Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 168 worden weergegeven.

Discussie: Firefly

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff
    totally off-topic maar ga voor : battlestar galactica, je kan niet missen. Firefly en BG zijn de 2 top-sf-series van de laatste 5 jaar. (zie ook mijn blog)
    BG is toch al een hele oude serie?

    Edit.
    Geen oude serie dus, ik zag dat er een serie uit 2004 is en een miniserie uit 2003, moet je bij de miniserie beginnen?
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #52

    Standaard

    ja, beginnen met de miniserie, maar bij de beneluxversie is deze geïntegreerd in de dvd-box van seizoen 1.

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff
    constant werd er gewerkt met de dreiging dat de serie geännuleerd zou worden. Het begon al serieus mis toen de pilootaflevering niet mocht als eerste worden uitgezonden omdat er te weinig actie in zat. De mensen die dan naar de eerst uitgezonden afl. "The trainjob" keken waren op zijn minst een beetje in de war. De kijkcijfers zijn nooit meer goed gekomen en tijdens het kerstfeestje van de crew werd de mededeling gegeven dat de serie werd stopgezet. Men heeft zelf de laatste afleveringen nooit uitgezonden. Het waren nochtans prachtige afleveringen. Uiteindelijk heeft het onverwacht grote succes van de dvd-box gezorgd voor de mogelijkheid van een film, zijnde Serenity.
    Overigens is het niks geks dat een TV-serie gecancelled wordt, dat gebeurt zo vaak. In dit geval is het echter inderdaad eeuwig zonde omdat er zoveel vragen onbeantwoord blijven (en nee, die worden in de film lang niet allemaal beantwoord).

    Het tot standkomen van de film is imho trouwens niet alleen te danken aan de verkoop van de DVD-box: Firefly heeft een eigen, trouwe fanbase opgebouwd (wat knap is gezien het feit dat er slechts 14 afleveringen gemaakt zijn). Een fanbase die ervoor gezorgd heeft dat er zefs conventies (nog steeds) georganiseerd worden puur gericht op Firefly/Serenity. En dan heb ik het nog niet eens over de fan-made merchandise die op het internet te vinden is (in de meeste gevallen zelfs voor het goede doel!).

    Laten we hopen dat er nog een vervolg komt op Serenity (wat ivm contracten dan wel binnen 1,5 jaar moet gebeuren). Een vervolg op Firefly kunnen we, als we Joss Whedon moeten geloven, helaas vergeten (zijn beweegredenen kan ik overigens wel begrijpen).

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff
    ja, beginnen met de miniserie, maar bij de beneluxversie is deze geïntegreerd in de dvd-box van seizoen 1.
    Cool, goeie tip!
    Turn around and feel the vibe.....

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.

    Laten we hopen dat er nog een vervolg komt op Serenity (wat ivm contracten dan wel binnen 1,5 jaar moet gebeuren).
    Dat zal wel niet gebeuren aangezien Serenity geen geld heeft opgeleverd.

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door spiff
    totally off-topic maar ga voor : battlestar galactica, je kan niet missen. Firefly en BG zijn de 2 top-sf-series van de laatste 5 jaar. (zie ook mijn blog)
    http://www.rodisc.nl/gsp.dll?sid=103...setid=10396814

    Deze bedoel je ?

  7. #57

    Standaard

    yep.

    overigens is ie 39.99 bij van leest

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.

    Laten we hopen dat er nog een vervolg komt op Serenity (wat ivm contracten dan wel binnen 1,5 jaar moet gebeuren).
    Dat zal wel niet gebeuren aangezien Serenity geen geld heeft opgeleverd.
    True, maar zeg nooit nooit. Na het cancellen van Firefly had waarschijnlijk ook niemand gedacht dat er een paar jaar later nog eens een film van gemaakt zou worden. Daarbij hoeft het nog niet eens perse een bioscoopfilm te worden; men kan er bijv. ook voor kiezen om een TV-film/mini-serie te maken zoals bijvoorbeeld bij Farscape is gedaan met de Peacekeeper Wars. Ik geef de hoop voorlopig in ieder geval nog niet op! 8)

    Overigens heeft Serenity Universal wel degelijk geld opgeleverd; alleen lang niet zoveel als ze van tevoren hadden gehoopt.

  9. #59

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door promat
    yep.

    overigens is ie 39.99 bij van leest
    Cool ! Ga ik even bij van leest kijken. Bedankt voor de tip
    (en Spiff natuurlijk ook)

  10. #60

    Standaard

    Net de 1e aflevering gekeken en ontzettend van genoten Verheug me op de rest

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    [..]

    Dat zal wel niet gebeuren aangezien Serenity geen geld heeft opgeleverd.
    (eigenlijk hoort dit in 't Serenity topic, maar..)

    Daar waren er wel geruchten over. 't schijnt dat, hoewel de film in de bioscopen niet zo gek veel deed, de DVD sales toch (weer) aardig waren. Als 't goed is zijn er nog gesprekken voor een sequel, maar dit zal dan een TV film worden, met een lager budget.

    Dit las ik in het IGN interview met ehh, die bad guy uit Serenity (voor iemand die al slecht in namen is, is die naam onmogelijk :P). Dus zoek die op zou ik zeggen (Maar ik heb alle relevante info toch al hier gezet).
    N/A

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hidde Verkooijen
    [..]

    Dat zal wel niet gebeuren aangezien Serenity geen geld heeft opgeleverd.
    (eigenlijk hoort dit in 't Serenity topic, maar..)

    Daar waren er wel geruchten over. 't schijnt dat, hoewel de film in de bioscopen niet zo gek veel deed, de DVD sales toch (weer) aardig waren. Als 't goed is zijn er nog gesprekken voor een sequel, maar dit zal dan een TV film worden, met een lager budget.

    Dit las ik in het IGN interview met ehh, die bad guy uit Serenity (voor iemand die al slecht in namen is, is die naam onmogelijk :P). Dus zoek die op zou ik zeggen (Maar ik heb alle relevante info toch al hier gezet).
    Van wanneer is die info dan?

  13. #63

    Standaard

    Heb 't maar even opgezocht, het interview is van 1 april.

    ["Serenity 2" @ IGN]

    [Interview Chiwetel Ejiofor @ IGN]

    Dat interview is verder ook best interessant, hij praat voornamelijk over z'n nieuwe film, "Children of Men", die me ook erg interessant lijkt.

    Edit: Ik zie nou dat er niet zo veel staat in dat interview, ik moet via dat interview op dat artikeltje beneden zijn gekomen, waar die info staat. Maar die's al van verder terug, december.
    N/A

  14. #64

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sméagol
    Heb 't maar even opgezocht, het interview is van 1 april.

    ["Serenity 2" @ IGN]

    [Interview Chiwetel Ejiofor @ IGN]

    Dat interview is verder ook best interessant, hij praat voornamelijk over z'n nieuwe film, "Children of Men", die me ook erg interessant lijkt.

    Edit: Ik zie nou dat er niet zo veel staat in dat interview, ik moet via dat interview op dat artikeltje beneden zijn gekomen, waar die info staat. Maar die's al van verder terug, december.
    1 april, does it ring a bell?! 8) :wink:

  15. #65

    Standaard

    Heeft niks met 1 April te maken want er zijn wel degelijk ideeen voor een sequel. Joss Whedon heeft het verhaal al in z'n hoofd zitten en contractueel is het ook mogelijk om de cast nog een keer bij elkaar te krijgen. De bal ligt bij Universal......

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    [..]

    1 april, does it ring a bell?! 8) :wink:
    Het spijt me, mijn fout. Respectievelijk 13 april, en 1 december :P.
    N/A

  17. #67

    Standaard

    Ik wacht nog steeds op de versie met NL-subs. Is die al ergens te verkrijgen en/of komt die ooit nog eens uit met NL-subs?

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Harry B.
    Heeft niks met 1 April te maken want er zijn wel degelijk ideeen voor een sequel. Joss Whedon heeft het verhaal al in z'n hoofd zitten en contractueel is het ook mogelijk om de cast nog een keer bij elkaar te krijgen. De bal ligt bij Universal......
    In dit artikel van begin oktober worden geruchten over een eventueel vervolg weer eens door Whedon zelf ontkracht;
    Whedon tells the terrific Whedonesque site that although he was intending to make a franchise out of his TV series (“Firefly”) turned film, it’s a no go.

    There’s been scuttlebutt over the past couple of weeks suggesting that a sequel was gearing up, but alas, such talk is false.

    "There's no sequel, no secret project regarding Serenity or somesuch and I'm not even sure how anyone thought there was talk there," wrote Whedon. "So let's put that to bed and smother it with a pillow."
    "It is intriguing and useful to listen to the sacred rhetoric of the cinema groups and intellectual critics, but very little of it gets up on the screen in the next picture." -Jerry Lewis

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret
    Ik wacht nog steeds op de versie met NL-subs. Is die al ergens te verkrijgen en/of komt die ooit nog eens uit met NL-subs?
    Neen. Was gepland vooir 1 juli 2006, maar is blijkbaar van het productieschema afgevoerd.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Fikret
    Ik wacht nog steeds op de versie met NL-subs. Is die al ergens te verkrijgen en/of komt die ooit nog eens uit met NL-subs?
    Neen. Was gepland vooir 1 juli 2006, maar is blijkbaar van het productieschema afgevoerd.
    bij welke mensenrechtencommissie moeten we zijn om hiertegen te protesteren?

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door frank33_98
    bij welke mensenrechtencommissie moeten we zijn om hiertegen te protesteren?
    The Alliance!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #72

    Standaard

    'Firefly' Goes Online
    Get ready for a MMOG or an MMORPG based on the Whedon favorite

    The Whedonverse is about to meet the Multiverse.

    Multiverse Network Inc. has pacted with 20th Century Fox to develop a Massively Multiplayer Online Game (MMOG) based on "Firefly," Joss Whedon's short-lived, but beloved sci-fi western series.

    Loyal Browncoats will need to be patient, though, because the "Firefly" MMOG (some folks prefer MMORPG, or Massively Multiplayer Online Role-Playing Game) may not be available until 2008.

    "FOX's 'Firefly' series is set in an incredibly rich and exciting universe. It's going to make a very compelling and unique online experience filled with adventure, humor, and mystery," swears Corey Bridges, Multiverse co-founder and executive producer. "It's our hope that 'Firefly's' passionate and dedicated community of fans will enjoy the chance to become part of the story as they develop and explore the worlds of 'Firefly.'"

    "Firefly," which starred Nathan Fillion, Gina Torres, Adam Baldwin and a others, premiered on FOX in 2002. The network had difficulties airing the show in sequence or attracting a wide audience. The show was cancelled by December, but its fanbase -- though limited -- remained dedicated. The series sold well on DVD and Whedon was able to bring the characters to the big screen in "Serenity," though the feature also struggled to find a mainstream audience and made less than $40 million worldwide.

    "One of the first meetings I had when I joined Fox was with Multiverse," says Adam Kline, vice president of new media enterprises at 20th Century Fox licensing & merchandising division. "We see virtual worlds as an extraordinarily promising new entertainment medium. This is a great opportunity for 20th Century Fox and for the fans of Firefly because Multiverse will deliver an experience that will remain true to the original series, while enabling a whole new level of personal involvement for fans."

    Thus, in a little over a year, gamers and Browncoats will be able to visit other planets, make deliveries on time and pick up space whores, just like the characters on "Firefly."

    The press release regarding the "Firefly" game makes no mention of any involvement on Whedon's part.
    Bron: Zap2it

  23. #73

    Standaard

    ik heb tot nu toe 4 afleveringen gekeken, maar kan me tot nu toe helemaal niet boeien....
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  24. #74

  25. #75

    Standaard

    misschien wat minder bier zuipen en wat minder metal luisteren.... :wink:

Pagina 3 van 7 EersteEerste 1234567 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •