Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 111 worden weergegeven.

Discussie: Nils Holgersson

  1. #1

    Standaard Nils Holgersson

    Is er nou eindelijk eens een keer een maatschappij die deze serie compleet op DVD kan zetten??? Waarom kan dit nou niet? In Duitsland en Frankrijk is de hele serie allang op DVD uitgebracht.

    Wie o wie moet ik aanschrijven hiervoor?

  2. #2

    Standaard

    Ik deel je frustratie... De rechthebbenden voor de Benelux vind je in dit persbericht:
    http://www.dvd.nl/nieuws.php?id=2077
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  3. #3

    Standaard

    Er zijn helaas nog een heel aantal fantastische cartoons die een waardige DVD release verdienen, zoals Alfred J. Kwak, Tovenaar van Oz, Peter Pan, Nils Holgerson dus, en nog een groot aantal anderen.

    Maar goed, als er al een nederlandse release komt, dan zal het wel van het gebruikelijke goedkope bagger-niveau zijn...

  4. #4

    Standaard

    Nils Holgersson...wat een nostalgie. Het zal wel leuk zijn als ie op dvd kwam, wie weet zou ik hem kopen. Maar dan meer voor de kindjes van m'n vriendinnie, want ik zou het zelf niet meer hoeven kijken. Dus ze moeten er dan wel snel mee komen, anders vinden die kinderen het ook niet meer leuk, want dan zijn ze er te oud voor. Of ik moet zelf maar even een kindje maken

    meanrat

  5. #5

    Standaard

    Euh, volgens mij is Nil Holgerson al op DVD hoor ?

    Wat mij alleen tegengehouden heeft om ' m te kopen : de afleveringen staan kris kras door elkaar verdeeld over de disken.
    Zie je op aflevering 2 van disk2 bijvoorbeeld dattie met de ganzen meevliegt, de volgende aflevering gaat over de straf dat hij klein gemaakt word.
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  6. #6

    Standaard

    En dat zullen zéker niet alle afleveringen zijn. Er zijn er nl. 52 gemaakt!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  7. #7

    Standaard

    Er zijn idd drie DVD's uitgebracht van Nils Holgersson. Hier is gewoon een greep gedaan uit de 52 afleveringen die gemaakt zijn. Bovendien staan ze nog door elkaar ook.

    Hoe moeilijk kan het zijn om deze serie gewoon in zijn geheel uit de brengen (liefst zoals dit in Duitsland, Japan en Frankrijk gebeurd is: in 1 complete box)...

  8. #8

    Standaard

    Dit zijn volgens mij de twee Franse versies die er uitgekomen zijn (deel 1 en 2):


    Onlangs heb ik de VARA een mail gestuurd, dit was het antwoord wat ik kreeg:

    Geachte heer Lentjes,

    Ik moet u zeggen dat ik niet weet wanneer de door u genoemde serie hier
    in Nederland wordt uitgebracht. De VARA heeft hiervan de rechten niet.
    Bedrijven/maatschappijen als Universal en Bridge Entertainment
    licenseren vaak het recht om dergelijke series hier in Nederland uit te
    brengen.

    Met vriendelijke groet,
    Trudy van den Broek
    Afdeling Sales

  9. #9

    Standaard

    Ok, er is momenteel een verzamelbox uit die er erg mooi uitziet: 'mega verzamelbox' met daarop de eerste 20 afleveringen, netjes in volgorde en in een prachtige box. Net ook even naar Moefieklub (de uitgever) gebeld en de vervolgen komen er begin 2007 aan. Wel was er sprake van een box die de eerste 26 en de volgende 26 afleveringen zou bevatten. Over een DVD met afleveringen 21-26 op, was nog geen duidelijkheid. Ik hoop wel dat die er komt.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    En dat zullen zéker niet alle afleveringen zijn. Er zijn er nl. 52 gemaakt!
    En om het verhaal nog iets leuker te maken...

    52 Afleveringen is een redelijk gebruikelijk aantal voor Japanse anime (animatie) series. Het leuke, wat veel mensen niet weten, is dat Nils Holgersson zelf ook een Japanse anime is (beter bekend als Nils no Fushigi na Tabi). Eentje die maar liefst geregisseerd was door Mamoru Oshii, de maker van o.a. Ghost in the Shell. Ghost in the Shell was op zijn beurt weer een grote inspiratiebron voor the Matrix.

    Dus vergeet niet... the Matrix is geinspireerd door de regisseur van Nils Holgersson. :wink:

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door timhardt
    Ok, er is momenteel een verzamelbox uit die er erg mooi uitziet: 'mega verzamelbox' met daarop de eerste 20 afleveringen, netjes in volgorde en in een prachtige box. Net ook even naar Moefieklub (de uitgever) gebeld en de vervolgen komen er begin 2007 aan. Wel was er sprake van een box die de eerste 26 en de volgende 26 afleveringen zou bevatten. Over een DVD met afleveringen 21-26 op, was nog geen duidelijkheid. Ik hoop wel dat die er komt.
    Klopt. Deze is in de aanbieding bij de Bart Smit voor 7 euro. Ik ben de gelukkige eigenaar ervan
    Het zijn dus de eerste 4 delen. Tot kort kon je maar 3 delen kopen en de 4e deel is onlangs aan toegevoegd. Ben ik heel blij mee, want dat geeft een kans aan dat er misschien nog meer delen komen. Ik heb ze daarover al gemaild .
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  12. #12

    Standaard

    ik snap het even niet... Ik heb nu de Mega box.. Het vervolg hierop is de losse dvd van Bart Smit die nu te koop is voor 7 euro? En dan komt er volgend jaar weer een box met de laatste afleveringen ( en in deze box komen dan niet de afleveringen van deze losse Bart Smit dvd )?????

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door joopjes
    ik snap het even niet... Ik heb nu de Mega box.. Het vervolg hierop is de losse dvd van Bart Smit die nu te koop is voor 7 euro? En dan komt er volgend jaar weer een box met de laatste afleveringen ( en in deze box komen dan niet de afleveringen van deze losse Bart Smit dvd )?????
    Que? Waaruit maak je dat?
    De BOX bij de Bartsmit bevat de eerste vier delen.
    Voorheen kon je al die delen los kopen. Maar toen waren het er maar 3. Nu is dus een vierde deel bijgekomen. En deze vier delen gezamenlijk als één BOX.
    Mijn DVD Collectie! | Currahee! Gory Gory what a hell of a way to die! He ain't gonna jump no more!!

  14. #14

    Standaard

    Dizer:

    Kan je eens in afleveringen spreken.

    Mijn box telt 3 DVD's die langs beide zijden gebrand zijn en die bevatten afleveringen 1 tot en met 20 in volgorde.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb even op de site van bart smit gezien en ja, vier dvd's met drie afleveringen. Maar de vertalingen zitten al verder. De eerste 20 afleveringen zijn reeds vertaald. De box heet mega verzamelbox en bevat gewoon 3 DVD's, langs beide zijden gebrand, met daarop de eerste 20 afleveringen.

    Meer zou volgens Moefieklub begin 2007 volgen. Afwachten & hopen maar.

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Het is wel verwarrend, want zowel de dvd's met 3 afleveringen als die met 6 à 8 afleveringen worden genummerd als deel 1, 2 en 3; tot overmaat van ramp lijken de kaften erg op elkaar. Idem dito overigens voor Maja de Bij.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  18. #18

    Standaard

    In België is er haast geen sprake van verdeling. Kan iemand hier zeggen als de vervolgen in de winkel liggen?

  19. #19
    Sido
    Guest

    Standaard

    Waar kan ik die megaverzamelbox van Niels Holgerson kopen??
    Ik bedoel dan die met de eerste 20 afleveringen in volgorde.
    Ik wil die verzamelbox graag hebben.

  20. #20

    Standaard

    ik heb m bij de blokker gekocht

  21. #21

    Standaard

    Ik heb 'm ook alleen nog maar bij de (Nederlandse filialen van) Blokker gezien.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Idem dito overigens voor Maja de Bij.
    Zijn dit ook de eerste 20 afleveringen?

    Hoe is de beeld en geluidskwaliteit van Niels en Maja.
    ‎Broodje Frikandel Speciaal

  23. #23

    Standaard

    Misschien ook wel interessant: wat kosten die boxen eigenlijk?? :wink:

  24. #24

    Standaard

    9,99 euro per set van 3!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  25. #25

    Standaard

    En de kwaliteit is vrij behoorlijk hoor! Erg mooie box trouwens, hopelijk komen de vervolgen snel!

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •