Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 111 worden weergegeven.

Discussie: Nils Holgersson

  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Tja, ik heb net een folder van Fnac waarin een box staat met 26 afleveringen i.p.v. 20! Ik heb de box zelf fysiek nog niet gezien, maar wat krijgen we nu zeg? Een andere release per groothandel???
    Moefieklub had er iets van gezegd. 26 afleveringen. De volgende release zou ineens de laatste 26 moeten zijn....is die in elke fnac te verkrijgen?

  2. #52

    Standaard

    Zojuist bij de Mediamarkt geweest en ja hoor, het is een compleet andere box en met 26 afleveringen. We hebben dus voor joker de set bij de blokker gekocht. Onbegrijpelijk! De hoes is nu van stevig karton en er zitten 2 brede doosjes in met elk 2 dvd's. Op dezelfde wijze gefabriceerd als de blokker manier trouwens, dus op een flipper achtige manier. (DVD10 denk ik dat het heet?)

    Zal even de hoes scannen.

  3. #53

    Standaard

    Hier de hoes, dan weet je waar je op moet letten in de winkel En mogen we er nu ook vanuit gaan dat moefie klub nu ook de volgende 26 afleveringen uit brengt??




  4. #54

    Standaard

    Leuk! Nu weet je tenminste waar je voor moet kijken, en dit suggereert inderdaad ook wel de komst van een tweede box met de andere helft van de serie.

    Vanmiddag was ik nog even bij de MM in Eindhoven, maar deze heb ik niet gezien. Het is sowieso een chaos daar, dus zo verwonderlijk is dat niet.
    I used to steal birds, but now I'm a newspaper man. (Mr. Fox)

  5. #55

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sanderdg
    Zojuist bij de Mediamarkt geweest en ja hoor, het is een compleet andere box en met 26 afleveringen. We hebben dus voor joker de set bij de blokker gekocht. Onbegrijpelijk!
    Ik voel me anders ook behoorlijk bij mijn *** genomen Desondanks gaat het dan toch een dubbele aanschaf worden, want ik denk niet dat er morgen bij Blokker een setje gaat liggen met afl. 21 tot 26.

    Van zo'n berichten als dit word ik goed en slecht gehumeurd tegelijkertijd...
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniël Dundee
    (...)
    Vanmiddag was ik nog even bij de MM in Eindhoven, maar deze heb ik niet gezien. Het is sowieso een chaos daar, dus zo verwonderlijk is dat niet.
    Hij lag hier ook niet in de winkel, ik vroeg er om en toen werd hij uit het magazijn gehaald. Kan bij jou ook het geval zijn, dus volgende keer toch even vragen

  7. #57

    Standaard

    Is er ook een online winkel waar ze de versie te koop hebben van de mediamarkt versie van Nils Holgersson, Mediaarkt is hier namelijk niet omme hoek...

  8. #58

    Standaard

    Ik heb hem nu ook, die box van 26 afleveringen. Ik heb trouwens naar Moefieklub gebeld en ze verzekerden me dat de volgende box de laatste 26 afleveringen zullen bevatten, te verschijnen in het voorjaar.

  9. #59

    Standaard

    En yup, heb ook een dubbele aanschaf achter de rug.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  10. #60

    Standaard

    Morgen ga ik ook eens kijken bij de MM of ik deze box kan vinden en ja het wordt dan een dubbele aanschaf

    Maar goed nieuws dat deel twee in het voorjaar uitkomt!!!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    En yup, heb ook een dubbele aanschaf achter de rug.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door timhardt
    Ik heb hem nu ook, die box van 26 afleveringen. Ik heb trouwens naar Moefieklub gebeld en ze verzekerden me dat de volgende box de laatste 26 afleveringen zullen bevatten, te verschijnen in het voorjaar.
    Zijn het weer dubbelzijdige disc? Ik heb nog geen tijd gehad om naar de MM te gaan.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BJM
    Citaat Oorspronkelijk gepost door timhardt
    Ik heb hem nu ook, die box van 26 afleveringen. Ik heb trouwens naar Moefieklub gebeld en ze verzekerden me dat de volgende box de laatste 26 afleveringen zullen bevatten, te verschijnen in het voorjaar.
    Zijn het weer dubbelzijdige disc? Ik heb nog geen tijd gehad om naar de MM te gaan.
    Ja. De 3 eerste zijn bovendien identiek aan die van de Blokker-versie. De vierde disc, met afl. 21-26, bevat 3 episodes aan elke kant.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  13. #63

    Standaard

    Vorige week had ik de 4-disk boxset gehaald bij de MM, en net dacht ik er ff aan om hem uit te testen (voor kerst voor een buurmeisje gekocht)

    Disk 1, kant A speelt ie dus gewoon niet af. Hij begint stotterend en loopt eigenlijk meteen vast na de copyright mededeling...
    Toen ik de disk bekeek leek het een beetje op wat je soms cd-rot zou noemen... (heb ik 1x eerder gehad bij een dvd van Ray Liotta (ff naam kwijt))
    Toen een andere disk gepakt en die deed het wel, maar de beeldkwaliteit is echt gigantisch slecht zeg... :N Zelfs voor zo'n oude serie is dit eigenlijk gewoon schandalige kwaliteit. :N

    Ook zat op een andere disk allemaal vingerafdrukken. Dit terwijl de box die ik kocht gesealed was...

    Morgen met de bon terug naar de MM, en geld terug... :N

  14. #64

    Standaard

    Raar...gewoon mee teruggaan. Bij mij is alles prima. Ok, de beeldkwaliteit is niet optimaal, maar het versterkt mijn nostalgisch gevoel De dvd's zelf zijn prima!

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door timhardt
    Raar...gewoon mee teruggaan. Bij mij is alles prima. Ok, de beeldkwaliteit is niet optimaal, maar het versterkt mijn nostalgisch gevoel De dvd's zelf zijn prima!
    Ik ben nog niet teruggegaan want heb nog geen tijd gehad, en vandaag is het weer gewoon te slecht om ff op de fiets heen te rijden, maar ik heb nog t/m vrijdag of zaterdag ofzo om het te ruilen...

    En natuurlijk begrijp ik dat men, en ook ik, de serie graag wil voor nostalgisch gevoel enzo. Als kind was het mijn favoriete tekenfilm serie en zelfs toen het enkele jaren geleden weer werd herhaald op kindernet ofzo, heb ik nog s'ochtends vroeg zitten kijken...

    Maar DIE Kindernet afleveringen waren BETERE kwaliteit dan wat ze nu op DVD hebben gezet. Het lijkt wel of het gewoon rechtstreeks van een stel oude videobanden naar DVD is gekopieerd.

    Ik heb geen idee of de Duitse en Franse versies ook van deze slechte kwaliteit zijn, maar als je de uitgeef-rechten hebt van een serie, dan zou je toch ook de beschikking moeten hebben over betere 'masters'!?
    Ik kan echt niet geloven dat dit de beste kwaliteit is die voor handen was, als ze niet even wat meer moeite zouden hebben gedaan.

    Dus het is zeer jammer, aangezien ik een zeer grote fan van de serie ben, en het me dus erg leuk leek om deze aan mijn buurmeisje kado te doen, maar deze box gaat terug en hopelijk krijg ik gewoon mijn geld terug, zodat ik voor mijn buurmeisje een ander kado kan kopen. En voor mezelf zal ik hem nu ook zeer zeker niet aanschaffen.

  16. #66

    Standaard

    Mja, je hebt wel een punt, maar 't is maar dan nostalgie voor me. ALs je afleveringen als 'het verdronken land' of 'de hardvochtige boer' bekijkt, kan je niet anders dan vaststellen dan dat het ijzersterke scenarios zijn. Niet alleen voor kinderen dus, maar ook voor euh grote kinderen zoals ik

    De kwaliteit, tja, ik ben al zo blij dat ik er naar kan kijken dat het me nog niet gestoord heeft

  17. #67
    Dekker
    Guest

    Standaard

    héhé, we zijn blij dat we niet de enige "grote mensen" zijn die graag naar Nils kijken.

    Het is inderdaad een echte chaos, wat die uitgave betreft, zeker hier in België.

    Om effe een overzicht te geven:

    - mijn echtgenote vindt bij Bart Smit een dvd met 4 afleveringen en koopt die
    - een week later in de folder van Bart Smit een promotie rond een box, en wij die dus gaan halen.

    Bleek in die box de dvd te zitten die we eerder al gekocht hadden. Maar dat is zo erg nog niet. De box bestond uit drie doosjes, waarvan 1 plat. In het eerste doosje zitten deel 1 en 2, met telkens vier afleveringen. Maar die staan dus op 1 dvd, met op elke zijde 4 afleveringen. Dan heb je het platte doosje, en dan nog een dik. Elk met 4 afleveringen.

    Maar nu lees ik hier dat er een nieuwe box uit is, met 26 afleveringen. Kan echt niet meer volgen. Als die hier in België uitkomt zullen we die ook kopen. Dan hebben we heel wat afleveringen dubbel, en sommige driedubbel. En dat telkens op dvd's die er niet uitzien (lijken wel illegale kopies, maar blijken dat niet te zijn). En de beeldkwaliteit is ook niet denderend te noemen.

    Jammer dat de distributeur er zo "met zijn klak naar gooit" (op z'n belgisch).

    we wachten gewoon wat af en houden deze thread in de gaten. Hopelijk komt er alsnog een kwaliteitsvolle uitgave (zowel qua verpakking, als qua beeldkwaliteit)

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sanderdg
    Hier de hoes, dan weet je waar je op moet letten in de winkel En mogen we er nu ook vanuit gaan dat moefie klub nu ook de volgende 26 afleveringen uit brengt??



    Waar is deze box online te koop, Blokker bij ons heeft 'm niet

  19. #69

    Standaard

    Er zijn nu meerdere versies uit van Nils Holgersson toch? Welke moet ik nou hebben als ik de serie compleet wil hebben?

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hugo20
    Er zijn nu meerdere versies uit van Nils Holgersson toch? Welke moet ik nou hebben als ik de serie compleet wil hebben?
    Dan is de enige mogelijkheid de box in twee posts hierboven. Is te krijgen bij Mediamarkt voor 10 euro, ik zag 'm dit weekeinde nog in die van Breda liggen. Daarmee heb je de eerste 26 afleveringen van de 52, alle andere uitgaves bevatten minder afleveringen.

    Met een later op het jaar nog te verschijnen tweede, identieke box met afleveringen 27 tot 52, zou je dan de reeks compleet moeten hebben.
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  21. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Dekker
    Dan hebben we heel wat afleveringen dubbel, en sommige driedubbel.
    Welkom, beste lotgenoot! Ik heb de andere versies aan familie met kleine kindjes cadeau gedaan, kwestie van mijn steentje bij te dragen aan het leren kennen van Nils Holgersson aan een nieuwe generatie!
    DVD-pagina - DVD Info - Facebook - SafeTrader
    Ik heb een fantasy-boek geschreven! Lees er alles over hier!

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Werner Peeters
    Citaat Oorspronkelijk gepost door hugo20
    Er zijn nu meerdere versies uit van Nils Holgersson toch? Welke moet ik nou hebben als ik de serie compleet wil hebben?
    Dan is de enige mogelijkheid de box in twee posts hierboven. Is te krijgen bij Mediamarkt voor 10 euro, ik zag 'm dit weekeinde nog in die van Breda liggen. Daarmee heb je de eerste 26 afleveringen van de 52, alle andere uitgaves bevatten minder afleveringen.

    Met een later op het jaar nog te verschijnen tweede, identieke box met afleveringen 27 tot 52, zou je dan de reeks compleet moeten hebben.
    Ok bedankt! Is het al wel zeker dat die 2e box komt?

  23. #73

    Standaard

    Volgens iemand uit japan is de japanse box dezelfde kwaliteit als toendertijd werd uitgezonden, alleen helaas niet met engelse subs.. Hij zou me een preview geven van de kwaliteit. het zou als het goed is om de volgende boxset gaan: http://home.catv.ne.jp/ss/nilsfan/

  24. #74

    Standaard

    Is het al zeker/bevestigd dat het 2e deel van die box die nu uit is hier ook echt uit zal komen?

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door timhardt Bekijk bericht
    Ik heb hem nu ook, die box van 26 afleveringen. Ik heb trouwens naar Moefieklub gebeld en ze verzekerden me dat de volgende box de laatste 26 afleveringen zullen bevatten, te verschijnen in het voorjaar.
    Het is nu al iets verder dan 'voorjaar'.. nog steeds niks vernomen van de tweede box.
    Zou ie nog komen dit (voor) jaar?

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •