Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 71 van 71 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Net even een stukje Sin City erop gedraaid, halleluja hemeltjelief mijn god en nog meer uitroepen, wat een schitterend beeld ineens. Dat trekt geen enkele plasma of LCD volgens mij.
    Gefeliciteerd met je scherm, maar om bovenstaande opmerking moest ik toch wel heel even over de grond rollen van het lachen ........ kwartiertje maar
    Dat mag hoor, maar ik ben nog geen enkele betaalbare LCD of plasma tegengekomen die zo strak weergaf. Wellicht had ik dat er beter bij kunnen zetten zodat de opmerking minder resoluut zou zijn.

  2. #52

    Standaard

    Pietse, wat ben jij een bekrompen persoon...

    1. Het is namelijk vrij onbehoorlijk iemand uit te lachen die zojuist een aankoop heeft gedaan voor een x-budget en daar bijzonder blij mee is om wat voor reden dan ook.

    2. Op pagina 1 schrijf je:

    Pietse schreef:
    Het enige "oneerlijke" is dat het een stuk duurder is, maar voor mezelf als game/film liefhebber is dat te rechtvaardigen.
    Ach ja ieder zijn mening, maar als je een crt beter vindt dan een HD plasma dan moet ik toch wel even lachen, mag ik ? (van jou niet)






    Pietse schreef:
    Vriend van me neemt het op via de satteliet, beelden zijn echt prachtig en zoals gezegd daar kan geen normale crt tegenop. Voor mij kan de introduktie van hd-dvd niet snel genoeg gaan.


    Koop dan zelf zo'n satteliet....
    Weet je hoe duur die krengen wel niet zijn, mistens een paar honderd miljoen, misschien zelfs wel een paar miljard. Misschien kunnen we met een groepje wat geld bij elkaar leggen en een 2ehands op te kop tikken

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ach ja ieder zijn mening, maar als je een crt beter vindt dan een HD plasma dan moet ik toch wel even lachen, mag ik ? (van jou niet)
    Jawel, maar dat is iets anders dan iemand uitlachen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Koop dan zelf zo'n satteliet....
    Weet je hoe duur die krengen wel niet zijn, mistens een paar honderd miljoen, misschien zelfs wel een paar miljard. Misschien kunnen we met een groepje wat geld bij elkaar leggen en een 2ehands op te kop tikken
    Zeker als ook blijkt dat je zelf ook niet aanschaft wat je predikt (en daar vervolgens heel flauw op reageert als je er op aangesproken wordt)

  4. #54

    Standaard

    Komop dames....niet zo kattig

    Feli Edgar, ben best jaloers. Ik wil ook een nieuwe tv want ik wordt gestoord van mn JVC (28") maar wil toch w88 tot plat een goed alternatief is (ook in een betaalbare prijsklasse) Een 32 gaat net niet in onze kast passen door de speakers die ernaast zitten En 28" is gewoon geen optie voor mijn afstand (3,5-4 m) vind ik.

    HD gaat denk ik niet zo'n schok teweegbrengen als nu gebracht wordt (hoop ik)

    Ik heb het idee dat tot de maten 32 misschien zelfs 37" die hoge resoluties helemaal niet zo interessant gaan zijn op een kijkafstand van ongeveer 3,5-4 meter.

    In de winkel ziet het er prachtig uit, maar van afstand zie ik weinig tot geen verschil. Als ik het mnis heb zal ik wel "gecorrigeerd" worden denk ik.Laat me maar weten.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset

    Ik heb het idee dat tot de maten 32 misschien zelfs 37" die hoge resoluties helemaal niet zo interessant gaan zijn op een kijkafstand van ongeveer 3,5-4 meter.

    In de winkel ziet het er prachtig uit, maar van afstand zie ik weinig tot geen verschil. Als ik het mnis heb zal ik wel "gecorrigeerd" worden denk ik.Laat me maar weten.
    In diverse winkels zie ik uitzendingen met een autorace en dat ziet er toch bijzonder scherp uit. Zeker wel een verschil met een gewone dvd. De vraag is alleen of de gemiddelde consument het ook zo interessant zal vinden. Eigenlijk dezelfde discussie met SACD en betere surroundsets. De gemiddelde consument is heel snel tevreden en is van mening dat gewoon dvd op een 'groot' scherm al goed genoeg is.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #56

    Standaard

    Dank Basset, het was pure noodzaak. Nu stond er een 55cm TV van de slaapkamer (van lidl) beneden en dat kijkt echt niet op 4meter afstand.

    Mijn beweegredenen voor een CRT waren eigenlijk simpel:
    a) een LCD kost minimaal het dubbele van een CRT.
    b) het meeste wat ik kijk is DVD en gewoon kabel TV
    c) HD heb ik niet, en zal ik ook niet op korte termijn aanschaffen
    d) op een normaal kabel signaal valt een LCD of plasma imho nog steeds tegen.
    e) wil je een goede LCD of Plasma, moet je heel diep in de buidel tasten terwijl een CRT momenteel niet zo veel meer kost.
    f) ik heb sony's, JVC's, Philips allemaal bekeken op mijn kijkafstand (4meter) en dan kwam voor mij de philips het mooist uit de bus.
    g) projectieTV heb ik nog aan gedacht, maar er is niet zo veel meer te vinden bovendien moet ik dan mijn huidige meubel wegdoen (incl alle rotzooi die erin ligt :wink: )

    IMHO is LCD/Plasma leuk maar waarom zou ik ruim 3000 euro uitgeven voor een joekel van een scherm waar ik eigenlijk veel te dicht op zit en me dus ga storen ipv genieten? CRT's komen nu in de uitverkoop en worden bijna als iets vies beschouwd, ten onrechte vind ik. Maar ik profiteer er wel van. Zoals ik al zei, groter is niet mooi meer.

    overigens voor diegene die het nieuws enigzins gevolgd hebben, de philips fabriek die dichtgaat is te wijten aan LG (Philips-LG) die geen beeldbuizen meer wil maken.

  7. #57

    Standaard

    Jawel, maar dat is iets anders dan iemand uitlachen.
    Nee ik lach niemand uit, ik zou zeggen lees eens goed voor je antwoord. Ik lach omdat hij een crt net zo scherp vind als een HD.



    Weet je hoe duur die krengen wel niet zijn, mistens een paar honderd miljoen, misschien zelfs wel een paar miljard. Misschien kunnen we met een groepje wat geld bij elkaar leggen en een 2ehands op te kop tikken

    Zeker als ook blijkt dat je zelf ook niet aanschaft wat je predikt (en daar vervolgens heel flauw op reageert als je er op aangesproken wordt)
    Ten eerste maakte ik een geintje over de sattaliet zelf, en ..... ik heb ooit een behoorlijke goede schotel set gehad en niks dan ellende. Aanschaffen is dus geen probleem zoals je ziet.
    Voorlopig voor mij dus geen schotel meer, en gezien de ontwikkelingen bij de kabelmaatschappijen heb ik die voorlopig ook niet meer nodig. De drie grote jongens zijn allemaal hun netwerk aan het verglazen, straks is er dus genoeg bandbreedte om in HD uit te gaan zenden. Satteliet ontvangst voor de consument zoals het nu gaat zal toch verdwijnen, dat zal overgaan op het satteliet telefoon principe. Je zal straks een klein kaste ter grote van een gsm telefoon naast je tv kunnen plaasten om zo satteliet te ontvangen, veel mobieler dus. Dan nog moet ik maar zien of sattaliet het wel red tegen glasvezel.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Jawel, maar dat is iets anders dan iemand uitlachen.
    Nee ik lach niemand uit, ik zou zeggen lees eens goed voor je antwoord. Ik lach omdat hij een crt net zo scherp vind als een HD.
    Dan moet je zelf ook goed lezen, ik heb nergens een HD met een CRT vergeleken, alleen in mijn enthousiasme alle Plasma's en LCD's over een kam geschoren. Maar goed, dat is nu allemaal uit de weg. misverstandje, interpretatieverschil of hoe je het ook noemen wil. niets aan de hand dus.



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Weet je hoe duur die krengen wel niet zijn, mistens een paar honderd miljoen, misschien zelfs wel een paar miljard. Misschien kunnen we met een groepje wat geld bij elkaar leggen en een 2ehands op te kop tikken

    Zeker als ook blijkt dat je zelf ook niet aanschaft wat je predikt (en daar vervolgens heel flauw op reageert als je er op aangesproken wordt)
    Ten eerste maakte ik een geintje over de sattaliet zelf, en ..... ik heb ooit een behoorlijke goede schotel set gehad en niks dan ellende. Aanschaffen is dus geen probleem zoals je ziet.
    Voorlopig voor mij dus geen schotel meer, en gezien de ontwikkelingen bij de kabelmaatschappijen heb ik die voorlopig ook niet meer nodig. De drie grote jongens zijn allemaal hun netwerk aan het verglazen, straks is er dus genoeg bandbreedte om in HD uit te gaan zenden. Satteliet ontvangst voor de consument zoals het nu gaat zal toch verdwijnen, dat zal overgaan op het satteliet telefoon principe. Je zal straks een klein kaste ter grote van een gsm telefoon naast je tv kunnen plaasten om zo satteliet te ontvangen, veel mobieler dus. Dan nog moet ik maar zien of sattaliet het wel red tegen glasvezel.
    Je hebt daar een goed punt, echter digitale TV is pas nu goed beschikbaar en het regent nog steeds klachten over diverse providers. Een glasvezel HD aanbod zal nog wel lang op laten wachten vermoed ik zo. Daarnaast blijf je zitten met het feit of het pakket wat je van de kabelprovider krijgt wel naar jouw wens is. Veel schotels worden aangeschaft voor een betere kwaliteit maar nog vaker voor meer/andere zenders.

    sattelietontvangst thuis vs glasvezel thuis?
    Ik denk dat het allemaal zwaarder zal afhangen van de beschikbaarheid van vrije zenders op de sattelieten, abonnementskosten en aangeboden pakketen dan de kwaliteit. Immers de markt bepaald en de media bepaald wat de markt bepaald. Kijk maar naar LCD en CRT schermen.

  9. #59

    Standaard

    Hmmm, misschien wel een nieuw topic of discussie waard?

    HD, op welk formaat op welke afstand zinnig?


    32" vanaf welke afstand is een hoge resolutie niet meer zinvol?
    37" idem
    42" idem

    Hier zou ik wel een een vergelijking van willen zien.

    Dit zijn de 3 gangbare maten denk ik. 28" is denk ik niet interessant.

    Ik ga een topic openen denk ik
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  10. #60

    Standaard

    Edgar?

    Is het niet de 9520? Dat zie ik ieder geval op de site van Philips.

    Anyway, onderteund deze ook progressive scan?
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  11. #61

    Standaard

    Basset het is de 9520, je hebt helemaal gelijk. Ik heb de progressive scan van mijn DVD meteen eens aangezet gisteravond laat en het is mij niet duidelijk of de TV zelf het ondersteund, het was in ieder geval wel een mooier beeld.

    Voor wat betreft HD en grootte van het scherm, dat hangt volledig van je kijkafstand af. Heb je een groot scherm en zit je er relatief dicht op dan is HD denk ik wel degelijk zinvol. Hoe verder je ervanaf zit, hoe minder het verschil zichtbaar is, maar dat gaat niet gelijktijdig op. Tot een bepaalde afstand is het verschil nog steeds goed zichtbaar kwam ik zondag ook achter, ik denk dat ik toch gauw een meter of 8 ervanaf stond, maar het verschil tussen HD met HD bron en niet HD met dezelfde bron was zichtbaar.

  12. #62

    Standaard

    Gefeliciteerd Edgar met je nieuwe tv en dat je er maar een hoop kijkplezier van mag beleven

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Haarmans
    Gefeliciteerd Edgar met je nieuwe tv en dat je er maar een hoop kijkplezier van mag beleven
    Thanx Sander!

  14. #64

    Standaard

    Wat mij opvalt is dat de laatste generaties van CRT's een slechtere beeldkwaliteit hebben als deze van zo een 10 jaar geleden.

    Dit komt omdat ze teveel digitale beeldbewerking gebruiken bij de nieuwe generaties.

    Persoonlijk vind ik ook dat 50HZ crt's een beter beeld hebben als de 100HZ versies.
    Ht set : Tv : Pioneer Plasma pdp-435xde, Speakers KLIPSCH RF3; Blue-ray : Sony BDP-S300B; Receiver : Sony 850 QS;

  15. #65
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door olifantmaxim
    Wat mij opvalt is dat de laatste generaties van CRT's een slechtere beeldkwaliteit hebben als deze van zo een 10 jaar geleden.

    Dit komt omdat ze teveel digitale beeldbewerking gebruiken bij de nieuwe generaties.
    Ja.
    Persoonlijk vind ik ook dat 50HZ crt's een beter beeld hebben als de 100HZ versies.
    Dit kan ik dan weer niet met je eens zijn maargoed, is verders ook niet belangrijk.

    Edgar heeft prijstechnisch gezien de beste keuze gemaakt die mogelijk was.

    Aan de andere kant kan ie nu niet echt mee moet de toekomst die op korte termijn zal komen en al is eigenlijk voor zover je daarin mee wilt gaan. (HD verhaal)

    Eén ding is zeker, Edgar geniet zeker voor de volle 100% met zijn aanwinst.

  16. #66

    Standaard

    De TV staat inmiddels alweer een tijdej en ik moet zeggen, ik heb geen spijt van mijn aankoop. Mijn ervaringen:

    Mogelijkheden : De digitale beeldverbeteraars zijn leuk, maar geven soms wat rare effecten, vooral bij snelle beeldwisselingen met veel kleur. Daarom staan ze dus gewoon uit en dan nog ziet het beeld er gewoon goed uit. Er zit ook Incredible surround en Virtual Surround geluidsinstellingen op, evenals loudness, en een aantal voorgeprogrammeerde instellingen.Als je per uitzending een andere instelling zou kiezen zou het geluid wel te pruimen zijn, maar wie gaat per uitzending nou steeds zijn geludisinstellingen aanpassen? Dus standaard met een lichte curve in de equalizer klinkt hij het best op alle soorten uitzendingen. De loudness niet aandoen, tenzij je graag wilt weten hoe zou klinken als je TV kijkt in een groot blik.

    Beeld algemeen : Enige wat ik wel jammer vindt is de TV bij 4:3 uitzendingen gaat inzoomen waardoor de ondertitels soms een stukje onderkant missen en niet gewoon overschakelt naar 4:3 modus. Dat is wel heel eenvoudig te verhelpen, maar per zender en uitzending verschilt dat nogal eens dus moet je af en toe het beeld wat omhoog schuiven en dan weer wat naar beneden. Beetje jammer, aan de andere kant werkt die zoom best goed, want je hebt niet van die uitgerekte beelden.

    Beeld DVD : DVD's, dat is natuurlijk het allerleukst om te kijken! Ik had eerst de progressive scan aangezet, maar dan lijkt het net of er een soort verborgen boodschap over het scherm schuift. Die dus maar weer uitgezet en nu is het beeld goed. Vorig weekeinde Shrek gekeken met de kinderen, en ik zag toch een aantal kleinigheden die ik op de oude TV nooit zag, simpelweg omdat het beeld zo lekker scherp is nu.

    Geluid : Dat is nu echt een minpunt van deze TV, maar volgens mij geld dat voor bijna alle neiuwe TV's. Gelukkig koop je een TV niet om het geluid. Wat een blikkerig geluid, zelfs zonder incredible surround of zelfs virtual surround klinkt het eigenlijk niet. Ik heb voor de grap de oude blaupunkt nog eens opengeschroefd die wel goed klonk en zag meteen de oorzaak: oude TV's hadden houten behuizingen, nieuwe TV's zijn van kunststof. Dat verschil manifesteerd zich dus voornamelijk in het geluid. Maarja, zolang ik de TV uitzendingen toch niet echt in surround hoef, kan ik nog wel mee leven en bij DVD's gaat de HT aan, dus het is geen ramp.

    Afstandbediening : Mooi slank apparaat, ziet er strak uit. Handig zijn de smarttoetsen die rechtstreeks naar een bepaald menu gaan (beeld instellingen/geluid/breedbeeld instellingen) en de smarttoets voor een aantal beeldverbeteraars. Raar is alleen dat de functies die onder die laatste knop zitten niet vanuit het gewone menu bereikbaar zijn, alle andere functies wel. De menu's verschijnen geanimeerd, maar reageren wat vertraagd. Je kunt met de AB nog 5 andere philips apparaten aansturen. Mocht je de AB kwijtraken zitten aan de bovenkant van de TV ook nog knoppen om in de menu's te komen, en uiteraard volume en zender knoppen.

    Totaal : Geen slechte koop, goed strak beeld, leuke AB maar qua geluid verre van goed. Alleen jammer dat 4:3 en 16:9 niet kan worden ingesteld om automatisch te schakelen, maar alleen een zoomfunctie wordt gebruikt om 4:3 in zoveel mogelijk in 16:9 weer te geven. Handig zijn de smarttoetsen op de AB. Digitale beeldverbeteraars zijn leuk, maar eigenlijk iets te. De TV kan best zonder. Zoek je een TV met goed beeld, is dit een goede keuze, wil je ook een goed geluid, sla hem dan maar over.

  17. #67

    Standaard

    goede review!

    ben ook een beetje aan het kijken naar een CRT als tussenstap naar Plasma/LCD. Mijn oude tv zal het niet eeuwig volhouden dus ben al een beetje aan het rondkijken....

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Eén ding is zeker, Edgar geniet zeker voor de volle 100% met zijn aanwinst.
    En daar gaat het tenslotte om.

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Beeld algemeen : Enige wat ik wel jammer vindt is de TV bij 4:3 ....
    Op zich zou dit makkelijk op te lossen moeten zijn.

    Ik heb zelf ook een philips breedbeeld, een 60 cm model.
    Sommige modellen hebben in een van de installatie menus de optie om automatisch beeldformaat schakelingen uit te zetten. Dat zou je dan gewoon moeten kiezen.
    Dit houdt nl. niet in dat hij niet meer van "4:3" naar "zoom 16:9" (analoge breedbeeld uitzendingen (palplus)) of "breedbeeld" (anamorphe dvd's) springt. Als de tv die opdracht via het signaal krijgt blijft hij dit gewoon doen, maar hij stopt dan wel met het op eigen initiatief zoomen van het beeld. (Dat wat jij omschrijft).

    Heeft je tv die optie niet dan zou je gewoon hardnekkig moeten zijn en zelf telkens bij een 4:3 uitzending terug schakelen naar de echte 4:3 stand. Dit was bij mij ook het geval.
    De tv leert dan wat jou wensen zijn en zal dan ook gaan stoppen met het schakelen / zoomen.

    Wat het geluid betreft. de "persoonlijke" stand doet hij bij mij voldoende om mee te leven, maar zodra ik naar een van de andere modi als theater, virtual surround etc ga dan klinken de lage tonen (niet alleen de bass maar ook de tonen daar net boven) erg krakend. Niet om aan te horen, maar ja je geeft het al aan, een blok plastic.

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sicco
    goede review!

    ben ook een beetje aan het kijken naar een CRT als tussenstap naar Plasma/LCD. Mijn oude tv zal het niet eeuwig volhouden dus ben al een beetje aan het rondkijken....
    deze TV is een 32 inch breedbeeld en kostte slechte 657 (incl 8euro weggooibelasting). Zet dat tegenover een plasma of LCD en de keus lijkt mij duidelijk. Als je niet van plan bent om op korte termijn HD te gaan gebruiken heeft juist nu CRT eigenlijke de beste prijs-kwaliteit om aan te schaffen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Heeft je tv die optie niet dan zou je gewoon hardnekkig moeten zijn en zelf telkens bij een 4:3 uitzending terug schakelen naar de echte 4:3 stand. Dit was bij mij ook het geval.
    De tv leert dan wat jou wensen zijn en zal dan ook gaan stoppen met het schakelen / zoomen.
    Zou op zich idd een goed idee zijn, ware het niet ik nog iemand thuis heb die de volgende mening is toegedaan:
    ik heb nu een breedbeeld dus moet het hele beeld ook gevuld zijn. Dan mis ik maar iets van de subs, ik wil niet van die zwarte strepen links en rechts. :wink: :wink: :wink:

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit
    Zou op zich idd een goed idee zijn, ware het niet ik nog iemand thuis heb die de volgende mening is toegedaan:
    ik heb nu een breedbeeld dus moet het hele beeld ook gevuld zijn. Dan mis ik maar iets van de subs, ik wil niet van die zwarte strepen links en rechts. :wink: :wink: :wink:
    Dat soort mensen kan ik, die zijn inderdaad nogal lastig

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •