Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 168 worden weergegeven.

Discussie: Firefly

  1. #1

    Standaard Firefly

    Een schande dat er nog geen discussiethread is over deze geweldige en veel te vroeg stopgezette sci-fi/western serie.

    Sindskort heb ik alle 14 episodes gezien en ben ik net als na de pilot zeer enthousiast. Deze serie heeft iets heel aparts over zich heen, iets dat andere sci-fi series en films missen. Met name in het begin van de tweede helft zitten de sterkste episodes met als uitblinker Out of Gas. Gezien het feit dat de film Serenity geen doorslaand succes was, verwacht ik niet dat er nog een waardig vervolg op de serie of nog een film komt. Het blijft helaas altijd weer om de centjes draaien bij mensen.

    En wat betreft de aanschaf, wat cdwow er momenteel voor vraagt (zeker als je nog kortingslinks en -vouchers) gebruikt is echt geen geld.

  2. #2

    Standaard

    Inderdaad, hier is nog geen exclusief Browncoat-topic. Bij deze dus. Je kan inderdaad voor dat geld de box mij CD wow niet laten liggen, ik heb 'm blind aangeschaft en er nog geen moment spijt van gehad.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Toen ik hoorde over de film Serenity en erachter kwam dat het een vervolg was op een serie heb ik deze direct aangeschaft. Een van de beste SF-series die ik gezien met een mix van western/SF/drama/actie. Zeer speciaal in ieder geval en hoop nog steeds dat de serie een tweede kans krijgt.

  4. #4

    Standaard

    Pas geleden de hele serie gezien en ook maar meteen Serenity aangeschaft.
    Jemig wat is het zonde dat de serie gestopt is. Zo ontzettend anders dan andere sci-fi series (al was het maar om het Chinees wat er af en toe tussendoor gegooid wordt).
    Prima uitgediepte karakters en een boeiend verhaal.
    Ik hoop dat de makers spoedig een netwerk zullen vinden die de serie wil gaan voortzetten.
    "I've seen things you people wouldn't believe"
    -Bladerunner-


  5. #5

    Standaard

    Firefly en Serenity

    Wat is Joss Whedon toch een held
    Bier.

  6. #6

    Standaard

    Geweldige serie, een werkelijk u-nie-ke combinatie van Sci-Fi en Western. Leuke characters, leuke verhaallijnen maar helaas veels te vroeg gestopt.

  7. #7

    Standaard

    Echt een hele goede serie. Zit alleen te twijfelen of ik deze bij cd-wow bestel met engelse ondertiteling of wacht tot juli als er ook een versie met NL ondertiteling komt. Zal dan wel een aanzienlijk prijsverschil zijn. Heb helaas serenity niet in de bios gezien, maar deze komt zeker in mijn collectie.

  8. #8

    Standaard

    Heeft die versie die je bij CDwow kan bestellen engelse subs ?
    Gewone of Hard of Hearing ?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Heeft die versie die je bij CDwow kan bestellen engelse subs ?
    Gewone of Hard of Hearing ?
    HoH, zie ook dvdcompare.net. Ik weet alleen niet welke versie het precies is, alleen dat die regio2+4 is. Als je deze echter bij cd-wow.net in je mandje doet komt er een waarschuwing van regio 10. Geen idee wat dat precies inhoud, aangezien er maar 6 regio's zijn. Als iemand hier antwoord op heeft, hoor ik het graag.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vonky
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Heeft die versie die je bij CDwow kan bestellen engelse subs ?
    Gewone of Hard of Hearing ?
    HoH, zie ook dvdcompare.net. Ik weet alleen niet welke versie het precies is, alleen dat die regio2+4 is. Als je deze echter bij cd-wow.net in je mandje doet komt er een waarschuwing van regio 10. Geen idee wat dat precies inhoud, aangezien er maar 6 regio's zijn. Als iemand hier antwoord op heeft, hoor ik het graag.
    Zie hier.

  11. #11

    Standaard

    Deze staat in bestelling.
    Ben erg benieuwd.
    25 euro is trouwens erg goedkoop :wink:

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Deze staat in bestelling.
    Ben erg benieuwd.
    25 euro is trouwens erg goedkoop :wink:
    Met de beste kortingslink (€2) en kortingsvoucher (€3) betaal je er maar €19,99 voor.

  13. #13

    Standaard

    Ik kan je garanderen dat je een paar dagen lang niks anders meer gaat willen zien!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Ik kan je garanderen dat je een paar dagen lang niks anders meer gaat willen zien!
    Daar kan ik me alleen maar bij aansluiten 8)

    Hoe zuur dat het na 14 afleveringen alweer voorbij is.....

  15. #15

    Standaard

    Inmiddels in bestelling voor €19,99. Zeker niet verkeerd voor zo'n goede serie. Ik had de serie al 1 keer eerder op tv gezien, nou eigenlijk 2 keer (later werd hij weer een keer 's avonds laat herhaald) en ben nu eindelijk tot koop overgegaan, want deze mag zeker niet ontbreken. Straks ook nog Serenity en dan is het feest helemaal compleet. Jammer dat deze dvd alleen met Engelse ondertiteling is, maar een grote ramp is dat nu ook weer niet. Bij dark angel ging het ook goed. Voordeel is dat je niet van die kromme vertalingen naar het Nederlands hebt.

  16. #16

    Standaard

    Ik heb net de 1e aflevering gezien (serenity).
    I'm now officially addicted :wink:

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vonky
    Inmiddels in bestelling voor €19,99. Zeker niet verkeerd voor zo'n goede serie. Ik had de serie al 1 keer eerder op tv gezien, nou eigenlijk 2 keer (later werd hij weer een keer 's avonds laat herhaald) en ben nu eindelijk tot koop overgegaan, want deze mag zeker niet ontbreken. Straks ook nog Serenity en dan is het feest helemaal compleet. Jammer dat deze dvd alleen met Engelse ondertiteling is, maar een grote ramp is dat nu ook weer niet. Bij dark angel ging het ook goed. Voordeel is dat je niet van die kromme vertalingen naar het Nederlands hebt.
    Er staan wel een paar kemels van fouten in de Engelse CC-ondertiteling... "Drugs are so cute" in plaats van "Drunks are so cute"? Tsk tsk tsk...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    Ik heb nu 2 DVD's (van de 4) gezien.
    Wat een geweldige serie zeg...........hoe heb ik dit kunnen missen
    Het is allemaal zo apart en wat me nog het meest verbaasde is de kwaliteit van de beelden. De spaceships en decors zijn van erg hoge kwaliteit. Van een TV serie had ik dit niet verwacht.

    Ik raad iedereen aan om deze serie eens te checken. Je hoeft echt geen SF liefhebber te zijn om dit te kunnen waarderen. De box is nu spotgoedkoop bij play of cdwow te bestellen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Ik heb nu 2 DVD's (van de 4) gezien.
    Wat een geweldige serie zeg...........hoe heb ik dit kunnen missen
    Heel eenvoudig: omdat er niet genoeg ruchtbaarheid aan gegeven werd. Of wordt. De reeks wordt hier in België nu pas voor de eerste maal op tv uitgezonden. Het is pas met het verschijnen van Serenity in de bioscopen dat mijn aandacht op de dead cheape dvd's getrokken werd. Na het afstruinen van het internet en de bijna unaniem lovende recensies plus het feit dat je de box voor een schijntje kon bestellen bij cdwow, was ik ook verkocht.

    Je moet overigens eens op www.rottentomatoes.com de (schaarse) negatieve recensies van Serenity napluizen: het valt me op dat die met zeer weinig sf-vakkennis zijn geschreven.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #20

    Standaard

    Ik houd me normaal niet zo bezig met tv-series, maar voor deze heb ik een uitzondering gemaakt. Ik heb de box ook blind aangeschaft bij cd-wow en ik had alle 14 afleveringen binnen een week gekeken. Echt een super shiny serie. De film Serenity heb ik nog niet gezien, maar dat wordt dus hoogstwaarschijnlijk mijn volgende aankoop.

  21. #21

    Standaard

    Is er misschien kans op een nieuwe serie Firefly afleveringen ?
    Door het succes van de Serenity film ?
    Vind het zo jammer dat het nu afgelopen is. Ben helemaal gek van de serie en de film.

  22. #22

    Standaard

    Prachtige parodie op Firefly is te vinden op de volgende site:
    http://www.mosquitoverse.com
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  23. #23

    Standaard

    Dedju toch. kheb net de serie en de film bekeken en ik kan niet begrijpen dat dit niet één van de successeries van de laatste jaren is. Alle verhalen zitten zo goed in mekaar en de cast is geweldig. Dit is tenminste een good old space-western zoals Star Wars ep. IV A New Hope. Joss Whedon toont aan dat je zelfs met een "beperkt" budget en een goed verhaal fantastische dingen kan doen. Hier kan George Lucas wat van leren (zie laatste SW-films). De reden waarom ik zo refereer naar Star Wars is omdat het personage van Mal eigenlijk een soort Han Solo is met ipv. een wookie, een prachtige vrouw. Ook die droge humor is verwant met Han Solo.
    Ik hoop dat er nog een Serenity Sequel mag komen maar de kans is klein omdat de film in de bioscoop geen winst heeft gemaakt. Joss heeft zelf al duidelijk gemaakt dat er zeker geen nieuwe serie komt. Hopelijk is de uiteindelijke winst met de verkoop van de dvd zo groot dat Universal toch groen licht geeft voor een vervolg.
    Er zijn trouwens fantastische sites voor Firefly-fans (of Browncoats) en één is super interessant.
    Het is een legale torrent-download-site van de documentaire "Done the Impossible". Het is het verhaal over de opkomst, de val en de hergeboorte van Firefly.
    De film "Serenity" is er eigenlijk gekomen dankzij de inspanningen van de fans.

    In de documentaire “done the impossible” vertellen de fans hun kant van het succes-verhaal. Ze leggen uit waarom en hoe ze erin geslaagd zijn om hun favoriete helden van het TV-scherm op het witte doek te krijgen.
    De kwaliteit van deze documentaire is zeer groot. Het is een goede aanvulling op de extras van Firefly en Serenity.

    Hier kan je de LEGALE torrent downloaden :
    http://www.legaltorrents.com/bit/don...ssible.torrent
    Je kan de dvd ervan ook kopen met enorm veel extras.
    http://www.donetheimpossible.com/index.php

    Ook kan je een petitie tekenen voor een tweede reeks :
    http://www.fireflyseason2.com/

    Hier een nederlandstalige fansite : http://www.browncoats.nl/bcindex.htm

    Ook interessant zijn de River Tam-sessions. Het waren promotionele filmpjes gemaakt voor promotie van de Serenity-film. Het is Joss Whedon die de gestoorde River interviewt. zie : http://www.session416.com/mirrors

  24. #24

    Standaard

    De reden dat het een bietje op starwars lijkt, is waarschijnlijk omdat Josh geinspireerd was door starwars (dat werd in iedergeval gemeld in de tijd dat ze nog in de preproduction waren van bezig waren van de serie)..

    Maarja misschien is het ook maar goed dat de serie gestopt is.. Klinkt misschien hard, maar bv Buffy werd na seizoen x ook erg saai...

    Nog zo'n leuke serie die helaas vroegtijdig gestorven is is IMHO Space above and beyond..

    En IMHO met de kosten van de technology today lijkt mij het ook doable om bv een serie te maken van Starship troopers, maar dan wel op basis van de Paul verhoeven versie, niet het magere slappe aftreksel van phil tippet want die was zo saai en slecht.. Maarja om de violence van de PV versie in een serie te verwerken krijg je denk ik niet aan het verstand van die domme studio bazen.... LOL...

  25. #25

    Standaard

    Serenity is een goede sf film. :wink:
    De film staat op zichzelf en is afgerond. Heb begrepen dat de film na de serie is gemaakt?!

    Liever 14 sterke afleveringen dan 100 in kwaliteit achteruitgaande!

Pagina 1 van 7 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •