Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 63 van 63 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    De th-42PHD8 (welke ubderhaupt amper leverbaar is op dit moment, en waarschijnlijk ook nooit door de MM geleverd zal gaan worden).
    De th-42PHD8 is ook niet een scherm voor de particulieren markt, maar voor de commercieele markt.en Je zult dit scherm daarom nooit in de winkel tegenkomen.
    Ze worden wel vaak via internet shops verkocht, en het gaat daarbij vrijwel altijd om (grijze) Duitse import.
    Ik weet wat voor scherm het is
    Maar het is niet een en al grijze/duitse import wat je op internet tegenkomt.
    Al denk ik dat ik wel voor een duitse ga, dat scheelt al heel snel 600-1000 euro
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  2. #52
    Alexander1981
    Guest

    Standaard

    Leuke actie van Mediamarkt.

    Alleen heel jammer dat het hier niet gaat om de nieuwe schermen van bijvoorbeeld Philips Ambi light, of de Bravia serie van Sony.
    Ben langs geweest en heb gebeld maar nergens hebben ze die op voorraad. Dat is naar mijn mening een beetje toevallig.

    Had ook niet anders verwacht van de MM, ze hebben nog wel meer truckjes om klanten te lokken en producten te verkopen.
    Een stuk hierboven stond al een stukje over de verkooptactieken van de mediamarkt. Het is alleen nog erger.
    Wanneer de verkoper namelijk klanten in de winkel krijgt die een product willen kopen waarmee geadverteerd is begint het spelletje pas.
    De verkoper heeft een basisloon, en de mediamarkt betaald hem provisie wanneer hij de klant er toe aanzet een ander product te kopen (breed ingekocht en dus lager van prijs maar veel minder van kwaliteit). wanneer het de verkoper niet lukt om dat te doen en de klant toch dat product wil kopen, gaat zijn provisie die hij eerder heeft gehad er weer vanaf.

    Als laatste, en ook meest betreurende is wel dat de actie van de MM helemaal niet mag. Je mag namelijk nooit ZEGGEN in reclames dat je producten verkoopt zonder de VERPLICHTE 19% BTW. Je mag het wel schrijven maar niet zeggen op de manier waarop MM dat heeft gedaan in de reclames.
    Hier zal het laatste ook nog niet over gesproken zijn, verschillende bedrijven hebben al aangekondigd stappen te ondernemen tegen MM.
    Jammer is alleen dat de actie al voorbij is, en dat de reclamecampagne volgensmij ook maar 1 of 2 dagen heeft geduurd dus er is nu niks meer aan te doen. Behalve dan het voorkomen van volgende actie's van MM waarin ze zeggen dat de consument geen BTW hoeft te betalen.

    Met vriendelijke groet,

    Alexander

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Mr_Parker
    Ik heb zelf een tijdje i..... je hebt maar een dag om alles uit te zoeken.

    "MediaMarkt is niet gek, veel klanten die er te snel op reageren wel!"
    Mooi verhaal. Ik ken ook zo'n verhaal uit de It's (Waar ik ooit en commercail opnam) Hing op de WC een instructie
    briefje over welke producten gepushed moesten worden (De marge makers) en hoe je dat het best kon doen. "Mag ik u iets moois laten zien....? " Niets service, verkopen die hap!

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Niets service, verkopen die hap!
    ze heten natuurlijk niet voor niets verkopers :wink: , verkopen is hun beroep.

    Ik heb zo de indruk dat er maar wijnig HT liefhebbers daadwerkelijk naar de MM zijn gelokt door deze actie, maar dat die vooral veel invloed heeft gehad op "jan met de pet".
    En dat is natuurlijk precies hun doelgroep.

  5. #55

    Standaard BCC toch goedkoper

    Dit wil ik wel ff kwijt.
    Ik ging ook naar de MM in Ede voor die BTW actie. Ik had de Sony 32" op het oog. In de winkel stond hij voor 1549,- (incl. BTW) dus zo'n 1300,- alleen die dag. Naast me stond net een man in discussie met een MM verkoper. Hij vertelde dat dezelfde TV bij de MM in Utrecht voor 1399,- stond. Volgens de MM kon dat wel eens ivm laagste prijs t.o.v een concurrent. Dus werd er even gebeld met Utrecht. Daar vertelden ze dat de Sony vandaag ook weer 1549,- was, omdat het prijsverschil met de concurrent BCC er niet weer was. Dus geen extra korting!@ Die man, en ik ook dus, een beetje pissig. Kunnen ze 2 TV's tegelijk verkopen...
    Nou zegt die man, ik ga naar Utrecht! Ik vroeg of hij me ff wilde bellen als de prijs lager was. Nou een uurtje later beltie en meldt dat bij BCC in Utrecht dezelfde TV voor 1259,- stond. Nou daar nog ff gehandeld en verkocht voor 1175,-! ]]
    Ik ff naar de BCC A'foort, kijken of ze daar ook meewilden. Daar stond ie trouwens voor 1699,-! Nee, hoor dat bestond niet, dat kon niet, dan meost er geld bij, no way. Nou dus snel naar BCC Utrecht en topTV gekocht voor ook 1175,-! Strakke actie die mij 150,- en nog eens 125,- bespaarde. Hulde voor BCC Utrecht!
    (en die aardige meneer die ik toevallig ontmoette)

  6. #56

    Standaard Re: BCC toch goedkoper

    Citaat Oorspronkelijk gepost door HappyLCD
    Strakke actie die mij 150,- en nog eens 125,- bespaarde. Hulde voor BCC Utrecht!
    (en die aardige meneer die ik toevallig ontmoette)
    Je vergeet je tijd (heb je er een vrije dag voor opgenomen?) en je kilometers in rekening te brengen....

  7. #57

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander1981
    Leuke actie van Mediamarkt.

    Alleen heel jammer dat het hier niet gaat om de nieuwe schermen van bijvoorbeeld Philips Ambi light, of de Bravia serie van Sony.
    Ben langs geweest en heb gebeld maar nergens hebben ze die op voorraad. Dat is naar mijn mening een beetje toevallig.

    Had ook niet anders verwacht van de MM, ze hebben nog wel meer truckjes om klanten te lokken en producten te verkopen.
    Een stuk hierboven stond al een stukje over de verkooptactieken van de mediamarkt. Het is alleen nog erger.
    Wanneer de verkoper namelijk klanten in de winkel krijgt die een product willen kopen waarmee geadverteerd is begint het spelletje pas.
    De verkoper heeft een basisloon, en de mediamarkt betaald hem provisie wanneer hij de klant er toe aanzet een ander product te kopen (breed ingekocht en dus lager van prijs maar veel minder van kwaliteit). wanneer het de verkoper niet lukt om dat te doen en de klant toch dat product wil kopen, gaat zijn provisie die hij eerder heeft gehad er weer vanaf.

    Als laatste, en ook meest betreurende is wel dat de actie van de MM helemaal niet mag. Je mag namelijk nooit ZEGGEN in reclames dat je producten verkoopt zonder de VERPLICHTE 19% BTW. Je mag het wel schrijven maar niet zeggen op de manier waarop MM dat heeft gedaan in de reclames.
    Hier zal het laatste ook nog niet over gesproken zijn, verschillende bedrijven hebben al aangekondigd stappen te ondernemen tegen MM.
    Jammer is alleen dat de actie al voorbij is, en dat de reclamecampagne volgensmij ook maar 1 of 2 dagen heeft geduurd dus er is nu niks meer aan te doen. Behalve dan het voorkomen van volgende actie's van MM waarin ze zeggen dat de consument geen BTW hoeft te betalen.

    Met vriendelijke groet,

    Alexander
    Hebben wij hier te maken met een gefrustreerde consument.
    Alle tv's hadden "geen btw", dus ook modellen die niet (meer) op voorraad stonden konden besteld worden.
    Heb je zelf bij de MM gewerkt dat het zo werkt met die provisie? Of is het gebaseerd op "verhalen die ik gehoord heb".
    En ja, wat maakt het ook uit hoe ze de btw actie noemen. De consument wil korting en dat krijgen ze. Er stond duidelijk in de advertentie een rekenvoorbeeld.
    Tuurlijk betalen ze gewoon de btw.

  8. #58

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander1981
    Leuke actie van Mediamarkt.
    Heb je ook een degelijke onderbouwing voor deze (in mijn ogen) onwaarheden ?

    Wanneer de verkoper namelijk klanten in de winkel krijgt die een product willen kopen waarmee geadverteerd is begint het spelletje pas.
    De verkoper heeft een basisloon, en de mediamarkt betaald hem provisie
    Fout. Een vriend van mij *is* verkoper bij de MM, en hij krijgt GEEN provisie.
    Wel zijn er interne stats welke verkoper/afdeling het beste verkoopt. Hier zit echter geen koppeling naar het salaris aan vast.

    (breed ingekocht en dus lager van prijs maar veel minder van kwaliteit).
    Dus een product welke met quantum korting ingekocht word, is per definitie van slechtere kwaliteit

    wanneer het de verkoper niet lukt om dat te doen en de klant toch dat product wil kopen, gaat zijn provisie die hij eerder heeft gehad er weer vanaf.
    Dus hij krijgt provivice, maar als de klant dat toch niet wil kopen gaat het eraf ? Er was nog helemaal geen provisie (ALS er provisie is, krijg je die bij je salaris NA het verkopen van het product).

    Als laatste, en ook meest betreurende is wel dat de actie van de MM helemaal niet mag. Je mag namelijk nooit ZEGGEN in reclames dat je producten verkoopt zonder de VERPLICHTE 19% BTW. Je mag het wel schrijven maar niet zeggen op de manier waarop MM dat heeft gedaan in de reclames.
    Heb je hier ook een bron van ?
    Mijn DVD's

    Anoniem door het leven

  9. #59

    Standaard Re: BCC toch goedkoper

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Reinbo
    Citaat Oorspronkelijk gepost door HappyLCD
    Strakke actie die mij 150,- en nog eens 125,- bespaarde. Hulde voor BCC Utrecht!
    (en die aardige meneer die ik toevallig ontmoette)
    Je vergeet je tijd (heb je er een vrije dag voor opgenomen?) en je kilometers in rekening te brengen....
    Valt wel mee. Ik werk in Ede en woon 20 min. vanaf Utrecht
    Alles bij elkaar misschien 2 uurtjes; strak tarief toch: 275,- !

    Mijn boodschap is in ieder geval: Kijk goed om je heen. Levert altijd wat op!

  10. #60

    Standaard Geen Bravia

    quote="Alexander1981"]Leuke actie van Mediamarkt.

    Alleen heel jammer dat het hier niet gaat om de nieuwe schermen van bijvoorbeeld Philips Ambi light, of de Bravia serie van Sony.
    Ik had het dus wel over een Sony Bravia KLV-S32A10, weliswaar niet de allernieuwste, maar toch goeie prijs/prestatie.
    [/img]

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander1981
    Wanneer de verkoper namelijk klanten in de winkel krijgt die een product willen kopen waarmee geadverteerd is begint het spelletje pas.
    De verkoper heeft een basisloon, en de mediamarkt betaald hem provisie
    Fout. Een vriend van mij *is* verkoper bij de MM, en hij krijgt GEEN provisie.
    Wel zijn er interne stats welke verkoper/afdeling het beste verkoopt. Hier zit echter geen koppeling naar het salaris aan vast.
    De MM werkt met franchises, het zou dus kunnen dat de ene vestiging geen provisie regeling kent en de ander wel. Ik werk er niet dus ik kan inhoudelijk verder niks ervan zeggen. Ik ben zelf in ieder geval geen voorstander provisie regeleningen in een dergelijke winkel.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Koffie
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander1981
    Als laatste, en ook meest betreurende is wel dat de actie van de MM helemaal niet mag. Je mag namelijk nooit ZEGGEN in reclames dat je producten verkoopt zonder de VERPLICHTE 19% BTW. Je mag het wel schrijven maar niet zeggen op de manier waarop MM dat heeft gedaan in de reclames.
    Heb je hier ook een bron van ?
    Hoe het precies allemaal in elkaar zit, en wat wel en niet mag weet ik niet. Wat ik wel weet is dat toen C&A een zelfde actie deed een 2 of 3 jaar geleden deze door de belastingdienst verboden werd, althans de formulering van de actie.
    Wat in mijn ogen vooral een misleiding is is het percentage. Zoals ook hier op het forum te zien is uit enkele reacties krijgen mensen bij een dergelijke actie snel het idee dat men 19 % korting krijgt, waar het in werkelijkheid om ongeveer 16 % gaat, en wordt er wel degelijk BTW betaald over de aanschaf.

  12. #62

    Standaard

    MM heeft continu hele duidelijke rekenvoorbeelden gegeven, dus dat kan ze niet kwalijk worden genomen vind ik.

  13. #63

    Standaard

    Ook ik heb in een ver verleden in een winkel gewerkt waar TV's etc verkocht werden....

    laten we het over 1 ding eens zijn....een Consument wil bedot worden...

    heel simpel trukje...als ik 2 tv's heb,en ik wil type A verkopen,dan stel ik B toch gewoon zo in dat die net even wat fletser overkomt dan de andere...en de meeste klanten mij maar gelijk geven...en ja inderdaad,type A leverde mij bonus op....zo simpel is het....

    Iedere consument wil zo nodig voor een dubbeltje op de eerste rang zitten,en in hun ogen mag niemand eraan verdienen....maar mensen vergeten dat bepaalde dingen toch betaald moeten worden...deskundig geschoold personeel (als je verstand van zaken hebt,luister voor de lol eens mee met een verkoopgesprek...je haren gaan ervan overeind staan),service,thuisbrengservice,kwaliteit van het produkt zelf,noem maar op

    Advertentie's die geplaatst worden en waarbij net niet het produkt voorhanden is,maar toevallig wel een andere ??? al zo oud als de weg naar Rome....

    Geen BTW actie's bestaan ook al langer...en is gewoon een middel om de consument binnen te krijgen...en dat is hun goed recht.... want dan komen jullie wel allemaal !! Dus het werkt

    Weet je wat de kracht van MM is ?? die maakt het niks uit als ze niks op die tv verdienen,want de meesten onder ons kopen dan niet alleen een tv...er moet ook nog een kabeltje zus bij,en een kabeltje zo....en vergeet de cd en dvd afdeling niet....daar verdienen ze het weer terug....

    Laten we reeel zijn,de enige manier waarop een zaak zich momenteel kan onderscheiden is de prijs....want dat is het enige waar de discussies over gaan...en iedereen MM,BCC noem maar op doet daaraan mee...

    Als HT liefhebbers zijn wij goed voorbereid en weten we wat we willen...laten we dan gewoon profiteren op de momenten dat de markt ons die kansen biedt en niet gaan zeuren als er een addertje onder het gras zit...kunt nou eenmaal niet altijd voor een dubbeltje op de eerste rang zitten...

    En de enige reden dat dit soort actie's bestaan,is omdat wij consument WILLEN dat die aktie's bestaan....

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •