Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 43 van 43 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    Dat is niet helemaal waar wat betreft Kirk en Exodus.
    Een goede vriend van me heeft een Exodus bootleg 7" met 2 hele oude Exodus live nummers met Kirk nog op gitaar.
    En bij beide nummers word gewoon gezongen.
    Één van die nummers is (pin me er niet op vast, maar voorzover ik mij kan herinneren) een hele oude uitvoering van het nummer Impaler.

    Voor de rest vind ik wel, dat je gelijk hebt
    Volgens mij is de zanger Paul Baloff. Deze was van '81 tot '86 in Exodus.
    De cd Fabulous Disaster uit 1989 vind ik trouwens een sterke cd van Exodus met Steve Souza als zanger en natuurlijk geen Kirk Hammett :wink:

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    En we hebben hier al vaker gediscussieerd over Dream Theater,
    maar afgezien van de technische kwaliteiten (die ik dus niet interessant vind) is die muziek toch gewoon niet om aan te horen,
    zo slecht en afgezaagd!

    Voor alle duidelijkheid , ik ben zelf gitarist (geen metal).
    Als nu eens metal probeert te spelen en flink oefent. Mischien dat je het dan begint te snappen. :wink:

  3. #28

    Standaard

    Criss Oliva is voor mij de beste metalgitarist ooit.

  4. #29

    Standaard

    Ben ooit eens bevoorrecht geweest het X-metalfest bij te mogen wonen in Tilburg, 013. Ja dat is het kengetal van Tilburg ja. Maar de club dus. Dat was mijn eerste livemetalerlebnis en ik was oprecht verbaasd over de muur van decibellen die deze langharige schreeuwlelijkerds kunnen produceren met enkel een gitaar en een drumstel. Dat gitaarspelen geloof ik wel, maar een constant geluid afleveren met een drumstel vind ik nog veel knapper. Om nog maar te zwijgen van het haar, ow, het haar.

    De synthesizer van, damn, hoe heette die band ook alweer.... nou ja, die kwam een beetje lullig over tegen al dat percussiegeweld.
    "Ik hoef de gordijnen niet open te doen om te zien dat het regent."

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Splatterhead
    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    En we hebben hier al vaker gediscussieerd over Dream Theater,
    maar afgezien van de technische kwaliteiten (die ik dus niet interessant vind) is die muziek toch gewoon niet om aan te horen,
    zo slecht en afgezaagd!

    Voor alle duidelijkheid , ik ben zelf gitarist (geen metal).
    Als nu eens metal probeert te spelen en flink oefent. Mischien dat je het dan begint te snappen. :wink:
    Uit mijn verhaal blijkt toch wel dat ik daar geen behoefte aan heb!

    Ik hoor muziek, en vind het goed of niet.
    Nou, en Dream Theater vind ik niet goed.
    De techniek kan me dan geen moer schelen.
    Techniek is ALTIJD ondergeschikt aan de muziek als geheel.

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Citaat Oorspronkelijk gepost door dominique van den hoek

    kirk hammet van metellica is ook erg goed natuurlijk.
    Meen je dit nu echt??
    Hij kan best gitaar spelen maar om te zeggen dat ie de beste is gaat wel heel erg ver!!
    Zelfs zijn voorganger Dave Mustaine is 10 keer beter, alleen al qua techniek.
    Het lijkt er hier wel een beetje op dat de gitarist van de persoon z'n favoriete band ook gelijk de beste gitarist is.
    Ik ben een groot Venom fan maar om nou te zeggen dat Mantas de beste metal gitarist is...nee, niet echt.
    Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.
    AMEN!!!
    Ik word zo moe van van die Hammet met z'n eeuwige wahwah pedaaltje.
    Echt, die man is een drama!!!
    Elk nummer hetzelfde kunstje!

    Kent iemand Rocky George van Suicidal toevallig nog??
    Man, die kan spelen!!!
    En natuurlijk Tom Morello van Audioslave.

    Maar Hammet...

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door zetmoon
    Ik hoor muziek, en vind het goed of niet.
    Nou, en Dream Theater vind ik niet goed.
    De techniek kan me dan geen moer schelen.
    Techniek is ALTIJD ondergeschikt aan de muziek als geheel.
    Amen! Ook ik heb helemaal niets met notenpoeperij.

  8. #33

    Standaard

    Ik vind Dream Theater juist zo goed omdat ze geweldige nummers schrijven. Vooral de laatste CD Octavarium, daar staan echt wel nummers op en bijna geen notenpoeperij.
    Mensen moeten eerst leren luisteren eigenlijk voordat ze zomaar wat schreeuwen. De meesten horen een fragment van Dream Theater en hebben gelijk hun oordeel klaar.
    Voor mij is Dream Theater nog steeds de beste band (samen met The Dave Matthews Band en Rush) die er momenteel rondloopt. Ook omdat het geweldige muzikanten zijn maar vooral om de briljante composities :wink:
    Maar deze discussie heb ik al zo vaak gevoerd..........ieder z'n smaak laten we maar zeggen. Maar ik vind nog steeds dat mensen te snel met hun oordeel klaar staan.

  9. #34

    Standaard

    Alle metal begint met Jimmy Page. Ik denk dat zijn legendarische, creatieve en baanbrekende werk bij LZ door weinigen kan worden overtroffen. Maar in het metal gebied begeven zich vele goede gitaristen. Kirk een goede gitarist. Nou ja, hij speelt zijn riedeltjes en ragt er wel wat aardige solo's uit. Maar Ik heb altijd vele malen meer bewondering gehad voor Jason Newsteadt.

    Ik heb John Petrucci twee keer zien spelen. En inderdaad magistraal. Een grootmeester zonder twijfel, en inderdaad de meest voor de hand liggende keuze als gitarist. Ook al begeven zich dicht bij de Metal, namelijk in de Symfonische Rock ook hele goede mensen. Ik denk aan Roine Stold (Flower Kings, Kaipa, Spocks Beard), Steven Rothery (Marillion) of Alan Morse (Spocks Beard) bijvoorbeeld.

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door kruspe
    Ik denk dat qua techniek Yngwie Malmsteen, Steve Vai en Roland Grapow een aardig eind in de buurt komen.
    Heb je de 2e solo CD van Roland Grapow ooit gehoord? Heet "Kaleidoscope" en is werkelijk briljant. Z'n eerste CD "Four Seasons of Life" is echter een draak van jewelste.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  11. #36

    Standaard

    Ik heb nooit veel opgehad met metal gitaristen.
    Allemaal heel technisch en snel maar muzikaal vind ik het (vaak) niks.

    Geef mij maar de volgende heren:
    -George Harrison
    -John Fogerty
    -Pete Townsend
    -Mark Knopfler
    -Jimmy Page (idd 1 van de metal/rock pioniers, maar niet zo technisch en snel)
    -John Frusciante
    En de gitaristen van Franz Ferdinand, Radiohead, Coldplay.

    Allemaal gitaristen waarvan ik in de eerste plaats de band waar ze in spelen goed vind en dus de muziek, en daar gaat het om.

  12. #37

    Standaard

    Qua metalgitaristen schiet me maar 1 te binnen:
    - Slash (Guns N' Roses)
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  13. #38

    Standaard

    Jimi Hendrix mag ook niet vergeten worden :wink: Ook al behoort het niet echt tot metal :P

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X
    Jimi Hendrix mag ook niet vergeten worden :wink: Ook al behoort het niet echt tot metal :P
    Dus eigenlijk telt 'ie gewoon niet mee.

    Tevens thread-koerswijziging jongens, in lijn met de doelstelling van het subforum: wie vind jij de beste metalgitarist; beargumenteer je keuze met een verwijzing naar een performance die is uitgebracht op DVD.

    Just kidding, guys. :wink:

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Symphony X
    Jimi Hendrix mag ook niet vergeten worden :wink: Ook al behoort het niet echt tot metal :P
    Dus eigenlijk telt 'ie gewoon niet mee.

    Tevens thread-koerswijziging jongens, in lijn met de doelstelling van het subforum: wie vind jij de beste metalgitarist; beargumenteer je keuze met een verwijzing naar een performance die is uitgebracht op DVD.

    Just kidding, guys. :wink:
    John Petrucci - Dream Theater - Live at Budokan: Beyond this Life & Stream of Consiousness :P

  16. #41

    Standaard

    SLASH (ex-Guns n' Roses) is de nummer één.

  17. #42

    Standaard

    Argumenten vergeten.

    Welcome to the videos
    Use your illusion live 1
    Use your illusion live 2

  18. #43
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2002
    Woonplaats
    somewhere in time

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    Tevens thread-koerswijziging jongens, in lijn met de doelstelling van het subforum: wie vind jij de beste metalgitarist; beargumenteer je keuze met een verwijzing naar een performance die is uitgebracht op DVD.
    Nou, vooruit maar dan.

    - Edward Van Halen
    Een echte topdvd (bij voorkeur uit de David Lee Roth-periode) moet nog steeds uitkomen, maar voorlopig is Live Without A Net nog steeds één van de meest uitzinnige concertdvd's.

    - Jimmy Page
    Minder rock dan uit de Led Zeppelintijd, maar alleen al de waanzinnige uitvoering van Kashmir maakt Unledded tot één van de beste muziekdvd's.

    - Steve Vai
    Ik was nog niet echt onder de indruk van Live At the Astoria, maar einde van dit jaar komt The Aching Hunger Project (met Metropole Orkest!) uit met opnames uit de Oosterpoort in Groningen (tevens op dubbelcd). Ik was erbij (twee keer!) en dit gaat ongetwijfeld mijn muziekdvd van het jaar worden

    - John Petrucci
    Van Dream Theater zijn verschillende dvd's uitgebracht, muzikaal gezien gaat mijn voorkeur uit naar Images And Words Live, maar Live At Budokan is de betere dvd in mijn ogen. Ook de moeite van het noemen waard is When Dream And Day Reunite waarbij het eerste album integraal live wordt uitgevoerd in de huidige bezetting.
    "Fred, it's not quite dark enough, I can still see something"


Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •