Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 97 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik was bang dat dat die 3 uur en 20 minuten te lang zouden zijn maar ik heb vanaf de allereerste minuut op het puntje van mijn stoel gezeten.

    Wat een magnifieke film!

    Schitterende en degelijke cast, mooie opnames, veel realistische gruwel en geweld. Adembenemend gewoon.

    Jammer dat er geen extra's zoals een making of op zit. Ik hoop dat ze hem nog ooit in een Special Edition uit gaan geven waar dit meesterwerk zeker recht op heeft.
    Dat deze film nog niet in de top 50 staat snap ik niet (geldt tevens voor The Godfather)

    Er is geen enkele Vietnam-oorlogsfilm die hier nog tegen op kan!
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  2. #52

    Standaard

    Je maakt echt de reis mee die Willard ondergaat. En bij elk bezoek en bij elke stop wordt je meegenomen in de waanzin van de realiteit, in de waanzin van de oorlog. De film wordt ondersteund door Willard die bepaalde dingen toeligt. Waardoor je ook zijn gedachtegang begint te volgen.
    Het einde van de film vondt ik wat vreemd. Wel in de sfeer van het verhaal, maar niet correct met de lijn van het verhaal, maar deze belevenis is voor iedereen weer anders.
    Toch is het naar mijn mening een film die je vaker moet zien wil je hem kunnen beoordelen.
    Rutger .:: Alles te koop ::.
    ====================
    "Trachten leven toe te voegen aan de dagen,
    waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven"
    ====================

  3. #53

    Standaard

    Vorige week eindelijk voor 't eerst gezien. (film stond al een half jaar in de kast) Het was een ontzettend lange zit. Temeer omdat ik van tevoren niet gekeken heb hoe lang ie ging duren
    Kort gezegd: ik vond het wel een aardige Vietnam-film. Niets meer en niets minder
    Wat me vooral is bijgebleven is de spanningsopbouw en de toenmende onwerkelijkheid / waanzinnigheid naarmate met verder de rivier opkomt.
    "Eat right, exercise, die anyway....."
    (Bumpersticker from The X-Files, Season 7, Episode "Fight Club")

    Mijn verzameling glimmende schijfjes

  4. #54

    Standaard

    ik had hem nog nooit gezien & veeeeeel van verwacht....>is niet helemaal uitgekomen. vind hem best redelijk, maar that's it! niet meer en niet minder. leuk avontuur, maar alles wat erom heen draait vind ik nou weer niet zo indrukwekkend als de meesten hier is mij wel opgevallen...

    evenals The Deer Hunter (die ik trouwens best wel niet leuk vind) 2 films die ik niet onder mijn klassiekers zet....>maar deze film kan je wel vaker zien & wellicht dat mijn mening nog positief zal worden...

    vind het een 6,5...>maar dat kan je niet geven en dus maar een 6-je

  5. #55

    Standaard

    Na alle lyrische verhalen die ik over deze film had gehoord waren mijn verwachtingen hoog gespannen en heb ik de film blind gekocht. Die verwachtingen heeft hij niet helemaal waar gemaakt. Ik ben op zich wel een liefhebber van oorlogsfilms, maar dit is zeker niet de meest indrukwekkende die ik gezien heb. Ik vond hem af en toe erg langdradig en het gedoe met Kurtz vond ik niet altijd even boeiend. Maar ondanks deze kritiek is het toch een erg aardige oorlogsfilm, maar in mijn ogen echt niet zo geweldig als iedereen beweert.

  6. #56

    Standaard

    Super Film! Beste openingsscene denkbaar:

    "This is the End" van The Doors...En dan moet je nog de jungle in!

  7. #57

    Standaard

    heb hem sinds vorige week ook in bezit
    echt een goede film

  8. #58

    Standaard

    Voor diegenen die een samenvatting van het verhaal willen hebben: http://www.angryalien.com/0803/apocalypse_bunnies.html


  9. #59

    Standaard

    Ik heb deze film ooit in een lang verleden op mijn computermonitor gekeken met zeer matig 2.0 geluid en groene ondertitels. (instelling op mijn pc verknalt ). De film kon me indertijd totaal niet boeien. Maar vanavond gaat die een nieuwe kans krijgen 8)

  10. #60

    Standaard

    Deze film moet je eigenlijk in de bios zien om hem goed te kunnen bevatten.

  11. #61

    Standaard crash boom bang!

    Een meesterwerk volgens de ene, een gedrocht volgens de andere. Persoonlijk leun ik dus dicht aan bij de eerste opinie, maar het is voor mij net geen meesterwerk. Full Metal Jacket heeft naar mijn bescheiden mening nog dat tikkeltje meer. Toch kan het niet ontkent worden dat Apocalyps Now (al dan niet Redux) een echte cultfilm is met zijn sublieme openingstrack. :wink:
    We are the knights who say... NI

  12. #62

    Standaard

    ''Een meesterwerk volgens de ene, een gedrocht volgens de andere. Persoonlijk leun ik dus dicht aan bij de eerste opinie, maar het is voor mij net geen meesterwerk. Full Metal Jacket heeft naar mijn bescheiden mening nog dat tikkeltje meer. Toch kan het niet ontkent worden dat Apocalyps Now (al dan niet Redux) een echte cultfilm is met zijn sublieme openingstrack.''

    ieder zn mening, maar ik vin apocalypse now beter als FMJ...ik weet t, ook in FMJ wordt getoond hoe ziek oorlog is, maar dat vind ik in A.N. net een tikkie beter. maar zoals ik al zei, ieder zn eigen mening.
    Somebody once wrote: "Hell is the impossibility of reason." That's what this place feels like. Hell. (Chris Taylor - Platoon)

  13. #63

    Standaard

    de ultieme vietnam-film die in deze versie 50 minuten langer is dan de originele versie uit 1979, op de film kan je niks verkeerd van zeggen , spijtig dat er nog steeds geen versie bestaat , waar de making of ..., nog niet op dvd staat, heb deze wel op video , en deze is al bijna zo legendarisch al de film , gefilmd op de fillipijnen laat deze docu zien wat er allemaal kan mis gaan en ook gebeurd; Maar ondanks deze kleine kanttekening,Blijft dit meesterwerk niet alleen de ultieme vietnam-film maar misschien wel de beste oorlogsfilm ooit gemaakt Bekroond met de Gouden Palm in Cannes
    liefhebber van de echt cinema en de echte grote klassiekers

  14. #64

    Standaard

    Indrukwekkende film met prachtige opnames. De een haat deze film en de ander vind hem prachtig. Ik hoor bij deze laatste groep! Mijn broer had hem na 3 kwartier uitgezet (respectloos) Maarja ieder zijn mening
    No one understands the demons world

  15. #65

    Standaard

    Bizarre film die een heel extreem sfeertje over weet te brengen .

  16. #66

  17. #67

    Standaard

    Inderdaad een indrukwekkende film met een apart sfeertje! Zeker een film die ik nog eens ga bekijken!
    Four-Star Trader (236)

  18. #68

  19. #69
    Anonymous
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Henk Heideveld
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lex v/d Moolen
    Ik vond juist dat het goed aantoonde hoever het Amerikaanse leger was weggezakt in dat soort praktijken, en dit waren dan nog maar de onschuldige dingen tov Marlon Brando's daden. Wat ik wel een vage scene vond was die op dat Franse 'stukje grond'. Dat begreep ik niet goed.
    Naarmate de mensen verstrikt raakten in deze oorlog hoe verder alles van de realiteit kwam te staan (de waanzin van iedere oorlog). Het opvaren van die rivieren symboliseert dat. Hoe verder men rievieropwaarts vaart hoe verder men van de realit, eit af komt te staan (het surfen midden in het oorlogsgeweld, het bunniesfeestje midden in de bush-bush, de brug die dagelijks kapot geschoten wordt en weer hersteld terwijl nieman meer weet wie de leiding heeft en ja dan dat stel onwezenlijke Fransen die hun plantage overeind houden in the middle of nowhere en dagelijks hun avondetenritueel handhaven). Erg knap allemaal, hoe de spanning naar dat meest irreele aan het eind van de rivier wordt opgevoerd.
    De film staat bol van de symboliek. En dan aan het einde die hamvraag. Ziet hij uiteindelijk die man aan het einde van de lijn als een waanzinnige?????????

    Meest irreele aan het eind?
    Ik dacht toch echt dat ik zag dat een '' gekke '' kolonel domweg een kampje in een bos had, meer niet. Al die symboliek was dan voor mij ver te zoeken

  20. #70

    Standaard

    Erg sterke en een van de betere oorlogsfilms die goed de waanzin van een oorlog weergeeft.Ik heb de gewoone versie lang gelden wel is gezien maar als ik moet kiezen denk ik dat deze net iets beter uitgediept is,het is wel een flinke ruk dus heb hem in 2 gedeeltes bekeken.Ik hoop en denk dat er toch met d,r tijd een S.E. gaat komen van deze film,hopelijk met een comentaartrack van Copolla zelf,ook de docu ''Heart of darkness'' over de moeilijke tot stand koming van de film hoort daar op.De film bevat natuurlijk een zeer memorabele quote van Kilgore: I love the smell of napalm in the morning.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  21. #71

    Standaard

    Ik vraag me sterk af waarom er nog stééds geen goeie special edition van op de markt is gebracht.
    I'm gonna make you an offer you can't refuse!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door robvanknegsel
    Ik vraag me sterk af waarom er nog stééds geen goeie special edition van op de markt is gebracht.
    Dit zou zijn omdat A-Film er te weinig goede extra's voor kon vinden. Dit heb ik in een ander topic ergens gelezen hier op www.dvd.nl.
    Leave it on the doorstep and get the hell outta here...

  23. #73

    Standaard Apocalypse Now Redux

    Ik wacht met smart op een 3-disc editie

    dvd 1 : 1979 versie - 2.35:1 - anamorphic
    dvd 2 : Redux - 2.35:1 - anamorphic
    (evt. met commentaartracks)
    dvd 3 : extra's

    Please mr. Copolla, please...

    Ik heb een stokpaardje voor dvd-aspect ratios en blijf hopen op Apocalypse Now en Redux dvd's in hun originele 2.35:1 beeldformaat.

    Met de zegen van Coppolla heeft cinematograaf Vittorio Storaro voor de dvd's een aspect ratio van 2:0 gebruikt. Dit om bezitters van 4:3 (1.33:1) televisies niet op te zadelen met al te dikke zwarte balken op hun toestel. Laten we niet vergeten dat in de states 4:3 nog redelijk "big" is.
    (Supermarkten, zoals Wal-Mart bieden doorgaans enkel pan&scan 4:3 dvd's aan in hun winkels. Iemand die bv. een "Lord of the Rings" dvd in widescreen wil kopen moet ervoor naar de dvd-boer. Een moeite die velen zich niet getroosten.)

    zie ook : http://www.dvdtalk.com/apocalypsenowchat.html

    Voorts wil ik aanstippen dat Vittorio Storaro niet geheel toevallig koos voor net de ratio van 2:0 voor de Apocalypse Now dvd-transfers.

    Storaro is de voorvechter van het het "Univisium" (2:0)-beeldformaat. Dit formaat zou in de toekomst alle andere formaten kunnen vervangen. (voor televisie EN film) Adieu, 1.85:1 en 2.35:1... Ook adieu 16:9 tv's en welkom 2:0 tv's...

    zie ook : http://millimeter.com/mag/video_stor...cts/index.html

    en : http://www.cameraguild.com/interview..._interview.htm

    Nu, eerlijk is eerlijk, het heeft zijn voordelen om een nieuwe 2:0 film (welke?) te bekijken op een 2:0 tv (welke?). (joepie - geen zwarte balken)

    Het is iets anders om een klassieke 2.35:1 film te versmallen tot 2:0 met als doel hem in de "Univisium"-marketingcampagne te laten passen. Ik vrees dat zolang Univisium-Don Quichote-Storaro overtuigd blijft van de gouden toekomst van 2:0 hij de gijzelnemer van Apocalypse Now en Redux zal blijven. (zucht...)

    Een positieve noot : de bioscooptrailer op de dvd is tenminste in 2.35:1...
    (ik had het liever omgekeerd gezien.)

    losse opmerkingen
    ----------------------
    1) De boot lijkt terug in de tijd te gaan. (aanval met pijlen en speren, Franse plantage, de mannen van Kurtz - het lijkt "La guerre du feu" wel...)
    Storaro laat de belichting ook primitiever worden naarmate de film vordert. (van schelle neonlichten -Playmate optreden- Do Lung brug - schijnwerpers op boot naar primitievere natuurlijke verlichting - de houtvuren in het kamp van Kurtz.)
    2) De ondertiteling is eerder aan de grote kant. (Ze vult makkelijk 25% van het beeld.) Vandeweek zag ik "About a Boy". Zo kan het dus ook - goed leesbare maar niet beeldvullende ondertiteling.
    3) De kleuren van de dvd zijn werkelijk prachtig. Bedankt voor de remasterde kleuren mr. Storaro.

    thanks for reading,

    Andrew-Kenneth

  24. #74

    Standaard

    Is er al nieuws over een nieuwe editie die in de planning staat om uit t komen?
    Tot m'n schaamte heb ik deze film nog altijd niet! Maar ik wil m graag, en dan ga ik natuurlijk meteen voor de beste uitvoering! 8)

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Elessar
    Is er al nieuws over een nieuwe editie die in de planning staat om uit t komen?
    Tot m'n schaamte heb ik deze film nog altijd niet! Maar ik wil m graag, en dan ga ik natuurlijk meteen voor de beste uitvoering! 8)
    kopen en kijken, als er een nieuwe uitkomt: ook kopen!


Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •