Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234
De resultaten 76 tot 84 van 84 worden weergegeven.
  1. #76

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door PaulvR
    Deel 4 van de "Winnetou"-collection zou 31-10-2006 als releasedatum hebben. Hij lijkt echter nog niet verkrijgbaar (behalve dan bij div. internetwinkels). Heeft iemand deze box al ergens te koop gezien?
    is nu overal verkrijgbaar, heb serie 4 bij FR gekocht.

  2. #77

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PaulvR
    Deel 4 van de "Winnetou"-collection zou 31-10-2006 als releasedatum hebben. Hij lijkt echter nog niet verkrijgbaar (behalve dan bij div. internetwinkels). Heeft iemand deze box al ergens te koop gezien?
    is nu overal verkrijgbaar, heb serie 4 bij FR gekocht.
    ............met maar liefst één Winnetoufilm:Old Shatterhand.

  3. #78

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PaulvR
    Deel 4 van de "Winnetou"-collection zou 31-10-2006 als releasedatum hebben. Hij lijkt echter nog niet verkrijgbaar (behalve dan bij div. internetwinkels). Heeft iemand deze box al ergens te koop gezien?
    is nu overal verkrijgbaar, heb serie 4 bij FR gekocht.
    ............met maar liefst één Winnetoufilm:Old Shatterhand.
    ja is belachelijk ja, 1 winnetou film en die heet "old shatterhand"

    Een echte "Rip-Off" dus want als je dus alle winnetou films wilt ben je verplicht om alle 4 de boxen aan te schaffen en dat is ook de hele opzet van de uitgever, ik zal die andere films van oa Kara Ben Nemsi Effendi ook maar bekijken, mischien vallen ze niet tegen maar ben bang van wel,( http://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_May want waren geen suces films, gelukkig kosten die boxen maar €15 maar ja is wel duur voor die laatste box als de andere films bagger zijn natuurlijk.

    o ja, de films zijn wel alle 4 in origineel beeldformaat (2.35 anamorph) de beeldkwaliteit is ook goed vind ik, ze zijn wel alleen maar in het duits dus geen engelse soundtrack zoals bij de andere boxen maar ik zie ze toch liever in het duits.

  4. #79

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Colonel Mortimer
    Citaat Oorspronkelijk gepost door twiggertje
    Citaat Oorspronkelijk gepost door PaulvR
    Deel 4 van de "Winnetou"-collection zou 31-10-2006 als releasedatum hebben. Hij lijkt echter nog niet verkrijgbaar (behalve dan bij div. internetwinkels). Heeft iemand deze box al ergens te koop gezien?
    is nu overal verkrijgbaar, heb serie 4 bij FR gekocht.
    ............met maar liefst één Winnetoufilm:Old Shatterhand.
    ja is belachelijk ja, 1 winnetou film en die heet "old shatterhand"

    Een echte "Rip-Off" dus want als je dus alle winnetou films wilt ben je verplicht om alle 4 de boxen aan te schaffen en dat is ook de hele opzet van de uitgever, ik zal die andere films van oa Kara Ben Nemsi Effendi ook maar bekijken, mischien vallen ze niet tegen maar ben bang van wel,( http://nl.wikipedia.org/wiki/Karl_May want waren geen suces films, gelukkig kosten die boxen maar €15 maar ja is wel duur voor die laatste box als de andere films bagger zijn natuurlijk.

    o ja, de films zijn wel alle 4 in origineel beeldformaat (2.35 anamorph) de beeldkwaliteit is ook goed vind ik, ze zijn wel alleen maar in het duits dus geen engelse soundtrack zoals bij de andere boxen maar ik zie ze toch liever in het duits.
    Ik heb de box 4 een paar weken geleden aangeschaft bij MM voor 9,99 Heb ik de collectie in ieder geval compleet. Van box 4 heb ik nog niks gezien, van box 3 alléén de eerste Winnetoufilm "Silbersee".
    Ciao!

  5. #80

    Standaard

    Trouwens, weet hier iemand in welke volgorde je de films het beste kunt bekijken?

    Ik vraag mij namelijk af of de films wel in de juiste volgorde zijn gemaakt!

    Ik heb nu volgende volgorde aangenomen om ze te bekijken:

    3.1 Treasure at Silverlake
    1.1 Winnetou 1
    4.3 Old Shatterhand
    1.2 Winnetou 2
    2.1 Unter Geiern
    2.2 Der Olprinz
    1.3 Winnetou 3
    2.3 Old Surehand
    2.4 Winnetou und das Halbblut Apanatschi
    1.4 Winnetou und sein Freund Old Firehand
    3.3 Winnetou und Shatterhand im Tal der Toten

    Dit is in ieder geval de volgorde hoe de films zijn gemaakt. Maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat dit ook de juiste volgorde is.

    Moest iemand het zeker weten, dan mag hij het hier altijd even neerzetten. Ik zie de films nu eenmaal graag in de juiste volgorde.

  6. #81
    Glorious Member
    Registratie datum
    Mar 2003
    Woonplaats
    The Dutch mountains

    Standaard

    Winnetou 1 zou ik als eerste kijken aangezien die gaat over hoe Old shatterhand & winnetou elkaar ontmoeten. dat avontuur aan het Zilvermeer valt ergens tussen als ze elkaar al kennen. En Winnetou 3 zou ik als laatste kijken aangezien de titelheld in die film de eeuwige jachtvelden opzoekt.
    "How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur C. Clarke

  7. #82

    Standaard

    Ik had al zo een vermoeden dat de opnames niet echt de 'timeline' van het verhaal volgde.

    Echter op internet heb ik nog nergens de beste volgorde kunnen vinden om ze te bekijken.

  8. #83

    Standaard

    Na een beetje zoek werk en een aantal films reeds bekeken te hebben heb ik de volgende timeline samengesteld, die volgens mj het ongeveer juist moet zijn. Misschien dat je de eerste film raar zult vinden, maar daar verschijnt de zuster van Winnetou nog in , aangezien zij jammer genoeg komt te overlijden aan het einde van Winnetou I. Dus hier dan onder dan de mogelijke timeline, die natuurlijk altijd nog aan pasbaar is, moest deze nodig zijn.
    1. Winnetou und seine freund Old Firehand
    2. Winnetou I
    3. Old Shatterhand
    4. Treasure at the Silverlake ( volgens mij de beste uit de reeks)
    5. Winnetou und Shatterhand in das Tal der Toten ( hierin verschijnt de Botanist en verzamelaar Catepool )
    6. Winnetou II
    Hierna volgende is het drieluik met Old Surehand ( Stewart Granger ) aangezien die mooi aan elkaar aansluiten.

    7. Unter Geiern
    8. Der Olprinz
    9. Old Surehand I

    10. Winnetou und das halbblut Apanatschi
    11. Winnetou III
    liefhebber van de echt cinema en de echte grote klassiekers

  9. #84

    Standaard

    Leuke jeugdwesterns waar ik ben mee opgegroeid, de legendarische verhalen van Karl May over Old Shatterhand en Winnetou. Het drie van de vier delen van de collectie , maar zoals vele reeds hebben verteld een beetje oneerlijke praktijk van Videoexpress om deel drie en vier 2 en drie andere films te gevn die totaal niks met Winnetou te maken hebben. De films zijn oorspronkelijk in Duits opgenomen en dat is er ook aan te zien . In sommige films word ook in de Engelse track, Duits gesproken wat de belachlijke situatie geeft dat sommige cowboys ineens Duits beginnen te praten. Op en top jeugdsentiment dat wel maar eigenlijk zijn sommige films uit de reeks zijn echt wel te gek . Maar als je als je alle tekortkomingen weglaat en je kijk enkel uit puur amusement dat ik het prettig om te zien hoe onschuldig alles was. Voor deliefhebbers van deze films gewoon genieten en kijken op een leuke koude winternamiddag hihihi.
    Laatst aangepast door nachtwaker : 09-12-2008 om 15:47

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1234

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •