Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 40 van 40 worden weergegeven.

Discussie: Sub kabel

  1. #26

    Standaard

    Ik heb hen hem dus nog niet gekocht, hoe verhoud de Van den Hul zich een beetje kwa sub kabel? Iemand ervaring met deze kabel?
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  2. #27
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Die blijft behoorlijk achter in vergelijking tot de QED maar wellicht dat er meer mensen ervaring hebben met beide kabels.

  3. #28

    Standaard

    Is er niemand die ervaring heeft met de subkabel van, Van den Hul? Ik zou graag willen weten hoe deze kabel zich verhoud met de Monsterbass.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  4. #29

    Standaard

    Zijn die verschillen tussen subkabels ook werkelijk meetbaar eigenlijk? Iemand die dat kan zeggen?

  5. #30

    Standaard

    Ik denk dat het erg moeilijk is om die kabels onderling te vergelijken. Ik heb zelf een Monsterbass 300 en ben hier tevreden over, hoewel ik weinig heb kunnen vergelijken denk ik persoonlijk niet dat je erg veel verschil zult horen tussen kwalitatief goede subwooferkabels. Verschil zit hem meer in de subwoofer zelf die je hebt denk ik.
    Receiver: Onkyo TX-SR502e, DVD-speler: Onkyo DV-SP402 DVD, Speakers: Onkyo HTP-103e & Canton LE 190, bekabeling : Monster cable, IXOS en VD Hul.

  6. #31
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Krimzonnn
    hoewel ik weinig heb kunnen vergelijken denk ik persoonlijk niet dat je erg veel verschil zult horen tussen kwalitatief goede subwooferkabels. Verschil zit hem meer in de subwoofer zelf die je hebt denk ik.
    Juist uit de vele vergelijken kan ik vertellen dat de verschillen tussen "goede" subkabels bijzonder groot is.
    Uiteraard is het wel zo dat je van een matige sub geen goede subwoofer kunt maken maar lijkt me logisch.

  7. #32

    Standaard

    Om het nog moeilijker te maken. De Canare 77 is ook een geweldige subwooferkabel. Zeker zo goed als de Qed's en goedkoper.

  8. #33

    Standaard

    Ik ben vandaag even bij een aantal zaken gaan kijken voor een sub kabel. Daar werd mij verteld dat een Y-splitter weinig zin had. Wat ook verteld werd dat een subwooferkabel juist weinig verschil maakt. Nu werd bj 2 zaken de Van den Hul kabel aangeraden omdat het een goede betaalbare kabel is.

    Nu even mijn vraag, zou er verschil zitten tussen de Oehlbach Y kabel en de Van den Hul normale kabel als je kijkt naar kwaliteit?
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Nu even mijn vraag, zou er verschil zitten tussen de Oehlbach Y kabel en de Van den Hul normale kabel als je kijkt naar kwaliteit?
    Ja, er is verschil. Het enige advies blijft zelf luisteren. Hoor je geen verschil dan kun je de goedkoopste kopen. :wink:
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #35
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Daar werd mij verteld dat een Y-splitter weinig zin had.
    Mee eens.
    Wat ook verteld werd dat een subwooferkabel juist weinig verschil maakt.
    Totaal niet mee eens.
    Maar ze zeggen dus dat het geen verschil van betekenis maakt maar raden vervolgens wel een vdHul aan omdat hij zo goed is...............
    Ze spreken zich zelf tegen in dit geval.

  11. #36

    Standaard

    Nee er werd geen enkele kabel echt aangeraden. Er werd verteld dat er weinig verschil zit tussen de QED en de Van den Hul.

    De Van den Hul kreeg dus ook geen voorkeur.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  12. #37
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Nee er werd geen enkele kabel echt aangeraden. Er werd verteld dat er weinig verschil zit tussen de QED en de Van den Hul.

    De Van den Hul kreeg dus ook geen voorkeur.
    Ok dat maakt het wat duidelijker.
    Mijn eigen ervaring tussen deze twee merken is in ieder geval niet zoals hun jouw verteld hebben.
    Het verschil hier was bijzonder groot maar het prijsverschil was dan ook behoorlijk maar in "kabelwereld" nog altijd relatief klein.
    Meen iets van rond de €40,- voor de vdHul (3 meter) tegen €140,- voor de QED ( 6 meter).

    Maargoed, ook hier is weer eens duidelijk dat jezelf moet luisteren en testen en niet naar mij en zeker niet naar een verkoper moet luisteren.
    Je moet je eigen oordeel op basis van ervaring zien te krijgen.

    Ikzelf doe dat door simpelweg af en toe een kabel te kopen.
    Dan kan je pas echt gaan vergelijken ipv dat half uurtje (vaak minder) in een winkel

    In het geval van deze subkabels laat de QED in mijn situatie de vdHul compleet in de schaduw staan maar dat is dan specifiek voor de subkabels.
    Ik wil dus niet zeggen dan vdHul minder is als QED, helemaal niet zelfs.


    Mijn advies is om nu de vdHul te kopen en volgend jaar in dezelfde setup een QED te kopen en zo het verschil te ervaren.
    De kosten zijn het immers niet maar je heb dan wel een stuk praktijk ervaring en dus een "eigen" mening.

    Verders zijn er natuurlijk ook de andere merken nog op dit gebied, Monster, Oehlbach, IXOS en ga zo maar door.
    Persoonlijk vind ik op subkabel gebied de QED er ver bovenuit steken.

  13. #38

    Standaard

    nee, niet echt, dan moet je al in andere klasses kijken of naar andere merken. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik ben vandaag even bij een aantal zaken gaan kijken voor een sub kabel. Daar werd mij verteld dat een Y-splitter weinig zin had. Wat ook verteld werd dat een subwooferkabel juist weinig verschil maakt. Nu werd bj 2 zaken de Van den Hul kabel aangeraden omdat het een goede betaalbare kabel is.

    Nu even mijn vraag, zou er verschil zitten tussen de Oehlbach Y kabel en de Van den Hul normale kabel als je kijkt naar kwaliteit?

  14. #39

    Standaard

    Ik heb nu de Van den Hul gekocht ben er erg tevreden mee. Heb er nu een uurtje of 3 naar geluisterd. Zit zeker een heel verschil in met mijn Oehlbach.

    Y splitter maakt inderdaad geen verschil, sterker nog hij staat nu zachter dan eerst.

    ALs ik een keer kans zie om die QED uitegebreid te testen dan doe ik dat zeker.

    Het afstellen begin nu alleen weer opnieuw. IS er iemand die is goed uit kan leggen hoe je dat doet, of een link ergens naartoe Ik begrijp dat je 2 soorten bass moet onderscheiden. Het 'afval' van je normale speakers en het lfe kanaal. Ik kom er alleen niet helemaal uit hoe ik die 2 appart goed kan instellen, ik heb een db meter.
    Yamaha RX-V1800, Yamaha BD-S1900
    Denon PMA 1500 AE, Denon DCD 1500AE
    Fronts Klipsch RF 35 zuil
    Rears Klipsch RS 35 surrounds
    Center Klipsch RC-35
    Sub Klipsch RW-12

  15. #40

    Standaard

    Oelbach en van den hul maakt mekaar niet zo heel erg veel. Veel plezier met je nieuwe kabel.
    :wink:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Hotsparky
    Ik heb nu de Van den Hul gekocht ben er erg tevreden mee. Heb er nu een uurtje of 3 naar geluisterd. Zit zeker een heel verschil in met mijn Oehlbach.

    Y splitter maakt inderdaad geen verschil, sterker nog hij staat nu zachter dan eerst.

    ALs ik een keer kans zie om die QED uitegebreid te testen dan doe ik dat zeker.

    Het afstellen begin nu alleen weer opnieuw. IS er iemand die is goed uit kan leggen hoe je dat doet, of een link ergens naartoe Ik begrijp dat je 2 soorten bass moet onderscheiden. Het 'afval' van je normale speakers en het lfe kanaal. Ik kom er alleen niet helemaal uit hoe ik die 2 appart goed kan instellen, ik heb een db meter.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •