Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 50 van 50 worden weergegeven.

Discussie: Australia

  1. #26

    Standaard

    doet mij weinig de trailer
    Turn around and feel the vibe.....

  2. #27

    Standaard

    De beelden, de muziek, de traan...het ligt er allemaal weer dubbeldik op en doet mij wat te glad aan allemaal...

    P.S. ik dacht in de muziek ook even een verwijzing naar Morricone (The Good, the Bad and the Ugly) te horen!
    Laatst aangepast door BigLebowski : 24-08-2008 om 17:12
    Whatiwatch iCheckMovies Letterboxd

    LG Oled 55e6v | Yamaha Aventage RX-A2070 A/V Receiver | Blu-ray: Oppo 103-BDP (regiovrij) | 4K-speler: Panasonic DP-UB824EG
    Dali Suite center- & rearspekers | Hepta Menhir frontspeakers | Mirage subwoofer


    Ben ik in de picture?

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TJ Weissel Bekijk bericht
    Ben nog steeds erg benieuwd naar dit spektakel.... kom maar op Baz!
    Absoluut! bring it on
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  4. #29

    Standaard

    "I grew up in the cinema, almost. Both my parents worked there. My life, my reading, everything about me revolves around the cinema. So for me, cinema is life, and vice versa."
    - Sergio Leone

  5. #30

    Standaard

    Fraaie poster!
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  6. #31

    Standaard

    Ben echt benieuwd naar deze film. Over een maandje al te zien, dacht dat het nog heel lang ging duren!

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door *Sarita* Bekijk bericht
    Ben echt benieuwd naar deze film. Over een maandje al te zien, dacht dat het nog heel lang ging duren!
    Ik persoonlijk kijk alweer bijna 7 jaar uit naar deze film.. dus wachten doe ik al lang genoeg
    What-i've-Seen DVD (1214) / HD DVD (201) / Blu-ray (98)


  8. #33

    Standaard

    Hier in Sydney wordt er nu al ontzettend veel reclame gemaakt

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BigLebowski Bekijk bericht
    De beelden, de muziek, de traan...het ligt er allemaal weer dubbeldik op en doet mij wat te glad aan allemaal...

    P.S. ik dacht in de muziek ook even een verwijzing naar Morricone (The Good, the Bad and the Ugly) te horen!
    Dat gevoel had ik ook bij de trailer. Maakt totaal geen indruk op me.

  10. #35

    Standaard

    hm, ik heb echt geen zin om deze te zien na het zien van de trailer

  11. #36
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  12. #37

    Standaard

    Ik kijk erg uit naar deze film!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  13. #38

    Standaard

    En wederom hebben de studio bazen de film verneukt:

    Kidman's outback adventure gets happy ending after studio pressure

    With a budget of $120m (£77m) and an A-list cast including Oscar winner Nicole Kidman, director Baz Luhrmann's new movie Australia promised a Titanic-style blockbuster from an epic tale of adventure across the outback.

    Australia Release: 2008 Directors: Baz Luhrmann Cast: Hugh Jackman, Nicole Kidman More on this film But it seems the film's tragic ending proved a little too harrowing for Hollywood studio chiefs. After "intense" discussions with officials at 20th Century Fox, Luhrmann agreed to rewrite the final scenes to keep alive Kidman's love interest, played by Hugh Jackman.

    The decision was made after negative responses to the movie's initial cut at test screenings.

    One reviewer said: "There is no reason to kill off Wolvie [Jackman played Wolverine in the X-Men trilogy]."

    Apart from sparing the audience the extra cost of tissues, the studio apparently felt that a more uplifting ending would spell greater success at the box office.

    The film stars Kidman as an English aristocrat who inherits a cattle ranch in Australia at the start of the second world war. After rival owners plot to seize her land, she teams up with a cattle drover, played by Jackman, to lead thousands of animals across the country, only to face bombing from the Japanese.

    The two fall in love during their epic journey although, in Luhrmann's first cut, Jackman's character later dies.

    The movie will open in the US and Australia this month, and in the UK on Boxing Day, with the new, happier ending and not, as one critic described it, as "an action-filled tragedy".

    The decision has angered some Australian film fans. One wrote on Australia's Sunday Telegraph's website: "Baz clearly has no control of his film, or no ethics when it comes to putting the story he wanted to tell to the screen."

    The rewritten ending is latest in a series of setbacks to affect the movie.

    Actor Russell Crowe originally agreed to fill Jackman's role but pulled out, and filming was delayed by the worst weather in Western Australia in 100 years then an outbreak of equine flu. "There was nothing that could have happened that didn't," Luhrmann said.

    For the soundtrack to the film artist and singer Rolf Harris has recorded his legendary wobble boardfor the opening credits of the film. Harris, 78 put the finishing touches on the track at a studio in Harrow, north-west London, this week.

    He said: "Apparently Baz Luhrmann suddenly said, 'This is crazy. We haven't got the iconic sound of Rolf Harris's wobble board on the music. We must be mad'."
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  14. #39

    Standaard

    Ugh, dit slaat weer nergens op, nu krijgen we zeker een zoet Amerikaans einde waar ze trouwen en nog lang en gelukkig leven....

  15. #40

    Standaard

    wat wel een geluk is is dat ze waarschijnlijk de scenes wel al gefilmd hadden en we ze misschien op de dvd tegen komen.

  16. #41

    Standaard

    Ze zijn daar bij Fox echt wel slecht bezig de laatste tijd moest het inderdaad zo zijn dat ze ook bij deze film de beslissingen van de regisseur weer niet respecteren. Maar Luhrmann zelf zegt wel dat hij op het laatste moment nog een paar dingen moest editen, zonder iets te zeggen over een nieuw einde.

    Sowieso is mijn interesse voor Australia maar matig, de films van Luhrmann zeggen me niet zoveel. Maar met een beetje geluk heeft het wat weg van Cold Mountain, die andere epische film met Kidman die me wel verrassend goed beviel overlaatst.

  17. #42

    Standaard

    Gisteren gezien en hoewel ik Australia met plezier heb bekeken, viel de film viel helaas toch een beetje tegen. Australia is een epische film in de stijl van Gone with the Wind, maar komt nogal rommelig over (heeft wellicht te maken met de invloed van de studio) en bevat de nodige clichés (met name de personages). Baz Luhrmann weet wel hoe hij zijn vaderland mooi in beeld moet brengen, want de film ziet er weer prachtig uit. Hier ligt dan ook de kracht van Australia. Ondanks dat de film toch al 166 minuten duurt, heb ik het idee dat de film baat zou hebben bij een nog langere speelduur. 7,0
    Sometimes nothin' can be a real cool hand.

  18. #43

    Standaard

    Net gezien:

    Australia
    Zeven jaar na het briljante Mouin Rouge! komt Baz Luhrmann eindelijk met z`n nieuwe film. Het heeft dan erg lang mogen duren, maar het gelukkig is het het wachten meer dan waard geweest.

    Bijna alle genres die je in een film kunt mengen komen hier voorbij: drama, comedy, avontuur, western, oorlog, geschiedenis film. Nooit komt het geforceerd over, het loopt als een goed geoliede machine. Alles vloeit vlotjes in elkaar over. Het resultaat is een epische film die tot in de puntjes verzorgd is, waarbij over ieder detail is nagedacht.
    Het verhaal mag dan wellicht wel voorspelbaar zijn maar door de mix van sterk acteerwerk van Kidman en Jackman en de adembenemende cinematografie neem je dat voor lief.
    Sommige shots zien er wat kitscherig uit, wat overdreven of dik aangezet misschien. Maar dat past juist perfect bij de sfeer van het geheel en doet dus geen afbreuk aan de film.
    De epische speelduur van 2 uur en 45 minuten klinkt alsof het een lange zit is, maar dat valt ontzettend mee.De film is over voordat je er erg in hebt. Er zijn ook niet echt scenes waarbij je het gevoel hebt dat ze overbodig zijn of de film onnodig lang maken en er dus uit hadden gemogen.

    Australia is dan wellicht niet zo`n instant klassieker geworden zoals Moulin Rouge, maar desalniettemin is het een absoluut pareltje. Hij komt dan ook vast en zeker hoog in het lijstje met favorieten films van het jaar.

    9,0/10
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  19. #44

    Standaard

    Australia (Baz Luhrmann, 2008 )
    Australia is eigenlijk een mengelmoes van verschillende genres waarin op de achtergrond van een liefdesverhaal de (recente) Australische geschiedenis aan bod komt. De beelden zijn prachtig geschoten, echter slaat Luhrmann af en toe wel door en zijn het wel erg overdreven shots (vooral het gebruik slomotion en fast forward). Dat gaat overigens niet alleen op voor de regie, ook het plot en de acteerprestaties zijn af en toe wat over-the-top, cliche en erg zoetsappig. En dan het volgende minpunt, de speelduur. Daar had men naar mijn mening best vanaf mogen halen, twee uur van lang genoeg geweest en dan had je het (toch wel wat magere) verhaal ook niet tekort gedaan. Bovenstaande wil zeker niet zeggen dat het een slechte film is, alleen had men er meer uit kunnen halen. Misschien wou Luhrman nu wel wat te veel in deze film stoppen, waardoor hij nergens echt uitblinkt (in zowel positieve als negatieve zin). 7.5

  20. #45

    Standaard

    Australia, Baz Luhrmann (2008 )
    Er zijn nog niet zoveel grote films gemaakt in Australië en in deze film is het ook echt het land en haar originele inwoners die centraal staan. Het is weer een opmerkelijke mix geworden van drama, romantiek, actie en de nodige humor. Kidman en Jackman zijn geknipt voor hun rollen en ook het kleine jongetje houdt zich goed staan. De beelden van het land zijn eveneens prachtig. Toch kent de film een groot probleem, de bordkartonnen badguys die in Luhrmann's vorige films zo goed werkten zijn hier onbedoeld grappig. Hierdoor komt de rol van Fletcher niet goed uit de verf, ondanks het feit dat Wenham prima acteert. Daarnaast duurde de film véél te lang. Elke scène mag dan wel een functie hebben, maar als geheel is het gewoon teveel voor één film. 7,2
    |Gekeken films (WhatIWatch) |
    "The screen is a magic medium. It has such power that it can retain interest as it conveys emotions and moods that no other art form can hope to tackle." - Stanley Kubrick

  21. #46

    Standaard

    ik vond de film ook rommelig overkomen alsof de regisseur geen genre kon kiezen
    en er geen eind aan wou breien .
    ook vond ik nicole kidman er wel erg mager uitzien niet gezond meer
    Laatst aangepast door pete928 : 30-12-2008 om 19:23

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pete928 Bekijk bericht
    ook vond ik nicole kidman er wel erg mager uitzien niet gezond meer
    Dat ligt niet aan de film :razz:
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  23. #48
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Van de week gezien, maar was toch aangenaam verrast door deze film!

  24. #49

    Standaard

    Dit is ind een lekkere wegkijk film. toch wel 1 van me favoriete films tot nu toe..

    Hope is lost. Faith is broken. A fire will rise..


  25. #50

    Standaard

    Film is me goed meegevallen. Doet terugdenken aan de ouderwetse avonturenfilms.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •