De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1
    Loek Verheijen
    Guest

    Standaard (On)nauwkeurigheid Guide plus

    Beste mensen,

    ik ben sinds een paar dagen in het bezit van de Pioneer 530Hs. Geweldig apparaat! Alles vrij snel aan de praat gekregen gelukkig.
    Vooral Guide plus is erg eenvoudig, maar....
    het werkt niet zoals het zou moeten. De programmatijden die in het Guide plus systeem staan, komen soms niet overeen met de werkelijke uitzendtijden (en op Teletekst). Zo wou ik bijvoorbeeld van het weekend de TV-makelaar opnemen. Guide plus: 21.00 - 21.30 uur, Teletekst: 21.11 - 21.41 uur.
    Het gevolg is dat als je de opname wilt bekijken de eerste 10 minuten geen Tv-makelaar is en de laatste 10 minuten van Tv-makelaar er niet op staan! Zo ook '24' later op de avond.
    Hebben jullie hier ook ervaringen mee??
    Op deze manier wordt dit systeem heel onbetrouwbaar!
    Oplossing is natuurlijke extra tijd voor en achter bij te programmeren, maar dit is tegenstrijdig met de eenvoud zoals het zou moeten werken. Dan kan je net zo goed de normale timeropname gebruiken.
    Of is het mogelijk om standaard extra tijd voor en achter te programmeren bij Guide plus (nog niet gevonden)?
    Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen/oplossingen!

    Groeten, Loek.

  2. #2

    Standaard

    Gebruik gewoon de ShowView codes uit je tv-gids. Da's wat nauwkeuriger dan het vaak zeer irritante Guide plus systeem.

    Als je extra tijd voor en achter wilt instellen kun je volgens mij beter gewoon handmatig voorprogrammeren met de tijdlijn-functie.

  3. #3

    Standaard

    Ik neem zelf vaak wat extra tijd om te programeren en doe het dan ook handmatig, of via showview. Daarna controleer ik de tijden met teletekst en indien mogelijk zet ik VPC/PDS aan. Helaas doen de commerciele zenders hier niet aan mee. Voordeel van PDC is dat je alleen de begintijd moet invullen zoals die oorspronkelijk gepland was (dus niet de verlate) de eindtijd doet er niet meer aantoe, hij stopt zodra het VPS/PDC signaal over gaat naar het volgende programma.

  4. #4

    Standaard

    Heb ik zelf vaak ook last van. Guide+ is niet nauwkeurig en heb regelmatig ook al eens wat gemist.

    Stel het nu gewoon zelf handmatig in. Dus kwartier voor en nadat het Veronica Magazine zegt dat het begint of afloopt.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  5. #5
    Ruud Vorstermans
    Guest

    Standaard

    Ik heb ook de Pioneer en programmeer mbv Guideplus, maar daarna pas ik handmatig de begin- en eindtijd aan.

    Bijkomend voordeel is dat de tekst vanuit Guideplus wordt overgenomen 8)

  6. #6

    Standaard

    d'r is volgens mij bijna geen programma dat op de minuut precies begint en eindigt zoals het in de gids/guide staat. Dus ik gebruik Guide+ alleen om relatief snel een programma te kiezen voor opnemen (titel staat dan ook gelijk goed), en dan pas ik handmatig de tijden en bij behoefte de kwaliteit aan.

  7. #7

    Standaard

    Ik neem 9 van de 10 keer op met guide en stel standaard 10 minuten extra in, dat is maar 1 extra druk op de knop. dus tot nu toe geen problemen.
    Laatste aanschaf nr. 1620 "nights in Rodanthe"

    foto's van collectie | al mijn films bij imdb | dvdprofiler

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    ... en indien mogelijk zet ik VPC/PDS aan. Helaas doen de commerciele zenders hier niet aan mee. Voordeel van PDC is dat je alleen de begintijd moet invullen zoals die oorspronkelijk gepland was (dus niet de verlate) de eindtijd doet er niet meer aantoe, hij stopt zodra het VPS/PDC signaal over gaat naar het volgende programma.
    Ook bij PDC geldt helaas dat ze in Hiversum soms zitten te slapen en dat de tijden (ook de aangepaste) niet voldoende up to date zijn waardoor de recorder soms toch te laat start en/of te vroeg stopt. En zelf aanpassen van de opnametijd werkt averechts want dan wordt de uitzendinjg helemaal NIET opgenomen.

  9. #9

    Standaard

    Weet iemand of er DVD/Harddisk recorders zijn die met een teletekst menu op kunnen nemen? Dan lijkt dit probleem uit de wereld.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Speedy
    Weet iemand of er DVD/Harddisk recorders zijn die met een teletekst menu op kunnen nemen? Dan lijkt dit probleem uit de wereld.
    Met teletekst programmeren is qua tijden hetzelfde als met showview, EPG, en guide+. Juist PDC onderscheidt zich daarvan omdat wijzigingen meestal in het laatste uur pas worden aangepast, ook op teletektst, de oorspronkelijke PDC-tijden staan dan in paars (meestal apart op te roepen). Het PDC-signaal komt dan op die aangepaste tijd waar de recorder op reageert. Behalve die paar keer dat ze dus zitten te slapen, en dan is teletekst ook niet aangepast.

  11. #11

    Standaard

    Hoe krijg jij het tv signaal. Via de kabel of digitaal via bijvoorbeeld KPN?

  12. #12

    Standaard

    Geen enkele methode is perfect. Ik heb in het verleden nog wel eens VPS/PDC gebruikt, maar dan miste je nog wel eens een minuut aan de voor of achterkant en hier kun je niets aan doen. Stel je nl. ruimer in, dan wordt het PDC signaal niet opgepikt. Dus wat mij betreft onbruikbaar.

    Als je 'zeker' wilt zijn dat je programma helemaal wordt opgenomen, dan zit er niets anders op dan handmatig programmeren of eerst via Guide Plus+ en hierna handmatig aanpassen. Ik persoonlijk vind deze laatste optie het handigste. Met een paar drukken op de knoppen is het programma ingesteld en je hebt meteen een correcte titel bij je opname staan. Volledig met de hand programmeren kan hier naar mijn mening niet tegenop.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •