar een soort lamp waar je in kijk.
    Mwoah, de techniek gaat ook vooruit hoor. Ik heb een nieuw model Sony en daar merk ik niets van het door jouw beschreven gedrag. Zwart is bij dat ding gewoon zwart: ook in een verduisterde kamer.

    In z'n algemeenheid gaat de techniek iedere paar maanden weer een stap vooruit. De LCD-tv's van een paar jaar geleden kun je wat dat betreft absoluut niet vergelijken met die van vandaag. Dit soort tv's zijn qua beeldkwaliteit momenteel best wel vergelijkbaar met CRT's en ik durf te wedden dat de kwaliteit volgend jaar dermate verder verbeterd is dat we dit soort discussies niet meer zullen hebben. :wink:
    Nou ja, vandaar ook dat ik de Toshiba 32WL58P aanhaalde, waarbij men zei dat het al een stuk beter is geworden, maar mn gevoel zegt dan: Tja...een stuk beter, maar nog niet zo goed als een CRT. Platter en lichter....dat weer wel
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Hoezo 'ik kijk film in HD'????????
    Ja das eigenlijk niet echt een goede zin, maar is meer bedoeld zoals de amerikanen zeggen "Watch movies in HD" oftewel ik kijk films met als bron HD op een HD scherm.
    Hoezo is dat geen goede zin? ik kijk film in hoge definitie. Lijkt mij niks mis mee.

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Het grappige is dat alle tv's in de winkel op dezelfde source aangesloten zijn, daarom is het beeld van een plasma of lcd vaak net zo mooi of lelijk als die van een crt..
    niet mee eens. Als je een crt, plasma en lcd op een normaal kabel signaal ziet, dan vind ik
    de CRT mooi
    de plasma best goed
    de LCD redelijk tot slecht

    Ik dan heb ik het over de "top" LCD's van Panasonic, Sony, Samsung en Loewe.

    Ik heb wel goede hoop dat die LCD's er een stuk beter uit zien met UPC digitaal. Als iemand een winkel weet waar je dat kunt zien dan hoor ik het graag.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Als men toch een plat scherm willen kopen met HD in het vooruitzicht, kunje idd beter minimaal een jaar wachten.
    Ze zeggen dat 1080 de standaard in Europa wordt, maar al die verkopers proberen je een 780 door de strot te duwen.

    Onbegrijpelijk dat deze vorm van "oplichting" gewoon mag. Tuurlijk kunnen ze het signaal aan, tuurlijk geeft het een mooi plaatje....maar het is geen 1080, maar gewoon 1080 teruggeschaald naar 780, hoe mooi ook, het blijft terugconverteren.
    Ik ben het met je eens dat wachten wellicht de beste strategie is op dit moment. De eerste 1080p is trouwens al wel verkrijgbaar, een 37 inch Amoi.
    (goed verkrijgbaar in duitsland, nederland weet ik niet)

  17. #42

    Standaard

    als ik moest kiezen tussen een Philips of een Sony CRT, wist ik het wel.
    PHILIPS! die heeft een zeer hoog zap gehalte, en niet zoals Sony dat je eerst een seconde moet wachten om een zender over te slaan.

  18. #43

    Standaard

    Hmm,ik weet niet of ik nu wel voor een CRT van Philips zou gaan,er stond vorige week in de krant,dat ier iets van 700 mensen uit moeten op de divisie beeldbuizen.

    Het lijkt me dan zo,dat Philips binnen afzienbare tijd,misschien wel helemaal gaat stoppen met het produceren van die dingen

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Hoezo 'ik kijk film in HD'????????
    Ja das eigenlijk niet echt een goede zin, maar is meer bedoeld zoals de amerikanen zeggen "Watch movies in HD" oftewel ik kijk films met als bron HD op een HD scherm.
    Nou, dan ben jij een van de weinige met HD films ter beschikking.... :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #45

    Standaard

    Nou, dan ben jij een van de weinige met HD films ter beschikking....
    Vriend van me neemt het op via de satteliet, beelden zijn echt prachtig en zoals gezegd daar kan geen normale crt tegenop. Voor mij kan de introduktie van hd-dvd niet snel genoeg gaan.

  21. #46

    Standaard

    OK ik zal jullie niet langer in spanning houden:

    Er staat nu bij ons thuis een Philips 32PW9520 te pronken. Bij Correct in de aanbieding voor 649 euro exlc 8euro weggooibelasting. Totaal dus 657 euro voor een 32inch CRT. Bedankt mediagekke idioten die massaal op LCD en plasma zijn overgegaan! Een zelfde grootte CRT kostte een jaar geleden nog ruim 1200 euro!

    Na wat modderen toch al die beeldverbeteraars (pixelplus 2 en allerlei andere scherpte en diepte instellingen) uitgezet, dan is het beeld nog steeds gewoon goed! Net even een stukje Sin City erop gedraaid, halleluja hemeltjelief mijn god en nog meer uitroepen, wat een schitterend beeld ineens. Dat trekt geen enkele plasma of LCD volgens mij. Prachtig strak zwart. Qua geluid, gewoon op stereo zetten, want dat blikken nepsurround klinkt alsof je een walkman op speakers in een koekblik hebt liggen.

    En ohja, Alexander, stiekum was ik idd best een klein beetje blij. Mijn vrouw dacht eerst dat ik voor zo een platte wilde gaan omdat ik haar wilde laten hoe het design van zo'n apparaat eruitzag, met name LG en Samsung zien er namelijk wel mooi uit. Maar qua beeld, jongens 32inch voor 657 euro, dan moet je echt in 2500+ eurie klasse gaan zoeken voor een vergelijkbaar beeld. Wie is er dan gek?

    Voor de liefhebbers:

    Specs:
    Beeld/Display
    Hoogte-/breedteverhouding : 16:9
    Schermdiameter (inch) : 32 inch
    Schermdiameter in centimeters : 82 cm
    Zichtbare schermdiameter : 76 cm
    Schermtype : Real Flat-beeldbuis
    Beeldverbetering : Pixel Plus 2, Digital Crystal Clear, Active Control met lichtsensor, Digital Natural Motion, Dynamic Auto Focus, Widescreen Plus, Digitale ruisonderdrukking
    Schermverbetering : Anti-reflectie
    Beeldverwerking : 100 Hz Digital Scan
    Gemakkelijk te installeren : Automatische zenderinstallatie (ACI), Automatisch afstemsysteem (ATS), Automatisch opslaan, Fijnafstemming, PLL digitaal afstemmen, Plug & Play, Sorteren
    Gebruiksgemak : Grafische gebruikersinterface, Bediening aan de bovenzijde, Automatische volumeregelaar (AVL), Smart Picture Control, Smart Sound Control, Beeld vastzetten
    Type afstandsbediening : RCTE05SLS05
    Teletekst : Easytext-geheugen voor 1200 pagina's
    Teletekstverbeteringen : Habit Watch, Programma-informatieregel op scherm, Woord zoeken
    Aanpassingen van beeldformaat : 4:3, 6 breedbeeldmodi, Auto Format, Continue zoom, Verschuiving ondertitel en koptekst, Subtitle zoom, Superwide, Signaalbit voor breedbeeld, Zoom 14:9, Zoom 16:9, Breedbeeld, Verbreed 4:3
    Klok : Sleeptimer, Smart Clock
    Aantal SCARTS : 2
    Extern 1 SCART : CVBS in/uit, RGB
    Extern 2 SCART : CVBS in/uit, S-video in
    Andere aansluitingen : Constant niveau stereo uit
    Aansluitingen aan de voor- en zijkant : Audio links/rechts in, S-video in, Video in,
    Energieverbruik : 109 W
    Stroomverbruik in stand-by stand : <3 W
    Netstroom : AC 220 - 240 V +/-

    Ik ben blij!!!!!!!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Ik ben blij!!!!!!!
    En dat Edgar is het enige wat echt belangrijk is (nou ja, en je vrouw dan) Van harte en geniet ze!

  23. #48

    Standaard

    Net even een stukje Sin City erop gedraaid, halleluja hemeltjelief mijn god en nog meer uitroepen, wat een schitterend beeld ineens. Dat trekt geen enkele plasma of LCD volgens mij.
    Gefeliciteerd met je scherm, maar om bovenstaande opmerking moest ik toch wel heel even over de grond rollen van het lachen ........ kwartiertje maar

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Net even een stukje Sin City erop gedraaid, halleluja hemeltjelief mijn god en nog meer uitroepen, wat een schitterend beeld ineens. Dat trekt geen enkele plasma of LCD volgens mij.
    Gefeliciteerd met je scherm, maar om bovenstaande opmerking moest ik toch wel heel even over de grond rollen van het lachen ........ kwartiertje maar
    Er is anders niks mis met Sin City hoor

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Net even een stukje Sin City erop gedraaid, halleluja hemeltjelief mijn god en nog meer uitroepen, wat een schitterend beeld ineens. Dat trekt geen enkele plasma of LCD volgens mij.
    Gefeliciteerd met je scherm, maar om bovenstaande opmerking moest ik toch wel heel even over de grond rollen van het lachen ........ kwartiertje maar
    Pietse, wat ben jij een bekrompen persoon...

    1. Het is namelijk vrij onbehoorlijk iemand uit te lachen die zojuist een aankoop heeft gedaan voor een x-budget en daar bijzonder blij mee is om wat voor reden dan ook.

    en

    2. Op pagina 1 schrijf je:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Het enige "oneerlijke" is dat het een stuk duurder is, maar voor mezelf als game/film liefhebber is dat te rechtvaardigen.
    En schrijf je enkele posts hierboven:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Vriend van me neemt het op via de satteliet, beelden zijn echt prachtig en zoals gezegd daar kan geen normale crt tegenop. Voor mij kan de introduktie van hd-dvd niet snel genoeg gaan.
    Koop dan zelf zo'n satteliet....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •