Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 97 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander Dubbeldam
    ben ik toch echt een van de weinigen die hem niet bijzonder vond
    Tja hij haalt het niet met Nothing Hill.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  2. #27

    Standaard

    Voornamelijk had ik deze film op aanbevelingen van Henk Heideveld gekocht. Ik kan maar één ding zeggen: Dank u hartelijk, meneer Heideveld.
    Wat een geweldige film. Dit is nou echt een film die je keer op keer kunt bekijken, terwijl je telkens nieuwe dingen ontdekt.
    Mooi, errug mooi.
    [Reserveer hier uw ruimte voor uw reclameteksten]

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lambèrt Guilonard
    Vele toegevoegde scènes zijn in mijn ogen overbodig. Zoals de ontmoeting met de Playmates die zich laten prostitueren voor benzine.
    De uitbreiding van de surfscène doet ook wat slapstick-achtig aan (het stelen van de surfplank van Killgore). Deze scène past eigenlijk niet in de boodschap die deze film wil brengen.
    Ik vond juist dat het goed aantoonde hoever het Amerikaanse leger was weggezakt in dat soort praktijken, en dit waren dan nog maar de onschuldige dingen tov Marlon Brando's daden. Wat ik wel een vage scene vond was die op dat Franse 'stukje grond'. Dat begreep ik niet goed.
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Steven Maas
    Voornamelijk had ik deze film op aanbevelingen van Henk Heideveld gekocht. Ik kan maar één ding zeggen: Dank u hartelijk, meneer Heideveld.
    Hij zei "Meneer" tegen me!!!!!!!!!!

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik vond juist dat het goed aantoonde hoever het Amerikaanse leger was weggezakt in dat soort praktijken, en dit waren dan nog maar de onschuldige dingen tov Marlon Brando's daden. Wat ik wel een vage scene vond was die op dat Franse 'stukje grond'. Dat begreep ik niet goed.
    Naarmate de mensen verstrikt raakten in deze oorlog hoe verder alles van de realiteit kwam te staan (de waanzin van iedere oorlog). Het opvaren van die rivieren symboliseert dat. Hoe verder men rievieropwaarts vaart hoe verder men van de realit, eit af komt te staan (het surfen midden in het oorlogsgeweld, het bunniesfeestje midden in de bush-bush, de brug die dagelijks kapot geschoten wordt en weer hersteld terwijl nieman meer weet wie de leiding heeft en ja dan dat stel onwezenlijke Fransen die hun plantage overeind houden in the middle of nowhere en dagelijks hun avondetenritueel handhaven). Erg knap allemaal, hoe de spanning naar dat meest irreele aan het eind van de rivier wordt opgevoerd.
    De film staat bol van de symboliek. En dan aan het einde die hamvraag. Ziet hij uiteindelijk die man aan het einde van de lijn als een waanzinnige?????????

  6. #31

    Standaard

    En verder verwijst dit stukje natuurlijk naar de Franse colonisten die al veel langer dan de Amerikanen in Vietnam zaten. Het toont een stukje geschiedenis wat veel mensen niet weten of er niet direct bij stil staan. De Fransen zijn de andere 'vreemdelingen' in het land en zij hebben daar hun eigen leven opgebouwd (al dan niet tenkosten van de oorspronkelijke bevolking).

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door raampie
    En verder verwijst dit stukje natuurlijk naar de Franse colonisten die al veel langer dan de Amerikanen in Vietnam zaten. Het toont een stukje geschiedenis wat veel mensen niet weten of er niet direct bij stil staan. De Fransen zijn de andere 'vreemdelingen' in het land en zij hebben daar hun eigen leven opgebouwd (al dan niet tenkosten van de oorspronkelijke bevolking).
    Yep, prima aanvulling. Bij the way, deze scene ontbreekt in het origineel en is in deze redux toegevoegd. In de redux zijn scenes toegevoegd om de logica van de film te bevorderen. Heel veel mebnsen snapten van de originele versie de dubbele bodem namelijk niet en deden soms zelfs de film af als zijnde saai.

  8. #33

    Standaard

    Die scene waar die mokkels in die helicopter zaten tewachten op ??? of ze zaten zonder brandstof.....

    die hadden ze van mij eruit kunnen laten.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    Die scene waar die mokkels in die helicopter zaten tewachten op ??? of ze zaten zonder brandstof.....

    die hadden ze van mij eruit kunnen laten.
    Ja, die is ook voor de Redux toegevoegd maar heeft inderdaad weinig teoegevoegde waarde.

  10. #35

    Standaard

    Een andere film dan de 1979 versie. De film is er niet echt op vooruitgegaan
    "I like it sideways"

  11. #36

    Standaard Nieuwe hoes Apocalypse now redux

    Ik ben bezig met een remake van de hoes. Hopelijk heeft iemand een dvd speler in zijn computer. Waarmee je van die dekselse screenshots kan maken.

    Ik ben namelijk opzoek naar een paar mooie afbeeldingen.
    • Opstijgende helikopters (ongeveer zoals in de review)
    • Purple Haze scene (roze rook)
    • Het gezicht van kapitein Willard
    • Het zijaanzicht van het gezicht van Kapitein Willard
    • Het gezicht van Kurtz
    • Het zijaanzicht van het gezicht van Kurtz
    • De verrotte Amerikaanse vlag (bij overdracht van de lijkkist - de Fransen)
    • Kiekjes naar je eigen goeddunken


    Dank u

    Gerben

  12. #37

    Standaard

    gerben, kijk anders even op deze link, ik had hier eens wat screen shots gemaakt.

    http://dvdfreak.freehomepage.com/ima...lypse_now1.htm
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    gerben, kijk anders even op deze link, ik had hier eens wat screen shots gemaakt.

    http://dvdfreak.freehomepage.com/ima...lypse_now1.htm
    Het zijn mooie foto's, alleen ze zijn wat te klein. Het is punt is dat ik een hoes ontwerp met een hoge resolutie. Zodat als je hem afdrukt je niet van die korrelrandjes krijgt. Als ik deze foto's gebruik moet ik ze behoorlijk uitrekken. Helaas komt dat de scherpte niet ten goede.

  14. #39

    Standaard

    op wat voor formaat wil je ze dan hebben?

    800x600?

    geef even via die PM je email adres door dan maak ik even nieuwe en dan stuur ik ze wel naar je toe.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  15. #40

    Standaard Re: Nieuwe hoes Apocalypse now redux

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun
    Het gezicht van kapitein Willard
    En uiteraard het shot dat ie net met zijn hoofd uit het dampende water komt
    "It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen."-Alex de Large

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martin
    op wat voor formaat wil je ze dan hebben?

    800x600?

    geef even via die PM je email adres door dan maak ik even nieuwe en dan stuur ik ze wel naar je toe.
    Graag

  17. #42

    Standaard Re: Re: Nieuwe hoes Apocalypse now redux

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    En uiteraard het shot dat ie net met zijn hoofd uit het dampende water komt
    Ja maar ik zie er liever 1 met twijfel en zweet. Trouwens een mooi shot van de ventilator op het plaffont is ook welkom.

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Danielle Gerards
    Een andere film dan de 1979 versie. De film is er niet echt op vooruitgegaan
    EEUUHH?????
    Film heeft meer samenhang gekregen voor de mensen die moeite hadden de enorme impact van deze film te doorgronden. Ikzelf ben door toevoeging van de "Franse Plantage" ook weer een stuk verder gekomen in de samenhang die er is met het steeds verder van de realiteit af geraken al naar gelang hij verder de rivier op vaart. Deze samenhang was door het knippen enigszins onderbroken her en der.

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun


    Graag
    stuur me even een mailtje dan weet ik waar ik ze heen kan sturen is denk ik wel makkelijk

    martin@dvdfreak.nl
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld

    EEUUHH?????
    Ikzelf ben door toevoeging van de "Franse Plantage" ook weer een stuk verder gekomen in de samenhang die er is met het steeds verder van de realiteit af geraken al naar gelang hij verder de rivier op vaart. Deze samenhang was door het knippen enigszins onderbroken her en der.
    Je hoeft toch niet alles te zien? Bij de 1979 versie kon je nog zelf iets voorstellen waarom hij zo 'afdreef' van de realiteit. En het was niet het knippen; Zoetrope Studio's=Coppola; hij kon deze versie toen ook meteen afleveren als hij wilde, dusss
    "I like it sideways"

  21. #46

    Standaard

    Ik ben ook erg blij met de Franse plantage. Prachtig stuk film, erg merkwaardig dat ze het niet in de eerste versie gebruikt hebben.
    Zo extreem schokkend was het allemaal niet.

  22. #47

    Standaard Foto's voor nieuwe hoes

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerben van der Leun



    Ik ben namelijk opzoek naar een paar mooie afbeeldingen.
    • Opstijgende helikopters (ongeveer zoals in de review)
    • Purple Haze scene (roze rook)
    • Het gezicht van kapitein Willard
    • Het zijaanzicht van het gezicht van Kapitein Willard
    • Het gezicht van Kurtz
    • Het zijaanzicht van het gezicht van Kurtz
    • De verrotte Amerikaanse vlag (bij overdracht van de lijkkist - de Fransen)
    • Kiekjes naar je eigen goeddunken
    Is niet meer nodig Martin heeft ze me gegeven. Bedankt Martin!

    Tot zover mijn offtopic gebazel...

  23. #48

    Standaard

    graag gedaan hoor....

    maak er maar een leuke wallpaper van.
    Nad Masters M17 M12 M27 M22 M50.2 - OPPO UDP-205 - JVC RS400 isf -Samsung 55JU7500 - Paradigm Studio 100/Monitor series 7.1 Velodyne DD15+ - Audioquest

  24. #49

    Standaard

    Heb de film zondagavond eindelijk gezien en deze moet ik echt nog vaker zien om alles te kunnen begrijpen. Helaas heb ik het einde niet meer fatsoenlijk gezien, want was best moe. Ik snap dit dus ook niet echt en zal minstens het laatste halfuur opnieuw moeten kijken.
    Verder is het een practige film en het geluid vond ik echt van referentiekwaliteit. Eindelijk eens heli's die écht van alle kanten komen en ook goed hard! De beelden zijn ook indrukwekkend.
    TOPPERTJE!
    Alleen weer jammer van het ontbreken van een goede achtergronddocu.... Misschien een eventuele SE ook nog maar 's aanschaffen.

  25. #50

    Standaard

    Deze film is een absolute must. Beter kan de waanzin van oorlog niet in beeld gebracht worden. Een film die je aan een lijntje meevoert om op het eindpunt losgelaten te worden op een plek vol hysterie en gruwelijkheden. Een film die blijft doorspelen op je netvlies. Ga deze film zien en aanschouw een absoluut hoogtepunt uit de filmgeschiedenis
    We all have nightmares to remind ourselves who we really are
    Leonard Shelby
    Art-House

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •