Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 72 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Betrouwbaarheid van plasma's

    Aangezien ik momenteel op zoek ben naar een grote en goede plasma-tv binnen mijn budget, heb ik al wat opzoekwerk gedaan en hetgeen mij eigenlijk opvalt is dat, zelfs bij de plasma's die als beste uit verschillende tests komt, er nog wel wat mensen zijn die problemen ervaren. Ik heb bv eens de commentaren bekeken op www.kieskeurig.nlvan mensen die een toestel gekocht hebben die als beste uit een test kwam in FWD magazine. Ik heb er onderaan een aantal opgesomd.
    Ik ben ook al eens uitleg gaan vragen in een winkel en daar kon je een extra garantie bijnemen voor in totaal 5 jaar, wat volgens de verkoper aan te raden was want hij beweerde dat er bij veel LCD's en plasma's, misschien niet in de eerste 2 jaar, maar toch voor het 5e jaar wel eens iets hersteld moet worden. Misschien een verkoopstruuk maar wat als het waar is. Mijn huidige bejaarde beeldbuis-tv heeft al heel wat meegemaakt en die is nog nooit hersteld moeten worden. En als ik 2 a 3000 euro uitgeef aan een TV, verwacht ik uiteraard hetzelfde. Ok, je kan altijd pech hebben dat je net een maandag-model hebt gekocht maar ik krijg zo de indruk dat er voor LCD's en plasma's veel meer maandag-modellen zijn dan voor gewone beeldbuis TV's.
    Zijn de LCD's en plasma's dan echt zo onbetrouwbaar en met nog zoveel kinderziektes?


    --> Commentaren op de Pioneer PDP-435XDE en HDE:

    - Na een aantal maanden het pdp435 schern (HDE) in bezit te hebben krijg ik paarse strepen op het scherm. Het lijkt net alsof mijn kind met een marker overal getekend/gekrast heeft. Bel ik pioneer Einhoven heb ik volgens een monteur het scherm met wat anders schoongemaakt heb dan de blauwe bijgeleverde doek en daar vocht bij hebt gebruikt. Dit is absoluut niet waar.

    - ik ben in bezit van de pioneer 435 HDE, inmiddels precies een jaar. Sinds een paar weken lijkt het wel of ik vlekken in mijn scherm heb, bovendien bij donkere stukken begint het beeld te vegen zgn. naijlen... als je dicht bij het scherm staat en lijkt het wel op een waas in het beeld. ...Pioneer zelf regaeerd nauwelijks of niet op de klacht van de 435.....

    -Ook ik heb last van hetzelfde probleem. Zeker met donkere scenes. Heel irritant. Ook lijkt het wel mensen uit hun hoofd stappen dat het beeld soort blijft staan. Ik heb hem pas anderhalve maand in bezit.

    - Heeft iemand ook last van een "brom" geluid en met name bij het afspelen van een dvd (via scart op Pioneer dvd 520s recorder)?

    -IK heb de Pioneer XDE aangeschaft. Maar met afspelen van een dvd last van vlekker in het beeld. Nu een component kabel gebruikt en het probleem doet zich niet meer voor. Is wel een dure kabel trouwens.

    --> Commentaren op Hitachi 42PD7200:
    - Wij hebben dit toestel nu 3 weken ben er redelijk tevreden over maar moet er wel bij zeggen dat ik nu al het logo erin heb zitten van SBS 6,en ook is er 1pixel kapot en 2 sub pixels. Ik heb vanaf het begin het kontrast en helderheid flink terug genomen.Ook heb ik de functie luminatie gebruikt. Ik hebt dat probleem neergelegd bij het bedrijf dat voor hitachi de problemen op mag lossen en die vertelde mij het volgende.Dat had je moeten weten als je een plasma koopt en je moet hem ook niet dagen op SBS 6 laten staan.Waarop ik zei dat we dat ook niet deden maar met al die reclame tegenwoordig staat dat logo er ook niet langer op dan 30 minuten achter elkaar. Pixel uitval mag en dat kunner er wel meer worden en op welke plaats is ook van belang.Ik heb er op dit moment geen lekker gevoel bij en hoe nu verder.

    - Deze Hitachi 42PD7200 van 3300 euro is uitgerust met AVIS beeldscherm en daar zitten vlekken in (sorry niet mijn idee)

    -Ik heb Foto's maar die kunnen niet op de site (dat is een geluk voor Hitashi anders verkochten ze er geen meer). Het is echt erg, heel erg.

    De plasma is erg mooi, maar alleen overdag (dus met veel licht).
    Ik heb als het wat donkerder wordt en de lampjes gaan een vlek ik het beeldscherm zitten en daar wordt door Hitachi zelf niet veel aan gedaan (omdat dat bij een AVIS beeldscherm normaal zou zijn).

    Met veel spijt moet ik dit deze info vrijgeven maar ik voel me gewoon gedwongen om andere Nederlanders te beschermen tegen deze Plasma TV.

    Dit is (na bezoek van monteur die het ook niet wist etc) het mailtje uit UK (dus een support lijn hoger dan NL en Belgie).

    -----

    Hierbij stuur ik U het antwoord door van mijn collega's uit ons hoofdkantoor in UK . :

    There is no such thing as a perfect set. All technologies have some problems in certain conditions. The alis panel is designed for highest resolution and is very bright but if customer watches a dark picture in dark ambient lighting they will notice some discolouration in plain black pictures. This is similar to what you will see with LCD technology in dark lighting conditions. It is quite unusual for this to be a problem when watching normal video content but can be seen if you generate just a black screen. Normally this is outweighed by the higher brightness and resolution offered by alis.
    In comparative reviews in the Press the 7000 series usually achieves higher marks for performance than our competitors.

    Zoals U kan lezen voldoet uw toestel dus aan de gestelde specificaties en is dit fenomeen te wijten ondermeer aan de zeer hoge lichtopbrengst van deze plasma panels en wordt dus niet beschouwd als een defect .

    -----

    Vreemd nietwaar ?

    Nergens staat te lezen dat dit normaal zou zijn (site, handleiding etc).
    Ik ben vooraf niet op dit gebeuren gewezen door de verkoop.
    Ik heb Hitashi en de verkoop enige weken de tijd gegeven om er wat aan te doen (geen garantie zoals je kunt zien in de mail en geen bericht op de site of wat dan ook).

    Voor mij is het te laat en mijn advies is: Koop een andere en kijk zeer bewust naar deze vlekken.

    De vlekken zien eruit alsof er een spookbeeld in je beeldscherm zit maar deze blijven aanwezig (gaan dus niet weg zoals een logo van een TV zender).
    De vlek is totaal best groot en is duidelijk zichtbaar bij een zwarte achtergrond (in de film) en min. 25 cm hoog en 60 cm van rechts naar links.

  2. #2

    Standaard Re: Betrouwbaarheid van plasma's

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lu
    Zijn de LCD's en plasma's dan echt zo onbetrouwbaar en met nog zoveel kinderziektes?
    Ik ben ook geinteresseerd in dit onderwerp, vandaar dat ik sinds een aantal weken van alles lees. Bijvoorbeeld avforums.com (aanrader).

    Mijn indruk: bepaalde modellen plasma's en LCD's hebben veel problemen. Zo lijken de laatste generatie hd-ready plasma's veel meer last te hebben van screenburn en image retention dan de vorige generatie.

    Verder zijn er bepaalde series van Samsung LCD's (R41/R51) die wel erg veel verschillende problemen hebben. Er zijn ook genoeg mensen die tevreden zijn met dit scherm.

    Er zijn ook plasma's die een reputatie hebben dat ze immuun zijn voor problemen zoals de Panasonic 37PA50 en 42PA50 (niet HD ready).

    Samenvattend: Het is erg merk en type afhankelijk. 5 jaar garantie zou interessant kunnen zijn voor een goede prijs. Let wel scherp op of screenburn en image retention wel onder de garantie valt (ik heb al voorbeelden gehoord dat dat uitgesloten is van garantie).

  3. #3

    Standaard

    Mijn advies staar je niet blind op de klachten, die zijn vaak met faktor 10 aangedikt, en het is altijd lekker om te klagen dan om te zeggen hoe goed een scherm is.
    Op een verjaardag zal je ook altijd horen hoe slecht die en die auot is omdat hij teveel vebruikt of dat de stuurbekrachtiging niet goed werkt, kortom klagen is cool.

    Volgens mij ligt meer het probleem in het budget. Een goede plasma die HD ready is en een mooi beeld geeft heb je niet onder de 2.000 euro, vaak nog meer als je echt een goede wilt hebben (lees Pioneer / Panasonic). Als je dus niet meer dan 1.500 wilt uitgeven verwacht dan niet een top scherm te krijgen.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Mijn advies staar je niet blind op de klachten, die zijn vaak met faktor 10 aangedikt, en het is altijd lekker om te klagen dan om te zeggen hoe goed een scherm is.
    Op een verjaardag zal je ook altijd horen hoe slecht die en die auot is omdat hij teveel vebruikt of dat de stuurbekrachtiging niet goed werkt, kortom klagen is cool.

    Volgens mij ligt meer het probleem in het budget. Een goede plasma die HD ready is en een mooi beeld geeft heb je niet onder de 2.000 euro, vaak nog meer als je echt een goede wilt hebben (lees Pioneer / Panasonic). Als je dus niet meer dan 1.500 wilt uitgeven verwacht dan niet een top scherm te krijgen.
    Dus gewoon een PA50 voor 1500 kopen. HDready gaat volgens mij meer en meer een "Gimmick" worden waarvan ik nog niet goed heb kunnen zien dat HD meer dan marginaal beter is. Pas als ik een HD-DVD en dezelfde standaard DVD naast elkaar op een normale kijkafstand op een niet HD ready en een hd ready scherm kan aanschouwen heb ik nog mn twijfels over het nut van HD. De demo's zien er mooi uit, maar ik heb DVD op niet HD schermen gezien en dat zag er ook mooi uit.

    Het blijft een lastig verhaal
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  5. #5

    Standaard Re: Betrouwbaarheid van plasma's

    Wat Pioneer plasma's hebben is grijs beeld links en rechts ipv zwart, heel hinderlijk als je 4:3 uitzendingen onvervormd wil zien.

    Ik heb zelf net de Philips 82 cm Amibilight gekocht ben er (Na het uitzetten van Pixelplus 2 en alle andere zg. beeld enhancers) best tevreden over, maar hij haalt het niet kwa kleur en diepte bij m'n ouwe sony crt.

  6. #6

    Standaard

    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog steeds plasma en lcd tv tegen vind vallen! Vanochtend toevallig nog even wezen kijken bij de media markt maar ik vind het veels te duur voor het gebodene! Alleen een philips van pak hem beet 4000-5000 euro had ongeveer dezelfde kwaliteit als een goede crt breedbeeld televisie, die je gewoon voor onder of net boven de 1000 euro kunt aanschaffen!

    De enige techniek die voor mij nog een optie zou kunnen zijn is SED! Hiervan zijn resultaten bekend die boven de crt en alle andere technieken uitspringt! Deze techniek zal mondjes maat dit jaar voorzichtig op de markt worden gebracht.

    Ik heb zelfs een sony van 19000 euro bekeken en de beeldkwaliteit vind ik zelf ver onder die van mijn zeer goede crt breedbeeld! :wink:

    Ik laat mij niet hypen door de platte technieken maar wil kwaliteit voor een betaalbare prijs! :wink:

  7. #7

    Standaard

    Nee HD is echt geen "gimmick" zoals jij het zegt. Een HD scherm met als bron HD veegt echt alle niet HD schermen zoals crt en low resolution lcd/plasma weg. Een low resolution plasma is leuk maar haalt het niet bij een HD plasma en niet alleen om de lagere resolutie maar zo'n beetje alle specs zijn dan minder. Echte HD schermen hebben ook betere hardware aan board om de beelden (filters) zo mooi mogelijk weer te geven, bij goedkopere modellen wordt hier uiteraard op bespaard.

    Niet alleen een HD bron geeft het verschil weer, een goede analoge bron laat al duidelijke veschillen zien op een niet en wel HD ready scherm. Een low res plasma geeft dat namelijk erg slecht weer.


    Wat Pioneer plasma's hebben is grijs beeld links en rechts ipv zwart, heel hinderlijk als je 4:3 uitzendingen onvervormd wil zien.
    Daar hebben ze smart zoom voor.

  8. #8

    Standaard

    ER zijn ook goede hd-crt televisies in opkomst. Nog niet zoveel als plasma en lcd, maar toch! :wink:

    SED veegt de vloer aan met alles wat plasma en lcd is! zelfs de beste crt buizen schijnen niet de kwaliteit te kunnen leveren als SED schermen!



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Nee HD is echt geen "gimmick" zoals jij het zegt. Een HD scherm met als bron HD veegt echt alle niet HD schermen zoals crt en low resolution lcd/plasma weg. Een low resolution plasma is leuk maar haalt het niet bij een HD plasma en niet alleen om de lagere resolutie maar zo'n beetje alle specs zijn dan minder. Echte HD schermen hebben ook betere hardware aan board om de beelden (filters) zo mooi mogelijk weer te geven, bij goedkopere modellen wordt hier uiteraard op bespaard.

    Niet alleen een HD bron geeft het verschil weer, een goede analoge bron laat al duidelijke veschillen zien op een niet en wel HD ready scherm. Een low res plasma geeft dat namelijk erg slecht weer.

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door hstadman
    ER zijn ook goede hd-crt televisies in opkomst. Nog niet zoveel als plasma en lcd, maar toch! :wink:
    Zijn dat niet van die herniadingen? Ik had laatst een Sony op internet gezien van 57" en die was (met doos en al, dat wel) ruim 100 kilo. Volgens mij zak ik door de trap (en mijn rug) als ik probeer dat ding omhoog te krijgen :P.




    p.s.
    "dat ding omhoog te krijgen" - No pun intended...

  10. #10

    Standaard

    ER zijn ook goede hd-crt televisies in opkomst. Nog niet zoveel als plasma en lcd, maar toch!

    SED veegt de vloer aan met alles wat plasma en lcd is! zelfs de beste crt buizen schijnen niet de kwaliteit te kunnen leveren als SED schermen!
    Grapppig jij laat je niet hypen zeg je en vervolgens prijs je SED de hemel in op wat je gelezen hebt. De kenners hebben gezegd dat SED mooi is maar tov een goede plasma/lcd is het maar marginaal mooier, en vergeet niet dat het een nieuwe techniek is die over jaren pas betaalbaar wordt.

    Ik vind het uberhaupt grappig dat de mensen die zo sceptisch reageren op plasma/lcd zo'n scherm amper goed bekeken hebben en al helemaal niet met een HD source, dan zou je namelijk niet zeggen dat een crt beter is

  11. #11

    Standaard

    Ok, die SED's kan misschien wel interessant zijn binnen x aantal jaar maar zo lang ga ik niet wachten. Dus als ik het bij plasma hou, zou ik dus beter ietje duurder nemen dan ietsje goedkoper. En stel nu dat alles ok is met mijn nieuwe plasma, heeft iemand al een idee wat die binnen 5 of 10 jaar gaat zijn? Wie weet heb je dan wel de ene herstelling na de andere.

    Effe iets anders, ik kijk veel DVD, dus daar zou een plasma wel goed voor zijn maar TV kijk ik gewoon via de antenne (en ik ben ook niet van plan om kabel te nemen). Weet iemand wat dit voor kwaliteit oplevert tov een gewone (kleinere) beeldbuis? Ik heb wel al plasma's gezien met ingebouwde DVB-T tuner maar kan dit interessant zijn voor mijn geval?

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Nee HD is echt geen "gimmick" zoals jij het zegt. Een HD scherm met als bron HD veegt echt alle niet HD schermen zoals crt en low resolution lcd/plasma weg. Een low resolution plasma is leuk maar haalt het niet bij een HD plasma en niet alleen om de lagere resolutie maar zo'n beetje alle specs zijn dan minder. Echte HD schermen hebben ook betere hardware aan board om de beelden (filters) zo mooi mogelijk weer te geven, bij goedkopere modellen wordt hier uiteraard op bespaard.

    Niet alleen een HD bron geeft het verschil weer, een goede analoge bron laat al duidelijke veschillen zien op een niet en wel HD ready scherm. Een low res plasma geeft dat namelijk erg slecht weer.


    Wat Pioneer plasma's hebben is grijs beeld links en rechts ipv zwart, heel hinderlijk als je 4:3 uitzendingen onvervormd wil zien.
    Daar hebben ze smart zoom voor.
    En daar ben ik dus heel benieuwd naar, want tot nu toe heb ik met al die demo's nog niks kunnen zien waarvan ik zeg: Ja, dat is het!.

    Van dichtbij oke, maar zodra je op 3 a 4 meter staat, is er in mijn ogen weinig verschil. Tuurlijk is het scherp, tuurlijk zie je een hoop detail tuurlijk staan de HD screens met een HD achtige demo te draaien en hebben de standaard schermen een analoge feed gesplitst met alle problemen van dien. En zelfs dan ziet hget er van 3 meter ronduit goed uit. Een DVD op die afstand is prachtig, dus vandaar zet ik mn vraagtekens bij HD. Als dit hetzelfde verschil is als tussen DTS en DD5.1 waarvan iedereen roept dat DTS zooooveeeel beter is, dan hou ik liever wat extra geld in mn zak. En vandaar zeg ik ook dat er momenteel nog geen goede eerlijke vergelijking is.

    Als dat al zou zijn, zou het best kunnen dat het hele verhaal pas over 5 jaar gaat spelen. Alleen voor het WK hoef je het niet te doen. En voor wat nieuwsuitzendingen ook niet.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Een goede plasma die HD ready is en een mooi beeld geeft heb je niet onder de 2.000 euro, vaak nog meer als je echt een goede wilt hebben (lees Pioneer / Panasonic). Als je dus niet meer dan 1.500 wilt uitgeven verwacht dan niet een top scherm te krijgen.
    Volgens mijn informatie is het precies omgekeerd. Die nieuwe hd-ready schermen blijken meer last lijken te hebben van image retention en screenburn dan de oudere generatie.

    De 37PA50 en 42PA50 zijn te krijgen voor minder dan 1500 en hebben er geen last van. De dure PV500 en Pioneer 436 wel.

    Mocht je dat niet geloven zou je dit eens kunnen lezen;
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=282362
    http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=296479

  14. #14

    Standaard

    Ik hoef je niet te geloven, ik heb zelf de pioneer en daar halen de twee schermen het niet bij die jij opnoemt.


    De 37PA50 en 42PA50 zijn te krijgen voor minder dan 1500 en hebben er geen last van. De dure PV500 en Pioneer 436 wel.
    Dat is nu het probleem, iedereen heeft het van horen zeggen. Wat ik al eerder zei het is lekkerder om te klagen dus hoor je relatief veel klachten.
    De pioneer krijgt op zo'n beetje alle sites een dikke 9, op een amerikaans vorm stond dit scherm na vijf recencies op een cijfer 8,5 en dat alleen omdat een mafkees het een 5 gaf puur omdat hij het scherm te duur vindt. Ik bedoel maar, als men negatief is dan wordt dat meteen zo aangedikt.

    HD staat voor onze deur maar ga je nu niet blind staren op 1080P schermen. Het enige medium dat in 1080P kan uitzenden zullen de HD-DVD en BLU-RAY spelers worden, de nieuwe next-gen consoles kunnen maximaal games vertonen in 720P en 1080i (720P is trouwens mooier dan 1080i).
    Ook zijn de grote kabelmaatschappijen bezig hun netwerk uit te breiden (glasvezel) om bandbreedte te creeren om in 720P uit te zenden, 1080P zal de eerste 10 jaar zeker nog niet aangeboden worden.
    Een true 1080P scherm is voorlopig dus nog niet nodig.

  15. #15

    Standaard

    Ik heb foto's gezien met daarop tegelijkertijd een crt scherm, een lcd scherm, een plasma EN een SED scherm en het was duidelijk dat het SED scherm het beste plaatje weergaf. Ik zeg alleen dat ik plasma en lcd veels te duur vind voor wat ze bieden! En ja, ik heb ook hd content gezien en was niet bepaald onder de indruk!

    Wat betreft hypen; ik zeg dat het een interessant alternatief kan worden, ik heb nog niets gekocht, of wel soms?!



    Citaat Oorspronkelijk gepost door Lu
    Ok, die SED's kan misschien wel interessant zijn binnen x aantal jaar maar zo lang ga ik niet wachten. Dus als ik het bij plasma hou, zou ik dus beter ietje duurder nemen dan ietsje goedkoper. En stel nu dat alles ok is met mijn nieuwe plasma, heeft iemand al een idee wat die binnen 5 of 10 jaar gaat zijn? Wie weet heb je dan wel de ene herstelling na de andere.

    Effe iets anders, ik kijk veel DVD, dus daar zou een plasma wel goed voor zijn maar TV kijk ik gewoon via de antenne (en ik ben ook niet van plan om kabel te nemen). Weet iemand wat dit voor kwaliteit oplevert tov een gewone (kleinere) beeldbuis? Ik heb wel al plasma's gezien met ingebouwde DVB-T tuner maar kan dit interessant zijn voor mijn geval?

  16. #16

    Standaard

    Zie mijn commentaar onderaan. :wink:
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    ER zijn ook goede hd-crt televisies in opkomst. Nog niet zoveel als plasma en lcd, maar toch!

    SED veegt de vloer aan met alles wat plasma en lcd is! zelfs de beste crt buizen schijnen niet de kwaliteit te kunnen leveren als SED schermen!
    Grapppig jij laat je niet hypen zeg je en vervolgens prijs je SED de hemel in op wat je gelezen hebt. De kenners hebben gezegd dat SED mooi is maar tov een goede plasma/lcd is het maar marginaal mooier, en vergeet niet dat het een nieuwe techniek is die over jaren pas betaalbaar wordt.

    Ik vind het uberhaupt grappig dat de mensen die zo sceptisch reageren op plasma/lcd zo'n scherm amper goed bekeken hebben en al helemaal niet met een HD source, dan zou je namelijk niet zeggen dat een crt beter is

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Wat Pioneer plasma's hebben is grijs beeld links en rechts ipv zwart, heel hinderlijk als je 4:3 uitzendingen onvervormd wil zien.
    Daar hebben ze smart zoom voor.
    Blijft beeldvervorming, ik zie het altijd onmiddelijk en vind het zeer hinderlijk.

  18. #18

    Standaard

    Blijft beeldvervorming, ik zie het altijd onmiddelijk en vind het zeer hinderlijk.
    Dan blijf je toch lekker op je 4:3 scherm kijken

  19. #19

    Standaard

    Ik zeg alleen dat ik plasma en lcd veels te duur vind voor wat ze bieden! En ja, ik heb ook hd content gezien en was niet bepaald onder de indruk!
    Een echt goed HD scherm waarop een HD source te zien is is echt ongelooflijk mooi, om jouw uitspraak kan ik dan ook alleen maar lachen.

  20. #20

    Standaard

    Ik heb laatst in een zaak naast elkaar CRT, LCD en Plasma bekeken.
    Ik ben het van harte met hstadman eens dat CRT er nog steeds met kop en schouders bovenuit steekt wat beeldkwaliteit betreft.
    Ik ben nog niet toe aan een nieuwe TV maar ik zou op dit moment gewoon weer een 16:9 breedbeeld CRT kopen. Een mooi toestel vond ik een Metz van 1600 Euro die ze daar hadden staan.
    Een "slim-line" noemen ze dat. Een met niet zo'n grote toeter aan de acherkant maar slechts 39 cm diep of zo. Kende het merk niet maar goed dat terzijde. Ook niet goeiekoop trouwens voor een CRT maar een plaatje van een beeld!

    Plasma vond ik overigens nog wel om aan te zien maar dat LCD is echt bagger voor het geld. Ik vind de schermen vele malen te duur ten opzichte van de CRT die gewoon een veel beter plaatje hebben.
    Ik ben dus ook erg benieuwd naar SED en hoop dat mijn 82 cm CRT het nog even volhoudt tot SED op de markt is.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pietse
    Ik zeg alleen dat ik plasma en lcd veels te duur vind voor wat ze bieden! En ja, ik heb ook hd content gezien en was niet bepaald onder de indruk!
    Een echt goed HD scherm waarop een HD source te zien is is echt ongelooflijk mooi, om jouw uitspraak kan ik dan ook alleen maar lachen.
    En zo heeft iedereen een eigen mening. Iets meer respect voor andere meningen Pietse.

    Tuurlijk is dat mooi, dat ontkent niemand, maar het probleem is, dat er geen eerlijke verglijking is te maken. Die demo's zijn meestal behoorlijk statisch. Zodra je gewone uitzendingen (HD en SD) naast elkaar kunt zien op een normale afstand, pas dan wordt het echt interessant.

    Voorlopig denk ik dat ik maar bij een 32" ga blijven. Dan is dat hele geneuzel zoiezo niet bijzonder interessant op 4m.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  22. #22
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Persoonlijk ben ik van mening dat een crt beeldbuis niet meer beter is als een goede plasma danwel lcd scherm.
    Ik heb schermen (beiden technieken) die de crt toch naar een 2de plaast verwijsde.

    Wel ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je simpelweg teveel €€ moet neerleggen voor zo,n scherm in vergelijking tot de crt kast, zeker als je één van de betere schermen wilt hebben.

    Aan de andere kant zijn de prijzen al zeer laag als je het vergelijk met 5 jaar geleden maargoed, dat is achteraf gezien.
    Ik heb destijds ook bijna 4000 guldens moeten betalen voor mijn 72 cm breedbeeld crt, is dat wel normaal............
    Koop je nu een mooi plasma scherm voor van 1 meter +

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk ben ik van mening dat een crt beeldbuis niet meer beter is als een goede plasma danwel lcd scherm.
    Ik heb schermen (beiden technieken) die de crt toch naar een 2de plaast verwijsde.

    Wel ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je simpelweg teveel €€ moet neerleggen voor zo,n scherm in vergelijking tot de crt kast, zeker als je één van de betere schermen wilt hebben.

    Aan de andere kant zijn de prijzen al zeer laag als je het vergelijk met 5 jaar geleden maargoed, dat is achteraf gezien.
    Ik heb destijds ook bijna 4000 guldens moeten betalen voor mijn 72 cm breedbeeld crt, is dat wel normaal............
    Koop je nu een mooi plasma scherm voor van 1 meter +
    Schei nou toch uit man! Die vertraging alleen al bij LCD. Het is gewoon geen gezicht! Niet om aan te zien. :wink:

  24. #24
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk ben ik van mening dat een crt beeldbuis niet meer beter is als een goede plasma danwel lcd scherm.
    Ik heb schermen (beiden technieken) die de crt toch naar een 2de plaast verwijsde.

    Wel ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je simpelweg teveel €€ moet neerleggen voor zo,n scherm in vergelijking tot de crt kast, zeker als je één van de betere schermen wilt hebben.

    Aan de andere kant zijn de prijzen al zeer laag als je het vergelijk met 5 jaar geleden maargoed, dat is achteraf gezien.
    Ik heb destijds ook bijna 4000 guldens moeten betalen voor mijn 72 cm breedbeeld crt, is dat wel normaal............
    Koop je nu een mooi plasma scherm voor van 1 meter +
    Schei nou toch uit man! Die vertraging alleen al bij LCD. Het is gewoon geen gezicht! Niet om aan te zien. :wink:
    Moet ik hierop reageren .................

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Citaat Oorspronkelijk gepost door eel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door j.vandendool
    Persoonlijk ben ik van mening dat een crt beeldbuis niet meer beter is als een goede plasma danwel lcd scherm.
    Ik heb schermen (beiden technieken) die de crt toch naar een 2de plaast verwijsde.

    Wel ben ik het eens met de mensen die zeggen dat je simpelweg teveel €€ moet neerleggen voor zo,n scherm in vergelijking tot de crt kast, zeker als je één van de betere schermen wilt hebben.

    Aan de andere kant zijn de prijzen al zeer laag als je het vergelijk met 5 jaar geleden maargoed, dat is achteraf gezien.
    Ik heb destijds ook bijna 4000 guldens moeten betalen voor mijn 72 cm breedbeeld crt, is dat wel normaal............
    Koop je nu een mooi plasma scherm voor van 1 meter +
    Schei nou toch uit man! Die vertraging alleen al bij LCD. Het is gewoon geen gezicht! Niet om aan te zien. :wink:
    Moet ik hierop reageren .................
    Dat doe je toch?

    Maar idd, vertraging is er nagenoeg niet meer, hoewel sommige screens nog last hebben van horizontale bewegingen van het complete beeld. Maar goed, mij DVD speler kan daar ook niet zo goed mee overweg

    Wat veel erger is, zijn die "oudere" LG/Philips schermen die een ontzettend blauwe zweem krijgen als je 1 graad naar links of rechts stapt
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •