De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.

Discussie: Into The Wild

  1. #1

    Standaard Into The Wild

    Sean Penn Goes Wild



    Source: Variety February 2, 2006

    Sean Penn is heading into the wild with Lords Of Dogtown’s Emile Hirsch.

    Penn has been signed by Paramount to direct Into The Wild with Hirsch starring. Penn adapted the script from Jon Krakauer’s best-selling book. It tells the tale of Christopher McCandless, who graduated from college in 1992, threw out all his possessions and hitchhiked to Alaska to live in the wilderness and return to nature. His story doesn’t exactly have a happy ending – he died four months later in an abandoned bus.

    Empire Online
    'A thing of beauty, is a joy forever'

  2. #2

    Standaard

    Nog geen reacties op deze film??? Vandaag gezien en ik vind het toch wel één van de beste films van de afgelopen jaren. Goed verhaal, prachtig mooi gefilmd en fantastisch acteerwerk van met name Emile Hirsch. Daarnaast zijn ook Catherine Keener, Vince Vaughn en Hal Holbrook erg goed op dreef. Into the Wild heeft me diep geraakt en ook ontroerd, ik moest echt bijkomen toen ik de bioscoop verliet... Gelukkig ging ik een half uur later naar deel 2 van de Emile Hirsch double feature (Speed Racer) zodat ik deze film even van me kon afzetten...
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  3. #3

    Standaard

    Into The Wild... één van de mooiste films ooit gemaakt, vind ik persoonlijk. Een film waarbij ik eigenlijk alle emoties wel langs heb zien komen. Het acteren van Emile Hirsch vond ik persoonlijk erg goed, maar ook de totaal onbekende Brian Dierker, naast alle bekende acteurs / trices wist mij te pakken. Aangezien ik daarnaast een groot Eddie Vedder fan ben, kon de film bij mij al niet meer stuk. Ik had de soundtrack al een tijdje, en toen ik de film eindelijk zag kreeg de soundtrack ook nog eens betekenis. (Voor de kenners, ik vond persoonlijk het nummer Society het mooiste, maar vond dat deze niet helemaal tot zijn recht kwam in de film) Een film die ik niet snel zal vergeten, mede doordat ik het boek niet heb gelezen en het daardoor allemaal nieuw voor mij was, maar natuurlijk ook doordat alles op locatie was gefilmt en daardoor zeer realistisch over kwam. Als ik ooit in Alaska kom, weet ik nu al welke plek ik MOET zien.

    Voor een ieder die de film nog niet gezien heeft, wat mij betreft een MUST SEE .
    "Christopher McCandless: Rather than love, than money, than faith, than fame, than fairness... give me truth." - Into The Wild.
    Mijn eigen filmpjes en projecten

  4. #4

    Standaard

    Damn, wat een meesterwerk deze film.
    Prachtig geschoten, fenomenaal acteerwerk, briljante muziek en bovenal een fascinerend personage: Christopher McCandless.
    Misschien voel ik me als "naïve tiener" sterker tot hem aangetrokken dan de Wijze Volwassenen, maar mijn bewondering heeft hij.
    Hier mijn Engelstalige recensie: http://www.last.fm/user/BS1der/journ.../04/29/712848/

  5. #5

    Standaard

    Into the Wild (2007)

    In 1992 zwaaide Chris McCandless af van de universiteit en maakte een extreme keuze. Hij schonk zijn voor Harvard bestemde spaargeld aan Oxfam verliet zijn burgerlijke omgeving zonder een woord uitleg, herdoopte zichzelf tot Alexander Supertramp en ging liften naar Alaska. Zijn afkeer van de kille consumptiemaatschappij dreef hem tot een extreme keuze: hij wou leven in en van de wildernis. Prachtige film (naar waargebeurd verhaal) van Sean Penn, die laat zien dat hij naast een goed acteur ook een sterk regisseur is. In de hoofdrol zien we Emile Hirsch, die rol van Christian Bale uit Machinist nogeens over doet, aan het einde van de film weegt hij namelijk net zoveel als zijn rugzak. Verder veel sterke bijrollen van o.a. Marcia Gay Harden, William Hurt en Vince Vaughn. Verder heb je af en toe het idee dat je naar National Geographic aan het kijken bent, werkelijk prachtige beelden en je krijgt er zin van om je vakantie te boeken. Voeg daar nog eens een prachtige soundtrack van Eddie Vedder aan toe en je hebt een zeer sterke film die de volle twee uur en twintig minuten weet te onderhouden. 8.5

  6. #6

    Standaard

    Het boek is al jaren een favoriet van mijn dus ik was wat huiverig om de film te zien. Maar toch te nieuwsgierig natuurlijk hoe ze het gedaan zouden hebben.

    Uiteindelijk geen spijt van gehad dat ik de film toch gekeken heb, al viel het wel een beetje tegen en blijf ik het boek beter vinden. Maar de film heeft goed acteerwerk, goede muziek, mooie beelden; zeker een aanrader!

  7. #7

    Standaard

    Toch even een kanttekening bij mijn hoge cijfer.

    Spoiler Alert

    Van te voren wist ik dat ik niet veel kon verwachten van Emile Hirsch. En mijn verwachtingen kwamen ook uit. Hij draagt de film aardig maar Sean Penn zorgt ervoor dat de valkuilen mooi worden ontwijkt. Door het verhaal niet chronologische te vertellen zorgt Penn ervoor dat de film geen saaie rit wordt maar een film die veels te vol is zonder enige diepgang. Oftewel een makkelijk verteerbaar film voor het hele volk. In plaats van dat hij de visie van McCandless duidelijk naar voren laat komen lijkt het meer een jongen die zijn zus in de steek laat omdat hij het niet meer aankan wat zijn ouders tegen elkaar doen. We hebben dus te maken met een probleemgezin. Althans dat haal ik uit de vele flashbacks. De keuze is dan makkelijk gemaakt, je bent jong en je wilt de wereld verbeteren. Hoe doe je dat? Door de wildernis in te gaan.

    Soms vraag je je af wat als een Terrence Malick deze film zou maken? Krijgen we dan de tegenhanger van Badlands te zien. Of wat als Werner Herzog dit project zou aangrijpen? Krijgen we dan een tweede Grizzly Man. Allemaal speculaties want Sean Penn heeft de film gemaakt en dat is jammer te noemen. Want hij maakt er soms echt een knoeiboel van. In het eerste uur zitten al twee moment waarbij Hirsch in de camera kijkt en ons iets probeert te zeggen. Maar wat? Waar moeten we ons bewust van worden. Dat is niet het enige waar Penn mee zit te kloten. Want de film is opgebouwd in vijf hoofdstukken die ieder duidelijk aangeeft welke periode van McCandless leven hij nu wilt behandelen. Sinds wanneer moet ik aan een handje worden genomen?

    En dan die kleurige letters waar Sean Penn de film mee begint en herhaaldelijk terug laat komen. Of de constante muziek onder de film dat enige uitleg moet geven over de gemoedstand van McCandless. Voegt het iets toe. Nee, alleen wordt de film wat mooier voor het volk die het anders maar veels te saai zou vinden. Ik vond het een stijlafbreuk van een zeer interessant gegeven.

    En dan die voice-over. Sean Penn heeft teveel gekeken naar de echte beeldende kunstenaars. De voice over leek zo uit een Terrence Malick film uit te lopen alleen is het daar op zijn plaats en hier niet. Door al die toevoegingen, die nergens echt helpen om het karakter McCandless te doorgronden, begint hij steeds meer te lijken op een Christus figuur.

    Want neem nou eens de rivier die hij even zonder ervaring gaat bevaren. Of waarom vertrekt hij zo onvoorbereid Alaska in? Daarmee kun je herleiden dat de jongeman deze reis niet gepland had maar genoeg had van zijn ouders. Je kunt dus ook concluderen dat de jongeman teveel eer tegemoet komt. Zijn slechte kant, wat dus min of meer zijn inschattingsvermogen is, wordt maar vrij magertjes behandeld.

    Verder vond ik de film veels te kort om indruk te maken. De relatie met zijn ouders en zus hadden met een half uur extra een beter inzicht gegeven in het karakter van McCandless. Niet alleen de relatie met zijn ouders maar ook de mensen die hij onderweg tegenkomt zouden met wat meer screentime beter uit de verf komen. Want zo is de ontmoeting met de diepgelovige Hal Holbrook indrukwekkend maar veels te kort.

    Gelukkig kwam er in de laatste twintig minuten van de film opeens een ommekeer waardoor ik een beeld kreeg van McCandless en zijn visie op de wereld die me verre van het Christus figuur bracht. Dus al met al geen moment verveeld maar toch even een kleine kanttekening over hoe ik deze film ervaarde...

    Volgens mij heb ik me nu negatiever geuit dan ik daadwerkelijk ben.

  8. #8

    Standaard

    Indrukwekkende film, gisteren gezien. Hier en daar vond ik de flashback wel wat irritant + ik wist vanaf de eerste flashback al dat hij de pijp uit zou gaan in die bus
    maar alles bij elkaar toch een meer dan gemiddeld mooie film dit.

    8.2 / 10

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •