Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 168 worden weergegeven.

Discussie: Firefly

  1. #26

    Standaard

    Space above and beyond is en was ook een goede sf serie!
    Citaat Oorspronkelijk gepost door SuperDre
    De reden dat het een bietje op starwars lijkt, is waarschijnlijk omdat Josh geinspireerd was door starwars (dat werd in iedergeval gemeld in de tijd dat ze nog in de preproduction waren van bezig waren van de serie)..

    Maarja misschien is het ook maar goed dat de serie gestopt is.. Klinkt misschien hard, maar bv Buffy werd na seizoen x ook erg saai...

    Nog zo'n leuke serie die helaas vroegtijdig gestorven is is IMHO Space above and beyond..

    En IMHO met de kosten van de technology today lijkt mij het ook doable om bv een serie te maken van Starship troopers, maar dan wel op basis van de Paul verhoeven versie, niet het magere slappe aftreksel van phil tippet want die was zo saai en slecht.. Maarja om de violence van de PV versie in een serie te verwerken krijg je denk ik niet aan het verstand van die domme studio bazen.... LOL...

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    Serenity is een goede sf film. :wink:
    De film staat op zichzelf en is afgerond. Heb begrepen dat de film na de serie is gemaakt?!
    [..]
    Een beetje erg afgerond als je 't mij vraagt..
    [spoiler:af91bfa6d5]2 hoofdpersonen dood.[/spoiler:af91bfa6d5]
    Afgezien daarvan was de film gewoon geweldig, net als de serie (die inderdaad vooraf ging aan de film). 't punt is alleen, ik heb nog altijd de hoop dat er ooit nog een 2de film of misschien zelfs seizoen komt, en die zal dan natuurlijk [spoiler:af91bfa6d5]zonder die 2 personen zijn, tenzij 't een prequel is.[/spoiler:af91bfa6d5]
    N/A

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol
    [
    Een beetje erg afgerond als je 't mij vraagt..
    [spoiler:8a2025bd9d]2 hoofdpersonen dood.[/spoiler:8a2025bd9d]
    Afgezien daarvan was de film gewoon geweldig, net als de serie (die inderdaad vooraf ging aan de film). 't punt is alleen, ik heb nog altijd de hoop dat er ooit nog een 2de film of misschien zelfs seizoen komt, en die zal dan natuurlijk [spoiler:8a2025bd9d]zonder die 2 personen zijn, tenzij 't een prequel is.[/spoiler:8a2025bd9d]
    Dat hoeft niet. De reeks kan nu ook [spoiler:8a2025bd9d]gemakkelijker wat schudden in de interne verhoudingen. River is nu piloot, maar is ze daar wel emotioneel stabiel genoeg voor? Hoe gaat Zoe de dood van haar echtgenoot verwerken? Jayne wilde maar al te graag de saaie dokter en zijn zotte zuster buitenflikkeren, maar nu de zotte zuster gepromoveerd is tot piloot, zal Jayne een ander slachtoffer moeten vinden. En komt er een nieuwe spirituele gids aanwaaien? Dat doet me een beetje denken aan de manier waarin in Farscape Zhaan werd uitgerangeerd ten voordele van Stark. Toch een beetje een aparte invalshoek. En wat gebeurt er verder met één van mijn favoriete personages, Kaylee? Blijft ze nog zo naïef of zijn de gebeurtenissen op Miranda zodanig blijven nasmeulen dat ze er een stuk volwassenheid aan overhoudt? [/spoiler:8a2025bd9d]

    Enfin, ik hoop dat Firefly doorgestart wordt, uit het diepst van mijn hart. Maar dat was al bekend zeker?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  4. #29

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Veldhuizen
    ik heb de dvd box (R2-UK) voor 34,99 in beverwijk gekocht!
    Dan heb je er toch te veel voor betaald...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #31

    Standaard

    mischien engelse humor, werner?! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters

    Er staan wel een paar kemels van fouten in de Engelse CC-ondertiteling... "Drugs are so cute" in plaats van "Drunks are so cute"? Tsk tsk tsk...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dennis Veldhuizen
    ik heb de dvd box (R2-UK) voor 34,99 in beverwijk gekocht!
    Dan heb je er toch te veel voor betaald...
    Dat lijkt me ook ja, in elke willekeurige UK shop kost die rond de € 20
    Bad Numbers : 4,8,15,16,23,42
    Mijn DVD's

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    mischien engelse humor, werner?! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters

    Er staan wel een paar kemels van fouten in de Engelse CC-ondertiteling... "Drugs are so cute" in plaats van "Drunks are so cute"? Tsk tsk tsk...
    Maybe but don't mention the war...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  9. #34

    Standaard

    Why not? They won, didn't they?! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    mischien engelse humor, werner?! :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters

    Er staan wel een paar kemels van fouten in de Engelse CC-ondertiteling... "Drugs are so cute" in plaats van "Drunks are so cute"? Tsk tsk tsk...
    Maybe but don't mention the war...

  10. #35

    Standaard

    Vandaag binnen:






    DVD is regio vrij en voorlopig alleen te bestellen op deze website:
    http://www.donetheimpossible.com/index.php

    Wat staat er op ? Veel te veel om hier te posten, maar een must have voor Firefly fans !

  11. #36

    Standaard

    Laat nog eens weten wat jouw indruk van de dvd is als je alles hebt gezien.

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Vandaag binnen:
    DVD is regio vrij en voorlopig alleen te bestellen op deze website:
    http://www.donetheimpossible.com/index.php

    Wat staat er op ? Veel te veel om hier te posten, maar een must have voor Firefly fans !
    Verdammt:

    We have great news, we have nearly sold out of our first run of Done The Impossible! We sold through the first printing about four times faster than we had expected or hoped.
    Hoeveel hebben ze er dan geperst? Alleszins te weinig!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #38

    Standaard

    Firrefly moet van de week binnen komen. Ik vond Serenity erg goed en ben dan ook erg benieuwd naar de serie!
    Turn around and feel the vibe.....

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door expo
    Wat staat er op ? Veel te veel om hier te posten, maar een must have voor Firefly fans !
    Kan je een en ander vertellen ? DVD is inmiddels uitverkocht

  15. #40

    Standaard

    Eerste indrukken:

    Done The Impossible docu: zeer informatieve documentaire over firefly, maar belangrijker wat er achter de schermen allemaal gebeurde, het hoe en waarom, de reden van cancellation. Maar gaat ook vooral over de fans (browncoats) en waarom zij haast spiritueel over Firefly spreken. Zeer entertainend tot ontroerend toe, maar achteraf blijf je met een gevoel van 'was dat er nu niet wat over, het is immers maar een (weliswaar steengoede) serie'.
    Bovendien gaat deze docu gepaard met een audio commentary die wordt ingesproken door de makers van de docu zelf, dus geen Firefly cast. Ikzelf heb deze audio track nog niet beluisterd.

    Een greep uit de interessantere DVD Extra's:

    Interactive Timeline: Veruit de interessantste extra van de DVD. Ze omvat zowat alle grote gebeurtenissen die gepaard zijn geweest met deze serie, van het ontspringen van het idee van Firefly tot de release van de film. Dit gaat gepaard met een aantal clips en alle gebeurtenissen worden netjes voorgelezen door de bevallige Jewel Staite (Kaylee).

    Music: Jammer genoeg gaat het hier slecht over fragmenten van de soms toch wel leuke muziek uit de docu, gepaard met een aantal 'music video's (maar verwacht hier niet het MTV gehalte, het gaat hier om een live performance tegenover de camera)
    What is Firefly: Niet echt bijzonder, er worden 3 interpretaties gegeven van Firefly (Director's point, media point en studio point), ook weer voorgelezen en omvat geen beeldmateriaal.

    Trivia Game: Woord zegt het zelf, ikzelf houd niet zo van zulke extra's, je raakt al snel uitgekeken op de reacties wanneer je iets fout/goed beantwoord. Tip is wel eerst de DVD eens helemaal te bekijken, want zelf de makkelijke vragen waren mij iets te 'uit de lucht gegrepen'.


    DVD-ROM extra's:

    Persoonlijk huiver ik als ik zo iets lees, wil zeggen PC --> Tool installeren --> beperkte gebruiksvriendelijkheid en alle gebreken die met een PC volgen natuurlijk (klein beeld, geluidsbeperkingen)
    ...en zo is het niet anders bij deze DVD-ROM
    ......MAAR er staat werkelijk zo veel op deze DVD-rom (extendend interviews uit de docu, hopen info, en wsl nog een boel meer, de DVD beloofd 6 uur aan materiaal, waar ik nog lang niet mee klaar ben), dat ik deze toch eens moest uitproberen. Het is waar dat hij nogal wat kinderziektes vertoont, er is dan ook al een patch beschikbaar op de website die het grootste deel van de foutjes al weet op te lossen, maar het zou niet mogen natuurlijk. Wanneer je de DVD opstart in deze modus (= DVD-rom modus) start meteen de docu, je hebt geen mogelijkheid het beeld te vergroten en daar de resolutie van het programma zich niet aanpast aan je desktopresolutie, zit je met een wel erg klein beeld voor de docu (ik heb nogal een hoge resolutie), té klein om de docu in deze modus te bekijken als je het mij vraagt. Maar je start de DVD-ROM natuurlijk niet voor de DVD te bekijken, je wil de extended interviews, ik heb het niet echt helemaal bestudeerd, maar wat ik er uit op maak is het volgende: Terwijl de docu afspeelt komt onderaan in een apart venter informatie aangaande hetgeen waarover gesproken word in de docu, in deze tekst heb je de mogelijkheid te linken naar de extended interview en/of een onderwerp dat te maken heeft met. Je kan natuurlijk ook manueel je keuze onderwerp kiezen en zo heel de DVD verkennen. Klinkt allemaal goed, maar ik weet nog niet zo zeker of ik niets ge overslaan als ik zo tewerk ga, dat linkt naar dat, dat naar dat, hoe weet ik waar ik gebleven ben / wat ik al gezien heb / wat ik nog te zien heb.
    Wordt nader onderzocht in het weekend

    Voorlopige conclusie; De DVD is wat 'vlug en amateuristisch, zo lijkt het' in elkaar gezet met wat bugs, maar de inhoud is wel zeer de moete en interessant. Deze DVD mag zeker in de kast naast mijn Firefly collectie, waardevolle aanvulling (maar hopelijk niet de laatste).

  16. #41

    Standaard

    Lees ik dat nu goed dat er een herpersing gepland staat?
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Lees ik dat nu goed dat er een herpersing gepland staat?
    Jawel, als alles goed gelopen is zou die zelfs al moeten klaar zijn (het nieuws op de website dateert immers al van 20/08/2006)

  18. #43

    Standaard

    Bestaat dvd van firefly wel hier in benelux? (R2)
    in Makro, Free record shop of Fnac vind ik ze niet!!
    I'm Bad Angel But Good Devil

  19. #44

    Standaard

    Er is geen benelux-uitgave gepland. Maar als je het engels een beetje beheerst dan kan je probleemloos genieten van deze serie. Misschien eens bestellen bij CD-WOW of zo...

  20. #45

    Standaard

    Wisten ze van te voren nog dat de productie stop werd gezet zodat ze er nog iets van een afsluitende aflevering van konden maken?

  21. #46

    Standaard

    constant werd er gewerkt met de dreiging dat de serie geännuleerd zou worden. Het begon al serieus mis toen de pilootaflevering niet mocht als eerste worden uitgezonden omdat er te weinig actie in zat. De mensen die dan naar de eerst uitgezonden afl. "The trainjob" keken waren op zijn minst een beetje in de war. De kijkcijfers zijn nooit meer goed gekomen en tijdens het kerstfeestje van de crew werd de mededeling gegeven dat de serie werd stopgezet. Men heeft zelf de laatste afleveringen nooit uitgezonden. Het waren nochtans prachtige afleveringen. Uiteindelijk heeft het onverwacht grote succes van de dvd-box gezorgd voor de mogelijkheid van een film, zijnde Serenity.

  22. #47

    Standaard

    Nadat ik van het weekend het 1e seizoen van carnivale heb afgerond, en het 2e nog neit in mijn bezit had. Ben ik alvast met deze serie begonnen. De eerst twee afleveringen nu gezien (stond er als een op, genaamd "serenity").
    Ik vind dit eigenlijk wel een lekkere binnenkomer, goed begin die gelijk vragen oproept, wat er allemaal gebeurd in het verleden is, en hoe het zich allemaal verder gaat ontwikkelen. Ik heb er zin in om de rest te gaan kijken!
    Turn around and feel the vibe.....

  23. #48

    Standaard

    Wat een enorm coole serie is dit zeg. Humor, avontuur, actie. Alles zit erin, het is idd een beetje een scifi western. Ik moet nog maar een aflevering en dan is de lol alweer op zo jammer dat deze serie gecancelled is!
    Turn around and feel the vibe.....

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door El-Jorge
    Wat een enorm coole serie is dit zeg. Humor, avontuur, actie. Alles zit erin, het is idd een beetje een scifi western. Ik moet nog maar een aflevering en dan is de lol alweer op zo jammer dat deze serie gecancelled is!
    Ik moest dus nog 3 afleveringen , die zijn er nu doorheen
    Ik ben op zoek naar wat nieuwe leuke scifi en zit te denken aan farscape!
    Turn around and feel the vibe.....

  25. #50

    Standaard

    totally off-topic maar ga voor : battlestar galactica, je kan niet missen. Firefly en BG zijn de 2 top-sf-series van de laatste 5 jaar. (zie ook mijn blog)

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •