Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 43 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Wie vind jij de beste metalgitarist?

    Wie vind jij de beste metalgitarist?

    Alle metalgenres tellen mee. Van blackmetal tot nu-metal

    Jeff Waters van Annihilator vind ik op dit moment de beste metalgitarist.

  2. #2

    Standaard

    Pff, da's wel heel moeilijk, ik vind er meerdere goed.

    Kirk Hammett & James Hetfield (Metallica)
    John Petrucci (Dream Theater)
    Jon Schaffer (Iced Earth)

    Die vind ik in ieder geval erg goed.
    Mijn DVD collectie!
    Heb je iets van Ghibli's te koop, PM me dan! Ik heb wellicht interesse!

  3. #3

    Standaard

    Good old Ritchie Blackmore heeft nog steeds een warm plekje in m'n hart.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  4. #4

  5. #5
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Ik heb meerdere favorieten. Het hangt natuurlijk een beetje af van mijn stemming, maar in willekeurige volgorde:

    - Edward Van Halen (heeft vanaf het eerste moment een verpletterende indruk gemaakt op mij)
    - Jimmy Page (een van de meesters van de oude rock)
    - Steve Vai (heb de man twee keer live gezien en behalve een fabuleuze techniek beschikt de man over geweldige compositorische kwaliteiten)
    - John Petrucci (een van de betere, technische gitaristen van de laatste tijd)
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Eddy
    Ik heb meerdere favorieten. Het hangt natuurlijk een beetje af van mijn stemming, maar in willekeurige volgorde:

    - Edward Van Halen (heeft vanaf het eerste moment een verpletterende indruk gemaakt op mij)
    - Jimmy Page (een van de meesters van de oude rock)
    - Steve Vai (heb de man twee keer live gezien en behalve een fabuleuze techniek beschikt de man over geweldige compositorische kwaliteiten)
    - John Petrucci (een van de betere, technische gitaristen van de laatste tijd)
    Voor mij ook J. Petrucci :wink:

  7. #7

    Standaard

    Cyrus the Virus, Eddy en Symphony X:

    idd John Petrucci!!!

    zit bij de beste band van de afgelopen jaren en met Portnoy gewoon nu al een legendarische duo

    er wordt wel altijd geluld over Vai en Satriani, die ik wel liever zie dan Vai, maar Petrucci is gewoon veel minder een showpikkie dan beiden maar absoluut niet minder, geniet veel meer van zijn solo's dan vd andere 2 grootmeesters

    de 3 hebben btw een cd/dvd uit....

  8. #8

    Standaard

    Satriani en Vai beschouw ik niet echt als metalgitaristen omdat ze niet echt metal spelen, hoewel ze het zeker zouden kunnen.


    Momenteel zou ik zeggen:

    Jeff Loomis van Nevermore, heel origineel en vervalt niet steeds in hetzelfde trucje wat solo's betreft(wat ik van Petrucci wel vind, hoe goed ik DT ook wel vind). Loomis verdient wel eens wat aandacht want het is wel een heel erg onderschatte gitarist.


    Michael Romeo van Symphony X mag ook niet onderschat worden, vooral als muzikant dan want als je hoort wat voor arrangementen die man allemaal schrijft (vb. The Odyssey).

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ednolb
    Satriani en Vai beschouw ik niet echt als metalgitaristen omdat ze niet echt metal spelen, hoewel ze het zeker zouden kunnen.


    Momenteel zou ik zeggen:

    Jeff Loomis van Nevermore, heel origineel en vervalt niet steeds in hetzelfde trucje wat solo's betreft(wat ik van Petrucci wel vind, hoe goed ik DT ook wel vind). Loomis verdient wel eens wat aandacht want het is wel een heel erg onderschatte gitarist.


    Michael Romeo van Symphony X mag ook niet onderschat worden, vooral als muzikant dan want als je hoort wat voor arrangementen die man allemaal schrijft (vb. The Odyssey).
    Je hebt helemaal gelijk: Micheal Romeo. Dat ik hem vergeten ben...

    Had hele tijd terug gelezen dat ie zelfs in de top 100 beste gitaristen ter wereld behoort :wink:

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Swanski
    Cyrus the Virus, Eddy en Symphony X:

    idd John Petrucci!!!

    zit bij de beste band van de afgelopen jaren en met Portnoy gewoon nu al een legendarische duo

    er wordt wel altijd geluld over Vai en Satriani, die ik wel liever zie dan Vai, maar Petrucci is gewoon veel minder een showpikkie dan beiden maar absoluut niet minder, geniet veel meer van zijn solo's dan vd andere 2 grootmeesters

    de 3 hebben btw een cd/dvd uit....
    Je bedoelt de G3 dvd?

    Leuke fact: bij 1 van de 3 nummers die john petrucci speelt, is Portnoy de drummer :wink:

  11. #11

    Standaard

    John Petrucci is briljant maar een metalgitarist zou ik hem niet noemen.
    Hij kan volgens mij alles spelen :wink:
    Zijn techniek is gewoon absurd

  12. #12

    Standaard

    mick thompson van slipknot

    maar dat kan oo zijn omdat ik slipknot fan ben

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek
    mick thompson van slipknot

    maar dat kan oo zijn omdat ik slipknot fan ben

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.
    OK, die eerste.. neej... Niet echt hoogstaand gitaar werk.

    Kirk is wel ok jah. iig het betere gitaarwerk :wink: heb een gesigneerde plectrum van m

    Voor de rest is de nieuwe gitarist van Ill Niño (ex machine-head Ahrue Luster ) above-avarage om zo maar te zeggen. En dan heb ik het over zn live optreden. Switchen van acoustische gitaar naar electrische mbv een gitaar op een stokie geweldig om te zien. Sommige nummer switchen wel eens over op het typische spaanse acoustische gitaar geluid. En live switched ie dan ook echt gewoon van gitaar. Geweldig om te zien.

    Ik kan niet echt een superieure gitarist bedenken die nog niet is genoemd. Vind Rob Arnold (Chimaira) wel een goeie. Niet buiten gewoon, maar ook weer boven gemiddeld. Zeker naar het horen van het geheel instrumentale nummer: Implements of Destruction is mijn respect voor de band, die toch al vrij groot was, alleen maar meer gegroeid.

    PS link is dus dat nummer :wink:

  14. #14

    Standaard

    Er zijn veel goeie, maar ik ben wel onder de indruk van Darrell Lance Abbott, oftewel Dimebag Darrell (Pantera, Damageplan) ... is helaas niet meer
    Co-StarTrader

  15. #15

    Standaard

    Aangezien ijzer eveneens metaal is, ga ik voor Sam Beam van Iron & Wine.

  16. #16

  17. #17

    Standaard

    Randy Rhoads (Ozzy Osbourne)
    Dave Mustaine (Megadeth)
    Spence: Are you worried about saving your own skin?
    Sam: Yeah, I am. It covers my body.

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.
    Meen je dit nu echt??
    Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
    Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
    Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
    Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
    Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.
    Meen je dit nu echt??
    Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
    Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
    Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
    Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
    Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen en Steve Vai een aardig eind in de buurt komen.
    Kirk Hammett vind ik waardeloos. Het is idd. zo dat de meeste mensen dit zeggen omdat ze Metallica te gek vinden.
    Steve Vai heb ik vorig jaar live gezien en wat die man met z'n elektrische gitaar doet
    Daar kan echt niemand aan tippen wat mij betreft :wink:

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.
    Meen je dit nu echt??
    Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
    Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
    Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
    Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
    Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.
    Kirk Hammett vind ik waardeloos. Het is idd. zo dat de meeste mensen dit zeggen omdat ze Metallica te gek vinden.
    Steve Vai heb ik vorig jaar live gezien en wat die man met z'n elektrische gitaar doet
    Daar kan echt niemand aan tippen wat mij betreft :wink:
    precies!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.
    Meen je dit nu echt??
    Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
    Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
    Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
    Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
    Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.
    Dave Mustaine is zeker niet verkeerd. Schitterende gitarist, zeker als hij rhythm speelt. Ook zijn solo's zijn afwisselend. Hij heeft een speciaal geluid. Vooral de solo van phantom lord toen hij nog bij metallica zat, is subliem en dan bedoel ik niet de cd-versie die door Kirk Hamett is nagespeeld. Ronald Grapow heeft die nog bij Helloween gezeten als opvolger van Kai Hanssen?

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.
    Meen je dit nu echt??
    Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
    Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
    Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
    Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
    Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.
    Dave Mustaine is zeker niet verkeerd. Schitterende gitarist, zeker als hij rhythm speelt. Ook zijn solo's zijn afwisselend. Hij heeft een speciaal geluid. Vooral de solo van phantom lord toen hij nog bij metallica zat, is subliem en dan bedoel ik niet de cd-versie die door Kirk Hamett is nagespeeld. Ronald Grapow heeft die nog bij Helloween gezeten als opvolger van Kai Hanssen?
    Ja, Kirk Hammet mag nog niet eens in de schaduw staan van Dave Mustaine! Hij is toch mede verantwoordelijk voor de metallica sound terwijl Kirk in die tijd wat mocht pingelen bij exodus die toendertijd trouwens alleen maar instrumentale nummers speelden.
    Roland Grapow was inderdaad de opvolger van Kai Hanssen, maar vertrok in 2002 om zich volledig te storten op zijn project Masterplan samen met Uli Kush, die tot 2002 de drummer van Helloween was als vervanger van Ingo Schwichtenberg die helaas in 94 zelfmoord pleegde....
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Hij is toch mede verantwoordelijk voor de metallica sound terwijl Kirk in die tijd wat mocht pingelen bij exodus die toendertijd trouwens alleen maar instrumentale nummers speelden..
    Dat is niet helemaal waar wat betreft Kirk en Exodus.
    Een goede vriend van me heeft een Exodus bootleg 7" met 2 hele oude Exodus live nummers met Kirk nog op gitaar.
    En bij beide nummers word gewoon gezongen.
    Één van die nummers is (pin me er niet op vast, maar voorzover ik mij kan herinneren) een hele oude uitvoering van het nummer Impaler.

    Voor de rest vind ik wel, dat je gelijk hebt

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Hij is toch mede verantwoordelijk voor de metallica sound terwijl Kirk in die tijd wat mocht pingelen bij exodus die toendertijd trouwens alleen maar instrumentale nummers speelden..
    Dat is niet helemaal waar wat betreft Kirk en Exodus.
    Een goede vriend van me heeft een Exodus bootleg 7" met 2 hele oude Exodus live nummers met Kirk nog op gitaar.
    En bij beide nummers word gewoon gezongen.
    Één van die nummers is (pin me er niet op vast, maar voorzover ik mij kan herinneren) een hele oude uitvoering van het nummer Impaler.

    Voor de rest vind ik wel, dat je gelijk hebt
    dat wist ik dus niet! ik heb zelf de allereerste demo van exodus en daar staan 4 instrumentale nummers op, vandaar dat ik het zei. Maar ja, altijd leuk om te weten!!
    i am possessed by all that is evil
    the dead of your god, i demand
    i spit at the virgin you worship
    and sit at lord Satan's left hand

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.
    Meen je dit nu echt??
    Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
    Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
    Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
    Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
    Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.
    Jammer dat (hard)rock en metal verworden zijn tot technische
    krachtpatserij.

    Wat veel van die gitaristen doen, zoals Vai, Satriani en Petrucci
    heeft zó weing met MUZIEK te maken en veel meer met acrobatiek.

    Als ik dan toch moet kiezen ga ik voor Eddie van Halen, die ik
    ook gewoon lekker rock 'n' roll!

    En we hebben hier al vaker gediscussieerd over Dream Theater,
    maar afgezien van de technische kwaliteiten (die ik dus niet interessant vind) is die muziek toch gewoon niet om aan te horen,
    zo slecht en afgezaagd!

    Voor alle duidelijkheid , ik ben zelf gitarist (geen metal).

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •