Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 63 worden weergegeven.
  1. #26
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Ze maken op donderdag de prijs gewoon wat duurder, waardoor ze niks hoeven in te leveren op de prijs....

    slimme jongens die rooie rakkers...

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ze maken op donderdag de prijs gewoon wat duurder, waardoor ze niks hoeven in te leveren op de prijs....

    slimme jongens die rooie rakkers...
    Niet helemal waar, want 1350 voor een 42PA50 is een goede prijs.

    Maar het kan wel dat ze de meeste andere prijzen de afgelopen maanden hoger dan de rest hebben gehad, waardoor ze nu voor "normale"prijzen weggaan.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  3. #28
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ze maken op donderdag de prijs gewoon wat duurder, waardoor ze niks hoeven in te leveren op de prijs....

    slimme jongens die rooie rakkers...
    Niet helemal waar, want 1350 voor een 42PA50 is een goede prijs.

    Maar het kan wel dat ze de meeste andere prijzen de afgelopen maanden hoger dan de rest hebben gehad, waardoor ze nu voor "normale"prijzen weggaan.
    Basset, dat model is een uitlopend model, dus die zullen ze weinig op voorraad hebben, en de voorraad die er staat moet weg, dus logisch

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ze maken op donderdag de prijs gewoon wat duurder, waardoor ze niks hoeven in te leveren op de prijs....

    slimme jongens die rooie rakkers...
    Niet helemal waar, want 1350 voor een 42PA50 is een goede prijs.

    Maar het kan wel dat ze de meeste andere prijzen de afgelopen maanden hoger dan de rest hebben gehad, waardoor ze nu voor "normale"prijzen weggaan.
    Basset, dat model is een uitlopend model, dus die zullen ze weinig op voorraad hebben, en de voorraad die er staat moet weg, dus logisch
    Klopt, maar je ziet het wel vaak gebeuren, dat de nieuwe modellen opeens niet vel duurder of zelfs goedkoper zijn na een relatief korte periode na het verdwijnen van de laatste öude"producten
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  5. #30

    Standaard

    yo robbert,als ik die TH42PA bij jou voor zon prijs kan krijgen,dan sta ik volgende week in de BCC waarschijnlijk...

    mazzel,niels
    T2: I'll Be Back!

  6. #31
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Niels Simons
    yo robbert,als ik die TH42PA bij jou voor zon prijs kan krijgen,dan sta ik volgende week in de BCC waarschijnlijk...

    mazzel,niels
    Volgens mij hebben wij hem niet meer staan...

    en Niels, hij is niet HD Ready .. Dat is wel een nadeel

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ze maken op donderdag de prijs gewoon wat duurder, waardoor ze niks hoeven in te leveren op de prijs....

    slimme jongens die rooie rakkers...
    aldus een BCC medewerker....

  8. #33
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mastermano
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Ze maken op donderdag de prijs gewoon wat duurder, waardoor ze niks hoeven in te leveren op de prijs....

    slimme jongens die rooie rakkers...
    aldus een BCC medewerker....
    Dit zeg ik als consument. Ik ben zelf ook geinteresseerd naar prijzen. als ik iets koop wil ik er ook zeker van zijn dat ik de laagste prijs betaal. Alleen bij deze actie van de mediamarkt denk ik dat er iets meer achter zit..

    Zomaar 19% korting geven.. dat is verkopen onder de inkoopsprijs en dat trekt geen enkele winkel

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Zomaar 19% korting geven.. dat is verkopen onder de inkoopsprijs en dat trekt geen enkele winkel
    Ik heb zelf een tijdje in een compuiter winkel gewerkt. Op de meeste hardware werd daar 25 % boven op de inkoopprijs incl BTW gerekend om de verkoopprijs te verkrijgen. Bij winkels als MediaMarkt zal dit lager zijn, maar ik verwacht dat het bij het gros toch wel 16 % (of meer) zal bedragen.
    Daarnaast is "geen 19% BTW" geen 19% korting maar slechts ongeveer 16 % korting. (Kwestie van formulering en bereken).

    Daarnaast zal de actie alleen gelden voor dat wat ze op voorraad hebben en dat we ze normaal in hun pakket hebben. Dus je kunt niet aankomen met ik wil graag van merk x model y bestellen daar die korting op krijgen, sommige vestigingen zullen dit wellicht wel doen maar ga er dan maar vanuit dat ze de prijs / marge eerst berekend hebben.
    Voor een groot deel zal dit oudere modellen betreffen die ze "kwijt" moeten. Normaal zouden die dan niet echt goed meer verkopen maar nu lijken die voor vele op eens wel weer aantrekkelijk. Prijs vergelijk bij die modellen is vaak lastig omdat de concurent ze al niet meer heeft en is de prijs na +/- 16 % dan wel zoveel lager??

    Een andere "truck" waar de mediamarkt om bekend staat (waar oa ook het onderzoek in duitsland voor loopt) is het "pronken met produkten". MediaMarkt stalt in de winkel relatief vaak produkten die ze zelf niet leveren kunnen. Voorbeeld: MediaMarkt verkoopt (kan niet leveren) dvd-speler van merk A, een bekend merk dat door de concurenten wel verkocht wordt. De MediaMarkt koopt dan bij hun concurent 1 dvd-speler van dat merk en stalt dat dan in hun winkel ut met een veel lagere prijs.
    Klant komt en zegt die te wensen, verkoper meldt dat ze die "momenteel" niet meer kunnen leveren, en dat laatste model mogen ze niet verkopen om welke reden dan ook. Maar zegt de verkoper we hebben wel dit model van merk B... (welk gelijk en soms zelfs duurder geprijst is als bij de concurent).

    Dit is niet om de MM zwart te maken, dit gebeurd helaas echt. Het is gewoon ontzettend goed opletten wat je aldaar koopt.

    Een ander punt waar de MM het bij deze acties van moet hebben zijn de extra benodigdheden.
    Niet alleen kabels (waar een veel grotere winstmarge op zit!) vallen doorgaans buiten de acties maar ook dvd-spelers / receivers / speakers etc.
    Bij dergelijke acties zal de verkoper, door het hameren van zijn leidinggevende, doorgaans zijn uiterste best doen om ook iets extras er bij te verkopen.
    Bijv.: "Om extra van een dergelijk prachtig scherm te genieten is het wel verstandig om ook een goede dvd-speler aan te schaffen."
    "Wat voor een kabel gebruikt u tussen de dvd speler en de tv?"

    Bij dergelijke acties is het gewoon een kwestie van extra goed opletten. Doe je dat goed dan kun je er inderdaad mooi je voordeel mee behalen, doe je dat niet (gros van de klanten) dan kom je bedrogen uit. Het voordeel is wel dat het gros van die klanten niet weet dat ze "bedrogen" zijn waardoor ze toch met een goed gevoel de winkel verlaten.

    Persoonlijk koop ik niet snel elektronica bij deze Duitse keten, dvd's en cd's zijn doorgaans wel aantrekkelijk geprijst, maar ook daar moet je opletten dat je niet toch stiekem meer betaald dan de concurrent.

    (Bij computer onderdelen zoals kabels, speakers, geluidskaarten en geheugen kaarten betaal je al snel veel te veel bij de MM).

    EDIT: Nog een kleine aanvulling.
    De taktiek is natuurlijk ook maar kort van te voren de actie bekend te maken. Zo voorkom je dat mensen van te voren zich al inlezen en specifieke types weten waar ze voor moeten kijken. Zo kun je het gros van de klanten makkelijker richting bepaalde modellen sturen als verkopende partij zijnde. Ook is het op die manier lastiger om prijzen te vergelijken met de concurent, je hebt maar een dag om alles uit te zoeken.

    "MediaMarkt is niet gek, veel klanten die er te snel op reageren wel!"

  10. #35

    Standaard

    Iemand al geweest ?
    Ben namelijk heel benieuwd wat de 'voorwaarden' zijn als je eenmaal in de winkel staat.
    Kan het alleen op Tv's die ze op dat moment op voorrraad hebben ?
    Wat zijn de gemiddelde prijzen ? zijn ze de laatste tijd opgedreven voor deze actie ?

    Op zich en leuke aanbieding, alleen de plasma die ik wil leveren ze volgens mij niet.
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Ben namelijk heel benieuwd wat de 'voorwaarden' zijn als je eenmaal in de winkel staat.
    Meestal zijn de voorwaarden heel duidelijk, alles wat ze opvoorraad hebben en in hun pakket hebben.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Wat zijn de gemiddelde prijzen ? zijn ze de laatste tijd opgedreven voor deze actie ?
    Dit verwacht ik niet, zo erg zijn ze bij de MM nu ook weer niet.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Op zich en leuke aanbieding, alleen de plasma die ik wil leveren ze volgens mij niet.
    En daar zit nu net de truck. Maar meneer we hebben wel deze prachtige tv. (Welke niet meer bij concurenten te krijgen maar wel nog bij ons omdat we erg veel te veel van hebben ingekocht om zo des tijds de inkoopprijs laag te hebben dus help ons nu van dat ding voor een prijs die nog altijd boven de inkoopprijs ligt.)

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Op zich en leuke aanbieding, alleen de plasma die ik wil leveren ze volgens mij niet.
    En daar zit nu net de truck. Maar meneer we hebben wel deze prachtige tv. (Welke niet meer bij concurenten te krijgen maar wel nog bij ons omdat we erg veel te veel van hebben ingekocht om zo des tijds de inkoopprijs laag te hebben dus help ons nu van dat ding voor een prijs die nog altijd boven de inkoopprijs ligt.)
    Wat dat betreft is het in Duitsland beter geregeld. Als je daar een actie hebt met een bepaald product over een bepaalde periode moet je gewoon kunnen leveren of een BETER model verkopen voor dezelfde prijs en dan kun je dus niet aankomen met je oude shit.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  13. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door A. Duijmelinck
    Wat dat betreft is het in Duitsland beter geregeld. Als je daar een actie hebt met een bepaald product over een bepaalde periode moet je gewoon kunnen leveren of een BETER model verkopen voor dezelfde prijs en dan kun je dus niet aankomen met je oude shit.
    Mede daarom loopt dat onderzoek dan ook in Duitsland.

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Op zich en leuke aanbieding, alleen de plasma die ik wil leveren ze volgens mij niet.
    welke dan?

  15. #40

    Standaard

    De th-42PHD8 (welke ubderhaupt amper leverbaar is op dit moment, en waarschijnlijk ook nooit door de MM geleverd zal gaan worden).
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Zomaar 19% korting geven.. dat is verkopen onder de inkoopsprijs en dat trekt geen enkele winkel
    Ik zag vandaag een advertentie van BCC in de volkskrant. motto was zoiets als: Vandaag platte tv kopen? wij passen onze prijzen aan aan de concurrentie.

  17. #42
    R Klemkerk
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Citaat Oorspronkelijk gepost door R Klemkerk
    Zomaar 19% korting geven.. dat is verkopen onder de inkoopsprijs en dat trekt geen enkele winkel
    Ik zag vandaag een advertentie van BCC in de volkskrant. motto was zoiets als: Vandaag platte tv kopen? wij passen onze prijzen aan aan de concurrentie.
    Dat is het beleid van BCC. Ze kunnen natuurlijk niet achter blijven en de consument hierbij duperen.

    Dat is nou eenmaak het beleid van BCC. Niets meer, niets minder. Dat wil BCC de mensen nog maar eens benadrukken, dat het niet wil zijn dat je puur alleen bij de Mediamarkt beter uit bent, maar dat je ook gerust naar andere winkels kunt gaan om je product te halen.

  18. #43

    Standaard

    Is er iemand hier die er eentje gekocht heeft bij de MM vandaag ?

  19. #44

    Standaard

    Ik moet me behoorlijk inhouden om te gaan kijken. Ik heb besloten dat 1500 euro op dit moment toch eigenlijk te veel geld is voor mij.

    Ik wacht wel een paar maande, maar man, wat wil ik graag een groter scherm. (ik heb nu een 28" CRT en zit op 3,5 a 4 meter)
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  20. #45

    Standaard

    Volgens mij zit heel DVD.nl vanmiddag en vanavond in de MM
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    De th-42PHD8 (welke ubderhaupt amper leverbaar is op dit moment, en waarschijnlijk ook nooit door de MM geleverd zal gaan worden).
    De th-42PHD8 is ook niet een scherm voor de particulieren markt, maar voor de commercieele markt.en Je zult dit scherm daarom nooit in de winkel tegenkomen.
    Ze worden wel vaak via internet shops verkocht, en het gaat daarbij vrijwel altijd om (grijze) Duitse import.

  22. #47

    Standaard

    Heeft iemand nog een scherm gekocht bij MM vandaag?
    Of gezien hoe druk het was?

  23. #48

    Standaard

    Was tot 22:00, dus die moeten dus nu wel eens rapporteren!
    | Marantz SR-64004| Kef | SVS | Nordost Wyrewizard | Qed | Furutech-Lapp-Wattgate | G&W | Pioneer PDP-LX508D | PS3 | Wii | Cisco 8455DVB HD|

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Seth__Gekko
    Was tot 22:00, dus die moeten dus nu wel eens rapporteren!
    Die zijn veel te druk met het bibberend uitpakken van hun nieuwe aankoop tot grote ergernis van "hoger management" :wink:

    Ik ben jaloers!
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Philflow
    Heeft iemand nog een scherm gekocht bij MM vandaag?
    Of gezien hoe druk het was?

    In Groningen was het erg druk moest iets ophalen bij afhaal en er stonden wel meer dan 15 mensen ofzo voor me ben dus maar weggegaan.


    Ik wacht er nog mooi mee heeft nog geen haast :wink:
    What ?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •