De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Welke HDTV beste geschikt voor games?

    Beste mensen,

    Ik heb kortgeleden een Xbox 360 aangeschaft. Zoals bekend is ondersteund deze console HD.
    Daarom ben ik de afgelopen wat opzoek geweest naar een geschikte HDTV.

    Mijn eerste keuze viel op de Samsung LE26R41B. Echter ik heb veel negatieve dingen over dit scherm gelezen mbt Ghosting met games.

    Mijn keuze is gevallen op de Samsung LE26M51B en de Sony KLV-S26A10E.

    Ik heb echter geen idee welke beter geschikt is voor games. Ik ben bang dat de M-serie van Samsung dezelfde probelemen heeft als de R serie.

    Heeft iemand een idee voor welk scherm ik het beste kan kiezen. Qua prijs maakt het niet uit, het scheeld bijna niks.

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    ja... Lastig. Je moet het denk ik ergens uitproberen. Er wordt altijd erg veel geklooit met de specs van de schermen.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  3. #3

    Standaard

    Ik weet dat ze bij de demo-pods van de Xbox 360 ook Samsung-schermen gebruiken en het zou me niets verbazen als dat OF het 23" OF het 26" scherm is. In beide gevallen kan ik me dan ook niet voorstellen dat deze types in combinatie met de 360 minder goed zouden presteren. Sowieso hoor ik over Samsung-schermen vrijwel alleen maar goede verhalen.

    En van het type Sony-scherm die je opnoemd heb ik het 32" model en ik kan uit ervaring zeggen dat die ook heel mooi beeld geeft in combinatie met een Xbox 360. Al met al denk ik dat alle door jou genoemde schermen goeie keuzes zouden zijn.

  4. #4
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik weet dat ze bij de demo-pods van de Xbox 360 ook Samsung-schermen gebruiken.
    Dat heb ik ook gezien en weet niet welk type Samsung het was maar het resultaat was werkelijk "onwerkelijk" mooi.
    Ik liep er toevallig langs en heb er 5 minuten stil gestaan met een mond vol kwijl.
    Echt een geweldig resultaat. :P

  5. #5

    Standaard

    Ik les goeds over de samsungs (zwartweergave en zo) en over de Toshiba WL58 (of zo)

    Sony ziet er ook wel mooi uit en als ik eerlijk ben zie ik eigenlijk niet dat zwart niet echt zwart is. En ik kijk nooit in een 100% verduisterde kamer, dus heel donkergrijs (of lichtzwart) zou me niet echt irriteren.

    Overigens vandaag in de bios Harry Potter gezien en bij die doeken is zwart ook niet echt zwart en erger ik me daar ook niet aan.

    Ik begin dan ook erg naar een LCD te neigen. Ik denk dat Plasma niks wordt voor mij. Het beeld is werkelijk mooi, maar betaalbaar heb je een resolutie die lager is dan de pal specs. En dat zit me toch niet lekker.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard Boon
    Ik weet dat ze bij de demo-pods van de Xbox 360 ook Samsung-schermen gebruiken.
    Dat heb ik ook gezien en weet niet welk type Samsung het was maar het resultaat was werkelijk "onwerkelijk" mooi.
    Ik liep er toevallig langs en heb er 5 minuten stil gestaan met een mond vol kwijl.
    Echt een geweldig resultaat. :P
    Hebben jullie er ook mee lopen spelen? Ik sta er wel eens achter en moet zeggen dat ghosting me helemaal niet opvalt (nu heb ik ghosting nog nooit in het wild gezien, dus kan aan mij liggen) op die Samsung. Ik kan me dus ook niet voorstellen dat die Samsung een slechte keuze zou zijn voor gaming.

  7. #7
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus

    Hebben jullie er ook mee lopen spelen?.
    Ja, ik en mijn zoontje.

  8. #8
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus

    Hebben jullie er ook mee lopen spelen?.
    Ja, ik en mijn zoontje.
    Klopt, dat is de tv die ik ook heb, de Samsung LE26R51.


    prachtig scherm hoor! helemaal niks mis mee. en Xbox zal dat scherm niet voor niks erbij hebben om te demonstreren

  9. #9

    Standaard

    Ik heb sinds twee dagen de LE32M61B met daarop een xbox 360 met component aangesloten.
    Dit is echt waanzinnig, is de EISA winnaar "beste LCD 2005".
    Ja ik weet het, dat was de 40 inch, deze 32 inch is precies gelijk aan de 40 inch en is in januari 2006 uitgekomen.
    Dus voor mij dde beste LCD die je op dit moment kan kopen, voor 32 inch.
    It's a Wonderful Digital Life

  10. #10
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JozefusGladiolus

    Hebben jullie er ook mee lopen spelen?.
    Ja, ik en mijn zoontje.
    Klopt, dat is de tv die ik ook heb, de Samsung LE26R51.


    prachtig scherm hoor! helemaal niks mis mee. en Xbox zal dat scherm niet voor niks erbij hebben om te demonstreren
    Juist de combinatie van de Samsung en de 360 was/is bijzonder inderdaad.

  11. #11

    Standaard Re: Welke HDTV beste geschikt voor games?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door 87Wout
    Ik heb echter geen idee welke beter geschikt is voor games. Ik ben bang dat de M-serie van Samsung dezelfde probelemen heeft als de R serie.
    Welke problemen heeft de R serie dan?
    ik zit nl te denken aan een Samsung LE26R51 (maximale maat dat in onze kast past)

  12. #12

    Standaard

    Misschien toch echt eens proberen hoe jouw XBOX360 functioneerd op een scherm als deze. Zo'n tv is geen kleine koop en daar mag de verkoper best eens aandacht aan schenken (kun je dus niet verwachten bij de Media Markt en dat soort ketens).

  13. #13

    Standaard

    ik vind op kieskeurig iets over het verschil tussen de R en de M versie

    Verschil tussen de Samsung LE26M51B en de LE26R51B is dat de LE26M51B 6,4 miljard kleuren heeft en de LE26R51B 3,2 miljard kleuren. Daarnaast heeft de LE26M51B een responstijd van 8 ms en de LE26R51B een responstijd van 12 ms.
    Daarnaast heeft de LE26M51B een beter geluid dan de LE26R51B. En als laatste heeft de LE26M51B een ingebouwde digitale tuner.

  14. #14

    Standaard

    Dat gaat alleen over het contrast en dat schijnt nep te zijn, beide schermen halen de 1:3000 vind.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Dat gaat alleen over het contrast en dat schijnt nep te zijn, beide schermen halen de 1:3000 vind.
    Bedoel je dat er eigenlijk geen verschil is tussen die 2 op uiterlijk na

  16. #16

    Standaard

    ja inderdaad, samsung schermen staan niet voor niks bij de 360 in de test plekjes. de LE26R51 is een mooi scherm, ik vindt hem mooier dan de 41. met R type is niks mis, ik weet niet waar je dat ghost verhaal hebt gelezen want er klopt niks van

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hjs
    Citaat Oorspronkelijk gepost door JCL
    Dat gaat alleen over het contrast en dat schijnt nep te zijn, beide schermen halen de 1:3000 vind.
    Bedoel je dat er eigenlijk geen verschil is tussen die 2 op uiterlijk na
    Nee, er zal vast en zeker een verschil zijn. Maar de opgegeven contrast waarden kloppen niet.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  18. #18

    Standaard

    Op het GoT forum heeft iemand wel zijn R voor een M ingeruild ivm de ghosting.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •