Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 251 worden weergegeven.

Discussie: U2

  1. #1

    Standaard U2

    Hoi allemaal,

    Nadat ik afgelopen zomer (15 juli) naar U2 ben geweest moet ik zeggen dat ik behoorlijk fan ben geworden! De schitterende nummers en de onmiskenbare "bono sound" is echt geweldig. Zijn hier nog meer U2 fans? Mijn echte top nummer van ze moet toch wel One zijn, wat een super nummer is dat!
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  2. #2

    Standaard Re: U2

    U2 blijft klasse. Maar de echte goeie albums... da's toch wel meer dan 20 jaar geleden...

  3. #3

    Standaard

    De laatste 2 waren wel erg goed, die daarvoor wel minder.
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  4. #4

    Standaard

    Als indie-rocker slash free-folk fan is het eigenlijk not done, maar ik geef het toe, ook ik ben fan van U2. Ben het ongeveer met rkrijger eens (maar niet helemaal, aangezien The Joshua Tree en Achtung Baby respectievelijk uit 1987 en 1991 stammen, minder dan twintig jaar geleden dus ), hoewel ik moet zeggen dat elk album ook wel weer z'n goede nummers heeft, zelfs een draak als All That You Can't Leave Behind. How To Dismantle An Atomic Bomb vond ik trouwens wél weer een bijzonder aardige plaat die ik afgelopen zomer erg vaak heb gedraaid. Vertigo vond en vind ik helaas nog steeds wel misschien het slechtse nummer wat U2 ooit heeft uitgebracht, maar geluk is dat de opener en dus makkelijk te skippen. De rest was echter goed tot uitstekend, met als persoonlijke uitschieters wel Miracle Drug, City Of Blinding Lights, Crumbs From Your Table en Love And Peace Or Else.

    Wat is hier ieders favoriete U2 album, trouwens? Ik vind het lastig kiezen, maar ga toch voor The Unforgettable Fire.

  5. #5

    Standaard

    Het is moeilijk om te zeggen wat goed is en wat niet. Ik denk persoonlijk dat ik alleen maar bewondering kan hebben voor wat de heren trachten te doen. Zoals Bono ooit een keer zei : 'Iedereen ging nam muziekles, wij gingen naar Brian Eno' En hoe je het ook wendt of keert, deze man drukt zijn stempel op alles waarmee hij zich bemoeid. Ik ben daarbij de laatste die gaat beweren dat vele albums geen ontzettende moeilijke opgave worden, maar daarintegen vele draaibeurten vergen voordat het wordt beloond. Een typisch voorbeeld daarban is het uit 1997 stammende Pop. In het begin walgde ik er bijna van, maar na een keer of 20/30, begon het te komen. En nu nog steeds is dit een van de albums die ik relatief vaak draai. En hier staat het voor mij ongetwijfeld beste nummer op wat ze hebben gemaakt 'Please', dat jammer genoeg na Popmart niet meer is gespeeld.

    Ik denk dat de meeste U2 fans teveel verwachten dat U2 de behoefte heeft glorie van the Joshua Tree te willen herleven. Terwijl nu zo langzamerhand hopelijk wel duidelijk is dat daar absoluut geen behoefte aan is. Ik denk dat de albums na Joshua Tree (schromelijk overschatte cd, als je mij vraagt overigens) eerder duidelijk aangeven dat U2 de grenzen van de muziek wil aftasten. En daar kan ik alleen maar bewondering voor hebben. En ik denk dan ook dat ieder album op zichzelf moet worden beoordeeld en niet in relatie tot ander werk. All That You Cant Leave Behind was een hele mooie cd, met een paar flinke uitschieters. Zeker de Engelse versie die het prachtige 'The Ground Beneath Her Feat' wel heeft. Maar ook andere nummers als New York bijvoorbeeld. How To Built An Attomic Bomb, was ook een bijzondere cd, met een paar verschrikkelijk mooie nummers. Ik denk aan A Man And A Woman, Miracle Drug of The City Of Blinding Light. Maar mijn persoonlijke blijkt toch wel Achtung Baby.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    Joshua Tree (schromelijk overschatte cd, als je mij vraagt overigens)
    Mee eens, moet ik zeggen. Over het algemeen aangeduid als hét meesterwerk van U2, terwijl U2 toch echt betere albums gemaakt heeft. Dat The Joshua Tree met regelmaat zelfs wordt aangeduid als het beste rock album aller tijden gaat helemaal te ver.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Daniel1974
    How To Built An Attomic Bomb
    Die ken ik nog niet. :wink:

  7. #7

    Standaard

    Als beste rockalbum ooit. dat gaat helemaal te ver. Zeker als je zag wat er verder nog in die lijst stond.

  8. #8

    Standaard

    How to dismantle an attomic bomb sorry.

  9. #9

    Standaard

    One en Pride (In The Name Of Love) zijn fantastische nummers.

  10. #10

    Standaard

    Ik ben zeker wel fan van U2 al is het bij mij pas gekomen na het voorlaatste album waardoor ik de daarvoor uitgebrachte albums moeilijk op waarde kan schatten. Terug luisteren is toch iets anders dan luisteren in de tijd dat iets wordt uitgebracht. Mijn favoriete album is toch denk ik Rattle and Hum. Maar ook How to Dismantle.. vind ik geweldig, met name origin of the species.


  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Joost v.d. Ham
    Ik ben zeker wel fan van U2 al is het bij mij pas gekomen na het voorlaatste album waardoor ik de daarvoor uitgebrachte albums moeilijk op waarde kan schatten. Terug luisteren is toch iets anders dan luisteren in de tijd dat iets wordt uitgebracht. Mijn favoriete album is toch denk ik Rattle and Hum. Maar ook How to Dismantle.. vind ik geweldig, met name origin of the species.
    Ik ben ook pas relatief laat fan van U2 geworden (laat in hun carrière), maar eerder was ook moeilijk(er) geweest, aangezien mijn favoriete album, The Unforgettable Fire, in mijn geboortejaar is uitgebracht. Ben desalniettemin begonnen met The Joshua Tree en ben toen voornamelijk fan van de 'oude' U2 geworden; ik heb ook maar één album van de laatste tien jaar. Wat ik bedoel te zeggen, duurt even voor ik bij m'n punt kom , is dat de oudere albums absoluut het horen waard zijn. Dus zeker gewoon October, War, The Unforgettable Fire etctera gaan horen! Ook al zijn ze allemaal al zeker 20 jaar oud, ze zijn allemaal nog ijzersterk.

  12. #12

    Standaard

    All You Can Leave Behind vond ik dan wel weer een echte topper (misschien we de beste ooit, iig de eerste 8 tracks ). Misschien komt het omdat ik de albums in niet gronologische volgorde heb gehoord ben begonnen bij HTDAAB, AYCLB, War, Boy, Live under a blood red sky (topertje ook!), best of the "80, best of the "90 en daarna de andere (volgorde weet ik niet meer precies)
    doei JCL

    Een beetje gekte in ons leven hebben we allemaal nodig

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    . Wat ik bedoel te zeggen is dat de oudere albums absoluut het horen waard zijn.
    Helemaal mee eens hoor, maar toch is het wat anders dan ze luisteren bij de uitgave en telkens uitkijken naar een nieuw album etc. Jaren later luisteren (zoals ikzelf) luister ik vaak wat kritischer en sla ik sneller iets over. Maar dat de oudere albums fantastisch zijn staat natuurlijk als een paal boven water


  14. #14

    Standaard

    The Joshua Tree is zeker 1 van mijn favoriete albums aller tijden...

  15. #15

    Standaard

    Ik vind The Unforgettable Fire nog steeds prachtig,
    gr,vince.

  16. #16

    Standaard

    ik ben ook naar U2 geweest, ik was erbij in brussel, omdat 15 juli ik niet kon. het was echt vet. Er was 1 vak grotendeels leeg omdat er een hele zooi mensen genaaid waren met de verkoop van kaartjes, maar ik heb genoten

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bastendo
    Er was 1 vak grotendeels leeg omdat er een hele zooi mensen genaaid waren met de verkoop van kaartjes...
    Leg eens uit...

  18. #18

    Standaard

    Een van de meest overschatte bands van de laatste 20 jaar. De eerste 4 platen waren zeker goed, daarna ging het snel bergafwaarts met hun gezapige pop. Platen als "Achtung Baby" of "Pop" zijn draken van jewelste. Ook het latere werk kan niet meer tippen aan dat uit de 'good old days'.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  19. #19

    Standaard

    Achtung Baby een draak? Eerder een artistiek hoogtepunt. Over Pop heb ik ook weinig positiefs te melden, maar Achtung Baby is een briljante plaat.

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    Achtung Baby een draak? Eerder een artistiek hoogtepunt. Over Pop heb ik ook weinig positiefs te melden, maar Achtung Baby is een briljante plaat.
    Ik kon het er niet aan afhoren.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  21. #21

    Standaard

    Pop is voor de doorbijters. De mensen die het een kans willen of durven geven. En vergelijk het vooral niet met andere albums, maar beoordeel het op zichzelf.

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    Achtung Baby een draak? Eerder een artistiek hoogtepunt. Over Pop heb ik ook weinig positiefs te melden, maar Achtung Baby is een briljante plaat.
    Ik kon het er niet aan afhoren.
    Dat begrijp ik :wink: maar alleen al het feit dat U2 destijds een band als My Bloody Valentine als invloed aanmerkte zegt al genoeg over het feit dat ze (met positief resultaat, naar mijn mening) flink aan het experimenteren sloegen (voor U2 begrippen). Wat, nogmaals, resulteerde in een plaat die niet alleen briljante nummers bevatte (Even Better Than The Real Thing, Who's Gonna Ride Your Wild Horses, Until The End Of The World, The Fly, het onvermijdelijke One, etcetera) maar ook op artistiek gebied een grote stap voorwaarts was (zoals The Unforgettable Fire en The Joshua Tree dat, met behulp van Brian Eno, ook waren geweest op hun voorgangers).

    Overigens, Ludo; wat vond je van The Joshua Tree? Toch benieuwd, aangezien je vooral de eerste vier platen goed vond, terwijl voor de meeste doorsnee luisteraars daar U2 pas begint (onterecht overigens, hoor :wink: ).

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sxesven
    Overigens, Ludo; wat vond je van The Joshua Tree? Toch benieuwd, aangezien je vooral de eerste vier platen goed vond, terwijl voor de meeste doorsnee luisteraars daar U2 pas begint (onterecht overigens, hoor :wink: ).
    Ik was erg gecharmeerd van het rock-gehalte van U2 en dat was op The Joshua Tree grotendeels verdwenen. Ik ben al zo oud dat ik die periode bewust heb meegemaakt. Als je vier min of meer goede rockplaten hebt gemaakt en je komt dan met The Joshua Tree, dan valt dat tegen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris
    Als je vier min of meer goede rockplaten hebt gemaakt en je komt dan met The Joshua Tree, dan valt dat tegen.
    Toen ik TJT voor het eerste hoorde vond ik het tegenvallen. Ik had het idee dat de hele plaat een verlengstuk was van het op Live Aid zo succesvolle "Bad".

    Later, na wat vaker geluisterd te hebben... Er staat eigenlijk maar 1 zwak nummer op het album "Bullet the blue Sky". Dat vreselijke nummer komt helaas bij elk concert nog steeds voorbij...

  25. #25

    Standaard

    Neee.....

    "Where the Streets have no name" van The Joshua Tree!

Pagina 1 van 11 12345 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •